تاریخ انتشار
شنبه ۱۲ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۱۴
کد مطلب : ۴۵۲۰۸۱
در سرمقاله روزنامه ابتکار نوشت

وکیلی: راهپیمایی اربعین آری یا خیر؟

۳
۰
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
وکیلی: راهپیمایی اربعین آری یا خیر؟
کبنا ؛محمدعلی وکیلی در سرمقاله روزنامه ابتکار نوشت: راستش را بخواهید پیش از این خیلی با راهپیمایی اربعین به عللی مانند عدم امنیت زوار، مسائل بهداشتی، احترام به استقلال یک کشور و احتمال تحریک سایر مسلمانان علیه شیعیان زیاد همدل نبودم. می‌گفتم آسیبش بر نفعش می‌چربد. اما اکنون که به صحنه نگاه می‌کنم می‌بینم طوفان ریزش اعتقادات در‌گرفته و هیچ قدرت مقاومتی در مقابل سیل بنیان برافکن اعتقادات وجود ندارد. اما به گمانم این راهپیمایی می‌تواند نقش سیل بند را داشته باشد.
شیعه نیازمند نمادها و نمایش‌های جدید است. این مذهب با خون امام حسین(ع) حیات دارد. باید برای امام حسین(ع) هیئت جدید برپا کرد. هیئتی که در هیبت جهان جدید دیده و شنیده شود. بار دیگر با پلتفرم راهپیمایی چند میلیونی می‌تواند این هیئت جدید باشد. راهپیمایی در این ابعاد چیزی فراتر از یک مسئله حکومتی است.
فراگیری اجتماعی، پیشگامی گروه‌های مردمی در ایجاد موکب و پذیرایی مردمی، همه و همه نشانه قدرت اجتماعی این حرکت است. مضافاً اکنون معتقدم قدرت ترمیم روابط انسانی بین دو ملت بر اساس محرک پرقدرتی به نام امام حسین(ع) با این راهپیمایی محقق می شود؛ خصوصاً اگر از وجه حکومتی آن کاسته و بر ابعاد اجتماعی آن تاکید و تکیه شود. بر همین اساس پیشنهاد می‌دهم دستگاه‌های مسئول خیلی به پررنگ کردن حضور خود اصرار نکنند و کل تمرکزشان صرفاً بر ایجاد امنیت باشد.
اینگونه اجازه دهند راهپیمایی اربعین حسینی مردمی بماند و کارکرد خود را در ساحت اجتماعی داشته باشد تا به عنوان یک سنت اجتماعی در تاریخ ماندگار شود. این ایده خوب با سوختی مانند عشق امام حسین(ع) می‌تواند مسیر خود را در تاریخ پیدا کند و ماندگار شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

بنده خدا
Romania
چه به اظهارنظر در مورد اربعین حسینی!؟
تقوی
Iran, Islamic Republic of
سخن درستی است.اربعین نباید حکومتی شود.
تقوی
Iran, Islamic Republic of
سخن درستی است.اربعین نباید حکومتی شود.
روایت «هزار درد بی درمان»

روایت «هزار درد بی درمان»

دولت حسن روحاني با نقاط قوت و ضعفي که داشت پايان يافت؛ اما پرسش‌هايي از اتفاقات، تصميمات ...
آبان ۹۸ و رئیس جمهوری که قربانی فهم اقتصادی اشتباه خود شد!

آبان ۹۸ و رئیس جمهوری که قربانی فهم اقتصادی اشتباه خود شد!

کتاب «بدون دود و آتش و خون»، به روایت جلسه‌ای می‌پردازد که در روز‌های پایانی ریاست جمهوری ...
چرا احزاب ایرانی منفعل هستند؟

چرا احزاب ایرانی منفعل هستند؟

احزاب‭ ‬در‭ ‬کشور‌های‭ ‬مختلف‭ ‬نقش‭ ‬بسیار‭ ‬پررنگی‭ ‬در‭ ‬جریانات‭ ‬گوناگون‭ ‬سیاسی‭ ...
1