تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۴۸
کد مطلب : ۴۶۶۰۸۴

کهگیلویه و بویراحمد در مسیر پیشرفت با رشد ۱۰۳ درصدی اعتبارات عمرانی

۰
کهگیلویه و بویراحمد در مسیر پیشرفت با رشد ۱۰۳ درصدی اعتبارات عمرانی
کبنا ؛کهگیلویه و بویراحمد بر اساس شاخص‌های اقتصادی و در سایه همدلی و هم افزایی مسئولان دولت سیزدهم درمسیر رشد و شتاب توسعه همه جانبه قرار گرفته و این استان کم برخوردار که سال‌ها نام محرومیت را با خود یدک می‌کشید تا حدود زیادی در حال فاصله گرفتن از کاستی هاست.
به گزارش کبنا، حدود ۲ سال از آغاز بکار دولت رئیسی با شعار "ایران قوی" می‌گذرد و دستاورد‌ها و کارکرد‌های مهم اقتصادی این دولت در مناطق محروم ملموس شده است.
توجه به مناطق محروم و کمتر دیده شده یکی از سیاست‌های رئیس جمهور بود که به جرات می‌توان ادعا کرد که این استان نمونه شاخصی از مدیریت موفق در توسعه شاخص‌های اقتصادی است که روایت آمار‌ها موضوع را به خوبی تبیین می‌کند.
مدیرکل اقتصاد و دارایی کهگیلویه و بویراحمد پیرامون بهبود نرخ بیکاری در استان، می‌گوید که این شاخص مهم استان در تابستان ۱۴۰۰ و در ابتدای دولت سیزدهم ۱۰.۲ درصد بوده و در بهار ۱۴۰۲، به ۶.۹ درصد کاهش یافته است.
طاهر شریف پور با اشاره به میانگین نرخ بیکاری کل کشور، افزود: در تابستان ۱۴۰۰ میانگین نرخ بیکاری کل کشور ۹.۶ درصد بوده و در بهار ۱۴۰۲ به ۸.۲ درصد کاهش پیدا کرده است.
وی در خصوص شاخص بهبود فضای کسب و کار استان کهگیلویه و بویراحمد، بیان کرد: در به لحاظ پاسخگویی به موقع ارباب رجوع، دستگاه‌های اجرایی کهگیلویه و بویراحمد پس از ایلام رتبه دوم را کسب کرده است.
مدیرکل اقتصاد و دارایی کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: دستگاه‌ها در زمینه بهبود فضای کسب و کار استان روزانه مورد رصد قرار می‌گیرند و نماینده‌ای از رسانه‌ها به عنوان همیار مردمی در این طرح حضور خواهد داشت.
شریف پور با اشاره به رشد ۱۰۳ درصدی اعتبارات عمرانی دستگاه‌های اجرایی استان، اظهار کرد: در سال ۱۳۹۹، اعتبار تخصیص یافته برای پروژه‌های عمرانی استان چهار هزار و ۷۷۰ میلیارد ریال بوده که در سال ۱۴۰۱، میزان اعتبارات به ۹ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال افزایش یافته است.
وی تأکید کرد: در سال ۱۴۰۱، از ۹ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار استان فقط ۵۷۰ میلیارد ریال اعتبارات اسناد خزانه بوده، و بیشتر اعتبارات بصورت نقد تخصیص یافته، در حالی که در سال ۱۴۰۰، حدود هفت هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال از اعتبارات بصورت اسناد خزانه بوده است.
مدیرکل اقتصاد و دارایی کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: وصول درآمد‌های استان در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال قبل رشد ۵۵ درصدی داشته است.
شریف پور اضافه کرد: همچنین رشد تسهیلات بانکی استان در تیرماه ۱۴۰۲ نسبت به شهریور ماه ۱۴۰۰ حدود ۱۱۰ درصد است.
وی تأکید کرد: صد هزار میلیارد ریال تسهیلات برای حوزه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان در سفر دوم رئیس جمهور به این استان اختصاص یافته است و همه این موارد را بانک‌های استان پذیرفته‌اند.
کهگیلویه و بویراحمد با توجه به موقعیت اکولوژیکی و توپوگرافی خاص خود دارای پوشش گیاهی، جانوری و منابع حیاتی متنوعی است به گونه‌ای که افزون بر۴۰درصد گونه‌های گیاهی و دارویی کشور را هم اینک در خود جای داده است.
این خطه با یک درصد خاک و جمعیت کشور بیش از ۱۰درصد روان آب‌های ایران را دارد، حتی یک مترمربع خاک شور ندارد، پوشیده از انبوه جنگل‌های بلوط، به اندازه ۶۰ کشور دنیا در آن گیاه دارویی می‌روید، کریدور شامل به جنوب کشور است و طبیعت بکر و سحرانگیزش شکوه و شوکت آفرینش میسراید.
کهگیلویه وبویراحمد با وجود همه ظرفیت‌ها و قابلیت‌های منحصر بفرد بویژه در حوزه‌های نفت و انرژی، منابع طبیعی، کشارزی، گردشگری، آبزِی پروری، گیاهان دارویی و محط زیست اما همواره کمبود زیرساخت‌ها، منابع و امکانات مانع از شکوفایی این استعداد‌ها و پیوند آن‌ها با اقتصاد، معیشت و رفاه مردم این خطه شده است.
این خطه پرظرفیت اگرچه در طول دولت‌های مختلف و به برکت انقلاب و نظام پیشرفت‌های چشمگیری داشته و خدمات و طرح‌های زیربنایی و زیرساختی فراوانی در حوزه‌های مختلف داشته اما راه‌های نرفته زیادی نیز دارد.
میدان نفتی گچساران در کهگیلویه و بویراحمد دومین میدان بزرگ نفتی ایران است، که در محدوده شهرستان گچساران قرار دارد.
این میدان با ذخیره درجای ۶۶٫۷ میلیارد بشکه و ذخیره نهایی ۲۳٫۷ میلیارد بشکه نفت خام، دومین میدان نفتی ایران بشمار می‌رود.
شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران روزانه بطور متوسط ۷۵۰ هزار بشکه نفت از ۱۲ میدان استخراج می‌کند، که عمده تولید این شرکت از میدان نفتی گچساران صورت می‌گیرد که روزانه به حدود ۴۸۰ هزار بشکه نفت خام می‌رسد؛ بین ۲۰ تا ۲۵ درصد نفت ایران در این استان تولید می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

اعزام ملی‌پوشان هندبال کهگیلویه و بویراحمدی به مسابقات جهانی

اعزام ملی‌پوشان هندبال کهگیلویه و بویراحمدی به مسابقات جهانی

استاندار کهگیلویه و بویراحمد و مدیرکل ورزش و جوانان استان برای بدرقه ملی‌پوشان نوجوانان ...
ناگفته‌هایی از زنان درون باند‌های مواد مخدر

ناگفته‌هایی از زنان درون باند‌های مواد مخدر

نویسنده این کتاب در کولیاچان در مکزیک در مورد زنان مختلفی نوشت که در صفوف کارتل ال چاپو ...
هندبالی‌های کهگیلویه و بویراحمد روی دور افتخار؛ هیئت هندبال استان در جایگاه دوم کشوری قرار گرفت (+ سند)

هندبالی‌های کهگیلویه و بویراحمد روی دور افتخار؛ هیئت هندبال استان در جایگاه دوم کشوری قرار گرفت (+ سند)

فدراسیون هندبال کشور، ارزیابی عملکردهیات‌‌های استانی در سال 1401 را در حالی اعلام کرد ...
1