تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۵ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۲۰:۵۶
کد مطلب : ۴۴۲۴۵۷
کبنا گزارش می‌دهد

عملکرد ضعیف اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد در جذب منابع و تکمیل تجهیزات لازم

۱۸
۰
عملکرد ضعیف اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد در جذب منابع و تکمیل تجهیزات لازم
کبنا ؛
اعتراف مدیر کل این اداره کل به کمبود تجهیزات و منابع مالی و اعتباری در حالی مطرح است که امسال نیز بودجه سازمان هواشناسی استان تغییر چندانی نداشته و باز هم نسبت به سایر استان‌های همجوار بسیار کمتر است. ناتوانی در جذب اعتبار برای تکمیل تجهیزات و پروژه‌های در دست اقدام از مواردی است که مدیر کل این اداره باید برای چرایی آن پاسخگو باشد
به گزارش کبنا استان کهگیلویه و بویراحمد به دلیل شرایط اقتصادیِ آن و شیوه‌ی معیشت مردم که مبتنی بر کشاورزی و دامداری است، به شدت وابسته به اخبار منتشر شده از سوی اداره کل هواشناسی استان است. کهگیلویه و بویراحمد ۵۷ رودخانه به طول یک‌هزار و ۴۰۰ کیلومتر و ۱۱ هزار کیلومتر آب‌راه، همواره در معرض خسارت‌های ناشی از سیلاب است که همین امر، تقویت تجهیزات مدیریت بحران و پیش‌بینی هواشناسی را  ضروری‌تر کرده است. از این‌رو پیگیری اخبار هواشناسی از مهم‌ترین خبرهایی است که هر روز توسط شهروندان دنبال می‌شود. اما مشکلات مربوط به پیش‌بینی‌های این اداره، مشکلاتی را برای مردم پدید آورده است که می‌تواند باعث کاهش سرمایه اجتماعی این اداره در استان و به‌ویژه کاهش اعتماد عمومی نسبت به عملکرد آن شود.
اداره کل هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد به شدت از کمبود تجهیزات رنج می‌برد. رضا کاکاوند مدیر کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد در تاریخ 6 آذر 1400 در گفت‌وگو با ایرنا اظهار داشت: کهگیلویه و بویراحمد با وجود داشتن ۹ شهرستان تنها ۶ ایستگاه هواشناسی خودکار دارد که یکی از این ایستگاه‌ها تحقیقات کشاورزی است. وی در خصوص طرح‌های ایجاد ایستگاه‌های خودکار هواشناسی در برخی از شهرستان‌های استان نیز گفته بود که این اجرای این طرح‌ها نیز نیازمند تأمین اعتبار هستند. وی با بیان اینکه مجموع اعتبار هواشناسی استان در سال جاری یک میلیارد ریال است گفت: این بودجه پاسخگوی نیازهای کهگیلویه و بویراحمد نیست. بنابراین توسعه زیرساخت‌های هواشناسی در کهگیلویه و بویراحمد ضرورت دارد.
در حالی که یک سال قبل یعنی در تاریخ 9 دی 1399 در گفت‌وگو با ایرنا باز هم از کمبود تجهیزات و مغفول بودن بهره‌وری از تجهیزات مانیتورینگ در استان با توجه به مقدار بارش‌ها سخن گفته بود. این در حالی است که هم‌اکنون تعدادی از استان‌های کشور تجهیزات مانیتورینگ را در اختیار دارند. اگر زیرساخت‌های لازم در این زمینه وجود داشت، کارشناس هواشناسی در صدا و سیما از طریق مانیتور پیش‌آگاهی‌ها را اطلاع‌رسانی می‌کرد. اما هم‌اکنون هشدارهای هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد به صورت سنتی دریافت و به مدیریت بحران استان اعلام می‌شود.
اعتراف مدیر کل این اداره به کمبود تجهیزات و منابع مالی و اعتباری در حالی مطرح است که امسال نیز بودجه هواشناسی استان تغییر چندانی نداشته و باز هم نسبت به سایر استان‌های همجوار بسیار کمتر است. با وجود این‌که خود مدیر کل این این اداره نسبت به این کمبودها اذعان دارد، گویی نتوانسته است در سال جدید اعتبارات لازم را برای تجهیز منابع و امکانات جذب کند. ناتوانی در جذب اعتبار برای تکمیل تجهیزات و پروژه‌های در دست اقدام از مواردی است که مدیر کل این سازمان باید برای چرایی آن پاسخگو باشد. این در حالی است که عمده‌ی زندگیِ مردم و معیشت این استان وابستگی شدیدی به تحولات جوی دارد. شاید در برخی از استان‌های کشور، اخبار هواشناسی از اهمیت چندانی برخوردار نباشد، اما وضعیت در کهگیلویه و بویراحمد به دلیل شرایط جغرافیایی و اقتصادیِ آن بسیار متفاوت است.
با وجود گسترش سایت‌های خبری استانی و لزوم انتشار گسترده‌ی اخبار، این اداره کل از مشکل عدم اطلاع‌رسانی درست رنج می‌برد. گویی از شیوه‌های جدید اطلاع‌رسانی آگاهی ندارند. انتشار اخبار در سایت‌های خبری پربازدید استان و در سایر پلتفرم‌ها می‌تواند کمک شایانی به اطلاع‌رسانیِ حداکثری در خصوص وضعیت جوی و آب و هواییِ استان کند. اما تاکنون چنین اتفاقی رخ نداده است.
از دیگر ضعف‌های این اداره کل نادیده‌گرفته‌شدن از سوی سازمان هواشناسی کل کشور است. بر ما پوشیده است که چرا تاکنون ندیده‌ایم که از سازمان هواشناسی کشور به این استان مراجعه کنند؛ گویی استان کهگیلویه و بویراحمد به طور کلی نادیده گرفته شده است. مدیر کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد باید پاسخ دهد که چرا با وجود کمبود تجهیزات و منابع مالی و اعتباری، تاکنون نتوانسته برای یک بار رئیس سازمان هواشناسی کل کشور را به این استان دعوت کند تا از نزدیک با وضعیت این اداره کل در استان آشنا شود و مشکلات آن را لمس کند.




نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
خدایی حیف بودجه که به هواشناسی استان ما می دن بروید تو حیاتش انگار برهوته
علی
تو حیاطش چی کار باید بکنن.
یاسوج
Iran, Islamic Republic of
دیگه از دست این روانی شده ایم
ایوب
Iran, Islamic Republic of
سلام جنابعالی 😅 حتما و یه دکتر مغز اعصابی مراجعه کن فکر کنوم مغزت جیگ (گیج) وابیه شایدم تکون خرده بو
اداره
Iran, Islamic Republic of
سایت تحلیلی کبنا پی گیر ترین رسانه کهگیلویه وبویر احمد است شفافیت؛ راست گویی مبارزه با فساد را سر لوحه خودش رار داده احسنت
اخ تا روزقیامت
Iran, Islamic Republic of
ضعیف ترین مدیر تاریخ استان کهگیلویه وبویر احمد
ریاست سازمان هواشناسی کشور باید پاسخگو باشد.چرا مدیران ضعیف را برکنار نمی کند
یا مهدی (عج)
Iran, Islamic Republic of
اولأ که آخ تا روز قیامت در جوابت کامنتت بگوم قرار نیست که اگر منافع شما تأمین وانبو سر خود حرف بی ربط بزنیت اون چیزی که ضعیفه اون طرز تفکرات شما هست که ضعیفه در ثانی سازمان هواشناسی در انتخاب مدیران کلیه ادارت استان ها از افراد کاملا تخصصی استفاده ایکنن که خود شما هم اگه کمی عقلت رو بکار بگیری دونی که چخبره و در نوع پیام دادنت چیزی جز حرفلت که فقط داری مغرضانه ایزنی ما چیزی نمیبینیم و ثالثأ قرار نیست که با یه کامنت بی ربط و بی معنی بخواد مدیر رو عوض بکنن مدیران رو از همه نظر ارزیابی میکنن و انتخاب میشنود که فقط با نظر سازمان هواشناسی نسبت به مدیرانش بهتر تصمیم ایگره پس خواهشأ زیادی مغز رو درگیر چرندیاتت نکن، رابعأ این مدیر به همراه معاونینش کاملا مدیر پاکدست خوب متواضع و کاملا به تمام مسائل اداری چه تخصصی و چه به نوع برخورد با کارکنان خدومش اشراف کامل داره پس بازم خواهش داریم کمی اون مغز و دید منفی ات رو به مسائل بازتر کن و در آخر بازنگری رو داشته باش.
علی
Iran, Islamic Republic of
وقتی یک کارشناس بیاد مدیر بشه باید اداره کل را تخته کرد چند روزه در این ساختمان یخ زدیم کسی هم به دادمان نمیرسه مدیر میخاد بره فقط یه فکر مزایای خودشه دنبال بودجه گرفتن هم نیست. استانداری ونمایندگان خواب هستن
مجموعه مدیریتی
Iran, Islamic Republic of
ایک مجموعه سه نفری ابروی هواشناسی استان را برده اند سازمان هواشناسی کشور این چند سال هم خواب تشریف دارند
دیدبان
Iran, Islamic Republic of
همه کارمندان هواشناسی منتظر تغییر مدیر هستند...
مدیری که با تغییر وضعیت مالی و اداری هواشناسی این اداره کل را از این وضعیت نابسامان نجات دهد.
هواشناس
Sweden
به گفته دوستان اخیرا اختلاس 50 میلیونی در اداره کل روی دا ده است لطفا پیگری نمایید تا موضوع روشن گردد
Sweden
اگه سازمان از همان روز اول به سامانه 360 در مورد ارزیابی مدیر تو سط همکاران توجه میکرد سرنوشت هواشناسی استان ک.ب به این وضعیت مدیریت ضعیف پایان داده میشد
یاسوج
Sweden
سازمان هواشناسی کشور تعطیله حال میخواهی مدیر در استان کهگیلویه وبویر احمد چه کار کنه
کارشناس
Sweden
هواشناسی استان که مدیر نداره اگه مدیر داشت ایستگاه باشت بعد از شش سال که ساختمانش هم تکمیل می باشد افتتاح میشد
فقط فکر وذکرش شده بورس وارز خارجی
Sweden
این مدیران فقط تکیه به صندلی میدن ببیند کی بودجه خودش میاد بخورنش نه معاون داریم نه مدیر
شیرین
شما زیاد حرف ازنی........
زینت
Iran, Islamic Republic of
سایت محترم کبنا نیوز فقط و فقط دنبال تخریب مدیران هستش اللخصوص آن دسته مدیرانی که تحت هیچ شرایطی و بدون نگرش سیاسی و بلکه فارغ از اینها کاملا فرا جناحی کار میکنند .لذا به طروقهای خاص چه بسا اینکه با توجه به اینگونه رفتارهای رسانه ای که میشود میتوان گفت اصلا مورد تأیید آحاد مردم نیست جز افراد انگشت شماری که فقط منافع خودشون رو در نظر میگیرند که اگر منافعشان دیده بشه تعریف و تمجید میکنند ولی اگر غیر از این باشد شروع به تخریب مدیر با روشهای خاص خودشون میکنند و لو اینکه نوک انتقادات بی ربطی را بسوی مدیران گرفته، گرچه در این مورد خبرهای رسانه ای که در سایت مورد نظر هستش و هدفی جز کوبوندن مدیر دستگاهها ندارند و بلکه میبینیم و شاهد بی نتیجه ماندن و یا اینکه بهتر میتوان گفت اهداف از پیش تعیین شده شان هم نقش بر آب میشه...لطفا خواهشأ کمی جای تأمل دارد.
کارمند
Iran, Islamic Republic of
بوام بوام ۵۰ میلیون اختلاس بابا بیشتر ایگفتین که خندمون نگیره🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣
علاقه اصولگرایان به دولت در سایه

علاقه اصولگرایان به دولت در سایه

دولت در سایه امر سیاسی مرسومی در کشورهای توسعه‌یافته است و اگر به صورت سازمان‌یافته پیش ...
ایده آقا‌محسن در دست رئیس

ایده آقا‌محسن در دست رئیس

صاحب‌نظران معتقدند وضعیت فعلی کشور فعلا اجازه هیچ آزمون و خطایی، آن‌هم در حد تغییرات ...
هرگز این نوع چایی را ننوشید

هرگز این نوع چایی را ننوشید

چای تازه‌دم یکی از سالم‌ترین نوشیدنی‌هاست که مصرف آن در جامعه ما طرفداران زیادی هم دارد،...
1