تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۴۷
کد مطلب : ۴۷۵۶۳۶
کبنا گزارش می دهد؛

جولان سودجویان و تغییر کاربری مرغوبترین زمین های یاسوج در سایه بی توجهی جهاد کشاورزی و راه و شهرسازی

۰
جولان سودجویان و تغییر کاربری مرغوبترین زمین های یاسوج در سایه بی توجهی جهاد کشاورزی و راه و شهرسازی
کبنا ؛
شنیده شده در یکی از بهترین و مرغوبترین زمین های شهر یاسوج، در نزدیکی دهکده گردشگری و پارک مهرورزی تا پل سوم بشار، عده ای به فکر تغییر کاربری زمین های کشاورزی افتاده اند.
به گزارش کبنا نیوز، بر اساس گزارش مردمی، این زمین های کشاورزی که حدودا ۸۰ هکتار هستند، تا دو سال قبل در آن برنجکاری انجام می گرفت، اما یکباره همه کشاورزان دست از کشت برداشته اند، از طرفی شنیده شده که مالکان این زمین ها با هماهنگی یکدیگر دست از کشت برداشته اند و به فکر تغییر کاربری هستند.
اینها در حالی است که رئیس قوه قضاییه کشور به شدت با تغییر کاربری برخورد  کرده، همینطور اینکه تولید محصولات کشاورزی یکی از دغدغه های مقام معظم رهبری بوده است.
تغییر غیرمجاز کاربری اراضی ملی، باغی و زراعی یکی از دغدغه‌های حال حاضر کشور به حساب می‌آید چرا که رابطه مستقیمی با تولید محصولات کشاورزی و به تبع آن تامین مواد غذایی تک تک افراد جامعه دارد. 
اهمیت فزاینده این موضوع برای مسئولان کشور از دیرباز تاکنون را می‌توان در تصویب قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها در سال ۱۳۷۴ مشاهده کرد که این مصوبه قانونی با توجه به دغدغه نمایندگان ملت درباره تغییر کاربری اراضی زراعی، باغ‌ها به تصویب رسید و در یکم آبان ماه سال ۸۵ نیز مورد بازنگری و اصلاح قرار گرفت.
۱۸ آبان ۱۴۰۰ بود که رئیس دستگاه قضا در سخنانی تاکید کرد: «حداقل ۱۰ سال است که نسبت به اصلاح قانون تغییر کاربری اراضی فریاد می‎زنم و هشدار می‎دهم، اما همچنان شاهد صدور مجوز تغییر کاربری‎ها توسط کمیسیون ذیربط، شورا‌ها و دهیاران هستیم. از نظر من احدی حق صدور مجوز تغییر کاربری اراضی را ندارد، اما شورا‌ها و دهیاران عملا با حمایت برخی دستگاه‌های اجرایی اقدام به صدور مجوز می‎کنند. 
با توجه به اهمیت مقابله با تغییر اراضی کشاورزی و باغی برای دستگاه قضایی و ضرورت حفظ این تغییر نگاه در بین مسئولان قضایی کشور، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در جلسه شورای عالی قوه قضاییه دستورات مهمی در راستای مقابله همه‌جانبه، بدون اغماض و هرگونه خط قرمز با متجاوزان و متعدیان به اراضی ملی و منابع طبیعی و سوداگرانی که مبادرت به تغییر کاربری اراضی زراعی می‌کنند و همچنین قلع‌وقمع و تخریب بدون ملاحظه بنا‌ها و مستحدثاتی که از سوی افراد عادی و برخی دستگاه‌های حکومتی و دولتی در حریم رودخانه‌ها احداث می‌شوند، صادر کرد.
چرا جهاد کشاورزی کهگیلویه وبویراحمد، راه و شهرسازی و سایر دستگاه های متولی نسبت به چنین اتفاقی بی توجه هستند؟ 
در سالی که تولید و اشتغال زایی از سوی مقام معظم رهبری مورد تاکید قرار گرفته، مسئولان استان کهگیلویه و بویراحمد وظیفه دارند به چنین اتفاقات شبهه برانگیزی ورود کنند و جلوی زمین خواری و جولان سودجویان را بگیرند؟
نام شما

آدرس ايميل شما

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
1