تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۲۲:۴۷
کد مطلب : ۴۵۹۹۹۷
یادداشت ارسالی؛

اخراجی‌های ۱۴۰۱ کهگیلویه و بویراحمد

۲۹
۷
اخراجی‌های ۱۴۰۱ کهگیلویه و بویراحمد
کبنا ؛یادداشت ارسالی: در کنکور سال ۱۳۷۴ دو دانش‌آموز ممتاز استان از دو شهر باشت و یاسوج در دانشکده پزشکی شیراز پذیرفته شدند.
دانش‌آموزان زرنگ کهگیلویه و بویراحمدی آشنایی و رفاقتشان از مهرماه همان سال شروع شد، هر دو در خوابگاه شهید دستغیب ازم دانشگاه شیراز سکنی گزیدند، سال‌ها با هم درس خواندند و زندگی کردند و بعد از فارغ التحصیلی در دهه هشتاد هر دو در دانشگاه علوم پزشکی یاسوج استخدام شدند.
یکی از این دانش‌آموزان فعال دکتر محمد غلام نژاد بود، کمتر در مسائل سیاسی وارد می‌شد و شخصیت جدی و مستقلی داشت، دانش‌آموز دیگر دکتر کیان دهراب پور نسبت به دیگر دوستش سیاسی‌تر بود و شخصیت لطیف‌تری داشت.
وجه مشترک این دو آقای دکتر در مسائل بعدی زندگی و کاری‌شان هم ادامه پیدا کرد، هر دو در انتخابات نظام پزشکی سال ۱۳۹۶ مرکز استان با رای اکثریت پزشکان به هیئت مدیره نظام پزشکی یاسوج راه یافتند.
حضورشان در این دوره نظام پزشکی هم حضور خاصی بود، دکتر دهراب پور تنها اصولگرای هیئت مدیره و دکتر غلام نژاد هم مستقل در حالی که بقیه اعضاء هیئت مدیره با غلظت کم تا زیاد از اصلاح طلبان شناسنامه دار بودند.
مدتی گذشت و دولت سیزدهم در کشور و استان مستقر شد، دکتر دهراب پور زودتر از دکتر غلام نژاد برای تصدی اداره کل بهزیستی استان معرفی شد و چند ماه بعد هم دیگر دوستش برای تصدی داتشگاه علوم پزشکی یاسوج. پزشک اصولگرا برای بهزیستی مورد موافقت قرار نگرفت چون رویه انتخاب مدیران سازمان بهزیستی از سوی رئیس جدید سازمان بهزیستی کشور تغییر کرده بود و انتخاب مدیران کل فقط از مستخدمین خود سازمان مربوطه باید انجام می‌گرفت.
دکتر محمد با حکم وزیر بهداشت در رأس دانشگاه علوم پزشکی قرار گرفت و دکتر کیان دو سه ماه بعد با حکم مدیرعامل سازمان بیمه سلامت در رأس اداره کل بیمه سلامت استان.
این دو کارشان را شروع کردند، دکتر غلام نژاد شروع به تعویض مدیران دولت دوازدهم کرد و انتصاب مدیران همسو.
مدیرانی که وی انتخاب می‌کرد افراد ویژه‌ای بودند، نیرو‌هایی مذهبی، فعال، انقلابی و معمولاٌ غیر وابسته به نمایندگان مجلس استان و همین موضوع خشم نمایندگان را کم کم نمایان کرد.
دکتر غلام نژاد نه تنها به گماردن نیرو‌های حزب الهی و هیئتی بسنده کرد بلکه خود به همراه تیم منتخبش جلوی زیاده خواهی بعضی از نمایندگان هم‌ایستادند بخصوص در جذب خارج از ضابطه نیرو و همین مسائل بود که پای نمایندگان را به استیضاح وزیر هم کشاند و اتفاقاتی که باید نمی‌افتاد و افتاد.
از آن طرف دکتر دهراب پور هم با کوله باری از تجربه سال‌ها مدیریت در جاه‌های مختلف از جمله اولین مدیرکل انتقال خون استان، مدیریت درمان دانشگاه، ریاست چند بیمارستان و... روند جدیدی را در مدیریت اداره کل بیمه سلامت استان شروع کرد.
شاید به ذهن بعضی‌ها دکتر دهراب پور یک مدیر ستادی بود، در حالی که وی در این دوره کوتاه مدیریت در تمامی مناطق استان چندین بار حضور پیدا کرد از زیلایی و دیشموک تا روستا‌های شهرستان لنده و بویراحمد.
وی در خدمت جهادی، تعطیل و غیر تعطیل نمی‌شناخت و حتی روز‌های جمعه دور از خانواده در نمازجمعه اکثر شهر‌های استان حضور پیدا می‌کرد و در راستای جهاد تبیین، خدمات نظام را در بیمه سلامت به مردم معرفی کرده و از آنان دعوت می‌نمود از این خدمات بی‌نظیر استفاده کنند، خدماتی که شاید برای اولین بار به گوش خیلی‌ها خورده بود.
ارتباط خوب دکتر دهراب پور با رسانه‌ها و شخصیت مردمی‌شان، تلاش‌های شبانه روزی و خدمات جهادی‌شان، شاخص‌های عالی بیمه سلامت را در استان به ارمغان آورده بود و اداره کل بیمه سلامت با وحود وی رنگ و بوی ویژه و اسم و رسم دیگری پیدا کرده بود.
دکتر دهراب پور با دانشگاه علوم پزشکی و مراکز درمانی خصوصی، تعامل بسیار خوب و مناسبی داشت، طوری که یک روز اعتبارات مربوطه را پیش خود نمی‌گذاشت، آن‌ها را روانه مؤسسات درمانی دولتی و غیر دولتی می‌کرد تا به گفته خودش پرسنل بهداشتی درمانی استان سریعتر از این اعتبارات بهره‌مند شده و با انرژی مثبت و انگیزه بیشتری به مردم خدمت کنند.
دکتر دهراب پور قصه‌ی ما همچون دوست دیگر فردی بود که در کارش سخت‌گیری‌های خاص خود را داشت، بسیار پاکدست و قانونمند...
تا اینکه در جلسه‌ای در حالی که فقط به طور کلی می‌خواست از استخدام‌های بی‌ضابطه گلایه کند، طعنه‌های رئیس جلسه باعث گردید که به بعضی از مصادیق فساد اداری در استان اشاره کند که همین جسارت و شهامت وی نه تنها به اخراج از جلسه او را محکوم کرد، بلکه فردای همان روز به اخراج از مدیرکلی بیمه سلامت استان هم رهنموش کرد. و اینچنین بود داستان این دو همکلاسی، که به اخراجی‌های سال ۱۴۰۱ شهرت پیدا کردند.
راستی این دو دوست به چه گناهی از ریل خدمت صادقانه و خالصانه کنار گذارده شدند؟!
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
اخراجی با عزت بهتر از پست داشتن با ذلت است.
دروغگو
Iran, Islamic Republic of
چرا نظر منو منتشر نمی کنید؟
Iran, Islamic Republic of
بازنده بزرگ علوم پزشکی جاودان سیرته.در کمتر از یکسال تمام خدماتش در دوران کرونا دود خواهد شد و به هوا می‌رود.پایان عمر سیاسی و دانشگاهیش با رفتن روشنفکر و حسینی پور فرا خواهد رسید و بقیه عمر از یار مانده و از دوست رانده خواهد شد.الان باید بین جریان انقلابی و حزب الهی و لیدرهای نمایندگان یکی رو انتخاب کنه که قطعا دومی رو انتخاب میکنه ولی بدپایانی خواهد داشت.
I r
Iran, Islamic Republic of
هدف جاودان سیرت فقط انتقام از غلام نژاد بود که به حمدالله محقق گردید
Iran, Islamic Republic of
سفسته مباف
هادی
Romania
شاهکار استاندار به قول‌ خودش تعریفی که خداوکیلی بودن و نبودنش فرقي نداره باید زد و بند میکردن تا می ماندن
Iran, Islamic Republic of
درود بر مردان مرد
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
اولین مدیرکل انتقال خون استان ایشان نبود
سه مدیرکل تراز اول و ماندگار و با دانش قبل از ایشان بود.
اشتباه ننویس نویسنده با قلم....
دولت آباد
Iran, Islamic Republic of
افراد قبل از دکتر دهراب پور، مدیرکل نبودند بلکه مدیر بودند.
دکتر دهراب پور اولین کسی بود که مدیریت انتقال خون استان را به اداره کل ارتقاء داد
مسلم
United States
سلام خدمت همه عزیزان...
خطاب به شما دوست عزیز؛ نویسنده مطلب اشتباهی ننوشته اند؛ تا قبل از مدیرکلی دکتر دهراب پور برای سازمان انتقال خون باید خاطرنشان شد قبل از ایشون عزیزانی که بودن مدیر سازمان انتقال خون بودن زیرا سازمان انتقال خون استان کهگیلویه و بویراحمد تا آن زمان وابسته به سازمان انتقال خون استان فارس یا بهتر بگم زیرمجموعه سازمان انتقال خون استان فارس بود، که با پیگیری ها و تلاش آقای دهراب پور و چندی از مسئولین دلسوز استان
مستقل شده و بدین ترتیب هست که دکتر دهراب پور اولین مدیرکل انتقال خون استان شناخته و معرفی شدن که بدون هیچگونه وابستگی و بصورت مستقل و با اختیارات تام در استان به جد شروع به فعالیت نمودند...
با تشکر...
Iran, Islamic Republic of
اینهمه نسخه پیچی کردی که چه انشای بدون معنی وخیالبافی.
Iran, Islamic Republic of
شما نوچه های آقایان نماینده باید همه جا سرک بکشید. حتی در حد یک مطلب مثبت هم به آقای دکتر کیان عزیز روا نمیبینید. همین منفعت طلبی و همین تمامیت خواهی شما است که استان را به این روز کشانده. ضعیف ترین چینش مدیریتی استان پس از انقلاب.
Iran, Islamic Republic of
هرکس تو دولت رئیسی پست نداشته باشه قطعا با وجدان راحت سر بر بالین می گذارد .دولتی که ایران را فدای ندانم کاری و بی تدبیری و بی لیاقتی خودش کرده
Iran, Islamic Republic of
درود برشما واحترام به نظرتان
Iran, Islamic Republic of
بیمه سلامت رو دهراب پور بیمه سلامت کرد
Iran, Islamic Republic of
دو انسان پاک و زیر بار ظلم نرو
Iran, Islamic Republic of
مردمیدان دکتر غلام نژاد خدای در معارفه دکتر جاودان سیرت خجالت کشیدم اینقدر تعریف ازنمایندگان می کرد می گفت نمایندگان باشهامت جای خجالت دارد این شهامت نمایندگان ما کجابود چرا برای دو رزوز پست اینقدر آدم خودش را کوچک می کند
Iran, Islamic Republic of
سلام درود خدا بر مدیر نترس شجاع دکتر غلام نژاد
مهدی فرهادی
Iran, Islamic Republic of
ای روزها کسانی ک بخوان صادقانه خدمت بکنن رو کنار میذارن...
ای دولت ب اسم انقلابی گری بدترین ظلم ها رو ب نظام و مردم کرده...
محمد
United States
کسی که یک درصد از سهمیه رزمندگان و ایثارگران در زندگی استفاده کرده
بی طرف
Iran, Islamic Republic of
خدا میدونه هر دو این عزیزان جز رضای خدا و خیر و خوبی برای مردم استان نمی خواستند.ولی متاسفانه نمایندگان فقط و فقط به آرای خود در صندوق مجلس فکر می کردند.تفاوت نگاه ارزشی با نگاه دنیوی این دو وزنه قدرت و سیاست منجر به اخراجی شدن این دو مدیر کل شد...
اخراجی ها معراجی شدند....
امین
Iran, Islamic Republic of
نماینده ها با دخالت‌های بی جا باعث تباهی سازمان‌ها شدن ای کاش برای تایید مجددشان این دخالت‌ها مد نظر قرار می گرفت
نجفی تیرتاجی
Iran, Islamic Republic of
/ اگه مدیر کلی داشت برادرمان حاج زارعی حمایتش میگرد وقتی لیاقت مدیرکلی نداشته و تو صحن علنی جلسه مدیران کل دولت در استان طریقه صحبت کردن بلد نباشه والا قسم اگه من بودم حقوق یکسال گذشته رو از ایشون میگرفتم
نظری کارشناس علوم پزشکی
Iran, Islamic Republic of
آقای غلامنژاد یادت هست جلوی درب ماشین ک سوارشدی بهتون گفتم ماهم خدایی داریم که حق ما اوم نبود که با من و امثال بنده برخورد کردی ، حالا اینم حق ماو همکارانم بود ،قربون خدا بزم که دست بالای دست شما و امثال شماست
Iran, Islamic Republic of
این دو دوست براشون کافی بود مگه این انقلاب فقط مال دهراب پور هست چهل سال میخواد پست داشته باشد بذار یکی دیگه هم استفاده بکنه میدان به بقیه هم بده تا بقیه عرض اندامی بکنه شاید اونا بهتر باشند
عدالت
United States
ای کاش مشخص میشد چه کسی و جطور مجوز برای داشتن خبرگذاری میدن
خبرگذاری های استان یکی به نعل میزنن یکی به میخ
یه مشت بیسواد معلوم الحال جمع کنید مطالب دوزاریتون رو همچین مینویسید غلامنژاد و دهرابپور کسی نشناسه میگه کین اینا بعله خب وقتی با سهمیه وارد دانشگاه بشی مشخص
به هر حال رزومه ها مشخص و معلومن خبرگذاری مثلا محترم جمع کن خودتت رو
Romania
کیان خان،خودش تو بیمه سلامت
Iran, Islamic Republic of
فقط نمازخوان قهاری بود
آشنا
Iran, Islamic Republic of
/ يك اسكيزوفرن است
پایانِ فاطمی امین در وزارت صنعت، معدن و تجارت

پایانِ فاطمی امین در وزارت صنعت، معدن و تجارت

در جریان استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت جلسه علنی امروز مجلس یازدهم با نطق‌هایی در مخالفت ...
سقوط صدام؛ بیست سال بعد

سقوط صدام؛ بیست سال بعد

20 فروردین روزی است که صدام سقوط کرد. او چرا سقوط کرد عراق پس از صدام روزگار بهتری دارد....
ویدیو / پویانفر، مداح: اگر کسی احساس می‌کند جای اشتباهی نشسته است خودش کنار رود

ویدیو / پویانفر، مداح: اگر کسی احساس می‌کند جای اشتباهی نشسته است خودش کنار رود

انتقادات پویانفر مداح در سحرگاه ۲۱ماه رمضان: امیدوارم امر به معروف در سطوح بالا انجام ...
1