تاریخ انتشار
جمعه ۱۱ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۲۲:۲۳
کد مطلب : ۴۵۵۱۵۵
جام جهانی 2022 قطر؛

خلاصه بازی کره جنوبی و پرتغال؛ صعود معجزه‌آسای کره به یک‌هشتم نهایی 

۱
۱
خلاصه بازی کره جنوبی و پرتغال؛ صعود معجزه‌آسای کره به یک‌هشتم نهایی 
کبنا ؛ تیم فوتبال کره‌ جنوبی بازی باخته برابر پرتغال را با پیروزی ۲ بر یک عوض کرد تا به دلیل گل زده‌ بیشتر نسبت به اروگوئه راهی دور دوم جام جهانی ۲۰۲۲ شود. 
            

به گزارش کبنا، تیم‌های کره‌ جنوبی و پرتغال از ساعت ۱۸:۳۰ دقیقه در هفته‌ سوم دور گروهی رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۲ در گروه هشتم به مصاف یکدیگر رفتند که در پایان جنگجویان تائه‌گوک با نتیجه‌ی ۲ بر یک به پیروزی رسیدند.
فرناندو سانتوس، سرمربی کهنه‌کار پرتغال به واسطه‌ی قطعی شدن صعود تیمش، به چند بازیکن اصلی مثل برونو فرناندز، روبن دیاز و برناردو سیلوا استراحت داده بود. با این حال آنها خیلی زود به گل دست یافتند.
۲ بازیکن تازه‌وارد پرتغال به ترکیب اصلی همه‌کاره‌ این گل بودند. دیوگو دالو از سمت چپ حرکتی عالی را انجام داد و توپ را به صورت کات‌بک راهی محوطه‌ جریمه کرد. ریکاردو هورتا توپ ارسالی را با ضربه‌ای تک‌ضرب به قعر دروازه‌ کیم سئونگ گیو فرستاد تا سفیدپوشان شروع خوبی داشته باشند و در دقیقه‌ پنج به گل اول بازی دست پیدا کنند.
کره که دیگر چیزی برای از دست دادن نداشت، بر شدت حملات خود افزود. آنها در غیاب سرمربی پرتغالی خود یعنی پائولو بنتو که به دلیل دریافت کارت قرمز در بازی قبل، محروم بود خیلی زود به گل تساوی دست یافتند.

کیم یونگ گوون، مدافع پیش‌تاخته‌ کره در دقیقه‌ ۲۷ نتیجه را به تعادل کشاند. کرنر ارسالی از سمت چپ به صورت تصادفی به بدن رونالدو برخورد کرد و جلوی پای بازیکن گلزن رسید و نیمه‌ نخست با نتیجه‌ یک بر یک تمام شد.
در ۴۵ دقیقه‌ دوم پرتغال سعی در اداره‌ بازی داشت و حملات پراکنده‌ کره با واکنش‌های خوب مدافعین و دروازه‌بان نماینده‌ اروپا دفع می‌شد و به نتیجه نمی‌رسید.
بازی می‌رفت با همان نتیجه‌ نخست به اتمام برسد اما اتفاق بزرگی در دقیقه‌ ۹۱ رخ داد. پاس در عمق سون هیونگ مین به هوانگ هی‌چان رسید و مهاجم وولورهمپتون با ضربه‌ای دقیق گل دوم ببرهای آسیا را زد تا این تیم به خاطر گل زده‌ بیشتر نسبت به اروگوئه با چهار امتیاز در رده‌ دوم قرار بگیرد و به عنوان سومین تیم آسیایی راهی مرحله‌ یک‌هشتم نهایی شود.
پرتغال نیز با تجربه‌ اولین باخت خود در این جام با ۶ امتیاز صدرنشین شد. آنها در مرحله‌ بعدی حریف تیم دوم گروه هفتم می‌شوند.
ترکیب ابتدایی کره جنوبی:
کیم سئونگ گیو، کیم جین سو، جونگ وو یونگ، هوانگ این بئوم، سون هیونگ مین، چو گوئه سونگ، لی جائه سونگ، کیم مون هوان، لی کان جین، کیم یونگ گوون، کوون کیونگ وون.
سرمربی: پائولو بنتو
ترکیب ابتدایی پرتغال:
دیگو کاستا، دیوگو دالو، پپه، آنتونیو سیلوا، ژائو کانسلو، روبن نوس، ماتئوس نونز، ویتینیا، ژوآیو ماریو، ریکاردو هورتا و کریستیانو رونالدو
سرمربی: فرناندو سانتوس
هق هق گریه - لحظات فوق احساسی بعد از صعود
 این جام جهانی برای سون هیونگ مین اهمیت زیادی داشت او حتی پس از شکستگی استخوان اطراف چشم هم ترجیح داد با ماسک محافظ در اردوی تیمش حاضر شود و در جام جهانی به میدان برود.
سون هیونگ مین که در دو بازی نخست اثر چندانی بر نمایش کره نداشت و پس از بازی غنا با چشمانی اشک بار زمین را ترک کرد، این بار با اشک شوق صعود تیمش را جشن گرفت.

در طول ۹۰ دقیقه سون تلاش زیادی برای اثرگذاری بر نتیجه انجام داد و در سرانجام در نخستین لحظات وقت اضافه با حمل توپ و فرار فوق‌العاده و در نهایت پاس در عمق دیدنی، زمینه‌ساز گلی شد که کره‌جنوبی را به مرحله حذفی جام جهانی رساند.
سون بلافاصله پس از سوت پایان و در حالی که به وضوح با ماسک روی صورتش احساس راحتی نمی‌کرد، ماسک محافظ را از خود جدا کرد و روی زمین نشست و در حالی که هق هق گریه‌اش بازیکنان هم‌تیمی را به خود جلب می‌کرد، لحظات بعد از پیروزی را سپری کرد.





حضور بازیکنان هم‌تیمی در کنار سون هیونگ مین نیز نتوانست او را آرام کند و سون صعود کره‌جنوبی به مرحله بعدی را با احساس متفاوت نسبت به همه حاضران در ورزشگاه جشن می‌گرفت.
کاپیتان کره که حذف در مرحله گروهی را یک شکست بزرگ برای خود می‌دانست، پس از قطعی شدن صعود به سایر بازیکنان هم‌تیمی ملحق شد و جشن کوتاهی را با آنها بر پا کرد و سپس به رختکن رفت.
این اولین صعود کره‌جنوبی به مرحله حذفی در ۱۲ سال اخیر است که به رهبری سون هیونگ مین رقم می‌خورد و حالا کره در انتظار برزیل خواهد بود تا جاه‌طلبی خود را پس از پیروزی مقابل پرتغال، برابر یک مدعی دیگر نشان دهد.


نام شما

آدرس ايميل شما

آرشان
United States
سردار آزمون مهدی طارمی
درخشش دو عضو هیئت علمی و دو دانش‌آموخته دانشگاه یاسوج در جمع «دانشمندان برتر دنیا»

درخشش دو عضو هیئت علمی و دو دانش‌آموخته دانشگاه یاسوج در جمع «دانشمندان برتر دنیا»

دو عضو هیات علمی و دو دانش آموخته دانشگاه یاسوج در سال ۲۰۲۲ میلادی در لیست یک درصد دانشمندان ...
سید محمد خاتمی: براندازی نه ممکن است نه مطلوب

سید محمد خاتمی: براندازی نه ممکن است نه مطلوب

سید محمد خاتمی: انکار وضع بدی که به نام زندگی بر مردم تحمیل می‌شود نارضایتی را از بین ...
راه تغییرات از کدام طرف است؟

راه تغییرات از کدام طرف است؟

اولین و شاید جدی‌ترین گام در مسیر انجام اصلاحات و تغییرات در جوامع مختلف، نیازمند پذیرش ...
فایل های مرتبط
1