تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۳ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۰۰:۳۰
کد مطلب : ۴۹۱۷۱۶
یک مقام پنتاگون:

واشنگتن تصمیم گرفت سامانه دفاع موشکی THAAD را به اسرائیل بفرستد / ۱۰۰ سرباز آمریکایی برای راه‌اندازی سامانه تاد در اسرائیل فعالیت خواهند کرد

۰
مقامات آمریکایی: واشنگتن تصمیم گرفت سامانه دفاع موشکی THAAD را به اسرائیل بفرستد / ۱۰۰ سرباز آمریکایی برای راه‌اندازی سامانه تاد در اسرائیل فعالیت خواهند کرد
کبنا ؛مقامات آمریکایی به العربیه گفتند: واشنگتن تصمیم گرفت سامانه THAAD را به اسرائیل بفرستد.
 به گزارش کبنا، ان‌بی‌سی نیز به نقل از یک مقام پنتاگون اعلام کرد: واشنگتن با استقرار سامانه موشکی تاد در اسرائیل موافقت کرده است.
 در همین زمینه وال استریت ژورنال به نقل از مقامات گفت: واشنگتن در حال برنامه‌ریزی برای ارسال سامانه ضدموشکی تاد به اسرائیل به همراه نیروهای آمریکایی برای راه‌اندازی آن است.
 این مقامات افزودند: 100 سرباز آمریکایی برای راه‌اندازی سامانه تاد در اسرائیل فعالیت خواهند کرد.
آکسیوس: مقامات آمریکایی معتقدند زد و خورد بین ایران و اسرائیل ادامه پیدا خواهد کرد / استقرار سامانه ضدموشکی «تاد» در اسرائیل نشان‌دهنده وابستگی فزاینده تل آویو به سلاح‌ها و کمک‌های عملیاتی واشنگتن است
این رسانه نوشت: استقرار سامانه ضدموشکی تاد در اسرائیل نشان‌دهنده وابستگی فزاینده اسرائیل نه تنها به سلاح‌های آمریکایی، بلکه به کمک‌های عملیاتی نظامی ایالات متحده است. این همچنین به این معنی است که سربازان آمریکایی ممکن است به طور فعال در نبرد میان اسرائیل و ایران در خاک اسرائیل درگیر شوند.
رسانه آکسیوس استقرار سامانه ضدموشکی «تاد» در اسرائیل را نشان‌دهنده وابستگی فزاینده تل آویو به سلاح‌ها و کمک‌های عملیاتی واشنگتن دانست.
به گزارش انتخاب، این رسانه نوشت: استقرار سامانه ضدموشکی تاد در اسرائیل نشان‌دهنده وابستگی فزاینده اسرائیل نه تنها به سلاح‌های آمریکایی، بلکه به کمک‌های عملیاتی نظامی ایالات متحده است. این همچنین به این معنی است که سربازان آمریکایی ممکن است به طور فعال در نبرد میان اسرائیل و ایران در خاک اسرائیل درگیر شوند.
بنابر این گزارش، ایالات متحده قبلاً در طول جنگ خلیج فارس در سال ۱۹۹۱ همراه با سامانه موشکی پاتریوت سربازانی به اسرائیل فرستاده بود.
آکسیوس افزود: ما زمینه آن بسیار متفاوت بود، اسرائیل در آن زمان سامانه دفاع موشکی نداشت و در حال جنگ نبود. سامانه دفاع موشکی تاد ارتش آمریکا در سال ۲۰۱۹ برای یک تمرین نظامی به اسرائیل فرستاده شد، اما مقامات آمریکایی و اسرائیلی می‌گویند که این اولین استقرار عملیاتی آن است.
این رسانه همچنین خاطرنشان کرد: مقامات اسرائیلی گفتند که کابینه امنیتی هنوز در مورد زمان‌بندی و دامنه واکنش اسرائیل به حمله موشکی ایران تصمیم نهایی را نگرفته است.
بر اساس گزارش آکسیوس، بایدن و نتانیاهو در تماس تلفنی روز چهارشنبه گذشته به تفاهم نزدیک‌تری در مورد دامنه انتقام‌جویی برنامه‌ریزی‌شده اسرائیل علیه ایران رسیدند. 
 دو مقام آمریکایی و اسرائیلی معتقدند که این زد و خورد‌های تلافی‌جویانه ادامه خواهد داشت و آمریکا و اسرائیل باید با یکدیگر همکاری کنند تا با واکنش احتمالی ایران مقابله کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما

جلوی ایده‌ی خطرناک ضدملی و مروج حکومت آبی ملوک‌الطوایفی در احداث سد ماندگان را بگیرید

جلوی ایده‌ی خطرناک ضدملی و مروج حکومت آبی ملوک‌الطوایفی در احداث سد ماندگان را بگیرید

مهدی میرزایی - کارشناس آب و توسعه - در یادداشتی در روزنامه همدلی نوشت: برخی از تصمیمات ...
خروج از قبیله مغضوبان؛ حضور لاریجانی در صداوسیما چه معنایی دارد؟

خروج از قبیله مغضوبان؛ حضور لاریجانی در صداوسیما چه معنایی دارد؟

«سیمای لاریجانی خود را همچون کیهان شریعتمداری، نه رسانه‌ای پایبند به خواست‌ها و مطالبات ...
خشکسالی دشت‌های کهگیلویه وبویراحمد را می‌بلعد

خشکسالی دشت‌های کهگیلویه وبویراحمد را می‌بلعد

 کاهش نزولات آسمانی و برداشت بی‌رویه از سفره‌های آب زیرزمینی، زنگ خطر وقوع بحران در دشت‌های ...
1