تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۱۵
کد مطلب : ۴۷۷۱۸۷
در میزگرد سیاسی؛

فیلم و تصاویر | پزشکیان: در سیاست خارجی، شعارهای دهن پرکن که جیب مردم را خالی کند، نخواهم داد/ برای من مذاکره ذلت نیست/ قرار بود تحریم ها را دور بزنیم، اما کریدور ها و غیره در حال دور زدن ایران هستند/ نباید با امریکا رابطه متشنج و هزینه آفرین داشته باشیم/پول نفت ما نباید به جیب قاچاقچیان برود / پول نفت ما نباید به جیب قاچاقچیان برود/ هماهنگی قوا بسیار مهم است؛ وگرنه هرچقدر کارشناس ما بخواهد روابط را درست کند با یک موشک هواکردن، طرف مقابل می‌زند زیر همه چیز / مخالفان لغو تحریم دارند از تحریم کاسبی می‌کنند

۶
۰
فیلم و تصاویر  | پزشکیان: در سیاست خارجی، شعارهای دهن پرکن که جیب مردم را خالی کند، نخواهم داد/ برای من مذاکره ذلت نیست/ قرار بود تحریم ها را دور بزنیم، اما کریدور ها و غیره در حال دور زدن ایران هستند/ نباید با امریکا رابطه متشنج و هزینه آفرین داشته باشیم/پول نفت ما نباید به جیب قاچاقچیان برود / پول نفت ما نباید به جیب قاچاقچیان برود/ هماهنگی قوا بسیار مهم است؛ وگرنه هرچقدر کارشناس ما بخواهد روابط را درست کند با یک موشک هواکردن، طرف مقابل می‌زند زیر همه چیز / مخالفان لغو تحریم دارند از تحریم کاسبی می‌کنند
کبنا ؛ مسعود پزشکیان نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه شعاری که مردم را از قافله توسعه عقب بیندازد، نخواهم داد، گفت: می‌خواهم از سیاست حداقلی به یک زندگی رضایت بخش و شایسته مردم ایران برسیم.
 مشاوران پزشکیان در این میز گرد، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه دولت یازدهم و دوازدهم، مهدی سنایی سفیر سابق ایران در روسیه هستند. 
به گزارش کبنا، مشاوران پزشکیان در این میز گرد، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه دولت یازدهم و دوازدهم، مهدی سنایی سفیر سابق ایران در روسیه هستند.
 کارشناسان برنامه را نیز ابراهیم متقی استاد تمام علوم سیاسی، فواد ایزدی استاد مطالعات آمریکا، سید محمد سجادی استاد تمام روابط بین الملل تشکیل می‌دهند.
بخش های مهم این مناظره در ادامه می‌آید: 
پزشکیان: در سیاست خارجی، شعارهای دهن پرکن که جیب مردم را خالی کند، نخواهم داد
پزشکیان، نامزد انتخابات ریاست جمهوری تأکید کرد:
*در سیاست خارجی، شعارهای دهن پرکن که جیب مردم را خالی کند، نخواهم داد
*راهنمای سیاست خارجی ما منافع ملی مردم خواهد بود
*امروز هیچکس تردید ندارد سیاست خارجی در زندگی مردم دارد. 
*شعاری که مردم را گرفتار دارو کند نخواهم داد. 
*سیاست خارجی ما تنها بقا نخواهد بود. 
*نمی‌خواهم در دنیا منزوی باشیم.
* نباید با امریکا رابطه متشنج و هزینه آفرین داشته باشیم
پزشکیان: برای من مذاکره ذلت نیست
*اهداف تعیین شده را از روی متن نوشته شده توسط کارشناسان برای شما می‌خوانم.
*راهنمای سیاست‌ خارجی ما منافع مردم خواهد بود. شعارهای دهن‌پرکن نخواهم داد.
*می‌خواهم از زندگی حداقلی و بخورنمیر به یک زندگی خوب برسیم. نمی‌خواهم در دنیا منزوی باشیم و جوان‌ها به فکر مهاجرت باشند. ما همین یک ایران را داریم. نمی‌خواهم ایرانی‌بودن دردسرساز باشد.
*اصول کلی سیاست‌خارجی را رهبر انقلاب تعیین می‌کند. اما طراحی و اجرا با رئیس‌جمهور است.
*پول نفت ما نباید به جیب قاچاقچیان برود. با تحریم می‌شود زندگی کرد، اماپیشرفت نه.
*قرار بود تحریم ها را دور بزنیم، اما کریدور ها و غیره در حال دور زدن ایران هستند
پزشکیان: منافع خود را برون سپاری نخواهیم کرد
نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت:
*منافع خود را برون سپاری نخواهیم کرد
*اجازه خدشه‌دار شدن استقلال ایران را نخواهیم داد
* از شرق‌گرایی و غرب‌گرایی پرهیز خواهیم کرد
*روابط متوازن با دنیا فقط منافع ملی ایران را تامین خواهد کرد
مسعود پزشکیان: قدرت های شرق نباید تصور کنند تنها گزینه ایران، آنها هستند
پزشکیان تصریح کرد: 
*پول نفت ما نباید به جیب قاچاقچیان برود
*با حمایت مردم، احیای برجام شدنی خواهد بود
*شرق ستیز و غرب ستیز نخواهم بود
*قدرت های شرق نباید تصور کنند تنها گزینه ایران، آنها هستند
*نباید با امریکا رابطه متشنج و هزینه آفرین داشته باشیم


پزشکیان: می‌خواهیم تا آخر دعوا کنیم یا می‌خواهیم حل کنیم؟ اگر بخواهیم دعوا را ادامه دهیم، روز به روز مردم را بدبخت‌تر خواهیم کرد
   
پزشکیان: مقام معظم رهبری به سادگی می‌تواند بگوید هرکسی بنشیند سرجایش، حرف اضافه نزند
     
پزشکیان: راه حل موفقیت و اجرای سیاست های درست خارجی وحدت در داخل است
   
سنایی: چین کشوری است که با باز کردن درها به نتیجه رسید
  
پزشکیان: روابط خارجی ما تک گزینه ای و یک سویه و سفید و سیاه نخواهد بود
   
توضیحات ظریف در میزگرد سیاست خارجی پزشکیان
      


پزشکیان: شعاری که مردم را از قافله توسعه عقب بیندازد، نخواهم داد
 مسعود پزشکیان نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه شعاری که مردم را از قافله توسعه عقب بیندازد، نخواهم داد، گفت: می‌خواهم از سیاست حداقلی به یک زندگی رضایت بخش و شایسته مردم ایران برسیم.
به گزارش کبنا، مسعود پزشکیان نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری روز سه شنبه - ۲۹ خرداد - مهمان برنامه میزگرد اقتصادی شبکه ۳ سیما است. وی برنامه های خود در حوزه سیاست خارجی را تشریح کرده و در ادامه به سوالات کارشناسان پاسخ می‌دهد.
مشاوران پزشکیان در این میزگرد سیاسی محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه دولت یازدهم و دوازدهم و مهدی سنایی سفیر سابق ایران در روسیه هستند و همچنین ابراهیم متقی استاد تمام علوم سیاسی، فواد ایزدی استاد مطالعات آمریکا و سید محمد کاظم سجادپور استاد تمام روابط بین الملل به عنوان کارشناس حضور دارند.
در سیاست خارجی توسعه کشور را پیگیری می‌کنم
نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان این که نمی‌خواهم در دنیا منزوی باشیم و جوانان ما حسرت دیگران را بخورند، اظهار داشت: در سیاست خارجی توسعه کشور را پیگیری می کنم.
پزشکیان با بیان اینکه راهنمای سیاست خارجی ما منافع مردم خواهد بود و هدف سیاست خارجی ما تنها بقا نخواهد بود، افزود: امروز کسی تردید ندارد که سیاست خارجی نقشی تعیین کننده در زندگی مردم دارد.
وی عنوان کرد: نمی خواهم مردم مدام چشمشان به اخبار باشد تا ببینند چه زمانی دلار گران می‌شود، جنگ می شود یا نه، یا گرفتار تحریم بیشتر می شویم یا نه؟! 
این نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: سیاست خارجی ما افتخارآمیز و راهگشا خواهد بود واقعا فرق می‌کند چه کسی رئیس جمهور خواهد بود. باور دارم بلاتکلیفی در سیاست خارجی بلاتکلیفی در زندگی مردم نیست و با نشان دادن چهره مثبت ایران در دنیا ایرانیان را سربلند خواهم کرد.
پزشکیان تاکید کرد: کاری خواهم کرد که ایرانی بودن یک افتخار باشد. چراکه ایران یک هویت فراگیر فرهنگی است و مردم ایران شایسته زندگی بهتری هستند.
وی گفت: راهنمای سیاست خارجی ما منافع مردم ایران خواهد بود. در سیاست خارجی شعارهای دهان پرکن که جیب مردم را خالی کند، نخواهم داد. شعاری که مردم را گرفتار دارو کند نخواهم داد.
نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: در سیاست خارجی توسعه کشور را دنبال خواهم کرد تا مردم ایران در سیاست خارجی از زندگی بخور و نمیر به زندگی شایسته برسند و نمی‌خواهم جوانان ما در حسرت کشورهای دیگر باشند.
   
محور سیاست خارجی دولت من، عزت حکمت و مصلحت و نه ستیزه‌جویی خواهد بود
پزشکیان با بیان اینکه محور سیاست خارجی دولت من، عزت حکمت و مصلحت خواهد بود؛ نه ستیزه‌جویی، اظهار داشت: ما فقط همین یک ایران را داریم و چاره‌ای نداریم جز اینکه آن را برای فرزندانمان آباد و آزاد کنیم. 
وی اضافه کرد: بلاتکلیفی در سیاست خارجی به معنای بلاتکلیفی نسل جوان، بازار و اقتصاد نیست و من می خواهم سیاست خارجی به مردم ثبات و امنیت ببخشد.
نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اینکه باید با کشورهای منطقه پیمان عدم تعرض امضا کنیم، گفت: به هیچ قیمتی اجازه خدشه به استقلال ملی را نخواهیم داد نه قدرت های شرق باید تصور کنند تنها گزینه ما هستند نه غربی ها.
پزشکیان ادامه داد: خطوط کلی سیاست خارجی را مقام معظم رهبری ترسیم می کند و همکاری با روسیه چین و سازمان های شانگهای اکو و بریکس را در برنامه خواهیم داشت.
      
با تحریم شاید بشود، زنده ماند ولی نمی شود پیشرفت کرد 
وی با تاکید بر اینکه با پشتوانه مردمی احیای برجام و رفع دیگر موانع همانند FATF شدنی خواهد بود، گفت: با تحریم شاید بشود زنده ماند ولی نمی شود پیشرفت کرد و سیاست خارجی من تحول گرا، واقع گرا، تعامل گرا، و توسعه گرا خواهد بود.
نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اضافه کرد: به هیچ قیمتی اجازه خدشه دار شدن استقلال ایران را نمی دهیم چراکه نفوذ تمدنی ایران از مهمترین ستون های قدرت ما است و با افتخار، ایران فرهنگی و تمدنی را در جهان مطرح می کنیم.
پزشکیان در ادامه این میزگرد بر این موضوع هم تاکید کرد که تحت هیچ شرایطی تقویت و گسترش روابط همه جانبه با همسایگان را کنار نمی گذاریم و معتقدم کشور های منطقه نباید تلاش کنند بر دیگران تسلط پیدا کنند و روابط ایران را با کشور های منطقه ای را بر اساس منافع ملی گسترش خواهیم داد.
منافع خود را برون سپاری نخواهیم کرد
 وی با بیان اینکه به هیچ قمیتی اجازه خدشه دار شدن استقلال ایران را نمی دهیم و باور دارم فقط روابط متوازن با دنیا منافع ملی ایران را تامین خواهد کرد، گفت: بی تردید اروپا نقش راهبردی و سازنده ما را به رسمیت خواهد شناخت.
این نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: ما در منطقه و جهان ایران را بازی ساز خواهیم کرد. نگاه من به منطقه فرصت گرا خواهد بود نه تهدید گرا و ما هرگز به دنبال امنیت اجاره ای نبوده و نخواهیم بود ما توانمندی نظامی را نه برای جنگ افروزی بلکه برای بازدارندگی می خواهیم. مردم محور امنیت هستند.
پزشکیان یادآورشد: غرب ستیز و شرق ستیز نخواهیم بود و روابط متوازن با دنیا منافع ملی ایران را تامین می کند و سیاست خارجی ما تک گزینی و سیاه و سفید نخواهد بود.
وی اضافه کرد: خواهان روابط خوب با اروپا براساس احترام متقابل و از موضع برابر هستیم و نداشتن رابطه سیاسی با آمریکا نباید به تنش هزینه آفرین بینجامد.
   
نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بیان داشت: تعهد می‌دهم هیچ‌گاه منافع ملی را قربانی منافع شخصی و جناحی نخواهم کرد. رضایت مردم و همراهی آنها با دولت را یکی از مهم‌ترین مولفه‌های قدرت و امنیت ملی و مهم‌ترین عامل برای دستیابی به اهداف را انسجام داخلی و اجماع ملی برای پیگیری منافع ملی می‌دانم. من دعواهای سیاسی و جناحی را یکی از مضرترین آفت‌های سیاست خارجی می‌دانم.
سیاست داخلی باید پشتوانه سیاست خارجی باشد؛ نه بلای جان آن
پزشکیان با اشاره به اینکه سیاست خارجی باید پشتوانه سیاست خارجی باشد؛ نه بلای جان آن، اضافه کرد: همه جناح‌ها و جریان‌های سیاسی باید در جهت رسیدن به منافع ملی، هم‌افزایی و همکاری کنند؛ نه برای چند کرسی در مجلس یا چند وزارتخانه و پست دولتی چرا که تنها با هم‌افزایی می‌توانیم با کمترین هزینه به قله‌های پیشرفت دست پیدا کنیم.
وی ادامه داد: من همه جناح‌ها و جریان‌های سیاسی را شریک دستاوردهای دولتم خواهم کرد و دولت ملی تشکیل خواهم داد و بستری برای همکاری، هم‌افزایی و هم‌اندیشی همه جریان‌ها فراهم خواهم کرد و سیاست خارجی را جز برای ایران و ایرانیان نمی خواهم و حاضرم در این مسیر قربانی شوم.
   

در ادامه این میزگرد سیاسی محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه دولت یازدهم و دوازدهم که به عنوان مشاور، پزشکیان را همراهی می کند، با اشاره به  اینکه برای سیاست خارجی مهم است چه کسی درخیابان پاستور و خانه رئیس جمهور نشسته است ، گفت: خطوط کلی سیاست خارجی بر اساس قانون توسط مقام معظم رهبری ارائه می‌شود و سه اصل عزت، حکت و مصحلت راهنمای سیاست خارجی است.
وی اظهار داشت: رئیس جمهور است که سیاست ها را می سازد و برای تصویب به شورای عالی امنیت ملی و مقام معظم رهبری می فرستد . کسی که هم خودش خط دارد، هم باور دارد باید از متخصصان و کارشناسان استفاده کند  و بدون سیاست خارجی مستقر و با اجماع ملی نمی توانیم منافع اقتصادی کشور را پیش ببریم ، بدون سیاست خارجی همگرا نمی توانیم دیپلماسی اقتصادی خوبی داشته باشیم ، بدون سیاست خارجی معقول و متین نمی توانیم حتی با دوستانمان ارتباط داشته باشیم.
ظریف یادآورشد: نگاه ما به یک رابطه متوازن است تا هیچ کس نتواند از ایران بهره بگیرد بدون آنکه مابه ازای آن را پرداخت کند
فواد ایزدی استاد مطالعات آمریکا نیز که به عنوان کارشناس در این میزگرد حاضر بود، از پزشکیان پرسید: از شما در گفت وگوی ویژه خبری پرسیدند آیا دولت شما دولت سوم روحانی است، انکار کردید، اما امروز با همراهی وزیر خارجه و سفیر آقای روحانی نشان دادید انگار این اتفاق خیلی دور نیست؟ که پزشکیان در این رابطه پاسخ داد: نه!
پزشکیان در پاسخ به سوال سید محمد کاظم سجادپور استاد تمام روابط بین الملل که پرسید چگونه می‌خواهید سیاست خارجی فنی را پیش ببرید؟، گفت: قدم اول این است که انسجام داخلی را اصلاح کنیم و اختلافات را کم کنیم. 
وی تصریح کرد: تا زمانی که اختلافات داخلی داشته باشیم سیاست خارجی موفق نخواهیم داشت. به خاطر ایران و مملکت و آینده فرزندانمان باید دعواها را کنار بگذاریم با دعوا مشکل خود و دنیا را نمی توانیم حل کنیم.
این نامزد انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه تنظیم کننده و هماهنگی ها در خدمت رهبری شکل می گیرد، افزود: رهبری خیلی راحت می توانند فصل الخطاب باشد و دستور دهند که هرکس سرجای خود بنشیند.
پزشکیان افزود: بستر را باید برای مشارکت و سرمایه گذاری آماده کنیم برای سرمایه گذاری نباید تهدید درست کنیم و هماهنگی بین قوا و نیروی های مسلح و امنیتی در چهارچوب سیاست ها حیاتی است.
وی با بیان اینکه در جهت سیاست‌های کلی پیش خواهیم رفت؛ اگر شما می‌توانید بسم‌الله، اظهار داشت: ما قرار نیست با کسی دعوا کنیم؛ مگر اینکه بخواهند به عزت و سربلندی کشورمان لطمه وارد کنند ما زیر بار هر زوری که خلاف عزت ما باشد نخواهیم رفت و تا جایی که امکان داشته باشد، در جهت سیاست‌های کلی پیش خواهیم رفت؛ اگر شما می‌توانید بسم‌الله این گوی و این میدان  هرکسی می‌تواند این مشکل را حل کند . اگر کسی توانست و این مشکل را حل کرد به او گیر ندهیم؛ با گیر دادن مشکلی حل نمی‌شود.
نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: آنهایی که مخالف برداشته شدن تحریم‌ها هستند، کسانی‌ هستند که دارند کاسبی می‌کنند مردم زندگی راحت ندارند و مغزها از مملکت بیرون می‌روند؛ ما و شما سیاستمداران باید کمک کنیم که این اتفاق نیفتد. 
در ادامه فواد ایزدی گفت: منظور ما این بود شما از دولت آقای روحانی درس بگیرید. 
پزشکیان هم پاسخ داد: من با روحانی چکار دارم؟ شما به عنوان کارشناس تجربه دارید؟ این گوی و این میدان. ولی وقتی گفتی باید مشکل این مردم را حل کنی. گردنتان را گرو بگذارید و مشکل مردم را حل کنید.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه در برابر آمریکا ایستادگی کنید. ولی بگویید برای زندگی  مردم غیر این مسائل چه راه حلی دارید؟ امکان ندارد ما بدون ارتباط با همسایگان و ارتباط بین المللی موفق شویم. اول با دوستان مان شروع کنید. سردار سلیمانی عراق را از دست داعش نجات داد. همین عراق پول ما را برنمی گرداند. ما زندگی مان را برای این ها دادیم. 
   
این نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: چین نفت را از ما ارزان می خرد. پول ما را برنمی گرداند و در عوض جنس های مخصوص خودش را می فرستد. به خاطر دلال ها معلوم نیست چقدر دلار گم می شود. چقدر باید ضرر بدهیم؟ این مملکت چه گناهی کرده که این طور دارند سر ما بلا می آورند؟ 
پزشکیان یادآورشد: پول صادرات نفت را که می گیریم معلوم نیست چه کسی می گیرد و می خورد. دلال ها چقدر می خورند؟ چین دارد با قیمت ارزان نفت ما را می خرد. نفت را به نظامیان آنها می فروشیم. فردا اگر ترامپ بیاید وضع را بدتر می کند. آدم هایی که نفت را می فروشند معلوم است پولش را چه کار می کنند؟ تحریم به نفع کاسبان تحریم است. به نفع کسانی است که دلارها را می خورند و می برند. هیچ  نظارتی ما نداریم. من حزب اللهی هستم. شما نمی توانید به من اطمینان کنید که پول را برگردانم. 
وی یادآورشد: آقازاده ها و از ما بهتران چه زندگی برای خودشان درست کرده اند. از کجا درست کرده اند؟ من نمی خواهم اسم ببرم. از همین بخور بخورها درست کرده اند. شفافیت وجود ندارد و در زمان تحریم آنها راحت تر می توانند بخورند.
در ادامه این میزگرد ایزدی نسخه ای به پزشکیان ارائه داد و گفت: دولت روحانی ۸ سال در مورد موضوعی که شما تمرکز کردید کار کرد، به تجربه دولت روحانی در مورد برجام بی‌توجه نباشید. فراموش نکنید که طرف آمریکایی بود که از برجام خارج شد، نه ایران.! اگر بعد از ترامپ بایدن به برجام برمی‌گشت کار و کاسبی کاسبان تحریم کساد می‌شد.
پزشکیان نیز در ادامه گفت: ما خواستیم مدیریت کنیم، نخواستیم حل کنیم؟  چرا دولت شهید رئیسی برجام را ادامه داد؟ اگر بد بود آن را پاره می‌کرد!  
ایزدی هم با اشاره به اینکه ما ترامپ نیستیم. شما از نهج‌البلاغه زیاد در حرف‌هایتان استفاده می‌کنید. ما ذیل قوانین اسلامی حق نداریم توافقی را که انجام دادیم به این سبکی که فرمودید خارج شویم، خطاب به پزشکیان گفت: از کسانی که در مناظره دیشب به شما مشاوره دادند پرهیز کنید. چند بار از بانک جهانی نام بردید، بانک جهانی در دنیا خوشنام نیست، می دانید در طول ۷۶ سال گذشته رؤسای بانک جهانی از کدام کشورها بودند؟ 
پزشکیان پاسخ داد: از هر کشوری می خواهند باشند.
   
نامزد انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه باید هرکاری که می‌خواهید انجام دهید، باید به مسئول بگویید چه بکند و چه کسی مسئول است، گفت: اگر آن فرد اجرا نکرد باید پاسخگو باشد.
وی با بیان اینکه شما می‌گویید ۵ استراتژی غلط است، خظاب به فواد ایزدی، اظهار کرد: شما ببینید تکست‌های بین‌المللی چه می‌گوید 
پزشکیان خطاب به فواد ایزدی، تاکید کرد: مشکل این است که این برادران توهم این را دارند که ما داریم نسخه غربی‌ها را می‌دهیم. بگویید از لحاظ علمی ۳ اصل درست نیست؛ بگویید چه چیزی اصل است! بگویید این ۵ استراتژی‌ها درست نیست؛ چه چیزی درست است.
برجام بزرگ‌ترین کلاهی بود که بر سر آمریکا رفت
در ادامه میزگرد، محمد جواد ظریف با بیان اینکه دولت خاتمی زیر دستور رهبری عمل کرد و ایران را سربلند کرد، گفت: معجزه هزاره سوم هم خیال کرد زیر دستور عمل می‌کند ولی با دبیر شورای عالی امنیت ملی محترمی  که امروز کاندید ریاست جمهوری‌اید،  جز تحریم برای کشور نیاورد
وی تاکید کرد: دولت روحانی هم توانست کشور را سربلند کند؛ همه دنیا گفتند خود ترامپ گفت برجام بزرگ‌ترین کلاهی بود که بر سر آمریکا رفت. خود شما هم این را گفتید
وزیر اسبق امور خارجه افزود: اگر برجام بد بود، چرا ترامپ با استفاده از برجام، از برجام خارج نشد؟
ظریف با طرح این پرسش که چرا خطای استعمارگر را به پای مبارزین با استعمار می‌آورید؟، گفت: فراموش نکنید همینقدر که سلاح ما و نیروی ما مهم است، این مردم مهمند. به مردم اهمیت بدهیم و آنها را کوچک نکنیم

«سعید جلیلی»، «سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی»، «محمد باقر قالیباف»، «علیرضا زاکانی»، «مصطفی پورمحمدی» و «مسعود پزشکیان» داوطلبان تایید صلاحیت شده چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری هستند.
چهاردهمین انتخابات ریاست‌جمهوری ایران برای انتخاب نهمین رئیس‌جمهور جمعه هشتم تیر ۱۴۰۳ در سراسر کشور و سفارتخانه‌ها و نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در سایر کشورها برگزار می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

جوان بیکار
Iran, Islamic Republic of
از حرف تا عمل خیلی فاصله هست امیدوارم این شعارهایی که وعده می دهند عملی شود به امید ان روز و رهایی از تورم کمر شکن و گرانی مسکن و اجاره سگنین خانه و..... انشاالله
Iran, Islamic Republic of
حرفای دهن پرکن،هشت سال روحانی با این حرفا مردم و گول زد
Iran, Islamic Republic of
چرا سفارتخانه‌های ایران و آمریکا را فعال نمی کنید آمریکا و شرکتهای نفتی در میادین مشترک گازی و نفتی دارند حق مردم ایران را می خورند، چرا رابطه برقرار نمی کنید
Iran, Islamic Republic of
خجالت هم چیز خوبیه خجالت بکشید ۸ سال مردمو بدبخت کردین دوباره اومدین حرف مفت می زنین
اسد
Iran, Islamic Republic of
امروز چنان در بخش درمان خودکفا شدیم که برای هر ۵نفر مریض یک پزشک در صورتی که در کشورهای اروپایی هر ۱۰۰۰نفر یک پزشک وجود دارد .
Iran, Islamic Republic of
ای غرب گراها یادمان نرفته کشتار بی رویه ویروس کرونانوکری ارباب،
ایران در دو راهی

ایران در دو راهی

با وجودیکه بخش اعظم اصولگرایان در دوره ریاست جمهوری روحانی مخالف برجام بودند، رئیسی اصولگرا ...
در بهشت زهرای تهران چه خبر است؟

در بهشت زهرای تهران چه خبر است؟

اگرچه برخی مسئولان تاکید دارند که قیمت قبر‌ها به ویژه در تهران نجومی نیست، اما بازار‌های ...
جزئیات جدید از محموله روغن‌های آلوده

جزئیات جدید از محموله روغن‌های آلوده

۶ محموله روغن خوراکی به‌وزن ۹۱هزار تن در سال ۱۴۰۰ توسط شرکت بازرگانی دولتی وارد بندر ...
1