تاریخ انتشار
جمعه ۱۸ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۲۳:۴۵
کد مطلب : ۴۵۲۳۰۶
حجت الاسلام سید علی اکرمیان در خطبه های نماز جمعه ۱۸ شهریور چیتاب مطرح کرد

خلف وعده مسئولین مردم را به نظام بدبین می‌کند

۱
خلف وعده مسئولین مردم را به نظام بدبین می‌کند
کبنا ؛حجت الاسلام سید علی اکرمیان امام جمعه موقت کبگیان در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی ۱۸شهریور چیتاب ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی و پرهیز از گناه با اشاره به مسأله خداشناسی گفت: یکی از گام‌های نخستین در راه خداشناسی، اصلاح نفس و تهذیب اخلاق و پرورش ملکات والای انسانی، خودشناسی است که بهترین راه برای خداشناسی است.
به گزارش کبنا، وی افزود: کسی که بیش از همه خود را بشناسد، بیش از همه، خوف پروردگار خواهد داشت زیرا معرفت نفس (خودشناسی) سبب آزادی از قیدوبند اسارت‌ها و پاک‌سازی از رذایل اخلاقی می‌گردد.
خطیب موقت جمعه کبگیان با تسلیت فرارسیدن رحلت آیت الله طالقانی اولین خطیب جمعه تهران و همچنبن شهادت آیت الله مدنی گفت: آیت‌الله طالقانی اولین خطیب جمعه تهران بعد از فعالیت‌های متعدد انقلابی، حبس کشیدن‌های فراوان، نوزدهم شهریور سال ۱۳۵۸ پس از سال‌ها تلاش خستگی‌ناپذیر، فعالیت سیاسی درگذشت.
وی با تسلیت فرارسیدن سالروز شهادت ایت الله مدنی نیز گفت: آن عالم فرزانه، روحانی مجتهد شیعه، نماینده دورهٔ اول مجلس خبرگان و امام جمعهٔ سابق تبریز (در دوران تبعید) بود که حین اقامهٔ نماز، بدست مُجاهِدینِ خَلق مورد سؤقصد قرار گرفته و شهید شد که زحمات زیادی در به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی در مبارزه با رژیم سفاک پهلوی داشت.
سید علی اکرمیان با اشاره به اینکه دشمنان از علاقه مسلمانان و شیعیان جهان برای حضور در کنگره عظیم اربعینِ حسینی آگاه هستند به همین خاطر شیطنت و دشمنی خود را آغاز کرده‌اند، اظهار داشت: رسانه‌ها باید توطئه‌های دشمنان را به مردم اطلاع‌رسانی کنند و مردم هم باید سال به سال در این آگاهی بخشی بیدارتر شوند. امام جمعه موقت کبگیان اظهار داشت: عاشورا متعلق به همه مسلمانان جهان است و اگر عاشورا نبود از دین خبری نبود. وی افزود: همه باید از این ایام در جهت حفظ دین و باور‌های دینی به نحو مطلوب استفاده کنیم. سید علی اکرمیان با بیان اینکه دشمنان تلاش دارند با توطئه‌های مختلف به دین ضربه بزنند، یادآور شد: دشمنان با ترفند‌های مختلف سعی می‌کنند نظام دینی را ناکارآمد جلوه دهند.
حجت الاسلام اکرمیان با اشاره به دیدار هیأت دولت با رهبر انقلاب، مردمی ماندن و عمل به وعده‌ها را مهم‌ترین توصیه‌های رهبر انقلاب در دیدار با آنان برشمرد و گفت: زنده کردن‌امید و اعتماد در مردم را می‌توان از مهمترین توفیقات دولت سیزدهم برشمرد.
وی افزود: مجموع عملکرد دولت در بخش‌های مختلف به مردم این احساس را داد که دولت وسط میدان است که در بحبوحه بازار افسار گسیخته، اختلاس و رانت خواری بازهم نیاز به تلاش بیشتر در خدمت صادقانه وعادلانه را داراست.
این خطیب جمعه جمعه حل مشکلات اقتصادی، معیشتی، تأمین مسکن ارزان قیمت ونظارت بربازار خرید را از اهم نصایح و گوشزد رهبر معظم انقلاب برشمرد و گفت: خلف وعده در عمل به مطالبات مردم بدبینی و بی‌اعتمادی به بار می‌آورد و هیمنه خدمت در نظام را زیر سؤال می‌برد.
وی «مردمی بودن»، «عدالت‌ورزی»‌، «فسادستیزی»، «احیای‌امید و اعتماد مردم» و «انسجام و اقتدار و اشراف دولت» را از خصایص یک دولت در تراز انقلاب بیان کرد و گفت: حرکت بر ریل انقلاب و ایجاد تحرک انقلابی در همه بخش‌های «مدیریت اقتصادی، سازندگی، خدمت‌رسانی، سیاست خارجی، فرهنگ، آموزش و دیگر بخش‌ها» نیاز مبرم جامعه امروزیست که در این راه انقلابی بودن حتماً باید با عقلانیت و‌اندیشه‌ورزی و خردمندی همراه باشد.


---------------------------------
خبرنگار: اسماعل رسام
نام شما

آدرس ايميل شما

اعترافات ملکه انگلیس؛ پسر به مادر وفادار می ماند؟

اعترافات ملکه انگلیس؛ پسر به مادر وفادار می ماند؟

عصر الیزابت به پایان رسیده؛ یکی از چهره های با نفوذ سلطنت بریتانیا که میراث عصر کلاسیک ...
«صیانت» درجاده فرعی

«صیانت» درجاده فرعی

روز گذشته خبری منتشر شد مبنی بر اینکه شورای عالی فضای مجازی به ریاست رئیس جمهوری بخشی ...
روایت «هزار درد بی درمان»

روایت «هزار درد بی درمان»

دولت حسن روحاني با نقاط قوت و ضعفي که داشت پايان يافت؛ اما پرسش‌هايي از اتفاقات، تصميمات ...
1