تاریخ انتشار
جمعه ۱۱ آبان ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۵۶
کد مطلب : ۴۹۲۴۰۵
بر اساس شنیدهها؛
چه کسانی مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد میشوند؟
۰
کبنا ؛تغییر مدیران دلایل متعددی را میطلبد که در ادامه به برخی از آنها اشاره میکنیم. پاسخ به نیازهای جدید و افزایش شفافیت و پاسخگویی از جمله این دلایل است.
تغییرات مدیریتی میتواند به بهبود شفافیت در تصمیمگیریها و مدیریت منابع منجر شود و از طرفی شایستهسالاری به معنای انتخاب افراد بر اساس شایستگیها و قابلیتهایشان است که در اداره کل آموزشوپرورش این امر اهمیت ویژهای دارد؛ تأثیر بر کیفیت آموزش: مدیرانی که دارای تجربه و دانش کافی هستند میتوانند به بهبود کیفیت آموزش کمک کنند. ایجاد فرهنگسازمانی مثبت: شایستهسالاری میتواند باعث ایجاد انگیزه و تعهد در کارکنان شود. افت تحصیلی دانشآموزان استان کهگیلویه و بویراحمد مهمترین چالش اداره کل آموزشوپرورش استان کهگیلویه و بویراحمد است که میتوان دلایل مختلفی را برای آن بر شمرد. دخالت سیاسیون در آموزشوپرورش معمولاً باعث ایجاد ناپایداری در تصمیمات آموزشی میشود.
انتصاب مدیران بر اساس ارتباطات سیاسی، بهجای شایستگی، میتواند منجر به ناکارآمدی در مدیریت شود، همچنین توجه به منافع سیاسی بجای نیازهای واقعی دانشآموزان و معلمان میتواند به افت کیفیت آموزش منجر شود، در این سالها دخالتهای سیاسی سبب بیاعتمادی در بین معلمان و دانشآموزان نسبت به سیستم آموزشی شده است که پیامدهای منفی آن را گاهی از سوی رسانهها شنیدهایم و یا خواندهایم.
تصمیمگیرندگان، استاندار و وزیر آموزشوپرورش باید این نکته مهم را مدنظر قرار دهند که دخالت سیاسیون در نهایت به تضعیف نظام آموزشی و کاهش کیفیت تحصیل دانشآموزان ختم میشود که باید از آن پرهیز کرد.
در فضای مجازی این مسئله مکرر شنیده میشود که گزینههایی برای پُست مدیرکلی آموزشوپرورش مطرح شدهاند. محمود نظری، ایوب مقیمی و علی شیر زهرایی سه گزینه مطرح برای دستگاه عریضوطویل آموزشوپرورش هستند. اداره کل آموزشوپرورش دستگاه بسیار مهمی است و باتربیت و تعلیم جوانان و آیندگان این استان سروکار دارد و هر کسی نمیتواند بر این جایگاه تکیه بزند.
توانایی رهبری و مدیریت، آگاهی از نیازهای دانشآموزان و معلمان، نوآوری و خلاقیت و توانایی معرفی روشهای جدید آموزشی و استفاده از فناوری میتواند از مهمترین ویژگیهای مدیرکل آموزشوپرورش باشد که به نظر میرسد گزینههای مطرح توانایی کافی را برای ناخدایی کشتی به ساحل نشسته دستگاه آموزشوپرورش را ندارند. علی شیر زهرایی، مقیمی و نظری سالها در آموزشوپرورش مسئولیت داشتند و آزموده را آزمودن خطاست.
تغییر مدیران در آموزشوپرورش باید باهدف بهبود کیفیت و کارایی این سیستم باشد و برای دستیابی به نتایج مثبت، باید بر شایستهسالاری تأکید شود و از دخالتهای غیرضروری جلوگیری گردد. این تغییرات میتواند به بهبود شرایط آموزشی و کاهش افت تحصیلی منجر شود نه اینکه کسانی بیایند که باید به جریانهای سیاسی و صاحبان قدرت پاسخگو باشند.
برخی از منابع میگویند که بر اساس شنیدههای رسیده مدیرکلی علی شیر زهرایی با پیگیریهای محمد بهرامی به مراحل نهایی رسیده و اگر مسئله خاصی پیش نیاید در آینده نزدیک معرفی میشود.
تغییرات مدیریتی میتواند به بهبود شفافیت در تصمیمگیریها و مدیریت منابع منجر شود و از طرفی شایستهسالاری به معنای انتخاب افراد بر اساس شایستگیها و قابلیتهایشان است که در اداره کل آموزشوپرورش این امر اهمیت ویژهای دارد؛ تأثیر بر کیفیت آموزش: مدیرانی که دارای تجربه و دانش کافی هستند میتوانند به بهبود کیفیت آموزش کمک کنند. ایجاد فرهنگسازمانی مثبت: شایستهسالاری میتواند باعث ایجاد انگیزه و تعهد در کارکنان شود. افت تحصیلی دانشآموزان استان کهگیلویه و بویراحمد مهمترین چالش اداره کل آموزشوپرورش استان کهگیلویه و بویراحمد است که میتوان دلایل مختلفی را برای آن بر شمرد. دخالت سیاسیون در آموزشوپرورش معمولاً باعث ایجاد ناپایداری در تصمیمات آموزشی میشود.
انتصاب مدیران بر اساس ارتباطات سیاسی، بهجای شایستگی، میتواند منجر به ناکارآمدی در مدیریت شود، همچنین توجه به منافع سیاسی بجای نیازهای واقعی دانشآموزان و معلمان میتواند به افت کیفیت آموزش منجر شود، در این سالها دخالتهای سیاسی سبب بیاعتمادی در بین معلمان و دانشآموزان نسبت به سیستم آموزشی شده است که پیامدهای منفی آن را گاهی از سوی رسانهها شنیدهایم و یا خواندهایم.
تصمیمگیرندگان، استاندار و وزیر آموزشوپرورش باید این نکته مهم را مدنظر قرار دهند که دخالت سیاسیون در نهایت به تضعیف نظام آموزشی و کاهش کیفیت تحصیل دانشآموزان ختم میشود که باید از آن پرهیز کرد.
در فضای مجازی این مسئله مکرر شنیده میشود که گزینههایی برای پُست مدیرکلی آموزشوپرورش مطرح شدهاند. محمود نظری، ایوب مقیمی و علی شیر زهرایی سه گزینه مطرح برای دستگاه عریضوطویل آموزشوپرورش هستند. اداره کل آموزشوپرورش دستگاه بسیار مهمی است و باتربیت و تعلیم جوانان و آیندگان این استان سروکار دارد و هر کسی نمیتواند بر این جایگاه تکیه بزند.
توانایی رهبری و مدیریت، آگاهی از نیازهای دانشآموزان و معلمان، نوآوری و خلاقیت و توانایی معرفی روشهای جدید آموزشی و استفاده از فناوری میتواند از مهمترین ویژگیهای مدیرکل آموزشوپرورش باشد که به نظر میرسد گزینههای مطرح توانایی کافی را برای ناخدایی کشتی به ساحل نشسته دستگاه آموزشوپرورش را ندارند. علی شیر زهرایی، مقیمی و نظری سالها در آموزشوپرورش مسئولیت داشتند و آزموده را آزمودن خطاست.
تغییر مدیران در آموزشوپرورش باید باهدف بهبود کیفیت و کارایی این سیستم باشد و برای دستیابی به نتایج مثبت، باید بر شایستهسالاری تأکید شود و از دخالتهای غیرضروری جلوگیری گردد. این تغییرات میتواند به بهبود شرایط آموزشی و کاهش افت تحصیلی منجر شود نه اینکه کسانی بیایند که باید به جریانهای سیاسی و صاحبان قدرت پاسخگو باشند.
برخی از منابع میگویند که بر اساس شنیدههای رسیده مدیرکلی علی شیر زهرایی با پیگیریهای محمد بهرامی به مراحل نهایی رسیده و اگر مسئله خاصی پیش نیاید در آینده نزدیک معرفی میشود.