تاریخ انتشار
شنبه ۲۱ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۸:۱۴
کد مطلب : ۴۶۵۸۳۶
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد:

برش برنامه هفتم توسعه استانی در دستور کار قرار گرفته است / کسب ۵۷ میلیارد تومان درآمد از فروش خام گیاهان دارویی استان کهگیلویه و بویراحمد در سال گذشته/ ۲۵۰۰ میلیارد تومان بودجه استان در سال ۱۴۰۲ / سکوت شاهینی درخصوص میزان اعتبارات نفت گچساران و بهمئی

۳
۱
برش برنامه هفتم توسعه استانی در دستور کار قرار گرفته است / کسب ۵۷ میلیارد تومان درآمد از فروش خام گیاهان دارویی استان کهگیلویه و بویراحمد در سال گذشته/ ۲۵۰۰ میلیارد تومان بودجه استان در سال ۱۴۰۲ / سکوت شاهینی درخصوص میزان اعتبارات نفت گچساران و بهمئی
کبنا ؛
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: برای سفر ریاست جمهوری ۸۵ هزار میلیارد تومان پروژه مصوب کردیم، ۳۰ هزار میلیارد تومان آن در قالب فصل و برنامه نمی‌امد، آن را خارج کردیم، از ۵۵ هزار میلیاردی که ماند به معاون رئیس جمهور گفتیم  حداقل باید یک چهارم را بر اساس شاخص‌ها و برنامه‌ها اخذ کنیم.
به گزارش کبنا نیوز، روز شنبه (۲۱ مردادماه ۱۴۰۲) جهانگیر شاهینی در نشست گرامی داشت روز خبرنگار گفت: مشغله‌های کاری از جمله بحث سفر ریاست جمهوری، برنامه سند آمایش سرزمین، اسناد توسعه استان از مواردی بود که موجب شد نشست با خبرنگاران با تأخیر برگزار شود.
شاهینی با اشاره به اهمیت دستیابی به توسعه در استان گفت: توسعه یک نفره و یک روزه ایجاد نمی‌شود و همه باید با هم و در کنار هم باشند تا توسعه شکل بگیرد.
وی گفت: باید یکپارچگی بین تمام بخش‌ها وجود داشته باشد تا توسعه شکل بگیرد، سیاستگذاری، برنامه‌ریزی و نظارت سه عاملی هستند که در توسعه اثرگذار خواهند بود.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد افزود: توسعه با ایجاد فهم مشترک، بازنگری، تداعی معنای مشترک و حضور همه جانبه شکل می‌گیرد.
شاهینی بیان کرد: اولین موضوعی که در دستور کار قرار دادم سند چشم انداز استانی بود که باید تدوین می‌شد، پس از این باید نظریه پایه تدوین می‌شد.
وی با بیان اینکه "نظریه پایه" سه مبحث سازگاری بخش‌ها، تطبیق بخش‌ها، مغایرت بخش‌ها را دارد افزود: نظریه پایه شامل ۴۰ مورد است، پس از این باید سند توسعه استان تدوین شود.
شاهینی با بیان اینکه سند توسعه با برنامه توسعه استان متفاوت است، برنامه آمایش استان نیز متفاوت از این دو سند است، ادامه داد: سند توسعه یک لایحه برای دست‌یابی به چیزی است که بعداً می‌خواهیم در برنامه توسعه بنویسیم.
شاهینی ادامه داد: استان مزیت‌های متفاوتی دارد که باید براساس آن برنامه‌ریزی کنیم، باید در این اسناد نقاط قوت و ضعف و فرصت‌ها و تهدید‌ها را می‌نوشتیم.
وی با بیان اینکه فاز چهارم کار ما رفتن به سمت برنامه‌های توسعه ای بخشی به تبع شهرستان‌ها است، افزود: نیاز‌های استان به روز می‌شود، نیاز‌ها و برنامه‌های پیشین پاسخگوی امروز ما نیست و باید موارد جدیدی تدوین می‌شد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه وبویراحمد گفت: برای سفر ریاست جمهوری فراخوان دادیم و سند فصل و برنامه را تدوین کردیم، ۸۵ هزار میلیارد تومان پروژه در سفر ریاست جمهوری گرفتیم، ۳۰ هزار میلیارد تومان در قالب فصل و برنامه نمی‌امد، ان را خارج کردیم، از ۵۵ هزار میلیاردی که ماند به معاون رئیس جمهور گفتیم که حداقل باید یک چهارم را بر اساس شاخص‌ها و برنامه‌ها اخذ کنیم.
شاهینی بیان کرد: اگر راه‌های روستایی ما ۵ هزار و ۳۰۰ کیلومتر است که ۲ هزار و ۵۰۰ کیلومتر آن آسفالت شده و هنوز بیش از ۲ هزار کیلومتر غیرآسفالت است باید ببینیم چه برنامه‌ای برای آن داریم؟
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد افزود: اگر ۲ هزار گونه گیاهی داریم که ۱۵۰ نمونه آن نادر است، پارسال ۵۷ میلیارد تومان درآمد از فروش گیاهان دارویی کسب شده ولی گیاهان دارویی ما بصورت خام از استان خارج شده است، برای فراوری این گیاهان باید چه کاری کنیم؟
شاهینی اظهار کرد: ظرفیت مسافر سال کهگیلویه و بویراحمد ۵۰ هزار نفر است، دو فرودگاه داریم، ولی هفته‌ای دو پرواز در استان وجود دارد، چرا شرکت‌ها به استان ما نمی‌آیند؟ چرا سرمایه گذار‌ها به استان ما نمی‌آیند و سرمایه‌پذیری ما ضعیف است؟ یکی از عوامل مشکلات ارتباطی است.
وی گفت: ۱۳ سد در استان وجود دارد که از این تعداد ۶ سد در حال مطالعه و ۳ سد در حال بهره‌برداری است، مجموع این سد‌ها راه‌اندازی شود ۵۰۰ مگاوات برق تولید می‌شود، مجوز برداشت آب در استان ۱ میلیون و ۱۰۰ هزار میلیون متر مکعب است، که هنوز ۷۰۰ میلیون متر مکعب آن را برداشت نکرده‌ایم.
شاهینی اظهار کرد: میزان برق مصرفی استان ۴۸۰ مگاوات است، می‌توانیم ۵۰۰ مگاوات تولید برق تولیدی سدها را صادرات کنیم، اگر این سد‌ها راه‌اندازی شود بیش از ۱۰ هزار نفر اشتغال زایی می‌کند.
شاهینی افزود: استان ما می‌تواند در توسعه کشور نقش داشته باشد، باید نظام اجتماعی تولیدی پایداری را ایجاد کنیم که از نظر کشاورزی، آب و... در توسعه نقش داشته باشیم.
وی با اشاره به اینکه سه اولویت اصلی استان راه، آب، کشاورزی است، افزود: بعد از تصویب اعتبارات مدیران کل باید برای اخذ اعتبارات تلاش کنند، و ما باید بر کار مدیران نظارت داشته باشیم.
شاهینی گفت: برش برنامه هفتم توسعه استانی در دستور کار قرار گرفته است، که پیش از این در برنامه کاری نبود.
شاهینی در گفت و گو با خبرنگار کبنا نیوز با بیان اینکه در بودجه استانی رشد قابل توجهی داشتیم افزود: بودحه استانی از یک هزار و ۵۰۰ میلیارد به ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان افزایش داشته است.
شاهینی گفت: در سفر اول ریاست جمهوری بیش از ۶ هزار و ۶۵۶ میلیارد تومان اعتبار داشتیم، که در این سفر به ۱۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد رسیدیم.
شاهینی درخصوص میزان اعتبارات نفت شهرستان های گچساران و بهمئی، آمار و ارقامی ارائه نکرد و گفت: بر اساس قانون بودجه این دو شهرستان مشخص است.
وی افزود: در شورای برنامه ریزی شهرستانی، فرمانداران به تصویب و توزیع اعتبارات می پردازند و پس از آن در شورای استانی اعلام می شود.
در این نشست از خبرنگاران یاسوج تجلیل شد و یاد و خاطره شهید صارمی و شهید شاهینی شهیدان خبرنگار کشوری گرامی داشته شد.
نام شما

آدرس ايميل شما

سجاد
این جلسه صرفا تجلیل بود
سایت شما هم که 2 تا نماینده فرستاده بود که ...
پرسش و پاسخ نبود که میگی در مورد فلان موضوع سکوت کرد
قبلا هم گفتم، آسمون را به زمین بدوزی یا زمین را به آسمون برسونی، تا زمانی که شاهینی باشه، خبری از باج سیبیل نیست ...
نفت
Iran, Islamic Republic of
معلوم بود که در سایه نادانی مدیران شهرستان سهمیه و حق نفت گچساران رو هپولی کردند
Iran, Islamic Republic of
قوت حالیش نیست
اعزام ملی‌پوشان هندبال کهگیلویه و بویراحمدی به مسابقات جهانی

اعزام ملی‌پوشان هندبال کهگیلویه و بویراحمدی به مسابقات جهانی

استاندار کهگیلویه و بویراحمد و مدیرکل ورزش و جوانان استان برای بدرقه ملی‌پوشان نوجوانان ...
ناگفته‌هایی از زنان درون باند‌های مواد مخدر

ناگفته‌هایی از زنان درون باند‌های مواد مخدر

نویسنده این کتاب در کولیاچان در مکزیک در مورد زنان مختلفی نوشت که در صفوف کارتل ال چاپو ...
هندبالی‌های کهگیلویه و بویراحمد روی دور افتخار؛ هیئت هندبال استان در جایگاه دوم کشوری قرار گرفت (+ سند)

هندبالی‌های کهگیلویه و بویراحمد روی دور افتخار؛ هیئت هندبال استان در جایگاه دوم کشوری قرار گرفت (+ سند)

فدراسیون هندبال کشور، ارزیابی عملکردهیات‌‌های استانی در سال 1401 را در حالی اعلام کرد ...
1