تاریخ انتشار
سه شنبه ۶ تير ۱۴۰۲ ساعت ۱۹:۰۱
کد مطلب : ۴۶۴۰۷۵
در شورای اقامه نماز استان کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد

رضا قاسمی، رئیس ستاد اقامه نماز کهگیلویه و بویراحمد: افزایش آسیب‌های اجتماعی، اختلاس و وضعیت حجاب و عفاف ریشه در ترک نماز دارد

۰
رضا قاسمی، رئیس ستاد اقامه نماز کهگیلویه و بویراحمد: افزایش آسیب‌های اجتماعی، اختلاس و وضعیت حجاب و عفاف ریشه در ترک نماز دارد
کبنا ؛معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری کهگیلویه و بویراحمد خواستار استفاده از الگوی مشارکت مردمی برای ترویج فریضه نماز در جامعه شد.
مرادعلی پیوند در شورای اقامه نماز استان کهگیلویه و بویراحمد از دستگاه‌هایی که در برگزاری فریضه واجب و الهی نماز اهتمام لازم را دارند قدردانی کرد و گفت: انتظار می‌رود طبق آیات قرآنی نماز‌های جماعت به ویژه در ادارات و دستگاه‌ها جدی گرفته و باشکوه برگزار شود.
معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری «سجاده» بارگذاری کنند اما متأسفانه ۱۸ دستگاه تاکنون این کار را انجام ندادند و موجب شد امتیاز استان از یک هزار به ۶۰۸ کاهش پیدا کند.
وی با اشاره به اهمیت نماز و تأکیدی که در برپایی نماز در دین مبین اسلام شده است گفت: توجه به فریضه نماز بهترین برنامه فرهنگی دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی در استان باشد.
پیوند تصریح کرد: یک درصد اعتبارات دستگاه‌ها به حوزه فرهنگی اختصاص داده شده که در این خصوص شورایی تشکیل و نسبت به هزینه کرد این اعتبار برنامه‌ریزی کنند.
معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: یکی از برنامه‌های دولت ایجاد طرح نهضت ملی مسکن بوده و راه و شهرسازی متولی این پروژه است که توصیه می‌کنیم ساخت مساجد در واحد‌های طرح نهضت ملی مسکن توسط این اداره کل به خوبی دیده شود.
پیوند، خواستار بررسی وضعیت نماز در ادارات شد و گفت: بررسی و گزارش شود که نماز در کدام یک از ادارات به خوبی برگزار شده و در کدام یک از ادارات رضایت بخش و مطلوب نیست.
معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری بیان کرد: علاوه بر بررسی وضعیت اقامه نماز در ادارات، بررسی شود که آیا با کمبود روحانی برای برگزاری نماز جماعت در ادارات مواجه هستیم؟ ضمن اینکه اداراتی که امام جماعت ندارند هم شناسایی شوند.
وی در پایان خواستار استفاده از الگوی مردمی برای افزایش فریضه نماز شد و گفت: از این ظرفیت در جهت ارتقاء وضعیت نماز استفاده شود.
 شورای اقامه نماز استان کهگیلویه و بویراحمد
رئیس ستاد اقامه نماز کهگیلویه و بویراحمد هم در این نشست گفت: جلسات ستاد اقامه نماز باید هر سه ماه یکبار در شهرستان‌ها و مرکز استان برگزار و راهکار لازم پیرامون ترویج فرهنگ نماز ارائه شود.
حجت الاسلام رضا قاسمی عنوان کرد: افزایش آسیب‌های اجتماعی، اختلاس، ارتشاء و وضعیت حجاب و عفاف که در جامعه به وجود آمده همه ریشه در ترک نماز و فراموشی این فریضه الهی دارد.
وی بیان کرد: اقامه نماز و ترویج آن راهکار کاهش آسیب‌های اجتماعی و در‌امان ماندن از آنچه که جامعه را تهدید می‌کند است و به واسطه نماز معنویات در جامعه افزایش پیدا می‌کند و از فساد و فحشا دور می‌شود.
قاسمی با اشاره به اینکه برای ترویج این فریضه الهی جلسات متعددی با دستگاه‌ها برگزار شد افزود از مسئولان انتظار است در خصوص نماز اراده قوی داشته باشند.
در این نشست اعضا به وضعیت اقامه نماز در دستگاه‌ها پرداختند و برای ترویج نماز پیشنهاداتی ارائه کردند.

 شورای اقامه نماز استان کهگیلویه و بویراحمد

 شورای اقامه نماز استان کهگیلویه و بویراحمد
نام شما

آدرس ايميل شما

در اهمیت «گفت‌وگو»

در اهمیت «گفت‌وگو»

گفت‌وگو ضرورت حیاتی جامعه امروز ایران است، گفت‌وگو در معنای واقعی آن البته. مثلا همین ...
این مرد روسیه را می‌گرداند!

این مرد روسیه را می‌گرداند!

یکی از نکات مهم در مورد میشوستین این است که او علی رغم موقعیت مهم سیاسی خود در روسیه ...
رد مذاکره ایران و آمریکا در سفر ابراهیم رئیسی!

رد مذاکره ایران و آمریکا در سفر ابراهیم رئیسی!

«این نوع سخنان نشان می‌دهد که قطعا ایران و ایالات متحده در حال مذاکرات پنهانی هستند و ...
1