تاریخ انتشار
جمعه ۱۰ دی ۱۴۰۰ ساعت ۲۳:۱۸
کد مطلب : ۴۴۳۰۰۳
یادداشت ارسالی؛

کاظمی‌جو مصداق مدیر بدون وابستگی سیاسی

۲
۰
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
کاظمی‌جو مصداق مدیر  بدون وابستگی سیاسی
کبنا ؛رسالتِ ژورنالیست سوای انتشار اخبار رسمی دستگاه‌ها، عنوان آسیب‌های اجتماعیِ رخ داده در بطن جامعه است. ژورنالیستِ مستقل می‌بایست در این راستا تلاش کند. عدم استقلالِ غالبِ خبرنگارانِ فعالِ رسانه در شهرستانِ کهگیلویه خصوصاً ژورنالیست‌های حوزه‌ی سیاسی بر خلافِ رسالت حقیقی این حرفه مبنی بر وابستگی به سیاسیون، واقعیت دارد.
 مباحث مطرح شده توسط دکتر کاظمی جو رئیس محترم اداره‌ی فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کهگیلویه، در راستای فرهنگ سازی مناسب مبنی بر استقلال خبرنگاران و در تضاد با ذبحِ رسالتِ خبر و خبررسانی بود.
ایشان معتقدند؛ در راستای فرهنگ سازی مناسب با آموزش‌های نوین در بسترهای متعدد و مختلف سایبری می‌شود با این معضل مقابله کرد.
 کاظمی جو معتقد است؛ نباید خبرنگاران رسانه را تبدیل به روابط عمومی سیاستمداران کنند.
متاسفانه این رویه‌ی نامناسب بر مناسبات و فضای سیاسی شهرستان کهگیلویه حاکم است.
مصداق بارز آن، مطلب منتشره‌ی اخیر با هویت نا مشخص و مجهول خطاب به آقای کاظمی جو بود.
هر چند به خوبی عیان و مبرهن است، افاضاتِ فاقدِ هویت، زائده‌ی افکارِ مطرودینِ ۹۸ است.
اشاره‌ی کاظمی جو به همین نوژورنالیست های دیناری بود که بدون از سپردن دوره‌های حرفه‌ای خبرنگاری و با ایجاد صفحات فیک، خود را به عنوان خبرنگار مطرح نمودند.
 ایرج کاظمی جو چهار سال در سایه‌ی بخل و سانسورِ شبه نیوز های زرد و اجیر شده‌ی دیناری، کوچک‌ترین باجی به جریانِ بیگانه با فرهنگ و رسانه نداد.
 قصد نداشتم به عملکرد کاظمی جو بپردازم، اما می‌نویسم تا وجدان‌های بیدار، واقعیت‌های موجود را آگاهانه و به درستی قضاوت کنند.
  عملکرد ایرج کاظمی جو در حوزه‌ی شعر، تئاتر، نمایش و موسیقی برگ زرینی در مدیریت ارشاد کهگیلویه برای ثبت در تاریخ است.
 برگزاری شب‌های شعر بلادشاپور در ایام نوروز در بافت قدیمی شهر دهدشت با حضور شاعران برجسته‌ی ملی، منطقه و استانمه از کیفیت و وجاهت بالایی برخوردار است؛ حقیقتاً همین امر وجه تمایزِ تفکرِ حاکم بر اداره‌ی ارشاد کهگیلویه با سایر نقاط استان است.
 برای اولین بار و در زمان مدیریت کاظمی جو؛ برگزاری جشنواره تئاتر شهرستانی، بستر و فرهنگ مناسب جهت تماشای تئاتر، ترغیب مردم و مسئولین به تماشای نمایش، راه یابی نمایش‌های کهگیلویه به جشنواره‌های ملی خصوصاً فجر و تداوم آن در سال‌های اخیر، گوشه‌ای از مدیریت چشم گیر کاظمی جو در اداره‌ی ارشاد کهگیلویه است.
 برای اولین بار برگزاری کلاس‌های آموزشی در حوزه‌ی موسیقی، نمایش و آواز در سطح شهرستان به همت اداره‌ی ارشاد از اقدامات قابل دفاع عملکرد کاظمی جو است.
 فراهم نمودن بستر و همراهی جهت برگزاری نمایشگاه‌های نقاشی، عکاسی و برگزاری حافظ و شاهنامه خوانی برای اولین بار در سطح شهرستان گوشه‌ای دیگر از عملکرد کاظمی جو در پنج سال مدیریتِ اداره‌ی ارشاد کهگیلویه است.
 آیا مدیری با این عملکرد و اقدامات مناسب در حوزه‌ی فرهنگ و هنر، مستعد جلوس نمودن بر صندلی اداره‌‌کل ارشاد استان کهگیلویه و بویراحمد نبود و یا نیست؟
 مع الاسف بخل حاکم بر فضای مناسبات سیاسی استان مانع از تحقق این امر شد.
 اگر فرهنگ و ارشاد در اولویتِ مناسباتِ مدیران سابق استان کهگیلویه و بویراحمد بود، نباید در انتصاب کاظمی جو در رأس مدیریت فرهنگ و ارشاد استان تعلل می‌نمودند.
 ایرج کاظمی جو مصداقِ عیان مدیر مستقل و بدون وابستگی به سیاسیون است. عملکرد قابل قبول و شاید بی نظیر وی، تداوم پنج سال مدیریت ایشان در اداره‌ی ارشاد کهگیلویه بود.
 -------------------------------------------
سید محمد هاشم تقی زاده سوق
 
نام شما

آدرس ايميل شما

کهگیلویه
Iran, Islamic Republic of
درود بر سید هاشم. جریان عدل چهار سال هر چه تلاش کردند نتونستند کاظمی را برکنار کنند. چهارتا بچه که تا دیروز کارگر قهوه خونه بودند برای ما حالا ادعای خبرنگاری می کنند.
آفرین بر این شجاعت و دفاع از واقعیت.
امیدواریم آقای موحد از مدیرکلی کاظمی جو حمایت کند.
سوق
Iran, Islamic Republic of
آفرین بر میر هاشم و درود بر ایرج کاظمی
ماجرای برگشت خوردن صیفی‌جات و محصولات کشاورزی ایرانی از روسیه و هند و ترکمنستان

ماجرای برگشت خوردن صیفی‌جات و محصولات کشاورزی ایرانی از روسیه و هند و ترکمنستان

ماجرای برگشت خوردن صیفی‌جات و محصولات کشاورزی ایرانی از روسیه و هند و حتی ترکمنستان یکبار ...
علاقه اصولگرایان به دولت در سایه

علاقه اصولگرایان به دولت در سایه

دولت در سایه امر سیاسی مرسومی در کشورهای توسعه‌یافته است و اگر به صورت سازمان‌یافته پیش ...
ایده آقا‌محسن در دست رئیس

ایده آقا‌محسن در دست رئیس

صاحب‌نظران معتقدند وضعیت فعلی کشور فعلا اجازه هیچ آزمون و خطایی، آن‌هم در حد تغییرات ...
1