تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۸:۲۴
کد مطلب : ۴۷۵۵۴۸

نقش واقعی ستاره‌ها در موقعیت خیالی «افعی تهران»

۰
نقش واقعی ستاره‌ها در موقعیت خیالی «افعی تهران»
کبنا ؛
امین حیایی، هومن سیدی، رضا یزدانی، پژمان جمشیدی و مهران مدیری، در ساخته سامان مقدم نقش خودشان را به عنوان بازیگر، کارگردان و خواننده ایفا کردند
مائده کاشیان-سریال «افعی تهران» به کارگردانی سامان مقدم قصه یک منتقد سینما را روایت می‌کند که اولین فیلم خود را درباره یک قاتل سریالی جلوی دوربین می‌برد. متناسب با اتفاقات قصه، پیمان معادی به عنوان فیلم نامه‌نویس این مجموعه، با استفاده از نام و حضور بازیگران و چهره‌های مشهور در مسیر تولید فیلم «افعی تهران»، پیوند جالبی میان دنیای قصه و دنیای واقعی برقرار کرده است. تا به حال ستاره‌ها و چهره‌هایی مانند امین حیایی، هومن سیدی، رضا یزدانی، پژمان جمشیدی و مهران مدیری در نقش خودشان در «افعی تهران» ظاهر شده‌اند و این اتفاق هم باعث جذابیت سریال و هم باورپذیری قصه شده است. این پنج ستاره و چهره چه موقعیتی در «افعی تهران» داشتند و سریال چه تصویری از آنان به نمایش گذاشت؟
امین حیایی
اولین ستاره‌ای که وارد قصه «افعی تهران» شد، امین حیایی بود. در قسمت پنجم سریال دیدیم که مادر «شهریار» (امیراحمد قزوینی) یکی از عوامل فیلم فوت می‌کند و امین حیایی به واسطه آشنایی و رفاقت با او، به مراسم ترحیم مادرش می‌آید. سریال تصویر بسیار خوب و موجهی از امین حیایی در قصه به نمایش می‌گذارد. او از همان بدو ورود به مراسم تا پایان، با اتفاقات مختلفی مواجه می‌شود و سعی می‌کند به سهم خود قدمی برای حل مشکلات بردارد. برای حساب کردن صورتحساب شام پیشقدم می‌شود، وقتی طلبکار «فرهاد» (بهادر مالکی) تهیه‌کننده پروژه با حکم جلب سراغ او می‌آید، ضمانت می‌کند که به «فرهاد» زمان بدهد و اعتبار خودش را برای خلاصی او خرج می‌کند. در سریال به محبوبیت امین حیایی نیز اشاره‌هایی می‌شود. مردم از این بازیگر تقاضای عکس سلفی می‌کنند و مهمانان حاضر در مراسم ترحیم نیز برای گرفتن سلفی دور او جمع می‌شوند و فضای مراسم به کلی عوض می‌شود! حضور حیایی به همین صحنه‌ها ختم نمی‌شود. او در خلوت با آرمان بیانی که برای ساخت فیلمش بی‌انگیزه شده صحبت و دوستانه او را نصیحت می‌کند.
هومن سیدی
در قسمت ششم سریال نوبت به هومن سیدی می‌رسد. بنابر پیشنهاد تهیه‌کننده فیلم «افعی تهران»، هومن سیدی به عنوان بازیگر نقش اصلی پروژه انتخاب می‌شود. «آرمان بیانی» با او مذاکره می‌کند و متوجه می‌شود که ابتدا قرار بوده هومن سیدی فیلم «افعی تهران» را بسازد اما پس از تماس تلفنی از سوی این قاتل و خطری که او را تهدید می‌کند، از ساخت این فیلم منصرف می‌شود و به «آرمان» هم در این باره هشدار می‌دهد. هومن سیدی با غرور در مقابل «آرمان بیانی» ظاهر می‌شود و خودش را از او بالاتر می‌بیند. سیدی با کنایه به فیلم‌اولی بودن «آرمان» می‌گوید که به سفارش‌دهندگان پروژه باج می‌دهد اما او مانند «آرمان» نیست. به دلیل رقابتی که میان این دو شخصیت وجود دارد و صحبت‌هایی که مطرح می‌شود،   در نهایت مذاکرات‌ آن‌ها به نتیجه نمی رسد.
رضا یزدانی
در قسمت هفتم «افعی تهران»، رضا یزدانی به عنوان همکلاسی دوران مدرسه «آرمان» وارد قصه می‌شود. این خواننده در کافه‌ای که «آرمان» و رفقایش آن جا هستند، به مناسبت جشن تولدی که دوستانش برای او ترتیب داده‌اند، مشغول اجرای یک قطعه است. یکی از دوستان «آرمان» پس از این که متوجه سابقه دوستی او با رضا یزدانی می‌شود، تصمیم می‌گیرد آن‌ها را با یکدیگر روبه‌رو کند. در این سکانس پس از مرور خاطرات دوران مدرسه، رضا یزدانی به «آرمان» قول می‌دهد قطعه‌ای را برای فیلم او بخواند. قطعه «چلچراغ» که رضا یزدانی در کافه مشغول اجرای آن بود، همزمان با انتشار این قسمت، رسما منتشر شد.
پژمان جمشیدی
بنابر آن چه در قصه دیدیم پس از علی مصفا و هومن سیدی، نقش اصلی فیلم «افعی تهران» که یک پلیس است، به پژمان جمشیدی می‌رسد. او در مقایسه با امین حیایی، هومن سیدی و رضا یزدانی، حضور پررنگ‌تری در سریال دارد. او در قسمت های 8 و 9 سریال ایفای نقش کرد. پژمان جمشیدی مشابه شخصیت واقعی خود به عنوان بازیگری پرکار و ضامن گیشه فیلم معرفی می‌شود. پیمان معادی به واسطه وجهه کمدی پژمان جمشیدی، سکانس‌های شیرینی هم برای این بازیگر نوشته است. به عنوان مثال، او بدون اطلاع از روشن بودن میکروفن خود در صحنه، از «آرمان» و عملکردش انتقاد می‌کند اما وقتی متوجه میکروفن خود می‌شود شروع به تعریف از او می‌کند. سریال پژمان جمشیدیِ قصه را به عنوان شخصیتی معرفی می‌کند که بنابر شرایط مدام حرف‌های خود را تغییر می‌دهد. ابتدا می‌خواهد در چشم قاتل سریالی، یک پلیس ترسناک و قوی به نظر برسد، اما پس از این که متوجه می‌شود قاتل هومن سیدی را تهدید کرده، پیشنهاد می‌دهد پلیس نگاهی مطلقا منفی به قاتل نداشته باشد اما هنگام فیلم برداری جوگیر می‌شود و پیشنهاد می‌دهد به قاتل فحش بدهد. در نهایت هم با تماس تلفنی قاتل حسابی به هم می‌ریزد و به دلیل ترس، از ادامه کارش در پروژه انصراف می‌دهد.
مهران مدیری
یکی دیگر از ستاره‌هایی که به تناسب موقعیت‌های قصه در سریال حاضر شد، مهران مدیری است. در قسمت 9 دیدیم که «آرمان» و مدیری مهمانان یک برنامه سینمایی هستند. «آرمان» در برنامه حاضر می‌شود و پاسخ‌هایی غیرواقعی و مصلحتی به سوالات محمود گبرلو مجری برنامه می‌دهد اما ناگهان با ورود مهران مدیری همه چیز تغییر می‌کند. مدیری در این برنامه به عنوان مهمان ویژه‌ای معرفی می‌شود که حضورش در برنامه جذاب خواهد بود. محبوبیت مهران مدیری و جایگاه او باعث می‌شود که گبرلو مدیری را حسابی تحویل بگیرد، حضور «آرمان» و صحبت‌هایش را نادیده بگیرد و ورود مهران مدیری به استودیو را اعلام کند. «آرمان» نیز به تلافی این موضوع، آگاهانه صحبت‌هایی جنجالی مطرح می‌کند، ناگفته‌ها را می‌گوید تا بخش مربوط به مهران مدیری زیر سایه او قرار بگیرد و بخش اول برنامه با حضور خودش پربازدید شود.
 

 
نام شما

آدرس ايميل شما

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
1