تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۶ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۲۰:۲۰
کد مطلب : ۴۶۶۰۱۲
در دیدار معاون جهاد آبرسانی وزارت نیرو مطرح شد

استاندار کهگیلویه و بویراحمد: استان با مشکلات عدیده‌ای در حوزه آبرسانی مواجه است / گچساران شهر نفت‌خیز

۶
۰
استاندار کهگیلویه و بویراحمد: گچساران شهر نفت‌خیز با تنش آبی مواجه است
کبنا ؛استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: این استان با مشکلات عدیده‌ای در حوزه آبرسانی مواجه است در این خصوص نیازمند عزم و اراده جدی می‌باشد.
به گزارش کبنا، سید علی احمدزاده در دیدار معاون جهاد آبرسانی وزارت نیرو با اشاره به اینکه کهگیلویه و بویراحمد برخوردار از ۱۰ درصد آب کشور است، گفت: در تمام نقاط استان رودخانه و چشمه‌زار وجود دارد اما مردم در اغلب مناطق و روستا‌ها با تنش آبی مواجه هستند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه برخی از روستا‌ها به دلیل تنش آبی خالی از سکنه شدند، پیشنهاد کرد: جلسه‌ای در تهران پیرامون وضعیت آب شرب استان کهگیلویه و بویراحمد گرفته و افراد صاحب‌نظر و صاحب اختیار ملی دعوت شوند از استان هم در این جلسه حاضر می‌شویم تا یکبار برای همیشه مشکل تنش آبی استان حل شود.
وی با اشاره به اینکه اعتبارات خوبی به بخش آب استان اختصاص داده شد، گفت: در سفر رئیس جمهور به استان ۱۳ هزار میلیارد تومان برای زیرساخت‌های استان اعتبار اختصاص داده شد که بیشتر این مبلغ در حوزه آب است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد: گچساران شهر نفت‌خیز با تنش آبی مواجه است
استاندار به فرسودگی شبکه آب در استان اشاره کرد و گفت: در شهر یاسوج ۵۷ درصد هدر روی آب وجود دارد که از محل سفر اول دولت به استان مبلغی برای رفع مشکل آب یاسوج اختصاص داده شده است.
احمدزاده با بیان اینکه شهر یاسوج نیازمند ۲ مخزن ۲۰ هزار متر مکعبی است، گفت: چاه‌ها تأمین‌کننده آب شهر یاسوج نیستند و باید از سد تنگ سرخ آب پایدار در اختیار مردم مرکز استان قرار گیرد.
وی تأکید کرد: خط انتقال آب از سد تنگ سرخ برای شهر یاسوج به طول ۳۵ کیلومتر است که ضرورت دارد این پروژه در اولویت وزارت نیرو قرار گیرد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در خصوص تصفیه خانه اضطراری شهر یاسوج گفت: این پروژه تنها تصفیه خانه شهر یاسوج است و به دلیل مشکل موتور‌های پمپاژ، هنوز به بهره‌برداری نرسیده است و لازم می‌دانیم که تیم مهندسی وزارت نیرو برای حل مشکل این پروژه ورود کند.
احمدزاده گفت: گچساران یک شهر راهبردی کشور است اما با تنش آبی مواجه بوده و در مواقعی مردم تا بیش از هفت روز آب نداشتند، می‌طلبد که مشکل این شهر نفت خیز به صورت ریشه‌ای و اساسی حل شود.
وی با اشاره به پروژه آبرسانی به شهر لیکک گفت: برای آبرسانی به لیکک از شهر ارجان خوزستان به طور مفصل با رئیس جمهور صحبت کردیم مشکل این طرح در هفت کیلومتر خط انتقال آب به لیکک است که میراث فرهنگی شهر ارجان همکاری لازم را ندارد.
احمدزاده عنوان کرد: رئیس جمهور هم در سخنرانی در جمع مردم لیکک و هم در نشست خبری فرودگاه یاسوج اعلام کرد که اولویت با آب شرب مردم است و برای رفع مشکل آبرسانی به لیکک دستورات لازم را ارائه کردند.
وی بیان کرد: آقای اسماعیلی رئیس دفتر رئیس جمهور طی نامه‌ای خواستار رفع مشکل آب شهر لیکک است که وزارت نیرو پیگیر این دستور رئیس جمهور جهت اجرایی شدن باشد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در خصوص اخذ ماده ۲۳ پروژه‌های حوزه آب گفت: برای اخذ ماده ۲۳ پروژه‌ها به استان اختیار داده شده است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد: گچساران شهر نفت‌خیز با تنش آبی مواجه است
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه در برخی از مواقع معارضات مانع انجام پروژه‌های حوزه آبرسانی است، گفت: فرمانداران و بخشداران برای رفع معارضات ورود می‌کنند تا کسانی که مانع انجام پروژه‌ها می‌شوند به مراکز قضایی معرفی شوند.
معاون جهاد آبرسانی وزارت نیرو هم با اشاره به نهایی شدن سند آبرسانی به مناطق محروم گفت: پیشرفت پروژه‌های آبرسانی به مناطق محروم در کهگیلویه و بویراحمد حدود ۸۰ درصد است.
خان احمدی عنوان کرد: وزارت نیرو برای آبرسانی به مناطق محروم با عزم جدی پای کار آمده است.
وی عنوان کرد: درخواست‌ها و مواد مطرح شده قطعاً پیگیری خواهد شد.
امید صالحی مدیرعامل آبفای کهگیلویه و بویراحمد هم گفت: از مجموع ۱۸۹ روستایی که در تعهد بسیج و وزارت نیرو بود به ۹۸ روستا آبرسانی شده است.
برچسب ها :
سید علی احمدزاده استاندار کهگیلویه و بویراحمد سید علی احمدزاده استاندار کهگیلویه و بویراحمد استان کهگیلویه و بویراحمد شهرستان بویراحمد گردشگری گلزار شهدای یاسوج پروژه های عمرانی اعتبارات اعتبارات عمرانی راه های ارتباطی جاده روستایی شهرستان گچساران شهرستان کهگیلویه شورای برنامه ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد شورای اداری کهگیلویه و بویراحمد یاسوج سید احسان عسکری معاون اقتصادی معاون اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد ترافیک شهرداری سایت دفن زباله دشتروم ساماندهی سایت دفن زباله دوپشته دشتروم سایت دفن زباله دوپشته دشتروم سید جواد هاشمی مهر معاون سیاسی استانداری کهگیلویه و بویراحمد منصوب شد معاون سیاسی استانداری کهگیلویه و بویراحمد اعتبارات سفر ریاست جمهوری اعتبارات کهگیلویه و بویراحمد راه های روستایی جاده پاتاوه به دهدشت جاده پاتاوه – دهدشت جاده یاسوج سمیرم جاده یاسوج اصفهان جاده شیراز یاسوج جهانگیر شاهینی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد بودجه اعتبار انتصاب نظام اسلامی دیدار معاون جهاد آبرسانی وزارت نیرو
نام شما

آدرس ايميل شما

United States
استاندار خخخخخخخخخخ
Romania
بله استاندار مردجهادی و انقلابی استان فرزند همین استان که با درد مردم. اشناس و‌جهادی وار داره تلاش میکنه برای استان برای مردم
دهدار
Iran, Islamic Republic of
حیف نون
Russian Federation
تاجگردونه نیسی
Iran, Islamic Republic of
پس معاون مهندسي و توسعه كجا تشريف دارند، كه كارشناس بازنشسنه رو با مديرعامل بردن جلسه، واقعا جاي تاسف دارد
Iran, Islamic Republic of
با انتصاب امید صالحی بزرگترین ظلم به اداره آب و فاضلاب کردی
خیلی قوی تر از امید صالحی بود که خود استاندار مانع شد.
اعزام ملی‌پوشان هندبال کهگیلویه و بویراحمدی به مسابقات جهانی

اعزام ملی‌پوشان هندبال کهگیلویه و بویراحمدی به مسابقات جهانی

استاندار کهگیلویه و بویراحمد و مدیرکل ورزش و جوانان استان برای بدرقه ملی‌پوشان نوجوانان ...
ناگفته‌هایی از زنان درون باند‌های مواد مخدر

ناگفته‌هایی از زنان درون باند‌های مواد مخدر

نویسنده این کتاب در کولیاچان در مکزیک در مورد زنان مختلفی نوشت که در صفوف کارتل ال چاپو ...
هندبالی‌های کهگیلویه و بویراحمد روی دور افتخار؛ هیئت هندبال استان در جایگاه دوم کشوری قرار گرفت (+ سند)

هندبالی‌های کهگیلویه و بویراحمد روی دور افتخار؛ هیئت هندبال استان در جایگاه دوم کشوری قرار گرفت (+ سند)

فدراسیون هندبال کشور، ارزیابی عملکردهیات‌‌های استانی در سال 1401 را در حالی اعلام کرد ...
1