تاریخ انتشار
سه شنبه ۸ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۲۲:۳۶
کد مطلب : ۴۷۳۱۷۸
اسناد جدید افشا شد؛

هزینه نجومی دولت آمریکا برای حفاظت ۱ ساله از قاتلان سردار سلیمانی

۰
اسناد جدید افشا شد؛ هزینه نجومی دولت آمریکا برای حفاظت ۱ ساله از قاتلان سردار سلیمانی
کبنا ؛اسنادی که به تازگی افشا شده‌اند نشان می‌دهد دولت جو بایدن بیش از ۱۲ میلیون دلار در یک سال برای محافظت فیزیکی از دو مشاور امنیت ملی سابق این کشور هزینه کرده است.
به گزارش کبنا به نقل از همشهری آنلاین، «جان بولتون» و «رابرت او براین» مدت‌هاست سمت‌های خودشان به عنوان مشاوران اسبق امنیت ملی آمریکا را ترک کرده‌اند اما آنها به دلیل نگرانی‌ها از نقشی که در ترور سردار «قاسم سلیمانی» داشته‌اند خواستار ادامه محافظت فیزیکی از خودشان شده‌اند.
بررسی اسناد جدید نشان می‌دهد هزینه حفاظت فیزیکی از این دو مقام آمریکایی برای یک سال ۱۲,۲۸۰,۳۲۴ دلار بوده است.
گزارش این هزینه‌ها در اسنادی که وزارت امنیت داخلی آمریکا برای کنگره ارسال کرده و به امضای «آلجاندرو مایورکاس»، وزیر امنیت داخلی این کشور رسیده آمده است.
با آنکه در این سند نامی از ایران به میان نیامده اما شبکه سی‌بی‌اس گزارش داده که حفاظت فیزیکی از این دو مقام سابق آمریکایی به تهدیدهای بالقوه علیه آنها از طرف ایران ارتباط دارد.
جان بولتون و او براین هر دو از مقام‌های سابق دولت دونالد ترامپ هستند که در تصمیم‌گیری برای ترور سردار سلیمانی در دی‌ماه سال ۱۳۹۸ در نزدیکی فرودگاه بغداد نقش‌ داشته‌اند.
در اسناد وزارت امنیت داخلی آمریکا تصریح شده این دو مقام سابق آمریکایی تحت حفاظت ۲۴ ساعته قرار دارند. این حفاظت‌ها، دفاتر کار و منزل شخصی و همچنین سفرهای داخلی و خارجی آنها را در برمی‌گیرد.
مشاوران امنیت ملی آمریکا معمولاً بعد از خروج از قدرت از حفاظت‌هایی در این سطح برخوردار نمی‌شوند.
اسناد جدید نشان می‌دهند بولتون در ماه‌های ابتدایی بعد از اتمام سمت خود از حفاظت برخوردار نبوده و از دسامبر ۲۰۲۱ تحت محافظت قرار گرفته است.
دونالد ترامپ بعد از خروج از قدرت به سرویس مخفی آمریکا دستور داده «او براین» تحت حفاظت قرار بگیرد. هزینه محافظت از او تا ۳۰ سپتامبر ۲۰۲۱ نزدیک به ۱,۹۲۸,۹۲۲ دلار برآورد شده است.
این هزینه‌ها تنها محدود به بولتون و او براین نیست. «مایک پامپئو»، وزیر خارجه سابق، «مارک اسپر»، وزیر دفاع سابق، «فرانک مک‌کنزی»، رئیس سابق ستاد مشترک ارتش و «برایان هوک»، نماینده سابق دولت آمریکا در امور ایران از جمله دیگر مقام‌های دولت ترامپ هستند که تحت حفاظت قرار دارند.
طبق این اسناد، در یک دوره ۱۰ ماهه از ۱ دسامبر ۲۰۲۱ تا ۳۰ سپتامبر ۲۰۲۲ هزینه‌های اختصاص داده شده برای محافظت سرویس مخفی از بولتون ۴,۹۳۴,۹۶۳ دلار بوده است. این هزینه‌ها برای او برایان از ۱ اکتبر ۲۰۲۱ تا یک سال بعد ۵,۷۷۸,۷۱۳ دلار برآورد شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما

فیلم: تاجگردون: به بزرگواری رأی می‌دهم

فیلم: تاجگردون: به بزرگواری رأی می‌دهم

اردشیر یاری، معاون سابق آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد و از نزدیکان به غلامرضا ...
بودجه دفتر زاکانی: فقط ۲ هزار میلیارد تومان!

بودجه دفتر زاکانی: فقط ۲ هزار میلیارد تومان!

حوزه دفتر شهردار تهران از جمله بخش‌هایی از شهرداری است که از بودجه سالانه اداره پایتخت،...
در کره شمالی به‌روی گردشگران باز شد

در کره شمالی به‌روی گردشگران باز شد

زمانی که ووسکرسنسکی با سایر گردشگران در پیونگ یانگ سوار اتوبوس شد به ندرت خودرویی را ...
1