تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۵ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۱۸:۴۹
کد مطلب : ۴۶۹۳۴۴
کبنا گزارش می دهد؛

بازدید علمی دانش آموزان دبستان آسیه از مجتمع فرهنگی امام رضا(ع) شهر سوق + تصاویر

۱
بازدید علمی دانش آموزان از مجتمع فرهنگی امام رضا(ع) شهر سوق (+ تصاویر)
کبنا ؛
به مناسبت روز کتاب و کتابخوانی دانش‌آموزان دخترانه آسیه سوق با هدف آشنایی با مجموعه آثار ارزشمند خطی و کتب قدیمی از مجتمع فرهنگی امام رضا(ع) شهر سوق دیدن کردند.
به گزارش کبنا، سید علی موسوی‌نژاد مسئول موزه مرکز اسناد این مجتمع فرهنگی در گفتگو با خبرنگار کبنا گفت: در این موزه ۲۷۰۰۰ سند تاریخی، بیش از ۱۵۰۰۰ جلد کتاب از جمله کتاب‌های خطی و چاپ سنگی و کتاب‌های مختلف در رده‌های سنی مختلف را داریم.
موسوی نژاد افزود: در این موزه اسنادی از دوره صفویه، افشاریه، قاجار و دوره معاصر وجود دارد و این مرکز اسناد مختلفی را در بر می‌گیرد.
 ‌وی تصریح کرد: این اسناد شامل وصیت نامه‌های شهر سوق، زندگی نامه‌های شهدای منطفه سوق، اسناد شرعی و حقوقی شامل اجازه نامه‌ها، مصالحه نامه‌ها، موبایعه نامه‌های منطقه غرب، اسناد اداری مانند احکام معافیت‌های مالیاتی و فرامین شاهانی همچون شاه عباس و شاه سلیمان و مهمتر از همه شجره نامه‌های سادات امام‌زاده منطقه غرب کشور است.
موسوی نژاد خاطر نشان کرد: این اسناد در کتابخانه مرکز اسناد آستان قدس رضوی بارگذاری شده و مورد استقبال پژوهشگران کشور قرار گرفته است.
‌وی خاطرنشان کرد: ین مرکز این ظرفیت را دارد که تبدیل به یک مرکز فرهنگی در کشور شود و این مرکز فرهنگی بعد از مرکز اسناد وزیریه یزد، بزرگترین مرکز اسناد وابسته به آستان قدس رضوی در کشور است که بهره‌برداری از این مرکز می‌تواند نقش مؤثری در توسعه فرهنگی منطقه، جنوب و جنوب غربی کشور داشته باشد.
موسوی‌نژاد واقف این مجموعه اذعان داشت: مجموعه وقف شده در سه طبقه (منزل مسکونی، حسینیه، کتابخانه، مرکز اسناد و موزه) و شامل آثار تاریخی و شجره‌نامه‌های مختلفی از امامزادگان و نوادگانشان در داخل و خارج از کشور است.
وی افزود: جمع‌آوری این آثار حدود ۵۰ سال به طول انجامید و برای گردآوری آن‌ها با هزینه شخصی، به استان‌ها و کشور‌های مختلف سفر کرده و این آثار را جمع‌آوری کردم.
دانش‌آموزان در این اردوی علمی با مشاهده آثار تاریخی به جا مانده از قرون گذشته با تاریخ و تمدن‌های مختلف آشنا شدند و مطالب گفته شده را یادداشت کردند.
مدیران مدارس جهت بازدید از مجتمع فرهنگی امام رضا(ع) بخش سوق می‌توانند با مسئول این مجتمع سید علی موسوی نژاد(۰۹۱۷۷۴۲۱۵۳۳)هماهنگی کنند و از این گنجینه ارزشمند بازدید داشته باشند.






نام شما

آدرس ايميل شما

عیدی کارگران در ۱۴۰۳ چقدر است؟

عیدی کارگران در ۱۴۰۳ چقدر است؟

عیدی سال ۱۴۰۳ کارگران که در اسفند ۱۴۰۲ دریافت می‌کنند اعلام شد. با توجه به مصوبه جدید ...
در این کشور مردم مادام العمر مستاجر هستند

در این کشور مردم مادام العمر مستاجر هستند

در زمانی که بسیاری از جوانان در مکان ‌هایی مانند کالیفرنیا و نیویورک نمی‌توانند راهی ...
توطئه عليه قاليباف

توطئه عليه قاليباف

حميد رسايي، عضو سابق جبهه پايداري و از چهره‌هاي اصلي تشكل جديد اصولگرايان يعني شريان ...
1