تاریخ انتشار
دوشنبه ۹ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۰۸:۰۵
کد مطلب : ۴۹۱۱۹۴
در سازمان برنامه و بودجه کشور انجام گرفت

بررسی پروژه‌‌های آب کهگیلویه و بویراحمد در سازمان برنامه و بودجه کشور با حضور تاج‌گردون، بهرامی و موحد / ۶۰ پروژه آب استان نیازمند تقویت و تأمین اعتبار + نکته جالب

۲
بررسی پروژه‌‌های آب کهگیلویه و بویراحمد در سازمان برنامه و بودجه کشور با حضور تاج‌گردون، بهرامی و موحد / ۶۰ پروژه آب استان نیازمند تقویت و تأمین اعتبار + نکته جالب
کبنا ؛
جلسه‌ای با حضور نمایندگان مجلس شورای اسلامی استان از جمله رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، نائب رئیس کمیسیون انرژی، نائب رئیس کمیسیون اصل نود، مدیرعامل آب منطقه‌ای استان، مدیران ارشد وزارت نیرو، مدیران امور آب و محیط زیست برنامه و بودجه کشور برگزار شد.
به گزارش کبنا نیوز، آرش مصلح با اشاره به اهمیت این جلسه اظهار کرد: شاید در کل تاریخ استان اولین بار باشد که سه نماینده به همراه مدیران استانی و مدیران سطح ملی در یک جلسه حضور دارند، جلسه‌ای که در سازمان برنامه و بودجه و در اولین ساعت اولین روز هفته برگزار شد، نشان‌دهنده اهمیت این جلسه است.
مصلح افزود: دستاورد‌ها و پیشرفت پروژه‌های استان، نیاز عتباری پروژه‌ها برای تکمیل و بهره‌برداری در ۹ شهرستان، پروژه‌های سدسازی، تأمین آب شرب، تأمین آب کشاورزی، صنعت، طرح‌های ساماندهی رودخانه، طرح‌های پدافند آب مطرح شد و بصورت مستند ارائه گزارش شد.
وی گفت: مباحث چگونگی تأمین و تقویت اعتبارات و ردیف‌های اعتباری مطرح شد، پروژه‌هایی که قابلیت شروع شدن دارند مطرح شدند، جلسه کاملاً علمی و فنی و مدیریتی داشتیم که نقشه راه بخش آب و اقداماتی که از سال‌های قبل شروع شده بیان شدند.
مدیرعامل آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: در مجموع این موضوع قابل توجه است که بخش آب محرک تمام بخش‌های استان است و برای تمام فعالیت‌های کشاورزی اعم از باغبانی، پرورش ماهی، زراعت و کشاورزی، طرح‌های گیاهان دارویی، زیربخش‌های کشاورزی نیاز به آب داریم.
مصلح تصریح کرد: تمام جمعیت شهری و روستایی و عشایری، صنایع، بخش گردشگری، تولید انرژی و برق نیاز به آب دارند، با توجه به اینکه قریب به ۶۰ پروژه مهم اجرایی و مطالعاتی در بخش آب وجود دارد، و اگر این پروژه‌ها تکمیل شوند که بخشی از آن‌ها امسال به بهره‌برداری خواهد رسید قریب به ۹۰ درصد مردم استان از آب شرب دائم و پایدار برخوردار خواهند شد.

وی ادامه داد: قریب به ۶۰ هزار هکتار از اراضی دیم استان به آبی تبدیل، بیش از ۲۰۰ میلیون متر مکعب آب برای صنایع مهار خواهد شد، قابلیت ایجاد بیش از ۲۰ صنعت بزرگ و ۱۰۰ صنعت کوچک و متوسط فراهم، قریب به ۲۰۰ تا ۴۰۰ مگاوات به تولید انرژی برقآبی استان افزوده خواهد شد.
وی گفت: برای اینکه این جلسه شکل بگیرد هماهنگی کاملی بین ارکان استان، استاندار محترم، نمایندگان و مدیران وزارت نیرو انجام دادیم، و گزارش ۶۴ صفحه‌ای آب منطقه‌ای از قبل با استاندار مطرح و در خصوص آن بحث شد.
مصلح با بیان اینکه‌امیدواریم دستاورد‌های جلسه از نظر اعتباری ارزشمند باشد، افزود: تأمین و تقویت اعتبارات می‌تواند پروژه‌های استان را تا مرحله بهره‌برداری و تکمیل برساند.
وی گفت: از مجموعه نمایندگان مردم، رئیس محترم کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، مجموعه همکاران در سازمان برنامه و بودجه کشور قدردانی می‌کنم.
مصلح خاطرنشان کرد: دستاورد آب منطقه‌ای در طی سه سال با تزریق ۳ هزار میلیارد تومان باعث شده پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها به مرحله‌ای برسد که الان قابلیت طرح در جلسه‌ای ملی را دارند، و این نشاندهنده وزن و عملکرد پروژه‌ها بوده است، و‌امیدواریم با به سرانجام رسیدن پروژه‌ها، عملکرد پروژه‌ها در ماه‌های آتی برای مردم ملموس و مشهود شود.
به گزارش کبنا، نکته قابل توجه در این جلسه توجه نمایندگان استان کهگیلویه و بویراحمد به پروژه‌های مختلف استان بود. به‌طوری‌که هر سه نماینده استان برای اعتبارات پروژه‌های سایر حوزه‌های انتخابیه استان کهگیلویه و بویراحمد چانه‌زنی و رایزنی می‌کردند، این وحدت و همدلی پالس‌های مثبتی را به جامعه انتقال خواهد داد.
نام شما

آدرس ايميل شما

پشت پرده ترور سیدحسن نصرالله

پشت پرده ترور سیدحسن نصرالله

پس از جنگ سال ۲۰۰۶ اسرائیل با حزب الله لبنان، تل آویو سرمایه گذاری‌های سنگینی را جهت ...
حسین شریعتمداری خطاب به پزشکیان: کفش دزد را امام جماعت نکنید

حسین شریعتمداری خطاب به پزشکیان: کفش دزد را امام جماعت نکنید

روزنامه کیهان با انتقاد از انتصابات در دولت نوشت: در کجای دنیا و در کدام فرهنگ سیاسی ...
برندگان و بازندگان تورم چه کسانی هستند؟

برندگان و بازندگان تورم چه کسانی هستند؟

یک اقتصاددان، گفت: اگر دولت واقعا بخواهد تغییر اساسی در ریل‌گذاری اقتصادی کشور انجام ...
1