تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۳ شهريور ۱۴۰۲ ساعت ۲۱:۵۴
کد مطلب : ۴۶۶۶۲۰
یادداشت مخاطبان؛

آقای شهامت چه بر سر درمان آمده است؟

۲۰
۲
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
آقای شهامت چه بر سر درمان آمده است؟
کبنا ؛یکی از مخاطبان این پایگاه خبری با ارسال یادداشتی به نقد شیوه مدیریت معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج پرداخته است که در ادامه می‌خوانید.
به گزارش کبنا در این یادداشت آمده است: معاونت محترم درمان دانشگاه علوم پزشکی در تاریخ 18/5/1402 در جمع اصحاب رسانه فرمودند بشکند قلمی که ننویسد چه بر سر درمان آمده. اما باید خطاب به او گفت: آیا نباید گفت بشکند قلمی که ننویسد چه بر سر درمان آوردید؟
روشن نیست برخی از مدیران بزرگترین بیمارستان مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد، بیمارستان امام سجاد (ع)، بیمارستان اعصاب و روان استان، و برخی از مدیران دانشگاه با کدام سابقه اجرایی و کاری در این مسندها هستند. گویا هم‌طایفه‌ای و نزدیکی کفایت می‌کند برخی افراد پست بگیرند.
آقای شهامت شما در نصب این افراد بر اساس کدام اصول عمل کرده‌اید؟ آیا برای عزل نیروهای شایسته و جهادی معیار قابل قبولی در دست داشته‌اید؟ آیا به کما رفتن بیمار عمل جراحی تیروئید در ریکاوری اتاق عمل بیمارستان که در حال حاضر بدحال در آی سی یو است، نتیجه این اقدامات عجولانه نیست؟
آقای شهامت، در بیمارستان شهید جلیل از زمان حضور شما تا کنون چهار رییس، دو مدیر و سه مترون، در بیمارستان امام سجاد هم دو رئیس و دو مدیر و دو مترون و در بیمارستان شهید بهشتی دو رئیس و دو مدیر جابه‌جا شده‌اند. بی‌ثباتی و تغییر پیاپی مدیران نتیجه‌ای جز عملکرد نامطلوب نظام درمان در پی ندارد. لازم است که با ساختار، سازماندهی و تشکیلات  بیمارستان حداقل آشنایی را داشته باشد، اما باید پرسید در انتخاب این مدیران چه پروسه‌ای طی شده؟ آیا سوابق مدیریتی، کارنامه مدیریتی و مدرک تحصیلی منطبق آنها لحاظ شده است؟ آیا بی‌نظمی در بیمارستان و عدم رضایت‌مندی بیمار نتیجه این شکل از بی‌ثباتی نیست؟ آمارها که مشخص است و می‌توان در همین مدت کوتاه بررسی کرد چه تغییری در میزان مرگ و میر، کما و مشکلات مادران باردار رخ داده است.
معاونت محترم درمان، با وجود ارتقاء درجه ارزشیابی بیمارستان‌ها، اما خدمات ارائه شده، بسیاری از شاخص‌ها افت داشته‌اند؛ نظافت بخش‌ها، عدم وجود تجهیزات کافی جهت اعمال جراحی، سر در گم بودن همراه بیماران جهت تهیه دارو و دیگر ملزومات اولیه، نامطلوب بودن آزمایشگاه و بی‌نظمی در نوبت‌دهی ام ار ای. نمونه بارز فوت زنان باردار تنها بخشی از افت کیفیتی است که در بالا به آن اشاره شد.
بررسی‌ها نشان می‌دهد در بعضی از بیمارستان‌ها که دیگر نمی‌توان از حربه مدیریت طایفه‌ای استفاده کرد، چنددستگی در بین مدیران آن مراکز ایجاد شده است که دود این عدم هماهنگی با ارائه خدمات نامطلوب به چشم مردم می‌رود.
بررسی‌ها نشان می‌دهد در بعضی از بیمارستان‌ها درصد اشغال تخت بالا است و در بعضی دیگر خیلی پایین. شما با این بی‌توازنی چه اقدامی انجام دادید که مردم برای خالی شدن تخت بیمارستان در انتظار نباشند و حتی بیماران خاص هفته‌ها در انتظار باشند و آن‌هایی که توان مالی دارند به سایر استان‌ها مراجعه کنند؟ روشن است که بیمارستان‌ها شاخص‌هایی دارند؛ در دوره مدیریت شما در کدام شاخص ارتقا پیدا کردند؟ شاخص اعزام؟ رضایت شخصی؟ کنسلی اعمـال جراحی؟ درآمد؟ مرگ و میر؟ دقیقاً مشخص کنید در کدام‌یک ارتقا یافته‌اند.
قانون وزارت بهداشت که پزشکان هئیت علمی و ضریب k موظف به ارایه خدمات در مراکز دولتی هستند، با اینکه  شما در درمانگاه شهید مفتح مطب دارید خدمات ارایه شده آن درمانگاه در شان مردم است؟ آیا درمانگاه شهید مفتح پزشک سونوگرافی، جراح مغز و اعصاب، گوش و حلق بینی، چشم، پوست و ارتوپد در همه روزها دارد؟ یا به اندازه کافی پزشک دارد؟
گاهی اوقات دیده شده پزشکان خصوصاً زنان و قلب، سونوگرافی و  مغز و اعصاب به بهانه آموزشی بودن، بر بالین بیماران حضور ندارند. گاهی هم پزشکان دیگر بیماران را از طریق فضای مجازی با ارسال عکس و آزمایشات بیماران ویزیت می‌کنند و حتی آن‌ها را به مراکز خصوصی ارجاع می‌دهند.
آقای شهامت مگر معاونت درمان قسمت یا واحد جدیدی نسبت به قبل در چارت سازمانی به آن اضافه شده که نیروی پرستاری و درمانی در آن‌جا دپو شده، اتاق‌ها فضایی جهت ارباب رجوع ندارد و همه آن‌ها به اسم کارشناس مسول حضور دارند؟ شاید واحد جدیدی به‌نام دفتر مترون‌ها ایجاد شده باشد. این در حالی است که بیمارستان‌ها از کمبود پرستار در مضیقه هستند.
آقای شهامت شما می‌دانید فرار مغزها ناشی از ضعف مدیریتی است؟ می‌دانید همین ضعف مدیریتی چگونه مانع فراهم کردن زیرساخت‌ها می‌شود؟ آیا می‌دانید میزان مرگ و میر زنان باردار باید صفر باشد؟ آیا می‌دانید در صورتی که بساط سیاسی‌بازی و طایفه‌گرایی برچیده شود، بسیاری از مشکلات بهداشت و درمان نیز به راحتی حل می‌شوند؟
ما همگی قدردان زحمات کادر درمان استان هستیم. اما آیا می‌دانید این شیوه مدیریتی ممکن است در آینده چه بلاهایی بر سر بهداشت و درمان استان کهگیلویه و بویراحمد بیاورد؟
نام شما

آدرس ايميل شما

United States
کمایی
چرا نمی گویی در مرکز بهداشت بویر احمد با مدیریت ضعیفش چه خبر است؟!
چرا از انتصابات ملوک الطوایفی در علوم‌پزشکی نمی گویی؟!
Iran, Islamic Republic of
همش حق هست که گفتی من چند بار رفتم بیمارستان امام سجاد به خدا حالم بهم میخورد ...از این همه بی قانونی /ورودی کامل رها شده بود هیچ کنترلی نمی شد ،نظافت واقعا زیر صفر بود ،سرویس بهداشتیش هیچ امکاناتی نداشت ،چمناش کامل خشک شده بود، پرستار و دکترها بی نظم بودند،ووووووووو
قربانی
Romania
بیچاره مادران بارداری که از ابتدا تا زایمان مضطربند . به علت ضعف علمی از اساتید گرفته تا رزیدنت ها یا باید به شیراز مراجعه کنند و یا هم خود را به شانس بسپارن/.جذب ضعیف ترین پزشکان زنان که عمدتا از همین بیمارستان فارغ التحصیل شده اند گناهی نابخشودنی و شراکت در خون همه ی زنان و نوزادانی هستند که به ناحق مردند.
بی نواو بی چیز
Iran, Islamic Republic of
عالی بود و زیبا، والا زمین هم از شدت ناراحتی و غصه این متن ورم میکنه، مثل دماوند و زاگرس، در عجبم آدمیزاد چقد میتونه پوست کلفت باشه
سعید
Iran, Islamic Republic of
دفتر مترونها عالی بود،،واقعا چرا بجای کاربالینی اینها را میبرن معاونت درمان،؟

البته نور چشمیها وسفارش شده ها را میبرن
علی
Iran, Islamic Republic of
کی باید نظارت بکند/که خودش تعداد افرادی بیسواد و جدید وارد کرده که همه از طیف خاص هستن چرا هیچ کس پاسخی نمی دهد
وقتی نهاد نظارت اون دانشگاه این شکلی هست چه انتظاری داری
شیوا
Iran, Islamic Republic of
به والا همش راسته،،،
تمام پزشکان رفتن بیرون مطب زدن،اون هم پزشکی که موظفه دولتی کار کنه ولی به واسطه بی عرضگی درمان رفته که از هرمریض بدبخت 140هزار تمن برا ویزیت140تمن هم دو روز بعدش برا آزمایش بگیره در حالی که در مراکز دولتی فقط 10تمن بیمار پرداخت میکرد تو همین چند ماهه گذشته ببینید چند پزشک اعم از ارتوپد،مغز اعصاب،کلیه مجاری،وغیره از کلنیک رفتن مطب خصوصی زدن
همراه بیمار
Iran, Islamic Republic of
آقا دبیر سایت لطفاً بیمارستان شهید بهشتی فراموش نشه مدیران لاک پشتی
اصلا بفکر درمان نیستن هم مدیر هم رییس دقیقا این بیمارستان فراموش شده
آخ بخت عسکر
مدیر بیمارستان که الی ماشاءالله....
Russian Federation
به والا قسم شهامت پاک هست و توانمند
بیتا
Iran, Islamic Republic of
موحد نابود کرده استان رو بجز شهر خودش....نتیجش امثال این آقا
Russian Federation
بخدا قسم مدیری بهتر از شهامت پاک دست تر از ایشون پیدا نمیشه
Russian Federation
حرف مفت زدی ...اگه مردی پاک تر از شهامت را داخل این استان پیدا کن
مطلع
واقعا درسته مرکزبهداشت بویراحمد جدیدا درگرفتن نیروهای فله ای وغیرقانونی رکورد زده وهرکی به هرکی هست واصلا نظارتی نیست
حق
زیر میزی پزشکان متخصص بخصوص متخصصین زنان و ارتوپدی در کهگیلویه بزرگ امان مردم فقیر را بریده است و انگار که معاون درمانی وجود ندارد و اگر هم وجود دارد بی خیال مردم هست.
هاشم
Iran, Islamic Republic of
رئیس محترم دانشگاه علوم پزشکی
آیاشیرخشک بچه شیر خوار هم باید سیاسی بازی شود
آیا شیرخشک بچه هم سهم تجارت آقازاده‌ها باید باشد
آیا تا به برسی کرده ای که شیر نان بیش از یک ماه در داروخانه ها گیر نمیاد
به خدا آه این بچه های شیر خوار گریبان گیرتان میشه
Romania
شهامت انسان خوبی هست ولی نمیدونم چرا روز اول یکی از سرسخت ترین مخالفان دولت انقلابی را گذاشت مدیر درمان از اصلاحاتی های تترو
طایفه نماینده
Iran, Islamic Republic of
درود بر شما که عین واقعیت را گفتید طایفه گرایی بیداد میکند ی پرستار را به سمت حراست میگذارد به ی پزشک متخصص را از ریاست بیمارستان عزل یک پرستار جایگزین می کنید
۱۲۳
Iran, Islamic Republic of
والا چه بگوییم ، قلم شما با وضعیت موجود همخوانی ندارد

شنیده اید ایشان گزینه ریاست دانشگاه هستند، شروع کردید به تخریب...
100
Netherlands
طرف میخواد با 10 هزار تومن بره پیش پزشک با ادامس خرسی و رنگارنگ .. درس خونده پولم میگیره نوش جونش کی مجانی کار میکنه اخه
پزشک
Iran, Islamic Republic of
چرا باید مدیر امور آزمایشگاهها را از رشته شیمی انتخاب کنه در حالی که هم پاتولوژیست داریم هم دکترای اه زمایسگاه
شفافیت ناکام

شفافیت ناکام

طرح شفافیت، از‌جمله طرح‌های بازمانده از مجلس دهم است که قصه پرغصه‌ای دارد. برای بررسی ...
۵ سرگیجه بزرگ بایدن تا قبل از انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا

۵ سرگیجه بزرگ بایدن تا قبل از انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا

اگر در روز‌ها و ماه‌های منتهی به انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ آمریکا، تغییری جدی در ...
قطع همکاری سیاسی نبوده، اخلاقی بوده‌است

قطع همکاری سیاسی نبوده، اخلاقی بوده‌است

رئیس دانشگاه تهران گفت: من کاملاً مطلع هستم که از ادامه همکاری برخی از این افراد به علت ...
1