تاریخ انتشار
جمعه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۶:۴۳
کد مطلب : ۴۴۷۶۸۴
کبنا گزارش می دهد؛

تاجگردون: چرا اختصاص 66000 میلیارد ریال به نهادهای غالبا فرهنگی و مذهبی؟ / آیا تأثیر مثبتی در وضعیت اجتماعی جامعه حاصل می شود؟

۱۰
۱
تاجگردون: چرا اختصاص 66000 میلیارد ریال به نهادهای غالبا فرهنگی و مذهبی؟ / آیا تأثیر مثبتی در وضعیت اجتماعی جامعه حاصل می شود؟
کبنا ؛غلامرضا تاجگردون نماینده دوره نهم و دهم مجلس شورای اسلامی از شیوه مدیریت اعتبارات سازمان هدفمندسازی یارانه ها انتقاد کرد.
به گزارش کبنا نیوز، تاجگردون در این خصوص نوشت: نمیدانم آیا نمایندگان مجلس و شخص رئیس جمهور محترم می داند از محل اعتبارات هدفمندسازی یارانه ها به چه مواردی یارانه می دهند؟ (این اعتبارات علاوه بر اعتبارات معمولی است که از دیگر ردیف ها دریافت می کنند) دیدن برخی موارد خالی از لطف نیست ...
او نوشته است: اینکه این موارد اعتبار می گیرند شاید لازم و برخی مهم باشد ولی سوال این است در این شرایط فشار معیشتی و یارانه ای بر مردم چرا 66000 میلیارد ریال باید به این موارد اختصاص یابد.
این موضوع که یارانه دادن به این نهادها برچه اساسی است، آیا لازم است یا غیر لازم، بحثی کارشناسی است، اما تاجگردون می گوید این موارد از محل اعتبارات هدفمندی یارانه ها تأمین شده اند. اینکه این اقدام اشتباه است یا درست جای سوال دارد.
منتقدان دولت غالبا به پرداخت یارانه نقدی انتقاد داشته اند و اعتقاد دارند که چنین اقداماتی موجب ایجاد تورم و افزایش نقدینگی می شود، از طرفی این موضوع نیز مورد انتقاد قرار گرفته که چرا به نهادهای عموما فرهنگی و مذهبی به این میزان بودجه تعلق گرفته است؟
همه می دانیم که وضعیت فرهنگی و اجتماعی در کشور وضعیت نامطلوبی است، از این رو، سوال دیگر این است که آیا پرداخت اعتبارات به این نهادها تأثیر مثبتی در وضعیت اجتماعی و فرهنگی کشور دارد یا خیر!؟
صدا و سیما که انتقادات زیادی به این نهاد وارد می شود، با این میزان بودجه جداگانه آیا به کیفی سازی برنامه هایش کمک خواهد کرد؟
آیا صندوق اعتباری هنر که مطالبه به حق اقشار فرهنگی و هنری و رسانه ای کشور بوده، می تواند مطالبات این اقشار را برطرف کند و همگام با بهبود وضعیت معیشتی این اقشار کم درآمد، بهبودی در وضعیت فرهنگی و اجتماعی جامعه ایجاد کند؟
آیا دیگر نهادهایی که نام برده شده، با این اعتبارات، بهبودی محسوس در وضعیت اجتماعی جامعه ایجاد می کنند؟
دولت تا چه اندازه بر اساس سیاست ها و برنامه و چشم اندازی مشخص این اعتبارات را هزینه کرده است؟




نام شما

آدرس ايميل شما

د
Iran, Islamic Republic of
آقای تاحگردون اتفاقا این سوال را باید خودتون پاسخ دهید چون این بودجه ها در دوران خود شما کلید خوردند
Iran, Islamic Republic of
همون اندازه ای که در دور شما به شورای نگهبان داده شد تا از سدش رد بشی
کبنا واگذار به حضرت زهرا باشی اگر حذف بشه
Iran, Islamic Republic of
دوره ی بودجه نویسی خودش یادش رفته!!! قبلاً جناب معمار اقتصاد از محل دیگه ی تأمین اعتبار میکردند دوستان حال حاضر از این محل
گردون تاج
Iran, Islamic Republic of
چرا اون 8سال که گز وقیچی دست آنجناب بود از این خورده فرمایشات نمیکردی وجلویش را نمی‌گرفتی حاجی عزیز کبنا اگر طرفدار دانستن حق مردم است این کامنت را انتشار بدهید
تاجشناس
Iran, Islamic Republic of
8سال این مشو مینوشتی غلط وغلوطش هم دست خودت بود حافظه ما هنوز آکی هست 😃😃😃😃😃😃
رصد
Iran, Islamic Republic of
الان دارن از روی املای 8ساله جنابعالی در دوره صدارتت بر اون کمیسیون برنامه و بودجه مجلس کپی میگرن ومینوسند چون رفقای جنابعالی مثل جناب صالح و بقیه بچه ها همچنان سرکارش ن هستند بعله حاجی😃😃😃😃😃😃😃😃
Romania
اکثرا با این نظر موافقند که هزبته ناشی از هدفمتدی یاراته ها نباید چنین جاهایی مصرف شود مثلا برای بخش درمان مردم هزبنه شود ویا برای برنج ونان وگوشت هزبته شود
دنا اورمزد
Iran, Islamic Republic of
زمانی که جناب تاجگردون در مجلس تشریف داشتید خودتان یکی از ستون های اصلی و مهم اختصاص بودجه های کلان به این نهادها و دفاتر بودید

حالا قیافه ی مدافع حقوق ملت را به خود گرفته اید!!!!

مردم دیروز شما را فراموش نمی کنند جناب تاجگردون.....
محمدی
Iran, Islamic Republic of
با سلام و احترام
جناب آقای دکتر تاجگردون یا خود را بخواب زده ای یا داری از آب گل آلود ماهی صید میکنید جناب میرشکار.
در همان ادوار نمایندگی جنابعالی تمام این بودجه و ردیفها به همین شکل پرداخت میشد و مردم هم در همچنین فشار اقتصادی بودند.
چرا آن موقع که مجلس و دولت یکپارچه در اختیارتان بود همگی در یک کابین قطار حرکت رو به قهقرایی داشتین جلوی این حیف و میل های بیت المال رو نگرفتید. و مطمئنن اگر هم اکنون هم در چنین سمتی بودید باز هم همان بذل و بخشش های بیت المال رو به اجرا میگذاشتین. جنابعالی ۸ سال مسئول کمیسیون برنامه و بودجه مجلس این کشور بودین، یک مورد بیان کنید که جلوی این چنین ردیفهای بودجه ای رو گرفته اید؟
با حلوا حلوا کردن چیزی درس نمیشه. اگر دوست خواه این شهر و مردم هستین بسم الله بفرمایید شما فرمانده و ما مردم شهر به همراه نماینده این شهر سرباز، کمک کنید تا آباد شود.
این چنین بیاناتی فقط به جهت بزرگ جلوه دادن خود است که آن هم نیاز به خواننده ای کوته ببن دارد که در دام شما و بیانات شما افتد. کمی به فکر آخرت خود باشید.
Iran, Islamic Republic of
مبالغی که به فرهنگ داده اند بر جامعه و توسعه فرهنگی که تاثیری نداشت !!!
ولی برای مسئولین فرهنگی حسابی تاثیر داشت و همگی به نان و نوا رسیدند!!
زید آبادی: آنچه نباید می‌شد! / گرگ‌ها در برهوت در پی‌مان گذاشته‌اند!

زید آبادی: آنچه نباید می‌شد! / گرگ‌ها در برهوت در پی‌مان گذاشته‌اند!

احمد زیدآبادی در کانال تلگرامی خود نوشت: ولایتی به صراحت اعلام کرد که نهادهای مدنی تهدیدی ...
۶ ماده مغذی مورد نیاز بدن در پیری

۶ ماده مغذی مورد نیاز بدن در پیری

اسیدهای چرب امگا ۳ می‌توانند عوامل خطر بیماری قلبی مانند فشار خون بالا و‌تری گلیسیرید ...
رستم قاسمی چگونه بیکارترین وزیر دولت رئیسی شد؟

رستم قاسمی چگونه بیکارترین وزیر دولت رئیسی شد؟

وضعیت معیشت مردم فعلا در حدی شکننده است که در این شرایط، نیاز نخست مردم زنده ماندن است! ...
1