تاریخ انتشار
جمعه ۹ شهريور ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۰۲
کد مطلب : ۴۹۰۱۶۰
در خطبه های نماز جمعه ۹ شهریور ماه چیتاب مطرح شد

در خواست امام جمعه چیتاب از استاندار کهگیلویه وبویراحمد

۱
در خواست امام جمعه چیتاب از استاندار کهگیلویه وبویراحمد
کبنا ؛به گزارش "کِـبنا" از چیتاب حجت الاسلام المسلمین سید فرج الله پژمان امام جمعه کبگیان در خطبه های نماز عبادی سیاسی ۹ شهریور ۱۴۰۳ چیتاب ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی و پرهیز از گناه با اشاره به مسئله شبهه افکنی مبنی بر اغفال مردم بر عدم ادای واجبات با وعده پذیرش سرخودِ اعمال گفت: در این قضیه علاوه براینکه در برابر گناهِ گناهکاران و ناقذان حریمها در جامعه نباید خاموش بود بلکه باید با ارشاد در حدتوان تلاش کرد، فلذا هرکسی در قبال کردار وخود مسئول و پاسخگوست، و هیچگاه بارمسئولیت کسی را برعهده نگیرید تا در روز حساب پشیمان نشوید. 
امام جمعه کبگیان در فراز دوم از خطبه های این هفته ضمن تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ۲۸ سفر رحلت پیامبر اکرم "ص" و شهادت امام حسن "ع" گفت: وقتی پیامبر " ص" از نزدیکی مرگش، مطمئن شد، پیوسته در میان مسلمانان به سخنرانی می ایستاد و آنها را از فتنه و اختلاف پس از رفتنش برحذر می داشت و همواره به آنها تأکید می کرد که به سنتهای وی تمسک کنند و بر آنها با یکدیگر وحدت داشته باشند. 
وی افزود: پیامبر با پشت پا زدن به امورات دنیوی بردبارترين، شجاعترين، عادلترين و پاكدامن ترين مردم بوده و از آنچه دارائی داشت برای رضای خدا کمک به مستحقش می کرد. 
این خطیب جمعه در ادامه امام حسن "ع " را زمینه ساز مکتب عاشورا، تداوم دوران امامت شیعه در دوران استیلای کفر برشمرد و خاطرنشان کرد: عامل خفه کردن نطفه نفاق، فتنه و شُبهِه دردین در زمان خفقان استبداد ظلم رشادت و عقلانیت این امام همام بود. 
سید فرج الله پژمان در ادامه این خطبه با تسلیت فرارسیدن شهادت امام رضا "ع" عالم به غیب، توصیه به توحید، تواضع، مبارز با اسراف، بنده نوازی را از فضائل این امام همام برشمرد و گفت: هدیه خداوند به مردمان ایران زمین همانان که حکمیتشان پرچمدار حکومت جهانی امام عصر خواهد بود همین امام رئوف بود و ما باید شاکر خداوند باشیم که ما را در چنین سرزمینی قرار داده است. 
حجت الاسلام پژمان در پایان خطبه های این هفته ضمن تبریک مجدد هفته دولت از زحمات دولتمردان در بخش، خاصه بخشدار کبگیان نماینده ارشد دولت در بخش شورای اداری تشکر کرد و خطاب به استاندار استان گفت: هم اکنون که فصل تقسیم اعتبارات است جناب استاندار بخش محروم کبگیان را ببینند و دریابند، زیرا چندین بار همراه با معاونان و مدیران کل تشریف آوردید، در بازدید میدانی دیدید و قول همکاری دادید. وی خاطرنشان کرد، ما نمی گوئیم پول و بودجه ای جهت تعریف پروژه ای جدید به کبگیان اعطا کنید، لکن همین پروژه های ناقصی که در خواستگاهِ مردم با پیگیریهای همه عزیران قریب به ۷۰درصد کارشده را تکمیل کنید و نگزارید به امید خدا و دولت و مسئولان بعد رها بشود. 
خطیب جمعه چیتاب افزود: ما در فصل تقسیم اعتبارات تعریف پروژه جدید نمیخواهیم، فلذا اگر همین پروژه های نیمه کاره را تکمیل کنید مدیونتان هم هستیم. سید فرج الله پژمان ادامه داد؛ تکمیل امثال پروژه های (جاده آنتنی، جاده چیتاب نقاره خانه به راهمالی - سرنجل کل، جداول سنتی کشاورزی،) حق این مردم است، بیایید با تزریق اعتبار و تکمیل طرحهای نیمه کاره، مردم را ناامید و ناراحت نکنید تا زحمات امثال همین بخشدار دلسوز، انقلابی که از بَدوِ وُرُود تاالان، پرتلاش، پایِ کار زحمات خیلیها را به دوش می کشد بر زمین نماند و مردم نسبت به نظام بدبین نشوند. 
لازم به ذکر است قرار بود در بین الصلاتین از طرف دفتر امام جمعه، شورای اداری، حوزه های مقاومت بسیج به مناسبت هفته دولت از زحمات ابوطالب محسنی فر بخشدار کبگیان تجلیل که بنابه دلایلی به نمازجمعه هفته آینده موکول گردید. 

٭٭٭٭٭٭٭٭٭ 

خبرنگار: اسماعیل رسام
نام شما

آدرس ايميل شما

ماجرای مرگ جوان لاهیجانی در بازداشتگاه نیروی انتظامی

ماجرای مرگ جوان لاهیجانی در بازداشتگاه نیروی انتظامی

مرکز اطلاع رسانی فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در اطلاعیه شماره ۲ خود مربوط به ...
‌سخنگوی دولت: امیدوارم نماینده شایسته‌ای برای زنان سرزمینم باشم + فیلم

‌سخنگوی دولت: امیدوارم نماینده شایسته‌ای برای زنان سرزمینم باشم + فیلم

 سخنگوی دولت ابراز امیدواری کرد که در سمت جدید، بتواند نماینده شایسته‌ای برای زنان ایرانی ...
زیر و روی نامه عبدی به خاتمی

زیر و روی نامه عبدی به خاتمی

یکی از مسائلی که اهمیت نامه عبدی به خاتمی را بیشتر می‌کند، حضور نویسنده در ترکیب شورای ...
1