تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۵ تير ۱۴۰۲ ساعت ۱۷:۳۹
کد مطلب : ۴۶۴۳۹۲
افزایش پرواز‌های فرودگاه یاسوج؛ مطالبه مردم از رئیس جمهور

چرا از فرودگاه یاسوج استقبال نمی‌شود؟

۶
۱
چرا از فرودگاه یاسوج استقبال نمی‌شود؟
کبنا ؛ پرواز‌های فرودگاه بین‌المللی یاسوج، ۲ پرواز در هفته خلاصه شده و این مسأله مشکلاتی را برای کهگیلویه و بویراحمدی‌ها بویژه در حوزه سرمایه‌گذاری ایجاد کرده و لذا مردم در آستانه سفر رئیس جمهور انتظار دارند تقویت زیرساخت فرودگاه مورد توجه جدی قرار گیرد.
 فرودگاه یاسوج یکی از خاص‌ترین و ایمن‌ترین فرودگاه‌های کشور است که در استان سرسبز و گردشگر‌پذیر کهگیلویه و بویراحمد با ۷۲۳ هزار نفر جمعیت، یک درصد وسعت و یک درصد جمعیت ایران واقع شده است.
این فرودگاه از خدمات مهم و ارزشمند نظام اسلامی است اما متأسفانه به دلیل برخی ضعف‌ها و کاستی‌ها این سرمایه گرانب‌ها بدون کمترین کاربرد ر‌ها شده است و در پیچ و خم وعده‌ها پرواز‌ها به گل نشسته‌اند.
مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه طبق اعلام متولیان فرودگاه یاسوج، این فرودگاه ایمنی ۹۹.۳۵ درصدی دارد و هیچ مشکلی در آن وجود ندارد ولی تعداد پرواز‌های فرودگاه به علت استقبال نکردن شرکت‌های هواپیمایی همچنان کم است.
محمد راستا تصریح کرد: برخی از خلبانان به دلیل ترس از توپوگرافی ( پستی و بلندی )استان و برخی نیز به دلیل قیمت پایین بلیط‌ها استقبالی ار فرودگاه یاسوج نمی‌کنند، در زمینه مسافر برای حمل و نقل مشکلی نیست و مشکل عمده استان همان عدم استقبال شرکت‌های هواپیمایی است.
استان کهگیلویه و بویراحمد به عنوان کریدور شمال به جنوب شناخته می‌شود و دارای قابلیت‌های بی‌نظیری است اما محروم از حتی یک متر خط ریلی است و پرواز‌های فرودگاه آن هم کج دار و مریز برقرار است و در حال حاضر، بیشتر حمل و نقل کالا و مسافر در کهگیلویه و بویراحمد از طریق جاده انجام می‌شود.
متولیان میراث فرهنگی بار‌ها با رسانه‌ها در دل کرده‌اند که چگونه می‌توان میهمانان، مسافران، گردشگران و احیانا توریست‌ها را به شهر یاسوج و استان کهگیلویه و بویراحمد آورد در حالی که فرودگاه مرکز این استان در طول هفته تنها دو پرواز کج دار و مریز دارد.
مردم کهگیلویه و بویراحمد در آستانه سفر دوم رئیس جمهور به همت آقای رئیسی چشم دوخته‌اند تا به این اوضاع سامان داده شود زیرا وجود این فرودگاه با شرایط فعلی تنها یک هزینه اضافه به گرده مردم تحمیل می‌کند.
با این حال مدیر فرودگاه یاسوج با اشاره به سفر دوم رئیس جمهور به این شهرستان در نیمه دوم تیر ماه، ابراز کرد: برقراری پرواز عتبات مهم‌ترین مطالبه فرودگاهی مردم منطقه از آیت الله رئیسی و مقام عالی وزارت راه و شهرسازی خواهد بود.
عنایت انصاری فرد گفت: علاوه بر برقراری پرواز عتبات، افزایش پرواز از فرودگاه یاسوج به تهران و نیز برقراری مسیر‌های جدید نظیر مشهد، کیش و عسلویه از دیگر درخواست‌های مردم است.
وی ضمن اشاره به پرواز‌های هفتگی فرودگاه یاسوج، ادامه داد: در حال حاضر تنها دو پرواز در هفته به مقصد تهران برقرار است اما به جرات می‌توان گفت این فرودگاه قابلیت برقراری روزانه دو پرواز را نیز دارد.
مدیر فرودگاه یاسوج عنوان کرد: این فرودگاه آمادگی کامل برای برقراری پرواز‌های عتبات عالیات به ویژه در اربعین ۱۴۰۲ را دارد.
انصاری فرد افزود: پس از اعلام مرز هوایی فرودگاه یاسوج توسط رئیس جمهور در سال گذشته، با اعتباری افزون بر ۶ میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان، تمامی امور زیرساختی برای تبدیل این فرودگاه از داخلی به مرز هوایی انجام شده است.
وی تصریح کرد: فرودگاه شهدای یاسوج امروز از تمامی امکانات نظیر اداره گذرنامه، نهاد ریاست جمهوری، گمرک و سیستم‌های پاسپورت خوان برخوردار بوده و‌امیدواریم در عملیات اربعین امسال به زائران حضرت اباعبدالله الحسین(ع) خدمت‌رسانی کنیم.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد در پاسخ به سوالی در خصوص وضعیت نابسامان فرودگاه و پروازهای فرودگاه یاسوج، افزود: پیشنهادهای زیادی درخصوص راه اندازی پرواز مشهد، نجف، کیش شده است و مطالباتی داشتیم، با این حال از نظر اهمیت پروازها، پروازهای یاسوج تهران و گچساران تهران اهمیت زیادی دارند و ما اولویت را روی این دو پرواز گذاشته ایم.
عسکری در ادامه گفت: در گذشته رایزنی هایی با سرمایه گذاران داشتیم، پیشنهاد ما این بود که یک ایرلاین به نام کهگیلویه و بویراحمد و مرکزیت فرودگاه یاسوج خدمات ارائه دهد، اگر سرمایه گذاری پیدا شود، دولت امکانات خود را معطوف به این موضوع خواهد کرد.
شهرستان ۷۲۳ هزار نفری یاسوج درحالی سال گذشته شاهد اعزام و پذیرش ۱۹ هزار مسافر از فرودگاه بوده که این آمار با افزایش تعداد پرواز‌ها با سیر صعودی چشمگیری همراه خواهد بود.
صنعت حمل و نقل هوایی در جابه جایی مسافر سهم اندکی دارد اما این صنعت زیرساختی، شاخصی اساسی در توسعه هر منطقه‌ای محسوب می‌شود و از این رو حمل و نقل هوایی نقش انکارناپذیری در زمان کنونی در عرصه اقتصاد، تجارت، سلامت و بهداشت، علم و دیگر موارد ایفا می‌کند.
استفاده نخبگان جامعه شامل قشر سیاسی، پزشکی، دانشجویی، سرمایه‌گذاری، اقتصادی و افراد تأثیر‌گذار در جامعه از حمل و نقل هوایی نقش و ضرورت وجود این صنعت را برجسته‌تر می‌کند.
در شرایط کنونی حمل و نقل هوایی در روابط کشور‌های مختلف جهان، تبادل فرهنگ، نمایش قدرت‌های اقتصادی و نظامی یک کشور نقش حساسی بر عهده دارد.
این در حالی است که فرودگاه‌ها بخش حیاتی و مهمی از سیستم حمل و نقل هوایی را تشکیل می‌دهند و در واقع زیربنایی‌ترین بخش در صنعت حمل و نقل هوایی محسوب می‌شوند.
فرودگاه یاسوج بعد از فرودگاه شهرکرد مرتفع‌ترین فرودگاه کشور است با این تفاوت که فرودگاه شهرکرد در منطقه مسطح قرار دارد در حالی که فرودگاه یاسوج در کاسه قرار گرفته است و این شرایط را برای نشست و برخاست هواپیما خاص می‌کند.
در سال ۹۳ فرودگاه یاسوج یکی از محدودترین باند‌های فرودگاهی کشور را داشت. طول باند آن ۲۶۰۰ متر و pcn(میزان فشردگی آسفالت در واحد متر مربع) آن نیز پایین بود.
ظرف ۳۰ ماه بزرگترین پروژه عملیات خاکی کشور و استان با حجم یک میلیون و ۳۰۰ هزار متر مکعب در این فرودگاه انجام شد.
pcn باند فرودگاه از ۲۶ به ۴۶ و طول باند نیز از ۲۶۰۰ متر به ۳۲۰۰ متر ارتقا یافت تا یکی از با کیفیت‌ترین باند‌های فرودگاهی کشور در استان کهگیلویه و بویراحمد ساخته شود.
روشنایی باند فرودگاه یاسوج نیز کامل شد و در شرایط مه و شب نیز می‌تواند پرواز داشته باشد یعنی فرودگاه یاسوج شرایط لازم برای انجام پرواز در شب را دارد.
ساخت فرودگاه یاسوج از جمله مصوبه‌های سفر خرداد ماه سال ۷۳ رهبر معظم انقلاب به استان کهگیلویه و بویراحمد بود.
فرودگاه یاسوج اکنون به گفته مدیر فرودگاه، کارشناسان هوانوردی و استاندار کهگیلویه و بویراحمد هیچ مشکل و مانعی برای افزایش پرواز‌های پرواز‌های مسافری تهران یاسوج و برعکس و دیگر شهر‌های کشور ندارد.
افزایش پرواز‌های یاسوج در سطح ملی و بین‌المللی به عنوان یکی از آرزو‌های بزرگ مردم این دیار، نیازمند مطالبه‌گری مردم، چانه زنی نمایندگان و پیگیری مسئولان است تا به سرانجام برسد.
افزایش پرواز‌ها و توسعه فرودگاه یاسوج گامی مهم و اساسی در توسعه همه جانبه استان است بنابراین می‌طلبد مسئولان ارشد استان و نمایندگان پیگیری این مهم را در اولویت کاری خود قرار دهند.
نام شما

آدرس ايميل شما

زهرا مقدم
Iran, Islamic Republic of
چون خیلی آرزومه😏😏😏😏😏😏😏😏
Iran, Islamic Republic of
خدایی پیل وکیه بی بی هواپیما جابجا وابون
ابوالفضل ارمیک
United States
باسلام ما از استاندار خواهش میکنم پیگیر پرواز عسلویه به یاسوج باشه
ساعد
Iran, Islamic Republic of
سلام

کل بلیط های پرواز یاسوج به تهران یا برعکس همیشه فروخته می شود و استانداری باید پیگیر تعداد پرواز بیشتر باشد
براتی
Korea, Republic of
سلام بلیط خارج از سرویس فروش می شود خدمات ضعیف به مسافر داده می شود بدون توجه به محتویات کیف پرتاب می شودبطوری که باعث پارگی وشکستگی کیف می شود تعداد پرواز کم است
Iran, Islamic Republic of
سلام سابقه سقوط هم که داره
هندبالی‌های کهگیلویه و بویراحمد روی دور افتخار؛ هیئت هندبال استان در جایگاه دوم کشوری قرار گرفت (+ سند)

هندبالی‌های کهگیلویه و بویراحمد روی دور افتخار؛ هیئت هندبال استان در جایگاه دوم کشوری قرار گرفت (+ سند)

فدراسیون هندبال کشور، ارزیابی عملکردهیات‌‌های استانی در سال 1401 را در حالی اعلام کرد ...
خالص‌سازی بیشتر؟

خالص‌سازی بیشتر؟

محمد مهاجری گفت: جبهه پایداری همیشه انتخاب اصلح را مطرح می‌کند، اما این یک اصطلاح بازاری ...
در اهمیت «گفت‌وگو»

در اهمیت «گفت‌وگو»

گفت‌وگو ضرورت حیاتی جامعه امروز ایران است، گفت‌وگو در معنای واقعی آن البته. مثلا همین ...
1