تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۵ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۰۷
کد مطلب : ۴۷۴۴۷۱
با همراهی مسئولان استان کهگیلویه و بویراحمد انجام گرفت؛
بازدید «موحد» از محل حادثه خونین تنگ پیر زال کهگیلویه
۱
کبنا ؛
حجتالاسلام سید محمد موحد نماینده مردم کهگیلویه بزرگ در مجلس شورای اسلامی به همراه معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد، مدیرکل راهداری استان، فرماندار چرام و معاون عمرانی فرماندار کهگیلویه از نقاط حادثه خیز تنگ پیرزال بازدید کرد.
به گزارش کبنا نیوز، در این بازدید سید محمد موحد اظهارداشت: متأسفانه به علت نا ایمن بودن، حوادث زیادی در این مسیر اتفاق افتاده و در تازهترین اتفاق خانمی جان خود را ازدست داد.
موحد گفت: باتوجه به استراتژیک بودن جاده دهدشت، چرام به یاسوج از طریق سرفاریاب، ساماندهی این محور از خواسته مردم کهگیلویه بزرگ و استانهای مجاور مثل خوزستان است که تلاش میشود در کمترین زمان ممکن به اتمام برسد. برای برون رفت از این وضعیت، باید مشکل به شکل اساسی حل گردد.
حجت الاسلام سید محمد موحد ادامه داد: پروژه احداث واریانت نقاط حادثه خیز تنگ پیرزال را حذف میکند.
منتخب مردم کهگیلویه بزرگ تأکید کرد: طبق رایزنی با مسئولان استان، هردو پل حادثه خیز تنگ پیرزال حذف میگردد.
موحد تأکید کرد: انتظار میرود که دستگاههای ذیربط هرچه سریعتر نسبت به مشخص کردن پیمانکار و شروع عملیات اقدام کنند.
موحد گفت: برای پروژه واریانت تنگ پیرزال ۱۵ میلیاردتومان اختصاص یافته است.
ایشان تأکیدکرد: شرکت گاز باید درچارچوب مسئولیتهای اجتماعی به این مسیر توجه ویژهای نماید.
به گزارش کبنا نیوز، در این بازدید سید محمد موحد اظهارداشت: متأسفانه به علت نا ایمن بودن، حوادث زیادی در این مسیر اتفاق افتاده و در تازهترین اتفاق خانمی جان خود را ازدست داد.
موحد گفت: باتوجه به استراتژیک بودن جاده دهدشت، چرام به یاسوج از طریق سرفاریاب، ساماندهی این محور از خواسته مردم کهگیلویه بزرگ و استانهای مجاور مثل خوزستان است که تلاش میشود در کمترین زمان ممکن به اتمام برسد. برای برون رفت از این وضعیت، باید مشکل به شکل اساسی حل گردد.
حجت الاسلام سید محمد موحد ادامه داد: پروژه احداث واریانت نقاط حادثه خیز تنگ پیرزال را حذف میکند.
منتخب مردم کهگیلویه بزرگ تأکید کرد: طبق رایزنی با مسئولان استان، هردو پل حادثه خیز تنگ پیرزال حذف میگردد.
موحد تأکید کرد: انتظار میرود که دستگاههای ذیربط هرچه سریعتر نسبت به مشخص کردن پیمانکار و شروع عملیات اقدام کنند.
موحد گفت: برای پروژه واریانت تنگ پیرزال ۱۵ میلیاردتومان اختصاص یافته است.
ایشان تأکیدکرد: شرکت گاز باید درچارچوب مسئولیتهای اجتماعی به این مسیر توجه ویژهای نماید.
سه بار گاردریل پل افتاده و دوباره نصب شده است
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص حادثه تنگ پیرزال، در گفت و گو با خبرنگار کبنا گفت: این جاده راه فرعی است و با توجه به کوهستانی بودن منطقه و بالا بودن شیب، سرعت عبور خودروها باید ۲۰ کیلومتر باشد و بیشتر نباشد.
حمیدرضا پیمانجو افزود: عرض پل کم است، و حوادثی را رقم زده به گونه ای که از برج ۹ تا پایان سال سه بار گاردریل پل افتاده و دوباره نصب شده است.
وی تاکید کرد: آخرین بار یک خودرو پژو با سرعت بسیار زیادی به گاردریل پُل برخورد کرده و حتی بتن پل را کنده است، اکنون امکان نصب دوباره گاردریل وجود ندارد، این بتن دوباره در حال قالببندی است و باید بتن نصب شود و پایه ها نصب شود تا بتوانیم گاردریل را نصب کنیم.
مدیرکل راهداری وحمل و نقل جاده ای کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: این منطقه گردشگری است، و تردد زیادی صورت می گیرد، روز گذشته نیز جاده بسیار شلوغ و بارانی بود. راننده ها باید رعایت کنند ولی متاسفانه جدی گرفته نمی شود.
جاده تنگ پیرزال ایمنی و استاندارد لازم را ندارد
رئیس پلیس راه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: تردد و نقاط گردشگری زیادی روی جاده یاسوج به چرام بخصوص محدوده تنگ پیرزال است.
سرهنگ حسن دانایار ابراز کرد: تا دیر نشده است باید فکری اساسی برای این جاده شود، مردم شهرستانهای کهگیلویه، لنده و چرام و برخی مناطق استانهای جنوبی از این جاده استفاده میکنند و در ایام تعطیلات محل تفریح و گردش مردم است، اما متأسفانه جاده مناسب ندارد.
وی عنوان کرد: در محدوده «تنگ پیرزال» که بخشی از این جاده است، چند پل غیر هندسی، غیر مهندسی و غیر اصولی وجود دارد.
سرهنگ دانایار تصریح کرد: هر سال شاهد تصادفات زیادی در این جاده بخصوص محدوده «تنگ پیرزال» هستیم که اکثرا سقوط از پلهای این محدوده است.
وی ادامه داد: این جاده استاندارد و ایمنی مناسب و لازم را ندارد و از لحاظ فنی و مهندسی نیز با مشکلات جدی مواجه است، بطوریکه باعث پس زدن ترافیک میشود و گاهی تا ساعت ۲۳ در اینجا ترافیک است.
آخرین وضعیت تصادفات منجر به فوت در استان کهگیلویه و بویراحمد
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جادهای استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: تصادفات منجر به فوت دی ماه ۳۳ درصد کاهش فوتی، بهمن ماه ۵۰ درصد و اسفندماه ۶۵ درصد کاهش فوتی داشتیم که به دلیل انجام کارهای زودبازده بوده است.
پیمانجو افزود: در منطقه گندی خوری آمار تصادف بالا بوده، که در دو طرف جاده پایه روشنایی و چراغ چشمک زن نصب کردهایم، تابلوهای راهنمایی و هشدار نیز اضافه شدهاند و همین باعث شده در این مدت فوتی و تصادف نداشته باشیم.
وی با اشاره به کاهش آمار تصادفات و فوتی در محورهای کهگیلویه و بویراحمد، ادامه داد: در چند ماه اخیر آمار تصادف در کهگیلویه و بویراحمد کاهشی بوده و جزء استانهای برتر بودهایم، از ۲۴ اسفند تا ۱۳ فروردین ۸ فوتی داشتیم، در حالی که سال گذشته در این مدت ۱۹ فوتی داشتیم.
پیمانجو با اشاره به اینکه هر بار تابلوهای راهنمایی و هشدار نصب ولی برخی از آنها سرقت میشوند، تصریح کرد: ممکن است ایرادی هم وجود داشته باشد، ولی خیلیها نیز قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت نمیکنند، با سرعت حرکت میکنند و موجب تصادفات جادهای میشوند.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص حادثه تنگ پیرزال، در گفت و گو با خبرنگار کبنا گفت: این جاده راه فرعی است و با توجه به کوهستانی بودن منطقه و بالا بودن شیب، سرعت عبور خودروها باید ۲۰ کیلومتر باشد و بیشتر نباشد.
حمیدرضا پیمانجو افزود: عرض پل کم است، و حوادثی را رقم زده به گونه ای که از برج ۹ تا پایان سال سه بار گاردریل پل افتاده و دوباره نصب شده است.
وی تاکید کرد: آخرین بار یک خودرو پژو با سرعت بسیار زیادی به گاردریل پُل برخورد کرده و حتی بتن پل را کنده است، اکنون امکان نصب دوباره گاردریل وجود ندارد، این بتن دوباره در حال قالببندی است و باید بتن نصب شود و پایه ها نصب شود تا بتوانیم گاردریل را نصب کنیم.
مدیرکل راهداری وحمل و نقل جاده ای کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: این منطقه گردشگری است، و تردد زیادی صورت می گیرد، روز گذشته نیز جاده بسیار شلوغ و بارانی بود. راننده ها باید رعایت کنند ولی متاسفانه جدی گرفته نمی شود.
جاده تنگ پیرزال ایمنی و استاندارد لازم را ندارد
رئیس پلیس راه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: تردد و نقاط گردشگری زیادی روی جاده یاسوج به چرام بخصوص محدوده تنگ پیرزال است.
سرهنگ حسن دانایار ابراز کرد: تا دیر نشده است باید فکری اساسی برای این جاده شود، مردم شهرستانهای کهگیلویه، لنده و چرام و برخی مناطق استانهای جنوبی از این جاده استفاده میکنند و در ایام تعطیلات محل تفریح و گردش مردم است، اما متأسفانه جاده مناسب ندارد.
وی عنوان کرد: در محدوده «تنگ پیرزال» که بخشی از این جاده است، چند پل غیر هندسی، غیر مهندسی و غیر اصولی وجود دارد.
سرهنگ دانایار تصریح کرد: هر سال شاهد تصادفات زیادی در این جاده بخصوص محدوده «تنگ پیرزال» هستیم که اکثرا سقوط از پلهای این محدوده است.
وی ادامه داد: این جاده استاندارد و ایمنی مناسب و لازم را ندارد و از لحاظ فنی و مهندسی نیز با مشکلات جدی مواجه است، بطوریکه باعث پس زدن ترافیک میشود و گاهی تا ساعت ۲۳ در اینجا ترافیک است.
آخرین وضعیت تصادفات منجر به فوت در استان کهگیلویه و بویراحمد
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جادهای استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: تصادفات منجر به فوت دی ماه ۳۳ درصد کاهش فوتی، بهمن ماه ۵۰ درصد و اسفندماه ۶۵ درصد کاهش فوتی داشتیم که به دلیل انجام کارهای زودبازده بوده است.
پیمانجو افزود: در منطقه گندی خوری آمار تصادف بالا بوده، که در دو طرف جاده پایه روشنایی و چراغ چشمک زن نصب کردهایم، تابلوهای راهنمایی و هشدار نیز اضافه شدهاند و همین باعث شده در این مدت فوتی و تصادف نداشته باشیم.
وی با اشاره به کاهش آمار تصادفات و فوتی در محورهای کهگیلویه و بویراحمد، ادامه داد: در چند ماه اخیر آمار تصادف در کهگیلویه و بویراحمد کاهشی بوده و جزء استانهای برتر بودهایم، از ۲۴ اسفند تا ۱۳ فروردین ۸ فوتی داشتیم، در حالی که سال گذشته در این مدت ۱۹ فوتی داشتیم.
پیمانجو با اشاره به اینکه هر بار تابلوهای راهنمایی و هشدار نصب ولی برخی از آنها سرقت میشوند، تصریح کرد: ممکن است ایرادی هم وجود داشته باشد، ولی خیلیها نیز قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت نمیکنند، با سرعت حرکت میکنند و موجب تصادفات جادهای میشوند.