تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۱۹:۲۴
کد مطلب : ۴۵۹۸۳۹
یادداشت ویژه کبنانیوز؛

نامه‌هایی که فقط برای سفارش نورچشمی‌ها نوشته می‌شوند / لزوم سفر هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان به کهگیلویه و بویراحمد

۵۱
۱
نامه‌هایی که فقط برای سفارش نورچشمی‌ها نوشته می‌شوند / لزوم سفر هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان به کهگیلویه و بویراحمد
کبنا ؛
در حالی که کهگیلویه و بویراحمد یکی از بالاترین نرخ‌های بیکاری در کشور را دارد، اما سفارشات گاه و بی‌گاه نمایندگان موجب تعمیق بیشتر این مسأله اجتماعی می‌شود.
به گزارش کبنا، بیکاری یکی از اصلی‌ترین مسائل اجتماعی در کشور است. در حالی که در چند سال اخیر اندکی از میزان بیکاری کهگیلویه و بویراحمد کاسته شده است، اما باز هم این استان یکی از بالاترین نرخ‌های بیکاری در کشور را دارد.
عدم توسعه صنعتی، خدماتی و کشاورزی در کهگیلویه و بویراحمد در پیوند با بافت سنتی و طایفه‌ایِ حاکم بر آن، شکل و شمایل خاصی به وضعیت بیکاری در کهگیلویه و بویراحمد داده است.
در بستری که علایق سیاسی و طایفه‌ای به شدت به هم گره خورده‌اند، آن روی دیگر سرمایه اجتماعی را می‌بینیم؛ در حالی که سرمایه اجتماعی در یک بستر دموکراتیک و آزاد، موجب رشد اجتماعی و اقتصادی می‌شود، در بستر عشیره‌ای و طایفه‌ای کهگیلویه و بویراحمد موجب دامن زدنِ بیشتر به فساد شده است.
خب حالا شخصی که قدرت سیاسی در شهرستان‌های استان را بر عهده دارد، به دلیل عقبه طایفه‌ای‌اش، نزدیکان خود را در اولویت برای اعطای منافع قرار می‌دهد. بارها دیده شده است که با سفارشات نمایندگان کهگیلویه و بویراحمد، حجمی از نیروهای بیکار به صورت فله‌ای وارد یک دستگاه یا مجموعه می‌شوند.
کافی است نگاهی به ترکیب نیروهای انسانی در شرکت گاز استان پرداخت تا متوجه عمق فاجعه شد؛ وضعیت دانشگاه علوم پزشکی نیز اظهر من الشمس است. آموزش و پرورش ملک طلق یک عده خاص شده و دستگاه‌های دیگر نیز وضعیت بهتری ندارند.
طبق این نگاه، نظام اداری کهگیلویه و بویراحمد همچون غنیمتی است که باید بین قدرتمندان تقسیم شود؛ نمایندگان نیز به‌سان فاتحان این بازی، این جسارت را به خود می‌دهند که مهره‌های غیرهمسو با خود را حذف و یا کم‌اثر و مهره‌های دیگری را وارد بازی کنند که تنها مزیت‌شان همسویی‌شان است؛ همینطور است که شایستگی و تخصص قربانی منافع شخصی و جریانی می‌شود.
البته دخالت‌های سیاسیون تنها به به‌کارگیری نیرو در ادارات محدود نمی‌شود. آنها حتی در عزل و نصب‌ها نیز به طور واضح و علنی دخالت می‌کنند؛ در حالی که در گذشته، سعی می‌کردند به نوعی دخالت‌ها را از دید عموم مخفی کنند، اما امروزه بدون ذره‌ای پنهان‌نگاری، علناً در ریز و درشتِ پست‌ها دخالت می‌کنند؛ تا جایی که برخی به طعنه از دخالت نمایندگان در عزل و نصب آبدارچی یک اداره نیز نام می‌برند.
اما مورد عجیب این است که اخیراً نامه‌ای در فضای مجازی دست به دست می‌شود که در آن یکی از نمایندگان 15 نفر از نزدیکان خود را برای تصدی پست معرفی کرده است؛ فارغ از صحت و صقم این نامه، مسأله ما این است که چرا باید چنین بسترهایی در کهگیلویه و بویراحمد فراهم باشد تا اینچنین تیشه به ریشه شایسته‌سالاری زده شود.
حتی اگر این نامه نیز اعتبار نداشته باشد و ما آن را قلم بگیریم، نمی‌توان از نامه‌های دیگری چشم پوشید که در گذشته دست به دست می‌شد و ده‌ها نفر بر اساس آن برای به‌کارگیری سفارش می‌شدند. این نامه‌ها بر پیشانی تاریخ مجموعه اداری این استان حک شده‌اند.
شاید بد نباشد به عنوان یک پروژه تحقیقاتی، رویه‌های نامه‌نگاری متنفذین و نمایندگان برای به‌کارگیری نیرو در استان مورد بررسی قرار گیرد تا متوجه شویم چه رویه‌ها و فرایندهایی به این قضیه شکل داده‌اند.
در حالی که درد دل اغلب جوانان تحصیل‌کرده کهگیلویه و بویراحمد تنها و تنها بیکاری است، اما موانعی که با چنین دخالت‌های بیجایی، شایستگان را نفی و طرد می‌کنند، سرجمع موجب اظهار نارضایتی، تبعیض و بی‌اعتمادی شهروندان نسبت به نظام سیاسی می‌شود. نمایندگان باید پاسخ دهند مصلحت نظام را در اولویت می‌دانند یا خود و نزدیکانشان را؟ آنچه که از رصد برخی رفتارهای آنها دیده می‌شود، گمان دوم را بیشتر تقویت می‌کند.
چنین رویه‌های نامیمونی علاوه بر به‌کارگیری و جذب نیرو، همان‌طور که گفتیم در عزل و نصب‌ها نیز دیده می‌شود؛ حتی اخیراً فردی به عنوان جوان برتر رسانه‌ای و بالاتر از آن جوان برتر سال کهگیلویه و بویراحمد در سال جاری برگزیده شد که کمترین شاخص‌های برتر بودن را نیز ندارد و از سوی دیگر، حداقل به اندازه انگشتان دو دست می‌توان جوان نام برد که شایستگی‌های بسیار بیشتری دارند، اما حیف و صد حیف که به منابع قدرت متصل نیستند.
با این همه، نکته امیدوارکننده، رفتار استاندار کهگیلویه و بویراحمد در برابر چنین اقداماتی است. احمدزاده از همان ابتدا عزم خود را برای برخورد با چنین استخدام‌های خارج از ضابطه‌ای جزم کرده بود. بارها نیز در نشست‌های مربوطه، تأکید کرده که استخدام تنها از طریق آزمون و با طی مراحل قانونی امکان‌پذیر است. این رفتار احمدزاده می‌تواند به کاهش هر چه کمتر چنین تبعیض‌های در استان کمک کند.
اما به هر صورت لازم است هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان و تیم بازرسی به استان کهگیلویه و بویراحمد سفر کنند تا چند و چون دخالت نمایندگان در اموری که قانوناً در اختیار آنها نیست روشن شود. واضح است قدرت نمایندگان حد و حدودی دارد و آنها تنها وظیفه نظارتی بر عهده دارند. اما بسیاری اوقات نبودِ حلقه‌های میانی بین مردم و مسئولان را بهانه کرده و در امور اجرایی دخالت می‌کنند. البته این سفارشات تنها به نمایندگان قانونی محدود نمی‌شود. حتی آنهایی که ازشان به عنوان قوه چهارم در کهگیلویه و بویراحمد یاد کردیم نیز به صورت مستقیم و غیرمستقیم سفارش می‌کنند.
واضح است ایجاد فرصت برابر برای همگان، نه تنها موجب رضایت همگانی می‌شود، بلکه سرجمع توسعه اقتصادی و سیاسی نظام را نیز به دنبال دارد. اما کو گوش شنوای نمایندگان؟!
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
اگه فقط تقاضای استخدام این افراد را کرده بود کاری نداشتم.
ولی اون بخش که میگه با توجه به شرایط استان ک.ب که حضوری خدمتتون عرض کردم، واقعا اجحاف در حق هممونه

رفته پیش قالیباف از شرایط اشتغال و مشکلات استان گفته و در نتیجه برای رفع اون مشکل و کمک به استان پیشنهاد داده ۱۱ نور چشمیش برن سر کار
میلاد
Iran, Islamic Republic of
کرو ایما هونی تامرایی تا سه دوره بالا و سرور هستم
Iran, Islamic Republic of
شتر در خواب بیند پنبه دانه
دانشجو
Iran, Islamic Republic of
دخالت نماینده در آموزش و پرورش کاملا مشهوده وقتی نمیشه نماینده را برکنار کرد نیروهای نظارتی باید دخالت کنند و مدیرکل این اداره را عزل کنند
Iran, Islamic Republic of
بررسی کنید چه دست های پشت پرده ای اجازه پیگیری/ آموزش و پرورش عشایر را نمی دهد.
چرا حراست اداره که تخلفات را پیگیری می کرد لغو ابلاغ شد؟
جوان بیکار
Iran, Islamic Republic of
جهت استخدام در اداره //اگهی آزمون استخدامی میزنن
بعدش با نامه عده ای را از وزیر مجوز و بدون آزمون استخدام میکنند واقعا گناه ما چیه؟
کسانی که آزمون استخدامی شرکت کردند ولی میگن ذخیره هستید ولی بقیه بدون آزمون میان ..چراغ خاموش
بعد جناب آقای استاندار هم مداوم مصاحبه میدهد بدون آزمون استخدام ممنوع است ولی واقعیت چیزی دیگر است
آیا این عدالت است لطفا بررسی کنید
Iran, Islamic Republic of
اینهمه روزانه چرت وپرت می نویسید خسته نشدی مگه قبلا کوروکرولال بودید حالا بینا شدی فقطمزخرف ووقت مردم رامی گیری همه هم کذب ومغرضانه.
سید عزیز
Iran, Islamic Republic of
سی سال است که ما به این مکافات نامه های سرکاری گرفتاریم و همچنان ادامه دارد
فرهنگ باید عوض بشه وگرنه همچنان باید با این نامه های سرکاری مشغول باشیم .
Iran, Islamic Republic of
نمایندگان/ در امور اجرایی دخالت آشکار می کنند،آ.. را که به نام چند نام خانوادگی سند زده اند و دخل و تصرف های غیرقانونی می کنند و آن را مرکز و بنگاه سیاسی برای پیشبرد اهداف شان قرار داده اند.
دخالت این گونه افراد که فقط بستگان خویش را می بینند،صدای اعتراض نماینده ی ولی فقیه در استان را هم درآورد که نمایندگان در کار قوه ی اجرایی دخالت نکنند.
استاندار هم هیج مرزبندی با این اقدامات ساختارشکنانه نمی کند و این ضعف مبیّن وی است
مردم از این همه تبعیض و اجحاف و بی عدالتی واقعا"خسته شده اند
شهر عملا"شهرداری ندارد و رها شده است؛باز هم نماینده ی ولی فقیه به اعضای شورا هشدار دادند و استاندار یا نمی تواند یا نمی خواهد سر وسامانی به وضعیت شهر بدهد.
آموزش و پرورش بویراحمد و عشایر کامل در دست اصلاح طلبان است نیروهای غیرهمسو با دولت .و اداره ی کل آموزش و پرورش استان هم بیشتر انتصاب ها است.فرهنگیان از این بی سر و سامانی خسته و ناراضی اند و این شایسته و زیبنده ی دولت رئیسی نیست.
تمام امید مردم به نهادها و سازمان های اطلاعاتی و امنیتی است که با کسانی که به این آشفتگی دامن زده اند،برخورد شود.
شورای نگهبان مگر چه کار دیگری باید نمایندگان انجام دهند تا در بررسی صلاحیت آنها لحاظ باید شود؟!!!
هیات نظارت بر رفتار نمایندگان باید از نزدیک درجریان تک تک انتصابات و استخدام ها و نسبت شان با نمایندگان قرار داده شود.
نیروهای واقعی طرفدار دولت و نه پست گرفته ها ،باید برای از بین بردن چنین خویشاوند سالاری های نمایندگان و استاندار، روی سفر دوم رئیسی برنامه داشته باشند و قومگرایان را رسوا نمایند.
Iran, Islamic Republic of
/// که هر چه درس وصیت نامه در دانشگاه آزاد است را اکرامی غیرمنصفانه و به وی واگذار کرده/ حالا برای هلدینگ سروپا می شکند؛این بود ماهیت کسی که می خواست و ادعا داشت به عنوان نماینده ی جریان انقلاب وارد عرصه ی سیاسی شود،خدا را شکر ماهیت چنین افرادی برای مردم رو شد.
همشهری
Iran, Islamic Republic of
اولا ، که باید افرادی معرفی شوند که همسو با دولت فعلی باشند
دوما ، مگه نمایندگان قبلی مخالفان خودشان را معرفی می کردند!؟
ضمنا این فقط معرفی نامه هست، بررسی کنید ببینید چند نفر بکار گرفته شدند
البته این موج تخریب شکست خورده، از همونی است که بساطش برچیده شد...
از جمله در هییت علمی نمودن در دانشگاه یاسوج و...
ببینید در سنوات قبل چه افرادی در هلدینگ ها بکار گرفته شدند!؟
بعد هم فرزندان و دامادان خودشان را بردند
پس یه سوزن به خودت بزن، یه جوالدوز به دیگران...
منتظر افشای استخدام های گذشته بستگانتان در هلدینگ ها و مرقومه هایتان باشید
انسان عادی
Iran, Islamic Republic of
سلام ، تعصب هایی مثل شما باعث جناح گیری برخی افراد شده و دچار بیکاری ساختاری هستیم و اوضاع اقتصادی به صرف سیاست های کثیف چیده شده . رشته فقه رو می‌زارن برای بیمه و سلامت!
چه انتظاری دارید !


اصل تخصص و دغدغه مندی افراد هست.
Czech Republic
چرت نگو
United States
کمایی تخریب نکن
از نامه های هدایت‌خواه برای بورسیه شدن عده ای در دانشگاه یاسوج
چرا نمی‌گویی.؟?
Iran, Islamic Republic of
نامه صحت داره ، شماره نامه را از مجلس استعلام کنید مشخص میشه ، فعلا مونده ،هرچند خود مردم همچنین وضعیتی را برای این استان خواستند
Iran, Islamic Republic of
سلام چرا در ادوار گذشته با اون همه نیروهای فله ای که در ادارات بکارگیری شد حتی یکبار برای دفاع از حقوق مردم و جوانان مظلوم به دفاع از آنان نپرداختی برادر،،،،،، سعی کن حداقل وجدان را سرلوحه کارتون قرار بدید بذار تا عده ای هم به نون و نوایی برسند شاید که واقعا مستحق باشن
دانلود
Iran, Islamic Republic of
نمیدونیم اصل موضوع چی بوده، چطور قضاوت کنیم.
پیمان
Iran, Islamic Republic of
خدا لعنتت کنه ....
سالار
Iran, Islamic Republic of
اون دنیایی هم هست ای مسئولین...
،،،،،،،
Iran, Islamic Republic of
با سلام
کبنای عزیز
این استان/ بدون عوامل پشتیبانی اجزائی کنونی حل خواهد شد
یکسر قضیه نمایندگان می باشند عوامل اصلی درسایه هستند دارند جامعه ریشه دار استان را از مسیر زندگی شرافتمندانه به سوی خرابکاری شرفت مندانه سوق می دهند به هیچ کس نباید اعتماد کرد عوملی دارند استان مدیریت می کنند که با هیچکدوم اصول اولیه انسانی پایبند نیستند انسان های منصب پرست که تشنه پست بودند از شرایط بحرانی زای کشور نهایت استفاده را کرده اند بر مناصب مهم تصمیم گیری و تصمیم سازی جامعه را به سمت سبک زندگی .، اختلاف و تفرقه وانتقام جویی طایفه گرایی ، بی عدالتی، می برند در مقابل اینها راهی نیمه سخت با مسوالان فراستانی نیست .
هدف نهایی آنها عصبانی کردن جامع برای بدنام کردن نظامی است که در سایه آن رشد و پیشرفت کردند انسانی که به ریشه های پیشرفت خود تبر می زند صلاحیت هیچگونه تصمیم گیری و تصمیم سازی در هز سطحی ندارند اینکه اینها اینقدر آزادی بیان آزادی اختیار بدست آورده اند نشان پایه فکری محکم جمهوری اسلامیست اینقدر دچار توهم شده اند که جمهوری اسلامی ایران را بد نام کنند اگه اهل فهم بودند بعد از ۲۲بهمن و حضور مردم دست از توهم بازی خود بر می داشتند .
رضا
Iran, Islamic Republic of
اگه حرف،حرف مردم هست میگوییند کار میخاییم میگویند کادر سازی در مرکز قدرت در تهران کنید مردم میگویند اشتغال میخواهیم.اما اگه حرف شما سیاسیون منفعت طلب هست خب تکلیف همه ما مشخصه.
Iran, Islamic Republic of
فقط مرد مقتدری چون منتظریان می تواند این رانت خواری و قوم و خویش بازی را در استان جمع کند.
120
Iran, Islamic Republic of
اره از پسرش معلومه
ضد سیاست کثیف
Iran, Islamic Republic of
آش آش به همین خیال باش🤏
Iran, Islamic Republic of
باید هیات نظارت بر رفتار نمایندگان به قوم و خویش بازی و رانت و فساد و سوءاستفاده از مقام و موقعیتِ نمایندگان در استان ورود کند.
Iran, Islamic Republic of
این ها برای خودشان هم مبرهن است که دیگر کارشان تمام است؛بنابراین دست و پا می زنند که با چهار تا وصله و نامه و لیست ،رایی دست و پا کنند ولی برای مردم محرز شده است که نمایندگان فعلی بسیار ضعیف اند.
Iran, Islamic Republic of
استاندار که در جواب دکتر کیان دهراب پور گفت مدیران استان اهل جذب نیروی غیرقاتونی نیستند؟؟!!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
باز هم مبنا زیادی
Iran, Islamic Republic of
نامه برای جوانانی چون امامی ،تشکری،منطقیان و ...
Iran, Islamic Republic of
لیست نماینده ی بویراحمد که همه بازنشسته بود و ادعا می کردند برای جوانان می خواهد اشتغالزایی کند.
جالب این که در این لیست افراد خراجی و دارای سابقه ی سوء هم دیده می شد
شهروند
Iran, Islamic Republic of
اخه نزدیک انتخاباته اقایان باید تعدادی رو رسمی کنن اونم فقط مربوط به اقوام و دوستان
Iran, Islamic Republic of
استاندار که از مدیران سوء استفاده کننده حمایت کرد
کیان دهراب پور رو ابتدا از جلسه اخراج کرد و بعد هم از مدیرکلی اونو انداخت
حالا چرا از استاندار دفاع میکنی
Iran, Islamic Republic of
استاندار که از مدیران سوء استفاده کننده حمایت کرد
کیان دهراب پور رو ابتدا از جلسه اخراج کرد و بعد هم از مدیرکلی اونو انداخت
حالا چرا از استاندار دفاع میکنی
همین الان
Iran, Islamic Republic of
دقیقا دو سه روز پیش پیمانکار علوم پزشکی از خوشحالی رفتن و آمدن معاونت پشتیبانی حرف می‌زد که آمادست چاله چوله های انتخاباتی را پر کند تا قراردادش قبل از انتخابات آینده تمدید بشه و به قول خودش بارشو ببنده این سرنوشت تمام ادارات هست و بعید است که بالاترین مقامات استان و بالاتر در جریان نباشند
Iran, Islamic Republic of
این یا داشتها ودروغها همه برای تخریب است وخدا جای حق نشسته است
انقلابی
Iran, Islamic Republic of
به جرات میشه گفت. مجلس تو این انقلاب همین مجلس بود. وقتی رهبری تاکید داشتن که نماینده ها در انتصابات دخالت نکنند چرا هرجا میریم فقط طرفدار نماینده پست گرفته./جالبه اینا به خودشون میگن انقلابی.امیدوارم شورای نگهبان بند التزام عملی را برای این نماینده ها در نظر بگیره و رد صلاحیت شون کنه
Iran, Islamic Republic of
به عنوان یک شخصی ک در این استان زندگی میکنه و حق انتخاب داره پیشنهاد میرم ک انتخابات نمایندگی در استان ما منحل بشه، نماینده ها جز دامن زدن به بحثهای طایفه ای هیچ کار دیگری نمیکنند.
United States
این اقا خودش این دور جمع میشه چون هیچ کس دیگه قبولش نداره
مهراب..
Iran, Islamic Republic of
عجب روزگاری شده من جانبازم بچم بیکار میگرده بعد نماینده سفارشی نورچشمی ها رو استخدام می‌کنه نظارت شورای نگهبان کجا هست
Iran, Islamic Republic of
جانبازی به نام مهراب نداریم
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه و متاسفانه علت عدم رشد استان و صد البته استانهای محروم دخالت بیش از حد قوه مقننه در وظایف و مسئولیتهای قوه مجریه هست بازرسی به عنوان ناظر قوه قضائیه باید بدون چشمداشت و اغماض به دستگاههای دولتی ورود کرده و کلیه استخدامهایی که بعد از سال ۱۴۰۰ و طبق بخشنامه سازمان امور استخدانی و کشوری و طبق سفارش نماینده بر مدیر دستگاه تحمیل شدند و در این فرایند از طریق شرکتهای خدماتی به کار گرفته شدند و تبدیل وضعیت گردیدند را شناسایی و در اسرع وقت برایر عدالت اجتماعی برخورد نماید علاوه بر بازرسی، شورای نگهبان هم ورود نماید و نگذارد که چنین نمایندگانی برای دور بعد تائید شوند.انشاءابه که همینطور باشد.
شفاف
United States
کاش روشنفکر توان به کار گیری همین یازده نفر راهم داشت والا ازش حمایت میکردم
اگر چه از گذشته خودم پشیمان هستم که بهش رای دادم
ولی این نامه را نوشت ولی تحویل قالیباف نداد میخواست نامه را نشون همین یازده نفر بدهد و بگوید که من هم پیگیر شغل برای شما هستم البته یهزده نفرخودشون متوجه شدند ...
Iran, Islamic Republic of
///تاکنون بیش از ده نفر نیرو بیکار با نفوذ قدرت افراد خاص سیاسی نمایندگان ادوار گذشته بکار گرفته آیا این ظلم نیست؟؟؟ آیا این بی عدالتی تضییع حقوق تحصیل‌کردگان نیست؟ هیچ استانداری اندازه احمد زاده. در استخدام ها از حوزه استانداری بگیر تا جاهای دیگر نکرده است! لطفا از استاندار هیچ دفاعی در استخدام پذیرفته نیست زیرا خود استاندار را ببنید در جذب بخشداران فرمانداران مدیران ستادی استانداری چند نفر نیروی بیکار را بدون توجه به ظرفیت شایستگان تحصیل‌کردگان استخدام کرده است
Iran, Islamic Republic of
///بیشتر ظلم و بی عدالتی را در استخدام ها داشته فلان بخشدار یا فلان فرماندار کجا رابطه استخدامی داشته با نفوذ وابسته گان قدرت هم مدیر شدند هم استخدام شدند استاندار متهم ردیف اول استخدام های سفارشی در استان است
عدالت خواهی جناح خاص رمز تخریب دیگران و سوءاستفاده
Iran, Islamic Republic of
تمامی این تخریبها برای گشودن راه برای هدایتخواه است
آقای ///؟ شما ٨سال نماینده مجلس بودی اگر همچنان بخواهی بر اسب تخریب نسبت به نمایندگان مردم برای مطامع شخصی سودجویی کنی همینجا اعلام میکنیم نامه هایی از دوران تصدی کرسی مجلس شما موجوده و صداهایی از شما در حافظه ها ثبت و ضبط است که در عزل و نصبها تا پایین ترین رده های ادارات مختلف با عصبانیت و حساسیتی مملو از خشم و کینه و انحصار طلبی عاری از شایسته سالاری بطور مستقیم و گاها با تهدید سعی در قبضه نهادها و ادارات بویراحمد داشتید و حالا هم که هیچکاره و منفور این مردم هستید باز خود را در نقش قَیِم اینمردم فرض کرده به همه میتازید و تخریبهایتان گویی تمامی ندارد. توصیه میکنیم تا صبرمان لبریز نشده و اسناد رفتاری و گفتاری شما در طول یک دو دهه گذشته، در معرض عموم مردم جهت آگاهی قرار داده نشده از جولان دادن در تخریب نخبه ها و نمایندگان دست بردارید که حق افشای نامه ها و حرکات ناپسند سیاسی شما در این تخریبهارو برای خود محفوظ میداریم.. بزودی کوس رسوایی شما در تخریب دیگران که بخیال خام خود میتوانید میدان داری کنید مردم این دیار رو از نفس درونی شما نسبت به این مردم بیشتر و بهتر آگاه خواهد کرد.. شما حتی به نادر منتظریان هم وفادار نبوده و تا ایشان رو زیرکانه از اعتبار نزد مردم ساقط نکنید دست بردار نیستید فقط مضحک انجاست که همیشه دسستون برای همه رو شده اس و خوتون فکر میکنید مردم از نهان شما بیخبرند..
اقتصاد دارایی
Iran, Islamic Republic of
یکی نیست بگه چرا خزانه معین جایگاه به این مهمی چرا دادن دست/، آقای استاندار به کدوم ویژگی قسم.....
حقیقت گو
United States
هدایت خواه یک مهره سوخته است و تمام اختلافات در استان از ناحیه ایشان است الان هم کاری می کند که منتظریان را کنار بزند. ایشان یک فرو قدرت طلب و انحصار طلبی است که استان را نابود کرده و ماهیتش برای همه روشن است و جلوی رشد بچه های استان را گرفته که این مساله بخاطر حسادت طلبی و ترس ایشان است.
Romania
خدا ازتون نگذره .
..
فقط نورچشمی هاتون رو میبینید.
رفتم تهران پیش یکیشون نگام هم نکرد.
با توجه ب شرایط بد اقتصادی ک دارم.
رضا
Denmark
واقعا فک نمیکردیم سید ناصر اینجوری باشه..با اومدن سید میخواد بگی یاد همون قدیمیا بخیر.ولی مطمئن باشین ی روزی پس میدین
فضول باشی
United States
چیکار مردم داری بزار مردم نانشون بخورن از کجا میدونی با این تیتر هایی ک میزنی چند نفر رو از نون خوردن میندازی نون خوردن به چ قیمتی حتما لیاقتشون دارن تا خدا نخواد هیچ اتفاقی نمیفته ولی شما با این کارتون خیلی هار رو از نون خوردن میندازین شک نکن و اون دنیا باید جوار پس بدید سعی کن برادر سر تیتر هات عوض کنی
یاسوج
United Kingdom
بررسی نمایید مدیر آموزش و پرورش تمامی اغلب افراد وابسته نماینده /که شرایط تبدیل وضعیت ایثارگران نداشتند با مستندسازی تبدیل وضعیت به رسمی نمودند!
چرا رابطه آمریکا و اسرائیل دیگر معنی ندارد؟

چرا رابطه آمریکا و اسرائیل دیگر معنی ندارد؟

اگر اسرائیل و حامیان‌اش می‌خواهند که این کشور به دریافت کلان آمریکا ادامه دهد باید روایت ...
آینده کشور در سال ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ چگونه خواهد بود؟

آینده کشور در سال ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ چگونه خواهد بود؟

آینده قرن بعد نیست، آینده همین فردا است. اگر برای ۵ یا ۱۰ یا ۲۰ سال بعد هم آینده‌نگری ...
روایت مجلس از رکوردهای تاریخی ارز / راهکار کنترل دلار چیست؟

روایت مجلس از رکوردهای تاریخی ارز / راهکار کنترل دلار چیست؟

سیاستگذاری‌های ارزی که در خلال نوسانات نیمه دوم سال انجام شد، به تشدید نوسانات ارز منجر ...
1