تاریخ انتشار
سه شنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۱۸:۵۹
کد مطلب : ۴۶۹۵۴۹
کبنا گزارش می‌دهد

باران 35 میلیمتری مدیریت دستگاه‌های خدمات‌رسان کهگیلویه و بویراحمد را با خود برد / قطعی مکرر برق مردم را کلافه کرد (+ عکس و فیلم)

۳
۱
باران 35 میلیمتری مدیریت دستگاه‌های خدمات‌رسان کهگیلویه و بویراحمد را با خود برد / قطعی مکرر برق مردم را کلافه کرد  (+ عکس و فیلم)
کبنا ؛بارش باران پاییزی ۲۹ آبان ۱۴۰۲ دستگاه‌های خدمات رسان شهر یاسوج را به بحران کشید.
به گزارش کبنا، بارش باران پاییزی 29 آبان 1402 دستگاه های اجرایی را به بحران کشید، علی رغم هشدارهایی که چند روز قبل هواشناسی و ستاد بحران استان کهگیلویه و بویراحمد از طریق کانال های اطلاع رسانی استان انجام شد، متاسفانه باز هم در این بارندگی مشکلاتی از قبیل آبگرفتگی زیادی در سطح معابر شهر یاسوج در نقاط بحرانی شرف آباد، نجف آباد، ساحلی و بنسنجان و همچنین در اطراف بیمارستان شهید جلیل شهر یاسوج ایجاد شد که حتی پلیس هم نتوانست وظیفه خود را به درستی انجام دهد و خودروهای پلیس هم گرفتار آبگرفتگی شدند.
در همین رابطه سرهنگ پیوست، رئیس پلیس راهوراستان اعلام کرد که بیش از ۵۰ فقره تصادف در معابر شهر یاسوج داشتیم و بیشتر تصادفات صورت گرفته به دلیل خاموشی خودرو ناشی از آبگرفتگی بوده که خسارت‌های زیادی به خودروها وارد شد.
   
همچنین قطعی برقی یک ساعت و نیم درحین بارندگی در برخی از مناطق شهر یاسوج و حتی از کار افتادن چراغ‌های راهنمایی اختلال زیادی در عبور و مرور خودروها ایجاد کرد؛ به نحوی که پلیس مجبور شد در هر نقطه که چراغ از کار افتاده 4 تا 5 نیرو مستقر کند.
 
از آنجایی که این مشکلات باعث ایجاد مخاطرات برای شهروندان شهر یاسوج شد، لذا پیشنهاد می شود مدیران شهر یاسوج در خصوص مشکلات و ضعف ها تدبیری بیاندیشند. قطعی مکرر برق با آغاز اولین بارش‌های سال زراعی جدید در شهرها و روستاهای مختلف، کهگیلویه و بویراحمدی‌ها را کلافه کرده است.
هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد روز یکشنبه نسبت به آبگرفتگی معابر به دلیل بارش‌های سیل‌آسا هشدار قرمز داده بود و در همان روز نیز مدیریت بحران این استان یک نشست اضطراری برگزار کرد تا قبل از وقوع هر اتفاقی تدبیر لازم را بیندیشند. در این نشست بر تدام خدمات و پایداری شبکه‌های آب، برق و گاز در پی ورود این سامانه بارشی تأکید شده بود، اما قطعی مکرر برق به محض آغاز بارش‌ها استارت زده شد و هنوز برخی از مناطق شهرستان بویراحمد در خاموشی به سر می‌برد تا اینگونه عیار کارآمدی مدیران مشخص شود.
برق برخی مناطق یاسوج از جمله خلف‌آباد از شب گذشته تاکنون قطع بوده و تماس‌های مکرر مردم با اداره برق بی‌نتیجه مانده است و مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق نیز از پاسخ دادن به خبرنگاران شانه خالی می‌کند.
علیرضا نیکروز از قطعی مکرر برق در برخی مناطق ابراز نگرانی کرد و گفت: واقعیت امر بارش‌های شب گذشته تاکنون خسارت خاصی نداشت ولی قطعی مکرر برق مردم را نگران کرده است و امیدواریم شرکت توزیع نیروی برق آسیب شناسی کرده که در بارش‌های آینده شاهد این مشکلات نباشیم.
   
وی با بیان اینکه باران‌های سیل آسا سبب آبگرفتگی معابر و منازل مردم در برخی مناطق شهری، روستایی و عشایری شد، افزود: بارش‌ها در برخی مناطق این استان تا 100 میلی‌متر گزارش شده است.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد دلیل بسیاری از آب‌گرفتگی معابر شهر یاسوج و دیگر شهرها را ناشی از پسماند مغازه‌ها دانست و ادامه داد: همچنین چاله‌های سطح شهر ناشی از کنده‌کاری دستگاه‌های خدمات رسان آب و برق، مخابرات و شرکت گاز موجب خسارت به خودروهای شخصی مردم و حتی منجر به تصادف شد.
وی بیان کرد: در جاده یاسوج- بابامیدان، یاسوج- شیراز و یاسوج- سپیدار- سادات ریزش سنگ گزارش شد که در کمترین زمان ممکن توسط عوامل راهداری ریزش‌برداری انجام شد و هم اکنون تردد در تمامی جاده‌ها روان بوده و مشکلی نداریم.

آرش مصلح گفت: به دلیل بارش‌های سیل‌آسای 100 میلی‌متری  ورود لحظه‌ای آب به سد کوثر 110 مترمکعب  بود که در مجموع حدود 5 میلیون مترمکعب به حجم مخزن این سد اضافه شد.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد افزود: آب ذخیره شده در مخزن سد کوثر بعد از بارش اخیر پاسخگوی نیاز یک سال گچسارانی‌ها است.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
واقعا باید دست مریزاد گفت به بحران مدیریت استان
خسته نباشید دلاوران خطه بحران مدیریت
مهندس
Romania
جلسه مدیرکل بحران و اعلام صدرصدی برای مواجه با سال پر بارش کجا و ۳۰ میلی متر باران و زمین کیر شدن در خیابان های مرکز اسنان کجا؟ آخه تخصص آقای نیکروز چیه که در برنامه بودجه سابق مدیرکل حراست بود و الان اینجا مدیرکل بحران؟
محمد
Iran, Islamic Republic of
اگر مدیر عامل برق بومی بود الان خواسته عمومی کبنا و مردم دیگر استان برکناری ایشون بود
مهاجری: چرا اصلاح‌طلبان بهانه‌جو را خلع‌سلاح نمی‌کنید؟

مهاجری: چرا اصلاح‌طلبان بهانه‌جو را خلع‌سلاح نمی‌کنید؟

در دو انتخابات اخیر (۱۳۹۸ و ۱۴۰۰) رکورد کاهش مشارکت شکسته شد و اصولگرایان پیروز میدانی ...
عیدی کارگران در ۱۴۰۳ چقدر است؟

عیدی کارگران در ۱۴۰۳ چقدر است؟

عیدی سال ۱۴۰۳ کارگران که در اسفند ۱۴۰۲ دریافت می‌کنند اعلام شد. با توجه به مصوبه جدید ...
در این کشور مردم مادام العمر مستاجر هستند

در این کشور مردم مادام العمر مستاجر هستند

در زمانی که بسیاری از جوانان در مکان ‌هایی مانند کالیفرنیا و نیویورک نمی‌توانند راهی ...
1