تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۰۲:۰۲
کد مطلب : ۴۶۹۲۳۱
در جمع خبرنگاران مطرح شد

امام جمعه گچساران: اظهارنظر غیرمنطقی به صلاح ائمه جمعه نیست

۰
امام جمعه گچساران: اظهارنظر غیرمنطقی به صلاح ائمه جمعه نیست
کبنا ؛حجت‌الاسلام سید عنایت هاشمی منش روز دوشنبه در نشست خبری با خبرنگاران و اصحاب رسانه گچساران افزود: خبرنگاران با سوءظن قلم‌به‌دست نگیرند و علاوه بر حفظ آبروی فرد در خبر‌ها با نقد‌های منصفانه خود یاری‌گر مدیران باشند.
وی یادآور شد: رفع مشکلات مردم و پیگیری اشتغال جوانان شهرستان از مهمترین برنامه‌های در دست اقدام در این شهرستان است.
وی بیان کرد: بی‌تفاوتی نسبت به مسائل جامعه در شأن هیچ امام‌جمعه‌ای نیست اما در عین حال اظهار نظر غیرمنطقی و ورود به مسائل بی‌موردی که منجر به ایجاد تنش و اختلاف هم شود به صلاح نخواهد بود.
هاشمی منش با بیان اینکه مسائل و مشکلات مردم قبل از اینکه در خطبه‌ها بیان شود، حل شود گفت: بالاترین تواضع را خبرنگاران دارند چراکه در همه عرصه‌ها فعالیت دارند بدون اینکه دیده شوند.
وی ابراز کرد: همراهی‌ها و حمایت‌های خبرنگاران در زمینه شناسایی طرفیت‌های موجود در این شهرستان مهم است.
هاشمی منش افزود: گچساران در فضای علمی، مذهبی، اقتصادی، اجتماعی و سیاسی یک شهرستان ویژه در استان و کشور به شمار می‌رود و توجه به همه این موضوعات نیاز به برنامه‌ریزی، وحدت، انسجام و همدلی برای پیشبرد اهداف دارد.
وی در ادامه در پاسخ به سؤالی مبنی بر موضع‌ وی در خصوص به‌کارگیری نیرو در پتروشیمی گچساران گفت: نیرو‌های شاغلی که از قبل در پتروشیمی بودند و سال‌ها هم زحمت کشیدند که طبیعتاً باید در به‌کارگیری این افراد عدالت نیز رعایت شود؛ اما در بحث نیروی بومی و غیربومی یک سری قوانین هم وجود دارد که باید تابع قوانین بود.
امام‌جمعه گچساران اظهار کرد: نکته دیگر اینکه در فضای به‌کارگیری نیرو‌های جدید هم باید شرایط بر اساس اولویت نیروی بومی رعایت شود که این مسأله از سوی دیگر مسئولین شهرستان در حال پیگیری است که نگرانی‌ها نیز برطرف شود..
هاشم منش ابراز کرد: در زمینه جذب نیرو در پتروشیمی گچساران باید طوری مدیریت کرد که نگاه‌ها به سمت اقدامات قومی و طایفه‌ای نرود.
وی ادامه داد: شهرستان گچساران با وجود ظرفیت‌های بالا از قبل آب، کشاورزی، نفت، گاز، صنایع پتروشیمی دارای جوان تحصیل‌کرده بیکار هشتند که این خود جای نگرانی دارد.
امام‌جمعه گچساران گفت: خبرنگاران با سوءظن قلم‌به‌دست نگیرند و در مسائل شخصی افراد تجسس نداشته و علاوه بر حفظ آبروی فرد در خبر‌ها با نقد‌ها منصفانه و یاری‌گر باشد.
وی با بیان اینکه خبرنگاران باید از سواد رسانه‌ای لازم برخوردار باشد تا خود دچار خطا نشود ابراز کرد: خبرنگار موفق باید صادق، شجاع و عدالت محور باشد و درعین‌حال باید متواضع و دارای روابط عمومی بالا و استقلال فکری داشته باشد.
هاشمی منش بیان کرد: خبرنگاران باید ارزش‌های فکری جامعه را بشناسد و با رصد، بررسی در زمینه رفع مشکلات مردم تلاش کنند.
امام‌جمعه گچساران تصریح کرد: خبرنگاران از خبر‌های حاشیه‌ای و خبر‌هایی که ناامیدی را در جامعه ترویج می‌دهد، پرهیز و محتوای یک خبر بایستی بر اساس استنباط دقیق و کارشناسی صورت بگیرد.
وی ادامه داد: مهمترین رسالت خبرنگاران ترویج سبک زندگی اسلامی است اگرچه خبرنگاران در بحث‌امیدآفرینی هم رسالت سنگینی بر عهده‌دارند و اخباری را منتشر کنند که‌امید مردم را در حیات جامعه بشری تقویت کند.
در این نشست مصوب شد که بطور ماهانه نشست با خبرنگاران برگزار و مسائل شهرستان به‌صورت کاملاً تخصصی مطرح و در زمینه رفع آن تلاش کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما

عیدی کارگران در ۱۴۰۳ چقدر است؟

عیدی کارگران در ۱۴۰۳ چقدر است؟

عیدی سال ۱۴۰۳ کارگران که در اسفند ۱۴۰۲ دریافت می‌کنند اعلام شد. با توجه به مصوبه جدید ...
در این کشور مردم مادام العمر مستاجر هستند

در این کشور مردم مادام العمر مستاجر هستند

در زمانی که بسیاری از جوانان در مکان ‌هایی مانند کالیفرنیا و نیویورک نمی‌توانند راهی ...
توطئه عليه قاليباف

توطئه عليه قاليباف

حميد رسايي، عضو سابق جبهه پايداري و از چهره‌هاي اصلي تشكل جديد اصولگرايان يعني شريان ...
1