تاریخ انتشار
چهارشنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۵۵
کد مطلب : ۴۷۷۲۲۶
یادداشت؛

جوابیه دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در پی خبر «کفن کردن نوزادان زنده دوقلو»

۷
۰
جوابیه دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در پی خبر «کفن کردن نوزادان زنده دوقلو»
کبنا ؛دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در پی خبر  «کفن کردن نوزادان زنده دوقلو در بیمارستان امام سجاد(ع) یاسوج» جوابیه‌ای صادر کرد.
به گزارش کبنا نیوز، این جوابیه به شرح زیر است:  در تاریخ۱۸ خرداد ۱۴۰۳، مادر بارداری در هفته ۲۳ بارداری معادل حدود ۵ ماه بارداری خود، با درد‌های زایمانی به بیمارستان امام سجاد(ع) یاسوج مراجعه و جهت اقدامات درمانی مورد نیاز بستری گردید و پس از به دنیا آمدن دو قلو‌های نارس، نوزادان وی برای ادامه فرایند‌های درمانی به بخش مراقبت‌های ویژه نوزادان انتقال داده شدند که متأسفانه به دلیل نارس بودن نوزادان، شانس حیات آن‌ها بسیار ضعیف بود. در پی این اتفاق خانواده این نوزادان، که دچار تألمات روحی شدید شده بودند، شروع به مصاحبه با چند سایت محلی کرده که بی‌اخلاقی رسانه‌ای ودامن زدن بعضی فعالان اجتماعی باعث انتشار اکاذیب و شایعات بی‌اساسی در فضای مجازی شد که کادر درمان و مسئولین نظام را به ناحق مورد هتاکی و تهمت قرار داد.
پس از بررسی دقیق فرایند زایمان و بازبینی تصاویر دوربین‌های مدار بسته در کمیته‌ای با حضور نهاد‌های نظارتی، قضایی، امنیتی، نظام پزشکی و پزشکی قانونی مشخص گردید که هیچگونه خطای علمی تأثیر‌گزاری دراین پرونده رؤیت نگردید، همچنین هیچ نوزادی به سردخانه منتقل نشده که بعداً زنده شودو تمامی اقدامات پزشکی به صورت علمی و مطابق با استاندارد‌های بین‌المللی انجام شده بود.
همچنین در این جلسه تخصصی _علمی و امنیتی که در این خصوص در دانشگاه علوم پزشکی یاسوج تشکیل گردید، هیچ خطای تأثیرگذار علمی که منجر به تغییر نتایج گردد، بدست نیامد. اگرچه کل پرونده مذکور با تمام ابعاد امنیتی و درمانی به صورت ویژه با شکایت دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در مراجع قانونی مفتوح گردید و تمامی موارد هم توسط مدعی‌العموم و هم دانشگاه چه در خصوص حق بیمار، حق دستگاه و مسئولین و مسائل امنیتی شفاف، سریع و صریح بررسی شده و با متخلفین اعم از نشر‌دهندگان اکاذیب یا مقصران احتمالی کوتاهی نخواهد شد و برخورد صورت خواهد گرفت.
دانشگاه علوم پزشکی و حوزه امنیتی استان به جدیت تمام این مسأله را پیگیری نموده و تمامی افرادی که در فضای مجازی به شایعه‌پراکنی و نشر اکاذیب پرداخته‌اند، مورد بازخواست قانونی قرار خواهند گرفت.
از رسانه‌ها، عموم مردم و کاربران فضای مجازی تقاضا داریم تا با انتشار اطلاعات صحیح و مستند، از ایجاد تشویش و نگرانی بی‌مورد در جامعه خودداری نمایند.
نام شما

آدرس ايميل شما

دیار
Iran, Islamic Republic of
اگه شما چیزی جز ترساندن ملت از متن فوق فهمیدین ما هم فهمیدیم...
گچساران
Iran, Islamic Republic of
کمایی دست از سر دکترحاتمی بردار داماد گچسارانی هاست همشهریمون
ق
Iran, Islamic Republic of
خخخخخخخخخخ
Iran, Islamic Republic of
کی مقصره؟ پزشک. والذین کاذر ذرمان؟وو..
سفرپور
Iran, Islamic Republic of
حقیقتا هیچ رسانه ای به اندازه کبنانیوز با این مسئله عقده ای و کینه جویانه و مغرضانه برخورد نکرد و ما نمیدونیم اقای کمایی تا کی باید دانشگاه علوم پزشکی رو با اخبار کذب و سیاهنمایی مورد هجمه مغرضانه و مهندسی قرار بده.. اقای کمایی شما چرا وجدان خبریتونو باید فدای حمایت از مدیر نالایق عزل شده اقای غلام نژاد همشهریتون بکنید؟
ایا دشمنی شما با علوم پزشکی تمومی داره؟ یا همچنان از عزل غلام نژاد دارید میسوزید؟
Iran, Islamic Republic of
معلوم بود این بیانیه رو میدن، میخان بگن چی ما مقصریم
Iran, Islamic Republic of
چه قشنگ لا پوشونی کردن
تروبه فاطمه زهرا زایشگاه امام سجادو درشو تخته کنین
ایران در دو راهی

ایران در دو راهی

با وجودیکه بخش اعظم اصولگرایان در دوره ریاست جمهوری روحانی مخالف برجام بودند، رئیسی اصولگرا ...
در بهشت زهرای تهران چه خبر است؟

در بهشت زهرای تهران چه خبر است؟

اگرچه برخی مسئولان تاکید دارند که قیمت قبر‌ها به ویژه در تهران نجومی نیست، اما بازار‌های ...
جزئیات جدید از محموله روغن‌های آلوده

جزئیات جدید از محموله روغن‌های آلوده

۶ محموله روغن خوراکی به‌وزن ۹۱هزار تن در سال ۱۴۰۰ توسط شرکت بازرگانی دولتی وارد بندر ...
1