مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
کبنا ؛دل از داوریها بپرداختند
به آیین یکی جشن نو ساختند
فردوسی
مدرسه، مکان ادبآموزی ست؛ ادب، زیرساختِ فرهنگ و فرهنگْ، زیر اساسِ توسعه است.
برای دیدن کهگیلویه و بویراحمدی توسعه یافتهْ باید از مدرسهها، شروع نماییم.
به هر دیاری وارد شدید، برای رؤیت روایت پیشرفت یا نبود پیشرفت آن سامان، به سراغ آموزش و پرورش آن دیار بروید.
«آموزش» و «پرورش»، دو بال رشد و تعالیْ جامعه است. برای آموزش، رشد آگاهی و توسعهی دانش، نیاز به فضاهای آموزشی به روز، مجهز و با ساختاری مبتنی بر زیباشناسی ست.
معمولاً دولت، بودجهای برای توسعه و تجهیز مدارس، مد نظر میگیرد؛ اما در دیگر استانها، مردم منتظر دولت نمیمانند. مدرسهسازی در آن مناطق، با نیکاندیشیِ خود مردمان آن جامعه، به توسعه و چه بسا به خودکفایی رسیده است. فرهنگ مدرسهسازی، «فرهنگ عاشقی» ست.
معمولاً، انسانهای باسخاوت، فرهیخته و نیکاندیشه، با ثروت دانش، به محفل مدرسهسازان میپیوندد.
در هر استانی، در کنار اداره کل نوسازی مدارس استان، انجمن خیرین مدرسه ساز، به عنوان بازوی توانمندی، به ساماندهی بودها، کمبودها و نبودهای مدارس در آن استانها میپردازند.
در استان کهگیلویه و بویراحمد، نیز، انجمن خیرین مدرسه ساز، با همکاری اداره کل نوسازی و همیاری سفیران مدرسهسازی در استان کهگیلویه و بویراحمد برنامههای مدونی برای توسعه و تقویت مدرسهسازی دارند. در آتیهای نه چندان دور، خبرهای خوبی در راه است:
از زبان این رسانه و در این جا و گاهِ مناسب، شما فرهیخته و مخاطب گرانمایه را به عنوان یک عضو فعال مدرسهساز به انجمن مدرسهسازی به عنوان محفلی ادبی- فرهنگی دعوت نموده تا با استعانت الهی، از استعداد و پتانسیل جنابعالی، -در تقویت و توسعه این فرهنگ- استان و بالطبع ایران زیبا، بهرهمند شود.
داشتن سهمی به اندازه یک دانه آجر در بنای ساختمان زیبای دانش، فرهنگ و آگاهی، که همان مدرسهسازی ست؛
قدمی با شکوه است.
شانزدهم آذرگان ۱۴۰۱خ.
یاسوج ابری خزانی
سروش درست
به آیین یکی جشن نو ساختند
فردوسی
مدرسه، مکان ادبآموزی ست؛ ادب، زیرساختِ فرهنگ و فرهنگْ، زیر اساسِ توسعه است.
برای دیدن کهگیلویه و بویراحمدی توسعه یافتهْ باید از مدرسهها، شروع نماییم.
به هر دیاری وارد شدید، برای رؤیت روایت پیشرفت یا نبود پیشرفت آن سامان، به سراغ آموزش و پرورش آن دیار بروید.
«آموزش» و «پرورش»، دو بال رشد و تعالیْ جامعه است. برای آموزش، رشد آگاهی و توسعهی دانش، نیاز به فضاهای آموزشی به روز، مجهز و با ساختاری مبتنی بر زیباشناسی ست.
معمولاً دولت، بودجهای برای توسعه و تجهیز مدارس، مد نظر میگیرد؛ اما در دیگر استانها، مردم منتظر دولت نمیمانند. مدرسهسازی در آن مناطق، با نیکاندیشیِ خود مردمان آن جامعه، به توسعه و چه بسا به خودکفایی رسیده است. فرهنگ مدرسهسازی، «فرهنگ عاشقی» ست.
معمولاً، انسانهای باسخاوت، فرهیخته و نیکاندیشه، با ثروت دانش، به محفل مدرسهسازان میپیوندد.
در هر استانی، در کنار اداره کل نوسازی مدارس استان، انجمن خیرین مدرسه ساز، به عنوان بازوی توانمندی، به ساماندهی بودها، کمبودها و نبودهای مدارس در آن استانها میپردازند.
در استان کهگیلویه و بویراحمد، نیز، انجمن خیرین مدرسه ساز، با همکاری اداره کل نوسازی و همیاری سفیران مدرسهسازی در استان کهگیلویه و بویراحمد برنامههای مدونی برای توسعه و تقویت مدرسهسازی دارند. در آتیهای نه چندان دور، خبرهای خوبی در راه است:
از زبان این رسانه و در این جا و گاهِ مناسب، شما فرهیخته و مخاطب گرانمایه را به عنوان یک عضو فعال مدرسهساز به انجمن مدرسهسازی به عنوان محفلی ادبی- فرهنگی دعوت نموده تا با استعانت الهی، از استعداد و پتانسیل جنابعالی، -در تقویت و توسعه این فرهنگ- استان و بالطبع ایران زیبا، بهرهمند شود.
داشتن سهمی به اندازه یک دانه آجر در بنای ساختمان زیبای دانش، فرهنگ و آگاهی، که همان مدرسهسازی ست؛
قدمی با شکوه است.
شانزدهم آذرگان ۱۴۰۱خ.
یاسوج ابری خزانی
سروش درست