تاریخ انتشار
دوشنبه ۲ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۰۰:۵۲
کد مطلب : ۴۹۰۹۴۱
در گفت‌وگو با کبنانیوز مطرح شد

مدیرکل نوسازی استان کهگیلویه و بویراحمد: ۵۰ پروژه مهر ۱۴۰۳ تحویل داده شد / یک ریال برگشت اعتبار نداشتیم / تکمیل طرح‌های سایر دستگاه‌های اجرایی به نوسازی مدارس سپرده شد / کهگیلویه و بویراحمد جزء استان‌های کم‌برخوردار در هوشمندسازی

۰
مدیرکل نوسازی استان کهگیلویه و بویراحمد: ۵۰ پروژه مهر ۱۴۰۳ تحویل داده شد / یک ریال برگشت اعتبار نداشتیم / تکمیل طرح‌های سایر دستگاه‌های اجرایی به نوسازی مدارس سپرده شد / کهگیلویه و بویراحمد جزء استان‌های کم‌برخوردار در هوشمندسازی
کبنا ؛مدیرکل توسعه، تجهیز و نوسازی مدارس کهگیلویه و بویراحمد گفت: برای مهر ۱۴۰۳ هدف‌گذاری شده بود که ۳۰ پروژه دولتی و خبرساز آماده‌سازی شود اما توانستیم این ۳۰ پروژه را به ۵۰ مورد برسانیم.
سید رضا حسینی نیک در گفت‌وگو با خبرنگار کبنا، اظهار کرد: نوسازی مدارس جهت پروژه مهر به‌صورت همپای با آموزش‌وپرورش در برج سه به بعد به طور مرتب با شورای معاونین اداره کل آموزش‌وپرورش استان برای تحویل طرح‌های مهر ۱۴۰۳ جلسه داشته است.
وی عنوان کرد: تکمیل تجهیزات، انشعابات، ایزوگام، سیستم گرمایشی و غیره انجام گرفت. برای مهر ۱۴۰۳ هدف‌گذاری شده بود که ۳۰ پروژه دولتی و خبرساز آماده‌سازی شود اما توانستیم این ۳۰ پروژه را به ۵۰ مورد برسانیم.
حسینی نیک عنوان کرد: امسال برای ۱۷۰ کلاس درس ۴۰۰ میلیارد تومان هزینه کردیم. پروژه‌های تأثیرگذاری همچون خوابگاه شبانه‌روزی دیشموک افتتاح می‌شود. این خوابگاه ۳۰ میلیارد تومان هزینه در پی داشته و روز سوم مهرماه امسال از آن بهره‌برداری خواهد شد. این خوابگاه شبانه‌روزی در دیشموک میزبان ۱۵۰ دانش‌آموز دختر خواهد بود.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: مدرسه ۹ کلاسه خرد یک در دهدشت، خرد ۲ در باشت، ۹ کلاسه سربیشه، مدرسه تیزهوشان در محله رادک، ۶ کلاسه محمودآباد از جمله این طرح‌ها بود.
وی تصریح کرد: با تخصیصی که سازمان مرکزی و سازمان برنامه‌وبودجه استان و کمک استاندار قبلی (احمدزاده) گرفتیم توانستیم ۴۰ میلیارد تومان تجهیزات کمک‌آموزشی، گرمایشی، سرمایشی و هوشمندسازی و هنرستانی خریداری و تا هفته قبل انبار پر بود از تجهیزات و در ۲ روز گذشته این تجهیزات به مدارس استان انتقال داده شد.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کهگیلویه و بویراحمد گفت: این آمادگی به طور کامل وجود دارد که هر مدرسه‌ای در استان میز، صندلی، وایت‌برد و میز مدیریت و غیره نیاز داشته باشد با هماهنگی آموزش پرورش همان شهرستان این تجهیزات به مدارس تعلق می‌گیرد.
برنامه‌های پیشرو نیز از یکم مهر تا ۳۱ ‌ میزبان خیرین داخل کشور و خارج از کشور هستیم.
۲ افتتاحیه روز ۳۱ داریم که یکی مدرسه ۶ کلاسه آقای دکتر خلقی پور و مدرسه‌هایی از طرف مؤسسه مهرآفرین در دشت روم و جلیل افتتاح خواهند شد.
حسینی نیک عنوان کرد: روز یکم مهر میزبان خانم گیتی نژاد بودیم و مدرسه‌ای سه‌کلاسه در قلعه گل افتتاح شد.
سوم مهرماه خوابگاه دانش‌آموزی دیشموک و مدرسه ۹ کلاسه دهدشت و روز چهارم مهرماه مدرسه‌ای ۹ کلاسه در باشت افتتاح خواهد شد.
وی تأکید کرد: ما پابه‌پای آموزش‌وپرورش جلو می‌رویم و تا پایان مهرماه اعلام کرده‌ایم مدیران مدارس سیستم گرمایشی و سرمایشی را بررسی و ما مشکلات و موانع را برطرف کنیم.
طی نامه‌ای رسمی اعلام کرده‌ایم چنانچه در حوزه ایزوگام مشکلی در مدارس اسارت وجود دارد اعلام کنند‌.
برای شاداب‌سازی مدارس رنگ‌آمیزی مدارس انجام‌گرفته و هنوز هم رنگ موجود است و می‌توانیم اقدام کنیم.
کاشی، سرامیک و کاسه توالت سرویس‌های بهداشتی هم بهسازی می‌شود و شیرآلات در اختیار مدارس قرار می‌دهیم.
اتفاق نادری که شهریورماه امسال رخ داد این بود که خدمت آقای قلمچی رسیدیم و ۱۰۰ کلاس درس
در قالب ۳۷ مدرسه ۲ و سه‌کلاسه که سهم آقای قلمچی ۳۲ میلیارد تومان است، قرار است تا برج ۹ به فضا‌های آموزشی استان اضافه کنیم.
برنامه جدیدی که ما حمایت می‌کنیم و ما باید پیگیرش باشیم اعتباراتی است که می‌طلبد نمایندگان استان از جمله آقای تاج‌گردون دنبال کنند و مصوبات دور دوم سفر هنوز هست و در بحث تجهیزات و کمک به پروژه‌ها کمک کند وجود چنین افرادی در مجلس می‌تواند به استان و فصل آموزش کمک زیادی بکند.
مؤسسه مهر گیتی در استان مدارس دو و سه‌ماهه ساخت و در بسیاری از روستا‌ها و شهر‌های استان عملیات اجرایی مدارس زیادی در ۱۴۰۳ شروع و در همان ۱۴۰۳ تمام شدند.
این کار اتفاق نادری بود که از همه تشکر می‌کنیم که باعث شدند این افتخار نصیب استان شود.
ما جزء استان‌های کم‌برخوردار در حوزه هوشمندسازی هستیم و ۱۱۰ دستگاه هوشمندسازی در برج دو و سه و چهار تحویل گرفتیم و به آموزش‌وپرورش ارائه شد.
در فاز ۲ حدود ۳۰۰ مورد موافقت‌نامه با آقای قلم چی منعقد شده که ۵۰ درصد کار را انجام بدهد.
در مصوبات دور دوم سفر هزار میلیارد تومان برای فصل آموزش در نظر گرفته شد که سهم نفت به ما ابلاغ شده است.
۴۱۸ میلیارد تومان سهم نفت (برای ۸۴ پروژه) برای پروژه‌های عمرانی استان که اغلب این پروژه‌ها مربوط به نوسازی مدارس نیست، ابلاغ شده است. چیز جالبی که وجود دارد این است که بهسازی معابر را هم به نوسازی ابلاغ کرده‌اند و کار شهرداری و بنیاد شهید و پروژه‌های زندان، تکمیل گلزار شهدا را نفت به ما سپرده است.
تکمیل پردیس گچساران ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد تا و تکمیل و تجهیز شود از اعتماد نفت تشکر می‌کنم‌.
وی گفت: تنها در این استان وزارت نفت به نوسازی مدارس اعتماد کرد و تکمیل طرح‌های سایر دستگاه‌ها را هم به نوسازی سپرد.
زائر سرای مشهد در سال ۹۲ به استان معرفی شده اما ر‌ها شده بود تا اینکه نوسازی در برج سه آن را تحویل گرفت و در ۹ طبقه آن را به پیشرفت خیلی خوبی رسانده است.
۴۷ مسجد و امامزاده را با ۹ میلیارد تومان حمایت کردیم.
۳۵۰ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۳ جذب اعتبار کردیم و یک ریال برگشت اعتبار نداشته‌ایم و هیچ سند صوری نداشته‌ایم.
حسینی نیک عنوان کرد: خدا را شاکریم و خوش‌بین هستیم تا ماه آینده هشت مدرسه بزرگ‌مقیاس را در یاسوج کلنگ‌زنی کنیم تا مشکل کمبود فضای آموزشی را تا حدی مرتفع کنیم.
وی از خیرینی همچون گیتی نژاد، خلقی پور، افتخاری، قلم چی، شرکت مهر اعزام تقدیر و تشکر کرد.
اگر قرار است نوسازی کار مابقی ادارات را انجام بدهد درخواست داده‌ایم برنامه‌وبودجه استان امکانات، هزینه، رفاهی و تجهیزات و نیرو نوسازی را ویژه ببینند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

حسین شریعتمداری خطاب به پزشکیان: کفش دزد را امام جماعت نکنید

حسین شریعتمداری خطاب به پزشکیان: کفش دزد را امام جماعت نکنید

روزنامه کیهان با انتقاد از انتصابات در دولت نوشت: در کجای دنیا و در کدام فرهنگ سیاسی ...
برندگان و بازندگان تورم چه کسانی هستند؟

برندگان و بازندگان تورم چه کسانی هستند؟

یک اقتصاددان، گفت: اگر دولت واقعا بخواهد تغییر اساسی در ریل‌گذاری اقتصادی کشور انجام ...
مسئله‌شناسی قیمت‌گذاری بنزین

مسئله‌شناسی قیمت‌گذاری بنزین

می‌دانیم دو جریان فکری، در اداره امور اقتصادی جامعه پیوسته در سطح جهانی رقابت می‌کنند؛...
1