تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۰۷:۳۰
کد مطلب : ۴۵۸۰۱۵
سوسن صفاوردي: ما را محترمانه اخراج کردند؛

«مادر شوهر» مهناز افشار غیرانقلابی از کار درآمد

۳
۵
«مادر شوهر» مهناز افشار غیرانقلابی از کار درآمد
کبنا ؛
روزگذشته سوسن صفاوردي خبر برکناري‏‌اش از دانشگاه آزاد را به «رويداد24» داد. هفته گذشته خبري مبني بر «بازنشستگي اجباري» چند تن از استادان دانشکده علوم سياسي واحد تهران مرکزي منتشر شد.
طبق اطلاعي که اين استادان داده بودند، در حالي‌که دروس آ‌نها روي تابلوي دانشکده هم بوده، به آنها اعلام شده که براي تسويه حساب و انجام فرآيند پايان کار به دفتر اداري دانشکده مراجعه کنند.
اخراج به بهانه اسلامي کردن دانشگاه‏‌ها
سوسن صفاوردي، همسر محمدعلي رامين و مادرشوهر مهناز افشار است. او روزگذشته گفت که: «ما 9 نفر استادي که حکم بازنشستگي را به بهانه سن بازنشستگي تامين اجتماعي ابلاغ کرده‏‌اند، بار‏‌ها و بار‏‌ها مورد تهمت قرار گرفيتم که ضدانقلاب هستيم، عدم لحاظ حق‏‌التدريس در ترم جاري براي ما را نيز با همين ادله توجيه کردند. دانشگاه آزاد مدعي عمل پيرو چارچوب‏‌هاي اخلاقي است اما بايد اين سوال از تصميم‏‌گيران آن پرسيده شود اينکه 9 نفر را يکماه مانده به سال جديد تسويه کنند و به اين فکر نکنند چندين ماه هم طول مي‏‌کشد تا تامين اجتماعي حقوق آنها را واريز کند و چگونه قرار است زندگي را سر کنند، با کداميک از معيار‏‌هاي اخلاقي قابل سنجش است؟ اين حرکت کاملا غيراخلاقي و غيرعلمي است. اگر رئيس دانشکده فردي دلسوزي نسبت به اين 9 استاد بود، حداقل زودتر به اساتيد اطلاع مي‏‌داد که چنين اتفاقي در حال رخ دادن است!» صفاوردي با بيان اينکه در 4 - 5 ترم گذشته در دانشکده علوم سياسي، شاهد کادرسازي و کادربندي بوده‏‌ايم، بيان داشت: طبق مصوبات ابتدا بايد اساتيد هيات علمي ساعت‏‌هاي موظفشان کاملا پر شود و اگر خواهان حق‏‌التدريس هم هستند بازهم اولويت با هيات‏‌هاي علمي است، اما در دو سه سال گذشته سياست رياست جديد دانشکده، اين رويه به شکلي چشمگير اعمال شد که بيش از 15 نفر افراد خارج از دانشکده که حق‏‌التدريسي بودند به دانشگاه مي‏‌آمدند و بعضا دروس تخصصي ما را به آ‌نها مي‏‌دادند و با اظهار علني رئيس دانشکده که تدريس بايد توسط افراد انقلابي انجام شود. او توضيح داد: رئيس دانشکده بار‏‌ها تاکيد کرده افرادي که «انقلابي» هستند بايد در اين دانشکده تدريس کنند. حالا اينکه منظور ايشان از انقلابي بودن چيست و ايشان بر چه مبنايي خود را مرجع ذي‏‌صلاح براي تشخيص ميزان انقلابي بودن اساتيد مي‏‌داند، مشخص نيست. قطعا ايشان بايد در قبال ادعاي خود پاسخگو باشند. وي در نهايت اشاره کرد که حقوقش 7تا 8 ميليون خواهد بود.

تحقق آنچه «رامين» مي‏‌خواست
جالب است به اظهارات همسر او يعني محمدعلي رامين درباره دانشگاه آزاد در سال 87 يعني زماني‌که در دولت بود، توجه شود. رامين تاکيد زيادي بر اسلامي بودن دانشگاه‏‌ها داشت و براي تخريب دانشگاه آزاد گفته بود: «بايد براي مشكلات دانشگاه آزاد فكري شود؛ دلسوزان حوزه علميه، مسئولان حكومت، نمايندگان مجلس شوراي اسلامي، قضات قوه‌قضائيه، محققان، انديشمندان، اساتيد دانشگاه و... بايد تدبيري را براي مشكلات و خطرات اين دانشگاه بينديشند و....» وي در ادامه با اشاره به تلاش دشمنان براي ضربه‌زدن به انقلاب اسلامي، دانشگاه آزاد را بهترين بستر براي ورود دشمنان براي ضربه‌زدن به نظام دانست و گفته بود: «اين سازمان مي‏‌تواند با دادن مدارك جعلي و نيمه جعلي، ساختگي و يا حتي واقعي پوشالي به برخي از مديران به جاي آموختن علم به مدرك‌گرايي بپردازد و از اين طريق آنها براي اداي دين خود به آن سازمان مجبور خواهند شد تا براي خدمت‌رساني و جبران دين خود امكاناتي را كه در اختيار خود دارند را در اختيار آن سازمان قرار دهند. با اين روش به تدريج آن سازمان به اصطلاح علمي مي‏‌تواند ساختارهاي سياسي حكومت را در هم شكند و آهسته آهسته صداقت كارگزاران حكومت را از آنها بگيرد و با دادن مدرك به مديران و كارگزاران نظام در تمام دستگاه‏‌ها نفوذ كرده و اهداف و خواسته‏‌هاي خود را دنبال كند، در اين زمينه نيز چنين سازماني مي‏‌تواند محل خوبي براي اجراي اين‏‌گونه اهداف دشمن باشد.»
مادر شوهرش مدافع عروس شد!
نام سوسن صفاوردي زماني در رسانه‏‌ها مطرح شد که پسرش يعني ياسين با مهناز افشار ازدواج کرد. صفاوردي در يک مصاحبه در پاسخ به اين سوال که ‏‌به‏‌عنوان يک مادرشوهر فکر مي‏‌کنيد مادرشوهر خوبي براي عروستان هستيد؟ گفته بود: «من اين را نمي‏‌توانم جواب بدهم. بايد از عروسم بپرسيد....» وي در واکنش به اينکه «عروس‌تان را دوست داريد؟» تاکيد کرد: «مگر مي‏‌شود نداشته باشم....» زماني‌که از صفاوردي سوال شد ‏‌دلتان نمي‏‌خواست عروس ديگري داشته باشيد؟ رابطه‏‌تان چطور است؟ ادامه داد: «دل من که نبايد مطرح باشد. رابطه ما بسيار خوب است.» در سال 98 هم سوسن صفاوردي، مادر ياسين رامين، همسر مهناز افشار، به سخنان تند بهروز افخمي درباره علت مهاجرت اين بازيگر به خارج از کشور، پاسخ داد. بهروز افخمي در گفت‏‌وگو با شبکه افق، گفته بود: «حمايت‏‌هاي همسر مهناز افشار از مزخرفات او باعث رفتنش از ايران شد.» در واکنش به اين سخن، سوسن صفاوردي، در صفحه اينستاگرامي‏‌اش، متن زير را منتشر کرد: «جناب آقاي بهروز افخمي، درمقام يک استاد دانشگاه بايد عرض کنم اظهارات اخير شما در پاسخ به مجري شبکه افق به طرز شگفت‏‌آوري، تاسف‌برانگيز است. اينکه شما چه منشي را در پيش داريد، انتخاب خود شماست؛ اما آنچه غير قابل چشم‌پوشي است، ميدان دادن به امثال جنابعالي است.»
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
دیگه رفته با ابی.مادر شوهرش مرحوم مادر ابی است
پارسا
Iran, Islamic Republic of
لعنت بر امثال صفاوری
رز
Iran, Islamic Republic of
اولا این خانم ازهمونایی که شما بعنوان یاران امام عصر درزمان دولت احمدی می شناختید دوم اینکه خانم صفاوردی مگه میشه کسی چندسال توبدنه دولت باشه ونون ونوای ذخیره نداشته باشه
علی‌اف از دمیدن بر آتش تنش حداکثری با ایران چه می‌خواهد؟

علی‌اف از دمیدن بر آتش تنش حداکثری با ایران چه می‌خواهد؟

برخلاف رویکرد تعاملی و ایجابی تهران، جمهوری آذربایجان با افزایش ضریب رویکرد تقابلی، بر ...
ماجرای پشت در شورا به جلسه راه یافت

ماجرای پشت در شورا به جلسه راه یافت

همزمان با شروع هفتمبن جلسه پرسش شورا از شهردار، مردی که پشت در ایستاده بود گفت: من باید ...
اثر یک دهه بر بازار دلار

اثر یک دهه بر بازار دلار

 برخی فعالان می‌گویند احتمالِ رفتن دلار به سوی کانال بالاتر وجود دارد ولی دشوار است که ...
1