تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۲۲:۲۴
کد مطلب : ۴۳۴۰۶۱
شهردار چرام به سئوالات کبنانیوز در نشست خبری پاسخ داد

اعلام جزئیات بدهی 12 میلیادری شهرداری چرام / اجرای کمربندی چرام ضرورتی ندارد /در ساماندهی پیاده‌روها نتوانستیم کاری انجام دهیم / چرا حکم بازگشایی معابر و کوچه‌ها در چرام اجرا نمی‌شود / آیا علی‌ نوری دوباره شهردار چرام می‌شود؟

۱۱
۰
اعلام جزئیات بدهی 12 میلیاردی شهرداری چرام
کبنا ؛شهردار چرام در نشست خبری جزئیات بدهی ۱۲میلیاردی شهرداری را اعلام کرد و بیان کرد اجرای کمربندی چرام در محدوده منتهی به خیابان های بلوار شهید دستغیب ضرورتی ندارد.
به گزارش کبنا از چرام، در آخرین روزهای دوران مدیریتی علی نوری زاده شهردار چرام نشست خبری وی روز دوشنبه (۲۰ اردیبهشت 1400) در دفتر وی برگزار شد.
 شهردار چرام در این نشست به سؤالات خبرنگار «کبنا نیوز چرام» پاسخ داد.
البته علی نوری قبل از پاسخ به سؤالات خبرنگار کبنا با موضع تهاجمی و اعتراضی به نقدها و و اخبار این پایگاه خبری با به کار بردن الفاظ و جملاتی که در شأن یک مدیر و شهردار نیست واکنش نشان داد که در مقال دیگری به این موضوع می‌پردازیم.
 اولین سؤال کبنا؛ آقای نوری در طول این چندسال مکرراً از بدهی ۱۲ میلیاردی شهرداری و شورای شهر قبلی صحبت کردید و همیشه یک کلی گویی داشتید؛ مشخصاً این بدهی‌ها در چه حوزه هابی بوده؟ چقد پرداخت شده و از چه منابعی این بدهی پرداخت شد؟ آیا دستگاه‌های نظارتی به این بدهی‌ها ورود کردن؟
 شهردار چرام پاسخ داد باید امور مالی باشد ویکی یکی بشینیم و پاسخ دهیم.
خبرنگار کبنا در واکنش به این صحبت شهردار گفت چرا بعداز چهارسال هنوز آمار دقیق ندارید؟
 علی نوری نهایتاً پاسخ داد از مجموع ۱۲ میلیارد از دوره گذشته قریب به 1 میلیارد تومان پرداخت حق بیمه بوده است و 1 میلیارد تومان وام بانک انصار برای خرید دستگاه سنگ شکن بود که حتی یک پیچ خریداری نشد و تمامی وام پرداخت شد
  علی نوری ادامه داد:8 ماه حقوق کارگران که بیش از یک میلیارد بوده و بازنشسته‌ها در دوران مدیریت تیموری فر 14 نفر بازنشست بودند که بیش از 1 میلیارد تومان پرداخت شد (البته تعداد ۱۴ نفر بازنشسته زمان مدیریت قبلی طبق اطلاعات خبرنگار کبنا ۱۴ نفر نبودن و عدد آن کمتر از این است و زیر ۱۰ نفر می‌باشد که در این مورد نیاز به شفاف سازی است)
 شهردار چرام افزود: بدهی برق 850 میلیون تومان بود که پرداخت شد و وی اصرار داشت که بدهی قبلی برق پرداخت شده بود و این 850 میلیون تومان در دوره مدیریت قبلی شهرداری چرام بوده است.
نوری زاده در ادامه گفت بیش از 2 میلیارد بدهی به اشخاص حقیقی بود از قبیل روکش آسفالت و رستوران و چاپ بنر بود که پرداخت شد و 700 میلیون تومان بدهی پرسنل رسمی شهرداری چرام بود.
وی افزود: پرداخت وام از سازمان همیاری‌ها که بین 600 تا 700 میلیون تومان و 1/600 میلیارد جریمه کارگرانی که اخراج شده بودن و اینها از پاچه شهرداری داده شد و شرکت گاز 400 میلیون تومان و دیگر پرداخت‌های دیگر که هم باید مستند باشد و هم حافظه می‌خواهد و از مجموع ۱۲ میلیارد قریب به ۹۰ درصد آن پرداخت شد.
 وی اعلام کرد: پرداخت این بدهی‌ها از منابع داخلی شهرداری بوده است.
 نوری زاده در پاسخ به سؤال دیگر در خصوص تعریض و بازگشایی معابر و کوچه‌ها و اینکه شهرداری علیرغم داشتن حکم تخریب وتعریض اما اقدام نمی‌کند آیا تحت فشارهای بیرونی و یا اعضای شورای شهر این کار انجام نداده بیان کرد: هیچ فشاری از طرف شهرداری و استانداری و هیچ جای دیگری نیست و کسی نیستم که کار خلاف قانون انجام دهم و هر گونه تغیبر وتحول در معابر باید در کمیسیون مربوطه که ۷ نفر حق رأی دارند مشخص شود.
 (اما مستندات کبنا حاکی از این است که رأی تخریب وتعریض بعضی کوچه‌ها و معابر صادر شده و حتی بعضی مالکین هم تعهد دادند و هم از مزایای آن استفاده کردند ولی الان بازگشایی انجام نمی‌شود که موجب اعتراض بعضی شهروندان که عقب نشینی کردند و به قانون تمکین کردن شده است)
 علی نوری در پاسخ به اینکه در شهر چرام بعضی شهروندان در پیاده روهای منازل خود اقدام به ایجاد باغچه و مکانی برای نگهداری مرغ درست کردند که ناقض حقوق شهروندان است بیان کرد: اگر بدهی ۱۲ میلیاردی نبود قطعاً در بحث سامان دهی پیاده روها بیشتر کار می‌کردیم و این کار باعث شد نتوانیم به اهداف خود برسیم و این مورد قبول دارم خیلی‌ها را به دادگستری معرفی کردیم و روابط عمومی شهرداری باید اطلاع رسانی کند و این‌ها جمع شوند.
 شهردار چرام اظهارداشت: آن خدمتی که باید به مردم در پیاده روسازی و ساماندهی انجام می‌دادیم نتوانسیم انجام دهیم.
 وی افزود: برای تملک مغازه‌های شهر حدود 850 میلیون تومان به حساب دادگستری واریز کردیم و به دنبال اجرای قانون هستیم.
 نوری در ادامه اعتراف کرد که در بحث پیاده روهای شهر چرام مشکل از شهرداری است که نتوانستیم در این 4 سال کاری کنیم.
 شهردار چرام در پاسخ به این سؤال و عدم پارک محله و پارک مناسب برای شهروندان علیرغم داشتن سابقه طولانی در شهرداری چرام به عنوان شهردار و اینکه یک ضعف بزرگ در عملکرد شهرداران و شورای شهر چرام است علیرغم داشتن آب و خاک مناسب بیان کرد: پارک ولایت الان 80 درصد پیشرفت ابنیه دارد و خاک نباتی و تأسیسات آبی را تا پایان دوره تکمیل می‌کنیم.
وی افزود: پایه گذار پارک بام من بودم که بعداز من توسط شهردار قبلی بحث درخت کاری و چمن آن تکمیل شد.
 شهردار چرام در خصوص کمربندی منتهی به خیابان بلوار شهید دستغیب وعدم اجرای آن علیرغم اینکه بخشی از آن در دوره مدیریت شهرداری قبل کار شد اعلام کرد: در زمان فرمانداری نیکروز ما شروع کردیم اما فرماندار گفت عرض 24 متر باید 16 متر شود که همین مشکلاتی ایجاد کرد.
وی افزود: بخشی از آن از قبیل جدول کشی و زیرسازی آن در دوره مدیریت قبلی انجام گرفت اما من آسفالت کردم.
 
نوری زاده افزود: این کمربندی ضرورتی ندارد و نیاز به اجرای آن نیست و اراضی کشاورزی آن طبق قانون وماده 101 امور اراضی انجام شود.
 
وی مجدداً بیان کرد: اگر کارشکنی عده خاصی نبود الان آسفالت بود و شهرداری جلساتی با مالکین داشت.
 
علی نوری شهردار چرام در پاسخ به کبنا و اینکه در دور آینده آیا مجدداً قصد دارید که شهردار شوید پاسخ داد: به شخصه در بحث کمک به شهر جانم را فدا می‌کنم و هر کجا ضرورت داشت که قدمی بردارم برای شهرم جانم را فدا می‌کنم.
 
وی افزود: شاید یک جوان را معرفی کردیم که از نیروی جوانی استفاده کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما

یاری
Iran, Islamic Republic of
شهردارراست ایگو واقعا /
درخواست نامشروع داشتی شهردار بهت نداد
کریم
Iran, Islamic Republic of
بازهم چرت وپرت نوشتی .
فرهنگی
Iran, Islamic Republic of
بروتخلفاتی که تواموزش وپرورش وورزش جوانان داری را جمع کن
شورا
Iran, Islamic Republic of
اگرمردی این پیام را تاییدکن
حقیقت داره که تو به نام..
تام
Iran, Islamic Republic of
/واپ وورزش که اگه دست درنیاری افشاش میکنیم
شوتی
Iran, Islamic Republic of
باید ازغصه دق کنی
هنوز بچه ای
ازهمه جارانده شده
کسی بهایی بهت نمیده
توی همین جلسه چرابدون دعوت وارد شدی
واقعا چقد رو داری تو
Boo
Iran, Islamic Republic of
ای بنازم شهرداره که توجلسه شستت نابودت که
هرکی جات بی من چروم فرارایکه
حامد
Iran, Islamic Republic of
این مطالب همه اش کذبه چنین صحبتهایی را اصلا شهردار نگفت
شطردی
Iran, Islamic Republic of
100 دست لباس ورزشی و10 میلیون پول وکلی اقلام ورزشی را چکار کردی .
نازی
Iran, Islamic Republic of
توسرپیاز ی یا ته پیازی
بشین سرجات و ازدق بمیر
نیما
Iran, Islamic Republic of
به خدا دلم خیلی برات میسوزه خیلی بدبختی
برو خودتو درمان کن
آخرین اظهارات جهانگیری در باره رد صلاحیتش، اصلاح‌طلبان و شورای نگهبان

آخرین اظهارات جهانگیری در باره رد صلاحیتش، اصلاح‌طلبان و شورای نگهبان

معاون اول رییس جمهور با تاکید بر اهمیت مشارکت حداکثری مردم در انتخابات پیش‌رو گفت: گاهی ...
بدرود اصلاحات؟

بدرود اصلاحات؟

هاشمی‌رفسنجانی ردصلاحیت شد تا شورای نگهبان همه اصلاح‌طلبان را غافلگیر کند؛ اما در عین ...
نظامی‌ها پشتيبان كدام كانديدا؟

نظامی‌ها پشتيبان كدام كانديدا؟

ممکن است در برهه‌هایی از زمان نزدیکی نظر بدنه نیروهای نظامی و فرماندهان کم و زیاد شده ...
1