تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۱ شهريور ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۵۱
کد مطلب : ۴۶۶۸۶۸
معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد:

12 هزار افغانی به‌طور غیرقانونی در کهگیلویه و بویراحمد سکونت دارند

۲
۰
12 هزار افغانی به‌طور غیرقانونی در کهگیلویه و بویراحمد سکونت دارند
کبنا ؛معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد، تعداد اتباع افغانستانی در این استان در سرشماری تا پایان اسفندماه سال گذشته را 12 هزار نفر عنوان کرد که تمامی این اتباع بدلیل نداشتن مجوزهای قانونی، اکنون به صورت غیرقانونی سکونت دارند.
"سیدجواد هاشمی مهر با تاکید براینکه هیچکدام از اتباع بیگانه در استان کهگیلویه و بویراحمد مجوزهای قانونی برای اقامت و سکونت را ندارند، اظهار داشت: براساس قانون، افاغنه‌ای که در سرشماری پایانی سال گذشته حضور نداشته‌اند بایستی توسط نیروی انتظامی جمع آوری و تحویل اردوگاهی در شیراز شوند.
وی با اشاره به افزایش احتمالی آخرین آمار اتباع افغانی در استان کهگیلویه و بویراحمد، خاطرنشان کرد: آماری که ما از تعداد افاغنه در خاک این استان داریم مربوط به پایان سال گذشته است.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: بیشترین افاغنه ساکن در این استان در شهرستان‌های دنا و باشت بدلیل فصل میوه چینی، صیفی جات و اراضی کشاورزی سکونت دارند.
هاشمی مهر از صدور کارت شناسایی برای اتباع افغانستانی در شهرهای شیراز و اصفهان خبرداد و یادآور شد: استان کهگیلویه و بویراحمد جزء استان‌های 9 گانه‌ای است که نباید افاغنه در آن حضور داشته باشند.
وی در پاسخ به این سئوال که شنیده شده بزودی وزارت کشور اقدام به صدور کارت‌هایی با شماره‌های ملی برای اتباع افغانستانی می‌کند و با صدور این شماره‌ها، امکان حضور افاغنه در انتخابات پیشرو برای آنان فراهم می‌شود، آیا این موضوع صحت دارد؟ تاکیدکرد: چنین چیزی صحت ندارد و اساسا در انتخابات هر کشوری باید ساکنان دائمی آن کشورها مشارکت داشته باشند.
هاشمی مهر در پایان به ایلنا گفت: در انتخابات امسال مجلس دوازدهم نیز هیچ اتباع افغانستانی حق رای ندارد و آنچه که شنیده می‌شود شایعه بوده و صحت ندارد.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
آخ و بخت عسکررررر
United States
چشمنون روشن.
شفافیت ناکام

شفافیت ناکام

طرح شفافیت، از‌جمله طرح‌های بازمانده از مجلس دهم است که قصه پرغصه‌ای دارد. برای بررسی ...
۵ سرگیجه بزرگ بایدن تا قبل از انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا

۵ سرگیجه بزرگ بایدن تا قبل از انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا

اگر در روز‌ها و ماه‌های منتهی به انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ آمریکا، تغییری جدی در ...
قطع همکاری سیاسی نبوده، اخلاقی بوده‌است

قطع همکاری سیاسی نبوده، اخلاقی بوده‌است

رئیس دانشگاه تهران گفت: من کاملاً مطلع هستم که از ادامه همکاری برخی از این افراد به علت ...
1