تاریخ انتشار
جمعه ۷ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۸:۳۹
کد مطلب : ۴۳۴۷۱۶
پژوهشگر خانواده:

حمایت از فرزندآوری و تحکیم و تعالی خانواده مورد غفلت قرار گرفته است

۰
حمایت از فرزندآوری و تحکیم و تعالی خانواده مورد غفلت قرار گرفته است
کبنا ؛سید محمدحسین چاوشیان، با اشاره به رشد بسیار کم‌جمعیت در کشورمان اظهار داشت: کاهش فرزندآوری و عدم ازدواج برخی از جوانان رشد جمعیت در کشور را با مشکل مواجه کرده است.
وی ادامه داد: متأسفانه وضعیت معیشتی ساختار جمعیتی و خانوادگی جامعه ما را تحت‌الشعاع قرار داده است. یکی از مشکلات جامعه ما فرزندآوری است که با درصد منفی پیش می‌رود.
چاوشیان بیان داشت: علی‌رغم اینکه طی دو دهه گذشته شاهد افزایش فرزندآوری در کشور بودیم، در حال حاضر تمایلی به فرزندآوری وجود ندارد و خانواده‌های ما فرزندی ندارند یا حداکثر با یک فرزند زندگی می‌کنند.
وی تأکید کرد: دلیل اصلی آن نیز مشکلات معیشتی است و پدران و مادران نمی‌توانند از پس هزینه‌های فرزندان در مراحل مختلف زندگی برآیند.
استاد حوزه و دانشگاه افزود: زمانی که خانواده‌ها در تأمین حداقل‌های زندگی خود با سختی مواجه می‌شوند و پاسخگوی نیازهای زندگی خود نیستند، چگونه می‌توانند به ازدیاد نسل و مسائل تربیتی فرزندان که متأثر از فضای معیشتی و اقتصادی است، فکر کنند؟
وی ابراز داشت: متأسفانه مشکلات معیشتی جایگاه و نقش بانوان را نیز تحت تأثیر قرار داده است و بانوان نیز باید وارد محیط کار شوند. این مسئله باعث می‌شود که بانوان از وظایف اصلی خود همچون فرزندآوری و مادری دور شوند و در نهایت این امر بر بنیان خانواده تأثیر می‌گذارد.
رئیس مؤسسه خانواده اسلامی و تربیت معنوی خاتم تصریح کرد: مجموعه این عوامل باعث مواجهه ما با تغییرات فراوانی در حوزه نقش و جایگاه افراد و در نهایت رویکردهای خانواده می‌شود. البته با توجه به وجود مشکلات فراوان در حوزه سیاست‌گذاری خانواده، برنامه‌ها و اقدامات خوبی در نظر گرفته شده است، اما در اجرای آنها با مشکل مواجهیم. قوانینی مانند حمایت از فرزندآوری یا تحکیم و تعالی خانواده همچنان بر زمین‌مانده و به‌خوبی اجرا نشده است.
نام شما

آدرس ايميل شما

آخرین اظهارات جهانگیری در باره رد صلاحیتش، اصلاح‌طلبان و شورای نگهبان

آخرین اظهارات جهانگیری در باره رد صلاحیتش، اصلاح‌طلبان و شورای نگهبان

معاون اول رییس جمهور با تاکید بر اهمیت مشارکت حداکثری مردم در انتخابات پیش‌رو گفت: گاهی ...
بدرود اصلاحات؟

بدرود اصلاحات؟

هاشمی‌رفسنجانی ردصلاحیت شد تا شورای نگهبان همه اصلاح‌طلبان را غافلگیر کند؛ اما در عین ...
نظامی‌ها پشتيبان كدام كانديدا؟

نظامی‌ها پشتيبان كدام كانديدا؟

ممکن است در برهه‌هایی از زمان نزدیکی نظر بدنه نیروهای نظامی و فرماندهان کم و زیاد شده ...
1