تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۹ شهريور ۱۴۰۲ ساعت ۱۷:۴۶
کد مطلب : ۴۶۶۸۰۲
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد مطرح کرد

سرویس مدارس از چالش‌های بازگشایی مدارس استان کهگیلویه و بویراحمد

۲
۱
سرویس مدارس از چالش‌های بازگشایی مدارس استان کهگیلویه و بویراحمد
کبنا ؛معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: همه ظرفیت‌ها برای بازگشایی مدارس و استقبال از دانش‌آموزان در سال تحصلی جدید بکار گرفته شود.
به گزارش کبنا به نقل از روابط عمومی استانداری کهگیلویه و بویراحمد؛ سیدجواد هاشمی مهر جمعه شب در مراسم آغاز دوره آموزشی، بصیرتی و دانش افزایی مدیران مدارس استان بر برنامه‌ریزی، تلاش و احساس مسئولیت مدیران و معلمان برای تأمین شرایط مناسب تحصیل دانش‌آموزان و تربیت دینی و اخلاقی آن‌ها تأکید کرد.
معاون سیاسی و اجتماعی استانداری اظهار داشت: آموزش و پرورش با چالش‌ها و تهدیداتی مواجه است و یکسری مشکلات و نارسایی‌هایی هم در زمینه سخت‌افزاری و نرم‌افزاری دارد.
هاشمی افزود در زمینه فضای آموزشی به دلیل جانمایی نکردن مناسب در سطح شهرستان بویراحمد و شهر یاسوج با کمبود مواجه هستیم که در این زمینه نگرانی‌هایی وجود دارد.
معاون سیاسی و امنیتی استانداری کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: شکل‌گیری و ساختار یک مدیری که آینده جامعه را به دست بگیرد از آموزش و پرورش و معلمان است که انتظار داریم به این مسأله در مدارس توجه شود.
هاشمی مهر با اشاره به اغتشاشات سال گذشته در سطح کشور تصریح کرد: بیشترین رده سنی که در اغتشاشات سال گذشته شرکت کرده بودند، افراد ۱۲ تا ۲۵ سال بوده است که این مسأله به نظام آموزشی و تربیتی ما برمی‌گردد.
وی با بیان اینکه اساس نظام تربیتی، خانواده است و نهاد خانواده نباید دچار تزلزل شود، تأکید کرد: خانواده باید نقش خود را به خوبی ایفا کند به مسائل دینی و تربیتی توجه بیشتری داشته باشد.
هاشمی مهر تأکید کرد: نباید فرزندان خود را به دست فضای مجازی بسپارد تا دشمن در این فضا با برنامه‌های ضد دینی، بداخلاقی و با ایجاد ناامنی مسیر جوانان را تغییر دهد.
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: اینجا است که مسئولیت معلمان و مدیران مدارس حساس‌تر و سنگین‌تر می‌شود و باید تدابیری بیندیشند و طوری عمل کنند که خلاء کم کاری والدین را در جامعه جبران کنند.
هاشمی مهر تأکید کرد: آنچه که دشمن به آن ورود کرده و تهدید جدی برای جامعه ما می‌باشد فضای مجازی است.
وی گفت به عنوان مثال در ایام کرونا فرزندان خود را تحویل دشمن و فضای مجازی دادیم و نتوانستیم در این فضا تولید محتوا داشته باشیم و برنامه طراحی کنیم.
معاون سیاسی و امنیتی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: مدیران مدارس و معلمان با مسئولیت دینی، شرعی، اخلاقی و قانونی بصورت جدی در زمینه اصلاح فضای تربیتی و آموزشی ورود کنند.
هاشمی مهر افزود در کنار فضای مجازی، اعتیاد نگرانی‌ها را چند برابر کرده است که نباید اجازه دهیم بیش از این خانواده، فرزندان و آینده جامعه‌مان آسیب ببینند.
وی تصریح کرد: سن مصرف مواد مخدر و سیگار کاهشی است و این یک هشدار است که باید به این مسأله توجه جدی داشته باشیم.
هاشمی مهر با اشاره به اینکه امروزه خانواده‌های ایلی و عشیره‌ای که داشتیم هم از سنتی بودن به سمت مدرنیته حرکت می‌کنند، یادآور شد: عوارض این حرکت تهدیداتی را در پی دارد، والدین باید از فرزندان خود مراقبت بیشتری داشته باشند تا در دام آسیب‌های اجتماعی نیفتند.
معاون سیاسی امنیتی و فرهنگی استانداری تصریح کرد: باید تمهیدات و تدابیر لازم را برای کار‌ها و فعالیت‌های تربیتی بکار گیریم چرا که از نظر دشمن مخاطبین اصلی دانش‌آموزان بوده و عرصه فعالیتشان هم در محیط مدرسه است.
وی عنوان کرد در اغتشاشات سال گذشته از سوی دشمنان آسیب دیده‌ایم وهم اکنون نیز دشمن در تلاش است دانش‌آموزان نیز وارد این گونه مسائل شوند که با برنامه‌های فرهنگی و آگاهی بخشی با این مسأله هم باید مقابله کرد.
هاشمی مهر تأکید کرد: معلمان و مجموعه آموزش و پرورش هستند که مدیران امروز را تربیت کردند، ۴۰ سال تهدید، تخریب و توطئه به جایی نرسید و مردم در صحنه ماندند از این نظام دفاع کردند و فرزندان خود را تقدیم کردند تا نظام حفظ شود.
معاون سیاسی امنیتی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: دشمن شبانه روز در حال توطئه برای کشورمان است و هر روز به یک بهانه‌ای فضاسازی می‌کند که مدیریت پیشگیری و مقابله با این فضا‌ها در دست مدیران مدارس و معلمان است.
وی اظهار داشت: باید مسائل پرورشی و کلاس‌های قرآنی در مدارس پررنگ‌تر شود و مدیران و معلمان احساس مسئولیت دینی کنند.
معاون سیاسی و اجتماعی استانداری با اشاره به مسمومیت‌های سریالی دانش‌آموزان در سال گذشته خاطرنشان کرد: این مسأله در سال گذشته مدیریت شد و اثرگذاری نداشت و بخش زیادی از این موضوع فضاسازی دشمن بود که امسال باید مدارس در این زمینه مدیریت لازم را داشته باشند.
هاشمی مهر با اشاره به مشکل کمبود سرویس مدارس در سال تحصیلی گذشته تأکید کرد: سرویس مدارس یکی از چالش‌های بازگشایی مدارس استان بوده که دستگاه‌های متولی به کمک آموزش و پرورش استان این مشکل را رفع کند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان هم گفت: اصل مدیریت بر حفظ کرامت دانش‌آموز، تقویت روحیه قانون گرایی و عقلگرا بودن است.
حسنعلی عزت خواه، مدیران مدارس را بازوان آموزش و پرورش دانست و تأکید کرد: مدیران مدارس در آستانه سال تحصیلی برای حضور پرشور و باشکوه فرهنگیان برنامه‌ریزی داشته باشند.
وی اظهار داشت امروزه در عرصه علم و دانش با یک نسل متفاوت‌تر از گذشته در حال مدیریت هستیم که داناتر هستند و برای هدایت این نسل باید خودمان را با مطالعه ارتقا دهیم و به روز کنیم.
کورش دلشاد مدیر آموزش وپرورش مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد هم بر روحیه جهادی و انقلابی در مدیریت مدارس تأکید کرد وگفت: با همکاری مدیران مدارس و اولیاء دانش‌آموزان، مهری با نشاط را آغاز خواهیم کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما

ناشناس
Iran, Islamic Republic of
جناب مسئله رو حتی خوددبچه ها می دونند مهم راهکاره
چی داری
حرف مشکلات رو حل نمی کنه
مردم
Iran, Islamic Republic of
ظرفيت چيه؟
ظرفيت، پيگيري خودت و استاندارت برا تهيه تعدادي واحد اتوبوس براي حمل و نقل عمومي هست كه اقدام نميشه
ظرفيت ها به كار گرفته شن!
۵ سرگیجه بزرگ بایدن تا قبل از انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا

۵ سرگیجه بزرگ بایدن تا قبل از انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا

اگر در روز‌ها و ماه‌های منتهی به انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ آمریکا، تغییری جدی در ...
قطع همکاری سیاسی نبوده، اخلاقی بوده‌است

قطع همکاری سیاسی نبوده، اخلاقی بوده‌است

رئیس دانشگاه تهران گفت: من کاملاً مطلع هستم که از ادامه همکاری برخی از این افراد به علت ...
ماجرای کلثوم قاتل سریالی مردان مازندران

ماجرای کلثوم قاتل سریالی مردان مازندران

ماجرایی که صبح شنبه ۱۱ شهریورماه مثل بمب در فضای رسانه‌های جنایی پیچید، انگار خاطره مهین ...
1