تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۱ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۰۵
کد مطلب : ۴۷۰۹۷۵
حدادعادل:

تایید صلاحیت افرادی که مشکل اخلاقی و مالی دارند ضد سیاست افزایش مشارکت است

۰
حدادعادل:  تایید صلاحیت افرادی که مشکل اخلاقی و مالی دارند ضد سیاست افزایش مشارکت است
کبنا ؛رئیس شورای ائتلاف گفت: ضمن حمایت از شورای نگهبان از آن‌ها می‌خواهیم اگر با دقت و بررسی کافی و متقن به این نتیجه رسیدند که کاندیدایی صلاحیت مالی، اخلاقی و امنیتی لازم را ندارد، صلاحیت اورا تایید نکنند.
به گزارش کبنا به نقل از مشرق، جلسه شورای مرکزی ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی برگزار شد. در این نشست حدادعادل رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی با اشاره به بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب در خصوص لزوم افزایش مشارکت مردم در انتخابات اسفندماه، به بیانیه شورای ائتلاف اشاره و ماموریت جدی نیروهای ائتلاف در سراسر کشور را تلاش برای عملی کردن خواسته رهبر معظم انقلاب بیان کرد.
حدادعادل با بیان اینکه میزان حضور مردم در انتخابات مستقیما در امنیت و اقتدار کشور نقش مهم و اساسی دارد گفت: در مرحله بعد انتخاب افرادی که با شناخت درست و برنامه مناسب، مشکلات کشور را شناخته و برای حل آن برنامه‌ریزی کنند اهمیت اصلی را دارد.
رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب به مدت زمان باقی مانده تا اعلام رسمی اسامی تایید صلاحیت شدگان انتخابات توسط شورای نگهبان اشاره کرد و گفت: هر بار پس از اعلام نتایج، اصلاح‌طلبان و برخی جریانات سواستفاده‌گر نوک حملات خود را به سمت شورای نگهبان برده و بخاطر عدم تایید برخی افراد به این مجموعه انقلابی حمله می‌کنند اما مردم باید بدانند که نباید در بررسی صلاحیت‌ها برای ورود به مجلس غفلت کرد و با هیچ بهانه‌ای نمی‌توان از ضوابط قانونی و شرعی عبور نمود.
حدادعادل با اشاره به اینکه ما به عنوان شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی ضمن اینکه از شورای نگهبان که وظیفه سنگین بررسی صلاحیت‌ها را برعهده دارد حمایت می‌کنیم از آن‌ها درخواست داریم که زیر بار فشار گروه‌ها و اشخاص نرفته و اگر با دقت و بررسی کافی و متقن به این نتیجه رسیدند که کاندیدایی صلاحیت مالی، اخلاقی و امنیتی لازم را ندارد، نسبت به عدم تایید صلاحیت او تصمیم بگیرند.
وی گفت: افراد و چهره‌ های سیاسی و نیروهای انقلابی به این واقعیت توجه داشته باشند که اگر افرادی که مشکلات اخلاقی و مالی دارند، در انتخابات تایید صلاحیت شوند، این موضوع ضد سیاست افزایش مشارکت در انتخابات خواهد بود و باعث کاهش حضور مردم در پای صندوق‌ها می‌شود چراکه اگر اهتمام شورای نگهبان برای تایید افراد صالح احساس شود، دعوت به مشارکت نیز افزایش خواهد یافت.
رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در پایان نشست گفت: از نظر ما سلامت اخلاقی و مالی نمایندگان به همان اندازه اهمیت دارد که مشارکت در انتخابات مهم است و از دستگاه‌های نظارتی و بویژه شورای نگهبان تقاضا می‌کنیم با دقت وظایف خود را انجام داده و نه سخت‌گیرانه و نه با مسامحه نسبت به افراد اظهار نظر کنند و امیدوارم با این فرآیند مجلس دوازدهم مجلسی انقلابی، با افراد متخصص، لایق، کارآمد، باتجربه و سالم باشد.
در این نشست همچنین محسن رضایی نیز برای دقایقی در خصوص شرایط غزه و عملیات طوفان‌الاقصی تحلیلی ارائه و با اشاره به تاکید چندباره رهبر معظم انقلاب بر پیروزی فلسطین در برابر صهیونیست‌ها گفت: سرنوشت حضور آمریکا در غرب آسیا در این حادثه مشخص می‌شود و به همین دلیل نیز هر جنایتی را انجام می‌دهند تا حضور خود را حفظ کنند اما تحولات منطقه‌ای و اراده مردم معادلات آنان را تغییر خواهد داد.
نام شما

آدرس ايميل شما

عباس عبدی: کاری نکنید مردم به جای پول با طلا و دلار معامله کنند

عباس عبدی: کاری نکنید مردم به جای پول با طلا و دلار معامله کنند

عبدی ایده ستاندن مالیات به زور ولو با رنگ و لعاب قانون را نادرست می داند و می‌گوید: کوشش ...
آیا آمریکا مستقیم وارد جنگ خواهد شد؟

آیا آمریکا مستقیم وارد جنگ خواهد شد؟

در روز‌های اخیر گزارش‌ها حاکی از هشدار آمریکا نسبت به حمله علیه مواضع گروه انصار الله ...
چرا اقتصاددانان «رابینسون کروزوئه» را دوست دارند؟

چرا اقتصاددانان «رابینسون کروزوئه» را دوست دارند؟

کتاب‌های درسی اقتصاد تک نفره کروزوئه را به‌عنوان نوعی معیار معرفی می‌کنند که می‌توان ...
1