تاریخ انتشار
شنبه ۱۷ تير ۱۴۰۲ ساعت ۲۲:۵۸
کد مطلب : ۴۶۴۴۸۶
کبنا گزارش می‌دهد:

روایت کنکور از زبان داوطلبان 1402

فرانک روایی
۱
۲
روایت کنکور از زبان داوطلبان 1402
کبنا ؛ کنکور سراسری رشته‌های انسانی، ریاضی، تجربی، هنر و زبان در تاریخ 14و15 تیرماه 1402 در دانشگاه یاسوج برگزار شد. به این بهانه خبرنگار کبنا بین داوطلبان کنکورها حضور یافته و از آنها درباره نحویه و کیفیت برگزاری آزمون سوال پرسید.
یکی از داوطلبان رشته انسانی گفت: من خیلی تلاش کردم و درس خواندم؛ اما آزمون خیلی سخت‌تر از آزمون دی ماه بود و فلسفه و منطق خیلی سخت بود. هدفم فقط فرهنگیان است هم به خاطر علاقه‌ای که به معلمی دارم و هم به خاطر آینده شغلی. اگر فرهنگیان قبول نشوم دوباره کنکور می‌دهم.

یکی دیگر از داوطلبان انسانی گفت: سطح تقلب در رشته‌های انسانی و ریاضی کمتر از تجربی است و نمی‌ارزد که برای این رشته‌ها ریسک کرد و سوال‌ها را خرید چون آینده شغلی ریاضی و انسانی مثل تجربی نیست.
      

یکی از داوطلبان رشته هنر گفت: من سال دومی هستم؛ دوست دارم گرافیک دانشگاه تهران بخوانم البته آنطور که باید تلاش نکردم.
یکی از داوطلبان رشته تجربی گفت: من زیاد شنیدم که سوال‌ها را می‌فروشند یا سوال‌ها لو می‌رود؛ اما من هرگز به این مساله فکر هم نمی‌کنم چون قرار است من از طریق دانشگاهی که در آن درس می‌خوانم به درآمد برسم پس این یک نوع دزدی است و من با تقلب در کنکور مخالفم و توصیه‌ام به همه داوطلبان هم همین است که از این کار دوری کنند.
 او در ادامه گفت: از مسوولان خواهش دارم امنیت آزمون را بالا ببرند. هر چند فکر می‌کنم امسال نسبت به سال قبل امنیت آزمون افزایش یافت؛ اما مسوولان باید تمام تلاششان را بکنند تا تقلب در آزمون به حداقل و یا صفر برسد. 

یکی دیگر از داوطلبان گفت: من خیلی خوشحال شدم وقتی دیدم حوزه امتحانی با دقت زیادی بچه‌ها را بازرسی می‌کنند. شنیدم از چند نفر هم تقلب گرفتند و گفتند یکی سیمکارتش را در پاک‌کنش جاگذاری کرده بود که به وسیله دستگاه ردیابی شد و از او گرفتند. امیدوارم همه حوزه مثل دانشگاه یاسوج با دقت و حساسیت بازرسی بدنی انجام گرفته باشد. 
وی در حالی که بغض کرده بود گفت: خدا کند واقعا تقلب‌ها صورت جلسه شوند و پیگیری شوند. به خدا من خیلی درس خواندم، خیلی تلاش کردم من راضی نیستم کسی با تقلب حقم را بخورد و من عقب بیفتم.

    





     












 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
تقلب الآن در حوزه های امتحانات نهایی داره انجام میشه.به بهانه بالا رفتن میانگین نمرات نهایی در شهرستان مدیران آنوزش ومرورش بعضی متاطق از افراد بخصوصی در حوزه ها استفاده میکنند که دانش آموزان خیلی گلایه دارند.فیلم های حوزه امتحانی چرا چک نمیشوند راه دیگر تقلب عوامل اجرایی ومراقبین درجلسه کنکور هستند
هندبالی‌های کهگیلویه و بویراحمد روی دور افتخار؛ هیئت هندبال استان در جایگاه دوم کشوری قرار گرفت (+ سند)

هندبالی‌های کهگیلویه و بویراحمد روی دور افتخار؛ هیئت هندبال استان در جایگاه دوم کشوری قرار گرفت (+ سند)

فدراسیون هندبال کشور، ارزیابی عملکردهیات‌‌های استانی در سال 1401 را در حالی اعلام کرد ...
خالص‌سازی بیشتر؟

خالص‌سازی بیشتر؟

محمد مهاجری گفت: جبهه پایداری همیشه انتخاب اصلح را مطرح می‌کند، اما این یک اصطلاح بازاری ...
در اهمیت «گفت‌وگو»

در اهمیت «گفت‌وگو»

گفت‌وگو ضرورت حیاتی جامعه امروز ایران است، گفت‌وگو در معنای واقعی آن البته. مثلا همین ...
1