تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۳۲
کد مطلب : ۴۶۱۷۸۷
کبنا گزارش میدهد
نقره داغ مسافران و گردشگران در سربندون سی سخت/اجناس به دو برابر قیمت روی جنس بفروش میرسند!/ نبود سرویس بهداشتی و آبخوری و دریافت مبلغ ورودی!/ شماره 124 پاسخگو نیست/فرمانداری دنا، تعزیرات، میراث فرهنگی و صنعت و معدن استان پاسخ بدهند!
۱
کبنا ؛فصل گردش و گشت و گذار آغاز شده و زیباییهای شهر دلربای سی سخت و طبیعت دامنههای دنا از چشمه میشی تا گوه گل و ... مسافران و گردشگران هم استانی و خارج از استان را به خود فرا میخواند و از این روزهای اردیبهشت، هجوم گردشگران به به این مناطق به شدت افزایش پیدا کرده است.
همه دستگاههای مسئول در فراهم آوردن زمینههای حضور و راحتی و آسایش مسافران و گردشگران و ارائه خدمات حداقلی به آنها موظف هستند و هیچ گونه کاهلی از آنها پدیرفته نمیشود تا حداقلهای زمینههای شادی و گردش مردم را فراهم آورند. اما انگار گویی در سی سخت و در اوایل منطقه ورود گردشگران در منطقه میدان سربندون سی سخت که تعدادی فروشگاه خوراکی و سوغاتی و سایر موارد مورد نیاز مردم، دائر شدهاند، هیچ گونه نظارتی وجود ندارد.
همچنان که موقعیت جغرافیایی این مغازهها در گردنه واقع شده است، طرز برخورد و فروش اجناس به مسافران نیز به شیوه سرگردنه ای میباشد و این مغازهها و فروشگاهها به هر قیمتی که میل داشته باشند اقلام خود را به مشتریهایی که ناچار به خرید میباشند، قالب میکنند. با توجه به اینکه صرفاً آن مغازهها در آن ارتفاع وجود دارند و گردشگران ناچار هستند هر آنچه را از حوائج خود لازم دارند از آنها خرید کنند، این مغازه داران نیز از این فرصت سوءاستفاده کرده و به هر صورت که بخواهند عمل میکنند!
یکی از گردشگران هم استانی تعریف میکرد که برای خرید برخی اقلام همچون آب معدنی و مواد خوراکی به یکی از این مغازهها مراجعه کردم و وقتی که دیدم همه اجناس را دقیقاً به دو برابر قیمت روی جنس می فروخت. وقتی اعتراض کردم در پاسخ گفت اجناس رو بدهید، شما میتوانید از خانهتان آب در جا نوشابه بیاورید و .... که ناچار نباشید اینجا خرید کنید! ایشان گفتند بعد از خرید ناچاری، با شماره 124 اعلامی برای برخورد با گرانفروشی و ... تماس گرفتم که این شماره فقط بوق میکشید و کسی پاسخگو نبود!
این نحوه برخورد در مکانهای گردشگری استان، موجبات بدنامی استان و منطقه را فراهم میآورد و نباید عده ای سوءاستفاده گر و چپاول گر جیب هموطنان گردشگر که از بقیه نقاط کشور به استان میآیند را خالی کنند و یا حتی هم استانیهای گردشگر را نقره داغ کنند و باعث شوند که حضور گردشگران کم رنگ شود.
علاوه بر این، این مناطق از حداقل امکانات بهداشتی و خدمات دهی آب خوری و .... محروم میباشند و این در حالی است که ورودی از گردشگران نیز دریافت میشود. سرویسهای بهداشتی سربندون کثیف و عملاً غیرقابل استفاده هستند و در این منطقه هیچ گونه آبخوری مرتب دیده نمیشود.
دستگاههای مربوط در استان و شهر سی سخت به مردم پاسخ دهند؛ فرمانداری دنا، تعزیرات حکومتی، صنعت و معدت و تجارت و میراث فرهنگی و گردشگری استان، شهرداری سی سخت و ...
همه دستگاههای مسئول در فراهم آوردن زمینههای حضور و راحتی و آسایش مسافران و گردشگران و ارائه خدمات حداقلی به آنها موظف هستند و هیچ گونه کاهلی از آنها پدیرفته نمیشود تا حداقلهای زمینههای شادی و گردش مردم را فراهم آورند. اما انگار گویی در سی سخت و در اوایل منطقه ورود گردشگران در منطقه میدان سربندون سی سخت که تعدادی فروشگاه خوراکی و سوغاتی و سایر موارد مورد نیاز مردم، دائر شدهاند، هیچ گونه نظارتی وجود ندارد.
همچنان که موقعیت جغرافیایی این مغازهها در گردنه واقع شده است، طرز برخورد و فروش اجناس به مسافران نیز به شیوه سرگردنه ای میباشد و این مغازهها و فروشگاهها به هر قیمتی که میل داشته باشند اقلام خود را به مشتریهایی که ناچار به خرید میباشند، قالب میکنند. با توجه به اینکه صرفاً آن مغازهها در آن ارتفاع وجود دارند و گردشگران ناچار هستند هر آنچه را از حوائج خود لازم دارند از آنها خرید کنند، این مغازه داران نیز از این فرصت سوءاستفاده کرده و به هر صورت که بخواهند عمل میکنند!
یکی از گردشگران هم استانی تعریف میکرد که برای خرید برخی اقلام همچون آب معدنی و مواد خوراکی به یکی از این مغازهها مراجعه کردم و وقتی که دیدم همه اجناس را دقیقاً به دو برابر قیمت روی جنس می فروخت. وقتی اعتراض کردم در پاسخ گفت اجناس رو بدهید، شما میتوانید از خانهتان آب در جا نوشابه بیاورید و .... که ناچار نباشید اینجا خرید کنید! ایشان گفتند بعد از خرید ناچاری، با شماره 124 اعلامی برای برخورد با گرانفروشی و ... تماس گرفتم که این شماره فقط بوق میکشید و کسی پاسخگو نبود!
این نحوه برخورد در مکانهای گردشگری استان، موجبات بدنامی استان و منطقه را فراهم میآورد و نباید عده ای سوءاستفاده گر و چپاول گر جیب هموطنان گردشگر که از بقیه نقاط کشور به استان میآیند را خالی کنند و یا حتی هم استانیهای گردشگر را نقره داغ کنند و باعث شوند که حضور گردشگران کم رنگ شود.
علاوه بر این، این مناطق از حداقل امکانات بهداشتی و خدمات دهی آب خوری و .... محروم میباشند و این در حالی است که ورودی از گردشگران نیز دریافت میشود. سرویسهای بهداشتی سربندون کثیف و عملاً غیرقابل استفاده هستند و در این منطقه هیچ گونه آبخوری مرتب دیده نمیشود.
دستگاههای مربوط در استان و شهر سی سخت به مردم پاسخ دهند؛ فرمانداری دنا، تعزیرات حکومتی، صنعت و معدت و تجارت و میراث فرهنگی و گردشگری استان، شهرداری سی سخت و ...