تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۴ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۲۱:۲۴
کد مطلب : ۴۶۸۹۱۸
یاسوج و زیرساخت‌هایی که کارکرد واقعی ندارند

پل‌‌هایی که هیچ سودی برای مردم یاسوج ندارند / شهرداری یاسوج کارکرد امروزی ندارد

۵
۴
پل‌‌هایی که هیچ سودی برای مردم یاسوج ندارند / شهرداری یاسوج کارکرد امروزی ندارد
کبنا ؛برخی زیرساخت‌های شهر یاسوج مانند پل‌های هوایی و پیاده‌رو‌ها که از ضرورت‌های مهم در کاهش حوادث این شهر هستند به دلایلی مختلف استفاده از آنان بسیار اندک است و باید مسئولان و متولیان امر برای رفع این چالش چاره‌اندیشی کنند.
به گزارش کبنا، پل‌های هوایی شهر یاسوج که سال‌ها پیش احداث شده‌اند غیراستاندارد هستند و شهروندان به ویژه افراد با سنین بالا اعتقاد دارند که بالا رفتن از پله‌های آن برایشان سخت است و ترجیح می‌دهند خطر را به جان بخرند.
پل‌های هوایی (عابر پیاده) بازار مرکزی شهر یاسوج در میدان هفت تیر و بولوار مطهری از جمله زیرساخت‌هایی هستند که با وجود تردد زیاد خودرو‌ها و خطرات آن اما تعداد انگشت شماری از شهروندان از آنان برای عبور و مرور استفاده می‌کنند و به نظر می‌رسد نیاز است تا زیرساخت‌های جدیدی ایجاد شود.
یاسوج و زیرساخت‌هایی که کارکرد واقعی ندارند
نکته جالب توجه این است که پل‌های هوایی شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد آن قدر کم استفاده شده‌اند که هم اینک نیز کارکرد‌های دیگری پیدا کرده‌اند؛ این پل‌ها آنقدر خلوت هستند که بیشتر اوقات محلی امن برای جوانان و افرادی سیگاری می‌شوند. اقدامی که آثار آن( رهاسازی صد‌ها ته سیگار) را می‌توان به وضوح در پل‌های مذکور مشاهده کرد.
اما سدمعبر برای احداث ساختمان و این جمله تکراری که کارگران مشغول کار هستند مراقب باشند از دیگر موضوعاتی است که همواره عبور از پیاده‌راه‌ها را برای عابران دشوار کرده است.
امری است که طولانی شدن ساخت و ساز و ادامه یافتن آن به مدت‌های طولانی در معابر پر تردد مانند نزدیک سه راه بیمارستان تهدیدکننده جان شهروندان شهر یاسوج شده است.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه پل‌های هوایی شهر یاسوج استاندارد نیستند و افراد به ویژه شهروندان میانسال و کهنسال توان بالا رفتن از آن را ندارند گفت: مرکز استان نیازمند ایجاد پل‌های مکانیزه است.
سرهنگ جابر پیوست تأکید کرد: افزون بر این سد معبر‌های ناشی از ساخت و ساز در معابر پرتردد که گاهی مدت زمان زیادی طول می‌کشد و فروشندگان ثابت و سیار باعث شده‌اند تا عابران به جای پیاده رو از خیابان‌ها برای تردد استفاده کنند که این امر تهدیدکننده جان آنان است.
یاسوج و زیرساخت‌هایی که کارکرد واقعی ندارند
وی با یادآوری این موضوع مهم که از ابتدای سال جاری تاکنون پنج عابر پیاده در شهر یاسوج بر اثر تصادف با خودرو جان خود را از دست داده‌اند بر ساماندهی پل‌های هوایی این شهر تأکید کرد.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: ساماندهی پیاده رو‌های شهر یاسوج نیاز دیگری است که مسوولان متولی باید به آن توجه بیشتری داشته باشند.
جمعیت شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد در ۱۰ سال اخیر به طور معناداری افزایش یافته است به طوری که جمعیت این شهر که طبق سرشماری سال ۹۵ حدود ۱۳۰ هزار نفر بود بنا بر برخی آمار‌ها هم اینک از از مرز ۲۵۰ هزار نفر گذشته است.
یاسوج و زیرساخت‌هایی که کارکرد واقعی ندارند
نام شما

آدرس ايميل شما

یاسوج
Iran, Islamic Republic of
با با همین پل های موجود لااقل به پله برقی تجهیز نمایند تا افراد سالخورده هم بتونند استفاده نمایند
Romania
چرا توی شهر ما همه چیز دیر گفته میشود ،الان‌بلوار ابوذر با این همه ترددهیچ فکری نکردند ،چندسال‌پیش‌اوردند پل هوایی درست کنن اهن ها همین طور ول شدند دیگه قراضه شدند پل هوایی درست نشد
رضایی
Iran, Islamic Republic of
مگه یاسوج شهرداری هم داره والا ما فقط شهرداری را برای گرفتن عوارض و هزینه ها میبینیم نه کار دیگه حداقل حرکتی نشون بدید تا مردم دلشون نسوزه پول بدن
Iran, Islamic Republic of
آخ نوروز باید موقع احداث اعتراض میکردی ...یه خبر خوب چاپ کن...
محمد
Iran, Islamic Republic of
بلوار شصت متری انتهای چهار راه هلال احمر تردد زیاده احتیاج پل هوایی داره
توطئه عليه قاليباف

توطئه عليه قاليباف

حميد رسايي، عضو سابق جبهه پايداري و از چهره‌هاي اصلي تشكل جديد اصولگرايان يعني شريان ...
دو محرک مهاجرت نخبگان

دو محرک مهاجرت نخبگان

مهاجرت نخبگان امروز یکی از مباحث مهمی است که مقابله با آن عزم جدی حاکمیت را می‌طلبد. ...
چرا اسرائیل از حماس وحشت دارد؟

چرا اسرائیل از حماس وحشت دارد؟

نیرو‌های حماس در قالب گروه‌های مختلف و بعضا به صورت مستقل وارد میدان عملیات علیه اسرائیل ...
1