تاریخ انتشار
شنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۱۴
کد مطلب : ۴۹۱۳۹۰
کبنا گزارش می دهد؛

نماینده ولی فقیه استان: عده ای می خواهند این کارخانه را زیان ده محسوب کنند و آن را بفروشند / این چه شکل مدیریتی است / بالایی ها که فکر ما نیستند / برای این کارخانه اعتبار درنظر بگیرید؛ ارث پدر ما و شما نیست

۰
نماینده ولی فقیه استان: عده ای می خواهند این کارخانه را زیان ده محسوب کنند و آن را بفروشند / این چه شکل مدیریتی است / بالایی ها که فکر ما نیستند / برای این کارخانه اعتبار درنظر بگیرید؛ ارث پدر ما و شما نیست
کبنا ؛
در سفر دولت سیزدهم به کهگیلویه و بویراحمد یکی از مصوبات مهم استان احیای کارخانه آرد، نشاسته و گلوکز بود، کارخانه‌ای با ارزش ریالی هزار میلیارد تومانی که حرف و حدیث‌های زیادی برای فروش آن‌زده می‌شد، اما با توجه به تشدید بیکاری و خواسته‌های مردمی، شهید رئیسی دستور احیای آن را صادر کرد و موجی از خوشحالی و شادی برای مردم ایجاد شد. حالا، بیش از یک سال از زمان صدور این مصوبه گذشته و هنوز خبری از کار و احیای کارخانه نیست. در مصوبات سفر ریاست جمهوری ۲۳۰ میلیارد تومان اعتبار (میزان ۱۲۰ میلیارد تومان سهم سازمان اقتصادی کوثر، ۵۰ میلیارد تومان سازمان برنامه و بودجه و ۵۰ میلیارد تومان سهم وزارت نفت) برای این کارخانه مصوب شد، اما هنوز عزم جزمی برای احیای آن وجود ندارد.

به گزارش کبنا نیوز، در دیدار نماینده ولی فقیه استان کهگیلویه و بویراحمد با رئیس کارخانه آرد، نشاسته و گلوکز یاسوج، که با حضور مدیرکل امور مالیاتی و مدیرکل صمت استان، امروز شنبه (۱۴ مهرماه ۱۴۰۳) انجام گرفت، آیت الله سید نصیر حسینی گفت: باید تأثیر سفر ریاست جمهوری را می‌دیدیم، ولی به وعده‌ها هنوز عمل نشده است.
آیت الله سید نصیر حسینی گفت: خیلی عجیب است که هر بار عده‌ای می‌خواهند این کارخانه را زیان ده محسوب کنند و آن را بفروشند، بار‌ها نشست داشتیم، برخورد کردیم، سفارش و توصیه کردیم، دستور پیگیری دادیم.
  
وی بیان کرد: ما تجربه شیرینی از فروش کارخانه‌های دولتی نداریم، اگر قرار بود اتفاق خوبی بیفتد، در آن تجربه اتفاق می‌افتاد. در جریان کارخانه قند اشتغال از بین رفت و تولید از بین رفت و کارخانه منهدم و متلاشی شد، با زحمت‌های زیادی کارخانه دوباره احیا شد. با این کارخانه هم می‌خواستند همین کار را بکنند و جلوی آن را گرفتیم.
وی گفت: برای این کارخانه اعتبار درنظر بگیرید و مسئولان پیگیر باشند که اعتبار مصوب این کارخانه بیاید. این خلاف مدیریت صحیح است، این چه شکل مدیریتی است، این همه بیکار داریم و این همه سرمایه هم در کنار ما است. اولویت اشتغال است، خانواده‌هایی که امروز با مشکل کار مواجه هستند و نگران زندگی زن و فرزندشان هستند، اینهمه تحت فشار هستیم. این پول که ارث پدر ما و شما نیست، پول را بدهید تا کارخانه احیا شود، این فرزندان بیایند و کار کنند. هزار میلیارد که نیست، ۱۲۰ میلیارد تومان است، بالایی‌ها که فکر ما نیستند.
حجت الاسلام حسینی بیانن کرد: کارخانه ای که ارزش هزار میلیاردی دارد و با احیای آن بیش از 100 تا 200 نفر مشغول به کار می شوند و برای استان سودآوری دارد، اگر کاری برای آن انجام نشود از بی عرضگی مسئولان است.
رئیس کارخانه آرد یاسوج گفت: مصوبه سفر رئیس جمهور برای این کارخانه ۲۳۰ میلیارد تومان اعتبار است، که میزان ۱۲۰ میلیارد تومان سهم سازمان اقتصادی کوثر، ۵۰ میلیارد تومان سازمان برنامه و بودجه و ۵۰ میلیارد تومان سهم وزارت نفت است.
حسینیان بیان کرد: چندین بار از سازمان مدیریت پیگیری کردیم ولی همکاری نکردند، اگر ۲۳۰ میلیارد تومان در اختیار کارخانه قرار می‌گیرد و احیا می‌شد، ۵ خط ویژه راه‌اندازی می‌شد و ماهانه ۵۰ میلیارد تومان سودآوری برای استان داشت.
نام شما

آدرس ايميل شما

خشکسالی دشت‌های کهگیلویه وبویراحمد را می‌بلعد

خشکسالی دشت‌های کهگیلویه وبویراحمد را می‌بلعد

 کاهش نزولات آسمانی و برداشت بی‌رویه از سفره‌های آب زیرزمینی، زنگ خطر وقوع بحران در دشت‌های ...
پشت پرده ترور سیدحسن نصرالله

پشت پرده ترور سیدحسن نصرالله

پس از جنگ سال ۲۰۰۶ اسرائیل با حزب الله لبنان، تل آویو سرمایه گذاری‌های سنگینی را جهت ...
حسین شریعتمداری خطاب به پزشکیان: کفش دزد را امام جماعت نکنید

حسین شریعتمداری خطاب به پزشکیان: کفش دزد را امام جماعت نکنید

روزنامه کیهان با انتقاد از انتصابات در دولت نوشت: در کجای دنیا و در کدام فرهنگ سیاسی ...
فایل های مرتبط
1