تاریخ انتشار
شنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۹:۵۰
کد مطلب : ۴۴۲۲۶۶
یادداشت|

پَرستار با آسمان پُرستاره 

سروش درست
۳
۱
پَرستار با آسمان پُرستاره 
کبنا ؛روز سپید پرستار، به رسم رسام ادب، بایست از سپیدپوشان سپید دل سپیدوَش قدردانی کرد. نوزدهم آذرگان، در هوای سرد پاییزی، راهی بیمارستان امام سجاد یاسوج شدم. 
به بخش «ccu» یا همان بخش مراقبت‌های ویژه قلب، سری زدم تا روز سپید پرستار را به تلاشگران این بخش، تبریک و پدرام باد عرض کنم. پرستار سرکار خانم نوروزپور و پرستار سرکار خانم صداقت، در حال انجام خدمت‌رسانی بودند. به قول فردوسی خردمند: 
یکی دختری بود پوران بنام! …
مهربانوهای سپیدپوش، با دیدن من لبخند زدند. گُل لبخند، چنان بر لبانشان غنچه می‌شود که گویا در زندگی با معنی غم، مشکل و گرفتاری، بیگانه اند؛ با تقدیم سبدی از گل سرخ؛ پدرام بادشان می‌گویم: 
«روز سپیدت مبارک پرستار مهرآیین!» 
میلاد حضرت زینب کبری
” سلام اللّه علیها"، مهربانوی صبور، سخن سرای آزادگی، اسطوره‌ی نگارنگری با گویش جمله‌ی تاریخی: «مارأیت الا جمیلا!» 
پس از دیدن پیکر بی‌سر برادر و برادرزاده‌ها و هفتاد دو نفر از اقارب نسبی و سببی و یاران بنی هاشم، فریاد بر می‌آورد: «ندیدم جز زیبایی!» 
پرستاران بیمارستان امام سجاد (ع) و سایر پرستارهای سرای ایران، با نشان ازین آموزه، می‌آموزند: جلوه‌ی مردان راه از خویش بیرون رفتن است! …
در روز میلاد آیینه صراحت و شعر شجاعت، به سختی کار و ایثارگری دو شیربانوی سپیدپوش، می‌اندیشم. 
قریب یک ماه پیش تر، بابستری ابوی فرهیخته‌ام در بخش «ccu»، چهار- پنج شبانه روز از نزدیک با کار این دلاوران میدان مرد و مردانگی آشنا شدم. 
دل نازک به نگاه کجی آزرده شود/ پرستاران بیمارستان امام سجاد، پردلند. 
گویا در همه جای دنیا، به ازای هر بیمار، یک پرستار باید باشد؛ اما در این بیمارستان، به ازای هر نه بیمار، دو پرستار به خدمت‌رسانی و ایثارگری مشغولند و مشعوف. کمبود نیرو، کم بودی چشمگیر است. با کمبود امکانات رفاهی حیرت زده می‌شوم؛ اما: 
در عالم حیرت ز تماشا خبری نیست…
برخی مواقع حقوق‌شان دیر می‌رسد، اما لبخند هرگز بر لبشان دیر نمی‌شود. برخوردهای غیرتخصصی را می‌بینند؛ اما برخوردشان تخصصی‌ست. به اضافه کارشان بیمه و مالیات تعلق می‌گیرد، اما بیم ندارند زِ مال آتی را. 
در اوج شیوع کووید نوزده، هشت نفر از پرسنل امام سجاد (ع) در یک هفته مبتلا شدند. رد ماسک بر نگار مهربانشان لک انداخته است، اما نگاه مهربانشان، به لک‌های ماهرخشان طعنه می‌زند. 
در ره منزل لیلی چه خطرهاست در آن/ شرط اول قدم آنست که مجنون باشی 
پرستار، مجنون خدمت است و لیلایش، انسانیت. 
پرستار، بسان دنا استوار ایستاده است تا زندگی ببخشد. مهربانو پرستار نوروزپور، یکی از پرستاران سپیدبخت بخش مراقبت‌های ویژه قلب بیمارستان امام سجاد (ع) یاسوج، با گلایه از برخی برخوردهای نامناسب همراهان بیمار، از مدیریت جدید بیمارستان- جناب دکتر طهماسبی- رضایت دارد. 
بودن امکانات آنژیوگرافی در این مرکز درمانی را باعث توسعه و جلوگیری از بسی آسیب‌ها می‌داند. وی ازعدم تبدیل وضعیت، برخی از همکارانش که مشکل‌های عدیده‌ای دارند، می‌گوید و گلایه‌مند است که تبدیل وضعیت استخدامی مگر فقط مختص نورچشمی هاست. 
موی سپید، روی سپید و روپوش سپید، پرستار سپید بخت است و خوش بخت. 
نوزدهم آذرگان، روز میلاد حضرت زینب ” س" و روز سپید پرستار را به دوستان پرستار، سپیدپوشان سپید دل عرصه‌ی سلامت، پدرام باد عرض می‌کنم. به پاس سپاس، شاه بیتی، با دسته‌ای از گل یاس، یک سبد برنجاس، با روبانی از ریواس، با یک دنیا احساس تقدیم می‌کنم: 
گل سرسبد روزگار پرستارات
کلید گنج سعادت گشاده رویی ست

سروش درست
نوزدهم آذرگان ۱۴۰۰خ. 
یاسوج خزانی سرد


کبنا را در اینستاگرام دنبال کنید؛
www.instagram.com/kebnanewsir
نام شما

آدرس ايميل شما

پرستار
Romania
درود درود درود
ــ
.....
Iran, Islamic Republic of
من یه خانمی هستم تو بیمارستان شهدای گمنام بچه ام متولد شد پرستاران خیلی بداخلاق داشت بخش زایمان و بخش مراقبت کودک واقعا بد اخلاق بودن و اصلا انگار پرستار نبودن من همیشه بعد سه سال یادشون میافتم ..اصلا هم کارشون با عشق نیست و الکی بزرگشون میکنن و اکثرا سر شیف میرن میخوابن حالا شما هی تجلیلی کنید
Iran, Islamic Republic of
آب رو بریز اونجایی ک میسوزه
علاقه اصولگرایان به دولت در سایه

علاقه اصولگرایان به دولت در سایه

دولت در سایه امر سیاسی مرسومی در کشورهای توسعه‌یافته است و اگر به صورت سازمان‌یافته پیش ...
ایده آقا‌محسن در دست رئیس

ایده آقا‌محسن در دست رئیس

صاحب‌نظران معتقدند وضعیت فعلی کشور فعلا اجازه هیچ آزمون و خطایی، آن‌هم در حد تغییرات ...
هرگز این نوع چایی را ننوشید

هرگز این نوع چایی را ننوشید

چای تازه‌دم یکی از سالم‌ترین نوشیدنی‌هاست که مصرف آن در جامعه ما طرفداران زیادی هم دارد،...
فایل های مرتبط
1