تاریخ انتشار
شنبه ۲۵ شهريور ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۱۳
کد مطلب : ۴۶۷۰۰۸
رئیس اورژانس 115 کهگیلویه و بویراحمد خبر داد

استان کهگیلویه و بویراحمد بالگرد امدادی ندارد/ عملیات نجات یک مصدوم پس از 31 ساعت هنوز ادامه دارد / در مدت اخیر یک نفر به دلیل نبود بالگرد فوت کرد

۳
۰
استان کهگیلویه و بویراحمد بالگرد امدادی ندارد/ عملیات نجات یک مصدوم پس از 31 ساعت هنوز ادامه دارد / در مدت اخیر یک نفر به دلیل نبود بالگرد فوت کرد
کبنا ؛تلاش نیرو‌های امدادی کهگیلویه و بویراحمد پس از ۳۱ ساعت برای نجات و انتقال مصدوم مرد باشتی به دلیل نبود بالگرد بی نتیجه مانده است.
به گزارش کبنا نیوز، رئیس اورژانس ۱۱۵ استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ساعت ۱۹ و ۳۰ دقیقه پنجشنبه ۲۳ شهریورماه ۱۴۰۲ پس از تماس مردمی، برای انتقال مرد مصدوم باشتی در ارتفاعات کوه‌های پیرهادی این شهرستان به علت سقوط از ارتفاع، درخواست امداد و کمک رسانی دریافت کردیم.
وحدت نژاد افزود: با وجود این‌که چندین گروه از جمعیت هلال احمر، اورژانس و نیروهای مردمی در گیر این حادثه هستند اما تاکنون به دلیل نبود بالگرد موفق نشده ایم که این فرد مصدوم را به پایین کوه و مراکز درمانی انتقال دهیم.
وی عنوان کرد: اگر اورژانس هوایی استان بالگرد داشت یک ساعته عملیات نجات و انتقال این مرد مصدوم انجام می شد اما هم اکنون پس از ۳۱ ساعت، تلاش نیروهای امدادی و مردمی برای انتقال از ارتفاعات تاکنون بی نتیجه مانده است و هنوز امدادگران نصف راه را هم به دلیل سخت گذر بودن منطقه طی نکرده اند.
وحدت نژاد تاکید کرد: نیروهای هلال احمر، اورژانس و مردمی آنچه در توان داشتند برای نجات این فرد مصدوم انجام دادند اما نتیجه ای نداشت و نیاز به بالگرد داریم.
وی با بیان اینکه منطقه سخت گذر و کوهستانی است و شرایط مصدوم مطلوب نیست، ادامه داد: با توجه به این که بالگرد اورژانس هوایی استان حدود سه ماه پیش حین ماموریت سقوط کرد، از استان‌های همجوار درخواست بالگرد کرده‌ایم اما  هنوز کمکی نرسیده و این فرد مصدوم پس از ساعت ها همچنان در ارتفاعات درد می‌کشد.
رئیس اورژانس ۱۱۵ استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: از استاندار و مجمع نمایندگان  و مدیرکل مدیریت بحران استان کهگیلویه و بویراحمد و مسئولان کشوری انتظار داریم به صورت جدی پیگیر تامین بالگرد اورژانس هوایی این استان محروم، کوهستانی، سخت گذر، با پراکندگی بالا، دورافتاده، گردشگرپذیر و حادثه خیز شوند؛ چراکه جان مادران باردار، بیماران قلبی و مغزی، مارگزیده‌ها و مصدومان سوانح و حوادث طبیعی و غیرطبیعی، به وجود بالگرد در این استان وابسته است.
وی ادامه داد: در برخی استان‌ها که شرایط استان ما را ندارند هفت یا هشت بالگرد امدادی وجود دارد، اما در استان کهگیلویه و بویراحمد به دلیل نبود پیگیری جدی هم اکنون بالگرد نداریم.

تصویر بالگرد سقوط کرده اورژانس هوایی استان کهگیلویه و بویراحمد
رئیس اورژانس ۱۱۵ استان گفت: از زمان سقوط بالگرد اورژانس هوایی استان کهگیلویه و بویراحمد تاکنون برای ۷ مورد شامل انتقال زن باردار، مارگزیده، سقوط از ارتفاع و سکته مغزی و قلبی و سوانح و حوادث، به امداد هوایی در مناطق محروم، دور افتاده، سخت گذر و کوهستانی استان نیاز داشته‌ایم اما به دلیل نبود بالگرد نتوانسته ایم به آنها امدادرسانی کنیم و حتی یک نفر از آنها فوت کرد.
وحدت نژاد بیان کرد: با وجود پیگیری های صورت گرفته از سوی مسئولان اورژانس و دانشگاه علوم پزشکی استان برای تامین بالگرد اورژانس هوایی، تاکنون نتیجه ای نگرفته ایم.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان هم گفت: منطقه ای که این آقا از ارتفاع سقوط کرده و مصدوم شده سخت گذر و کوهستانی است، نیروهای هلال احمر به منطقه اعزام شدند اما اینقدر این منطقه خشن و سخت گذر است که تنها با بالگرد امکان امدادرسانی و انتقال به مراکز درمانی وجود دارد.
کاظم فلاحی دوست افزود: نیروهای هلال احمر و مردمی با الاغ، و چهار پا خود را با سختی و مشقت به محل فرد مصدوم رسانده اند اما مصدوم در کل بدن احساس درد دارد و احتمال اینکه خونریزی داخلی کرده باشد وجود دارد و باید سریع تر امداد هوایی انجام شود اما در استان بالگرد نداریم و از استان‌های همجوار درخواست بالگرد کردیم و تاکنون به منطقه اعزام نشده است.
وی با تاکید مجدد بر نیاز استان به بالگرد اظهار کرد: حدود ۲۰ نفر نیروی امدادگر هلال احمر و حدود ۳۰ نفر نیروی مردمی به محل مصدوم رسیده اند اما به خاطر موقعیت منطقه و کوهستانی و سخت گذر بودن کاری از دستشان بر نمی آید و نیاز به بالگرد است.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
برا همه دردسر درست کرده
...
Iran, Islamic Republic of
چه مصاحبه عجیبی....

حالا پیگیر بالگرد باشید ولی مسخره بازی در نیارین و یه بالگرد از،استان همجوار فراخوان کنید..

هم بهبهان داره
هم فارس
آرش
Iran, Islamic Republic of
آخه بگو برای چی رفتی جایی که الان هیشکی نمیتونه کمکت کنه... همه رو هم درگیر خودت کردی.
کریستیانو رونالدو؛ ۳۶ ساعت در تهران دو سال در عربستان

کریستیانو رونالدو؛ ۳۶ ساعت در تهران دو سال در عربستان

لحظه به لحظه به ورود تیم النصر به ایران نزدیک و نزدیک‌تر می‌شویم و این حضور موجی از شور ...
گزارش یک پرونده ناتمام؛ کنکور و پذیرش رتبه‌های بالا در رشته پزشکی

گزارش یک پرونده ناتمام؛ کنکور و پذیرش رتبه‌های بالا در رشته پزشکی

با برگزاری هر دوره کنکور برخی موارد همواره به عنوان بحث‌های حاشیه این آزمون بزرگ مطرح ...
(ویدئو) بوفالوهای پلیس

(ویدئو) بوفالوهای پلیس

برخی از افسران کهنه کار پلیس می‌گویند که بوفالوها می‌توانند بوی یک جنایتکار را از فاصله ...
1