تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۳۴
کد مطلب : ۴۶۸۲۱۵
کبنا گزارش می‌دهد

 نیاز فوری کهگیلویه به افزایش تخت بیمارستانی 

۳
۶
 نیاز فوری کهگیلویه به افزایش تخت بیمارستانی 
کبنا ؛خدمات بی‌شمار دولت نظام اسلامی در حوزه بهداشت و درمان به استان کهگیلویه و بویراحمد به ویژه مناطق دورافتاده این استان به هیچ وجه قابل مقایسه نیست و مقایسه آن با گذشته به دور از انصاف است. اما با افزایش روزانه جمعیت، گسترش شهرها و وجود برخی اپیدمی‌ها و بیماری‌ها ایجاد زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی را الزامی می‌کند.
دسترسی به امکانات بهداشتی و درمانی یک از شروط اصلی افزایش‌امید به زندگی و بهبود کیفیت زندگی و کارایی افراد در جامعه واز شاخص‌های اصلی توسعه هر کشوری است.
سرانه تخت بیمارستانی به ازای هر هزار نفر جمعیت معیاری است که نشان می‌دهد هر منطقه در چه سطحی از امکانات درمانی قرار دارد.
طبق آمار‌های جهانی حداقل میانگین سرانه تخت به ازای هر هزار نفر درجهان ۳ /۱ تخت، در ایران ۲/۷ تخت، و درشهر دهدشت مرکز سه شهرستان کهگیلویه، چرام ولنده با دویست هزار نفر جمعیت، یک سوم حداقل میانگین جهانی و کشوری است.
دهدشت شهری که به سه شهرستان (کهگیلویه با ۱۳۲هزار نفر، چرام با ۳۳ هزار نفر و لنده با ۲۱  هزار نفر جمعیت) خدمات درمانی ارائه می‌دهد.
بیمارستان امام خمینی (ره)دهدشت تنها مرکز درمانی منطقه دارای ۱۶۰تخت مصوب و۲۲۰ تخت فعال در سال 78 به بهره‌برداری رسید که فرآیند ساخت آن خود داستانی درازتر از پیر پروژه‌های امروزی شهرستان دارد، این بیمارستان عمر طولانی دارد که نیاز به بازسازی دارد. 
شهر‌های چرام و لنده به دلیل جمعیت کم و عدم ماندگاری پزشکان متخصص، با وجود در حال ساخت بودن دو بیمارستان ۳۲ تختخوابی در این شهر‌ها قطعاً نیازمند خدمات درمانی شهر دهدشت می‌باشند.
افزایش روزافزون انواع بیماری‌های واگیردار و غیرواگیر که براثر شیوه زندگی وتغذیه وپیری جمعیت منطقه و... بوجود می‌آید، حوادث وسوانح از جمله بهربرداری ازجاده دهدشت پاتاوه و افزایش آمارتصادفات جاده‌ای، فرسودگی ساختمان بیمارستان امام خمینی (ره) دهدشت و... ، باعث شده که مسئولان درمان کشور ازجمله مدیریت درمان تأمین اجتماعی و وزارت بهداشت درتکاپو ایجاد بیمارستان جدید درشهر دهدشت باشند.
مدیریت درمان تأمین اجتماعی با استاندارد جمعیتی بیمه شدگان منطقه توان احداث بیمارستان بزرگ ملکی را نداشته اما قول مشارکت در ساخت بیمارستان داده است. بیمارستانی که بعد از سه سال حرف وحدیث زمین آن در کمربندی دهدشت اصفهان تعیین و مقدمات کلنگ‌زنی آن فراهم شده است، بیمارستانی که روی کاغد با۲۵۰ تخت خواب با امکانات روز، تحولی در حوزه درمان منطقه ایجاد خواهد کرد.
مردم منطقه کهگیلویه بزرگ خواستار به ثمر نشستن و تسریع در کلنگ زنی، ساخت و تجهیز آن در اسرع وقت هستند تا باری از مشکلات درمانی منطقه برداشت شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

مطلع
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه بیمارستان بهمئی فقط افتتاح شد؛
عملا با همون درمانگاه قبلی هیچ تفاوتی نداره...
چرا کسی تو فکر نیست
این همه هزینه نشد که فقط بگن یک بیمارستان افتتاح کردیم
تا خدمات ارائه نشه
تا متخصص نداشته باشه
تا آزمایشگاهش راه نیفته اونم به شکل ۲۴ ساعته
تا از اعزام بیمار به بهبهان جلوگیری نشه عملا میشه گفت هیچ اتفاقی نیفتاده
اگر قراره تخت بیمارستانی اینجوری اضاف بکنید نمیخواد زحمت بکشین
فرزاد، غ
United Kingdom
پشتوانه ومسئولی مانند تاجگردون باید پشت این کارها باشه،
استان خودمون از نظر درمانی خیلی ضعیفه بجز گچساران که در دوره تاجگردون پیشرفت کرده، هم منطقه کهگیلویه هم بویراحمد ازنظر نمایندگی ضعیف هست
عرفان
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه مطالبه گری در منطقه کهگیلویه وجود نداره ومردم به حداقل ها قانع هستند دلیل انباشت مطالبات و کم برخورداری از پایین بودن روحیه مطالبه گریست.
سیاه‌ و سفید آمار اشتغال

سیاه‌ و سفید آمار اشتغال

 مرکز آمار ایران در جدیدترین گزارش اعلام کرد نرخ بیکاری به رقم ۷.۹درصد رسیده است. بررسی ...
هر دولتی که باشد قصه همین است؟

هر دولتی که باشد قصه همین است؟

همه که توان‌مان را هم افزا کنیم، قدرت مان چند برابر می‌شود و مشکلات را از سر راه برمی‌دارد....
قتل بهت‌آور داریوش مهرجویی؛ آنچه می‌دانیم، آنچه نمی‌دانیم!

قتل بهت‌آور داریوش مهرجویی؛ آنچه می‌دانیم، آنچه نمی‌دانیم!

یکی دیگر از شایعات مربوط به این اتفاق تلخ هم، گزاره بریده شدن سر این کارگردان شهیر سینمای ...
1