تاریخ انتشار
جمعه ۲ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۳۲
کد مطلب : ۴۵۶۰۱۹
مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران:

آخرین وضعیت تخصیص سهمیه بنزین نوروزی / سهمیه بنزین نوروز ۱۴۰۲ چقدر است؟ / بنزین گران نمی‌شود

۰
آخرین وضعیت تخصیص سهمیه بنزین نوروزی / سهمیه بنزین نوروز ۱۴۰۲ چقدر است؟ / بنزین گران نمی‌شود
کبنا ؛مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران گفت: تا کنون مصوبه ای برای تخصیص بنزین نوروزی ابلاغ نشده است.
علی‌اکبر نژادعلی در خصوص توزیع بنزین سوپر گفت: در حال حاضر با فرایندهایی که در بحث به سازی و نوسازی برخی از بخش های پالایشگاه ها صورت گرفته، کیفیت بنزین نسبت به قبل بهتر شده و میزان تولید بنزین سوپر نیز افزایش پیدا کرده است و اکنون توزیع بنزین سوپر را در شرایط عادی ادامه می دهیم.
وی در پاسخ به این سوال که آیا بنزین سوپر به جز تهران در استان های یگر نیز توزیع می شود؟ گفت: بله. به تدیریج بنزین سوپر را در استان های دیگر نیز توزیع خواهیم کرد.
مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران در خصوص آخرین وضعیت تخصیص سهمیه بنزین نوروزی، اظهار کرد: تا کنون در این مورد مصوبه ای ابلاغ نشده است.
نژادعلی با اشاره به میزان مصرف بنزین، اظهار کرد: میزان مصرف در کل کشور غیر منتظره است. اکنون که در فصل سرد قرار داریم میزان مصرف کاهش نیافته و این در حالی است که هیچ سالی سابقه نداشت که در این فصل میزان مصرف کاهش پیدا نکند. نه تنها نسبت به تابستان مصرف کاهش نیافته بلکه در برخی روزها شاهد افزایش مصرف نیز هستیم.
وی با تاکید بر اینکه اعداد موجود در حوزه مصرف مناسب نیست، گفت: می بایست در حوزه مدیریت مصرف اقدامات جدی صورت گیرد و مردم کمک دولت باشند تا تراز منفی در حوزه بنزین نداشته باشیم.
نژادعلی ابراز امیدواری کرد که با مدیریت مصرف و رعایت میزان مصرف هم ذخیره سازی مناسبی داشته باشیم و هم توزیع فراورده به نحو احسن در جایگاه ها انجام شود.
رشد مصرف بنزین در فصل زمستان / روزانه ۱۰۳ میلیون لیتر بنزین در کشور مصرف می شود
 مدیر عامل شرکت پخش فراورده‌های نفتی همچنین گفت: در حال حاضر هم در حوزه بنزین و هم نفت‌گاز تولید و مصرف متوازن نیست، ۱۰۲ میلیون لیتر در روز تولید بنزین و ۱۰۳.۲ میلیون لیتر مصرف می‌کنیم.
علی‌اکبر نژادعلی درباره دلیل رشد مصرف بنزین در فصل زمستان علیرغم روال سال‌های گذشته اظهار داشت: در حال حاضر هم در حوزه بنزین و هم نفت‌گاز تولید و مصرف متوازن نیست، ۱۰۲ میلیون لیتر در روز تولید بنزین و ۱۰۳.۲ میلیون لیتر مصرف می‌کنیم. بر اساس تجارب این حوزه در فصول سرد سال یعنی از پاییز به بعد، مصرف بنزین در کشور کاهش پیدا می‌کرد. متاسفانه نمی‌دانیم چه اتفاقی افتاده که امسال برعکس سنوات گذشته نه تنها مصرف بنزین کم نشده بلکه برخی روزها از حد میانگین نیز میزان مصرف بالاتر رفته که همین موضوع چالش‌برانگیز شده است.
وی از مردم خواست در مدیریت مصرف و صرفه‌جویی در انرژی خصوصا بنزین و نفت‌گاز یاری کنند تا توزیع به نحو احسن کمافی‌السابق ادامه پیدا کند.
مدیر عامل شرکت پخش فراورده‌های نفتی درباره اینکه آیا کاهش کیفیت منجر به افزایش احتراق و رشد مصرف شده است، تاکید کرد: کیفیت بنزین در سطح جهانی است و بر اساس استاندارد تولید می‌شود، با نوسازی و به‌سازی که طی سال جاری در پالایشگاه‌های کشور صورت گرفته کیفیت تولید فراورده نه تنها از قبل بهتر شده بلکه شرایط یورو را در ارتباط با تولید بنزین پوشش می‌دهیم.
وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر اکثر پالایشگاه‌های کشور بنزین با کیفیت یورو ۴ تولید می‌کنند و در تمام کلان‌شهرها و نقاطی که تکلیف شده بنزین یورو توزیع می‌شود.
نژادعلی گفت: صد در صد بنزین توزیعی در تهران با استاندارد یورو ۴ است.
وی درباره روند و میزان تولید بنزین سوپر بیان داشت: با فرایندی که در حوزه پالایشگاه‌های جدید و به‌سازی و بهینه‌سازی پالایشگاه‌ها اتفاق افتاده تولید بنزین سوپر افزایش پیدا کرده است و طی هفته جاری شروع به توزیع کرده‌ایم. البته در بخش عمده‌ای از جایگاه‌های تهران که قابلیت عرضه بنزین سوپر داشته‌اند توزیع شده است.
بنزین گران نمی‌شود
جواد اوجی وزیر نفت گفت: قیمت گاز برای مشترکینی که در سقف الگوی مصرف، مصرف می‌کنند افزایش پیدا نمی‌کند. وزیر نفت خاطرنشان کرد: فقط تعرفه آن دسته از مشترکینی که به صورت غیرمتعارف و خارج از سقف الگو هستند، افزایش پیدا می‌کند.
وزیر نفت گفت: قیمت گاز برای مشترکینی که در سقف الگوی مصرف، مصرف می‌کنند افزایش پیدا نمی‌کند.
جواد اوجی درباره اینکه گفته می‌شود با توجه به سخنان شما در خصوص افزایش قیمت گاز برای مشترکین پرمصرف این زمزمه‌ها شنیده می‌شود که قرار است قیمت گاز در کشور افزایش پیدا کند، عنوان کرد: هیچ گونه افزایش قیمت گاز برای مشترکینی که در سقف الگوی مصرف می‌کنند، نخواهیم داشت.
وزیر نفت خاطرنشان کرد: فقط تعرفه آن دسته از مشترکینی که به صورت غیرمتعارف و خارج از سقف الگو هستند، افزایش پیدا می‌کند.
وی در پاسخ به سوالی دیگر مبنی بر این‌که آیا بنزین قرار است افزایش قیمت پیدا کند، بیان کرد: بنزین هم خیر قرار نیست افزایش پیدا کند.
نام شما

آدرس ايميل شما

(تصاویر) دیدار زلنسکی و بایدن در کاخ سفید

(تصاویر) دیدار زلنسکی و بایدن در کاخ سفید

دولت آمریکا روز چهارشنبه و همزمان با سفر زلنسکی به واشنگتن اعلام کرد که یک بسته کمک نظامی ...
تحلیل مشاور رهبر انقلاب از اعتراضات ایران /جنگ هیبریدی بود

تحلیل مشاور رهبر انقلاب از اعتراضات ایران /جنگ هیبریدی بود

کمال خرازی گفت: آنچه در ایران رخ داد یک جنگ هیبریدی بود. که در آن جنگ سیستم خبری و عملیات ...
از انتخابات ۹۸ روشن بود ماجرا تمام شده است

از انتخابات ۹۸ روشن بود ماجرا تمام شده است

عباس عبدی نوشت: از همان میزان مشارکت در انتخابات مجلس در سال ۹۸ می‌شد حدس زد که دچار ...
1