کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا گزارش می‌دهد

 یک غیر بومی دیگر در راه کهگیلویه و بویراحمد/ از مخالفت با نیروهای کهگیلویه و بویراحمد در استان فارس تا حضور فارسی‌ها در استان  

29 بهمن 1399 ساعت 18:44

آن چه مهم است این است که نه زمان، زمان مناسبی برای این تغییرات می‌باشد  و نه اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد محل تست زنی و رزومه سازی برای نیروهای ناتوان غیر بومی است و ضمن آن که نیروهای بومی درون استان کهگیلویه و بویراحمد و سازمان‌های استان کهگیلویه و بویراحمد نیازمند حمایت و ارتقاء هستند و قرار نیست این نیروها بواسطه عدم حمایت و بی توجهی نمایندگان استان قربانی تصمیمات خارج از عرف اداری و مطابق سلیقه تصمیم گیرندگان شوند.


 بعد از بی توجهی به نیروهای توانمند بومی استان کهگیلویه و بویراحمد و تصمیم عجیب استاندار در معرفی یک معاون عمرانی فاقد هر گونه رزومه و توانایی آن هم  با وجود مخالفت‌های شدید در درون استان گفته می‌شود یک نیروی غیر بومی دیگر با نام «بیژن کاووسی» از استان فارس  در سایه حمایت استاندار و معاون سیاسی و امنیتی وی قرار است بزودی جایگزین الیاس تاج الدینی در جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد شود.
به گزارش کبنا، دولت در  ماه‌های آخر حیات خود به سر می‌برد و به جای تمرکز بر انجام امورات مربوطه  و به سرانجام رساندن آنها گویا کسانی فرصت را مناسب دیده‌اند تا از این زمان کوتاه و از موقعیت سیاسی استان کهگیلویه و بویراحمد برای رزومه سازی استفاده کنند.
 از طرف دیگر در طول سال‌ها شاهد حضور  مدیران زیادی از استان همسایه جنوبی یعنی فارس به استان کهگیلویه و بویراحمد بوده‌ایم. هیچ تقابل و تضادی میان کهگیلویه و بویراحمد و فارس وجود ندارد و یک همدلی و نزدیکی فرهنگی و تاریخی میان مردم این دو استان بوده و هست.  هر چند متاسفانه در یک مقطع کوتاه که چند تن از نیروهای کهگیلویه و بویراحمدی در فارس به عنوان مدیر معرفی شدند شاهد شدیدترین مخالفت‌ها در درون این استان بویژه از سوی مجمع نمایندگان آن‌ها مخصوصاً علیه فرزندان شایسته کهگیلویه و بویراحمد بودیم. مخالفت شدید با معرفی محمد علی افشانی به عنوان استاندار فارس و بعد از  آن برخی مدیران دیگر همچون لطیف رستاد، هاشمی و سیاهپور و...  تنها نمونه‌هایی از نوع تقابل و موضع گیری در استان فارس علیه اندک مدیران کهگیلویه و بویراحمدی  توانمندی است که با نظر مساعد وزارت خانه‌ها در آن استان به عنوان مدیر معرفی شده بودند.
مهم نیست که پشت پرده این تصمیمات آیا احد جمالی که خود یک فارسی است باشد یا دیگری، اما آن چه مهم است این است که نه زمان، زمان مناسبی برای این تغییرات می‌باشد  و نه اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد محل تست زنی و رزومه سازی برای نیروهای ناتوان غیر بومی است و ضمن آن که نیروهای بومی درون استان کهگیلویه و بویراحمد و سازمان‌های استان کهگیلویه و بویراحمد نیازمند حمایت و ارتقاء هستند و قرار نیست این نیروها بواسطه عدم حمایت و بی توجهی نمایندگان استان قربانی تصمیمات خارج از عرف اداری و مطابق سلیقه تصمیم گیرندگان شوند. نکته تأسف بر انگیز در این موضوع سکوت و یا ناتوانی نمانیدگان استان کهگیلویه و بویراحمد در مجلس شورای اسلامی در قبال این تصمیمات و نوع تضعیف بومی‌هاست که به جای مقاومت در مقابل تضییع حق نیروی انسانی استان در هر مراسمی تریبون را فرصتی برای تعریف و تمجید می‌دانند و هرگز اعتراضی به این رویه بویژه در معرفی معاون عمرانی و تصمیم جدید در مورد جابجایی در جهاد کشاورزی استان نداشته‌اند.


کد مطلب: 430910

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/430910/یک-غیر-بومی-دیگر-راه-کهگیلویه-بویراحمد-مخالفت-نیروهای-استان-فارس-حضور-فارسی-ها-استان

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1