تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۵۲
کد مطلب : ۴۷۵۵۴۳
بررسی چهار دوره حضور محمد بهرامی در صحنه انتخابات بویراحمد بزرگ؛

ثمره مداومت و مقاومت

۶۲
۰
ثمره مداومت و مقاومت
کبنا ؛ شورای سردبیری - محمد بهرامی آن‌قدر آمد، مداومت انتخاباتی داشت و مقاومت تا در نهایت نتیجه گرفت. برخی ممکن است به‌صورت و ظاهر کار را ببینند و صرف آمدن و حرافی را برای رفتن به «بهارستان» کفایت بخش بدانند. مرور قصه بلند محمد بهرامی و هر سیاستمدار موفق دیگری خلاف این برداشت متوهمانه، مبتدیانه و خوش‌خیالانه را نشان می‌دهد. شکی نیست در کنار تدبیر و مدیریت در سیاست همواره مقداری بخت و اقبال به‌عنوان مواد لازم کار نیاز است. اما بدون تدبیر و استراتژی، خبری از شانس برای بلندمدت و در یک موقعیت ویژه نه وجود دارد و نه می‌تواند ممکن باشد. «ویرتو» (تدبیر) و «فورتونا» (شانس و اقبال) از مهم‌ترین درس‌هایی است که در فلسفه سیاسی از نیکولو ماکیاولی پدر سیاست مدرن میراث مانده است.
 محمد بهرامی در عدد یک کارگزار جوان محسوب می‌شود که با کسر حدود 17 سال از سنش این جوانی کمتر و کمتر می‌شود زمانی را مجسم کنیم که وی از سوی شورای قدرتمند شهر یاسوج در دوره سوم که برخلاف سایر ادوار عمری 7 ساله از 1385 تا 1392 داشت به عنوان شهردار یاسوج انتخاب و معرفی شد. بهرامی در بهار 1390 از شهرداری یاسوج استعفا داد و وارد یک کارزار طولانی انتخاباتی شد. تجربه شهرداری بهرامی تنها تجربه مدیریتی وی بوده است اما او به بهترین و بهینه‌ترین حالت ممکن از آن تجربه بهره برد تا از آن معدن توشه ای برای بعدهای خود برداشته باشد.
 چه در عرصه تحولات شهری و چه امورات فرهنگی و ورزشی و همچنین تعاملات مردمی محمد بهرامی در آن دوره یک شهردار موفق بود. همان سال‌ها آغاز عصر «ازدحام» و «اثرگذاری» رسانه‌ها در عرصه عمومی استان بود. ابتدا سایت‌های محلی پا به میدان گذاشتند و بعد در دهه نود شاهد ظهور، رشد و گسترش شبکه‌های اجتماعی در سطح جامعه بودیم. محمد بهرامی یکی از موفق‌ترین و با برنامه‌ترین افراد در بهره‌گیری از ظرفیت رسانه‌ها بود و تاکنون نیز تعامل و بهره‌گیری خود از رسانه‌ها را به جد دنبال می‌کند؛ بنابراین مقاومت و مداومت پیش از هر چیز نیازمند پیش‌سازه و پیش‌نیازهایی است که بخشی از آنها ضروری مسیر انتخابات هستند. سابقه مدیریتی میانی در کنار پیشینه اجتماعی و اعتباریابی و اعتبار زایی جدید و میل به فعالیت و حضور در عرصه قدرت و سیاست گام‌های ابتدایی این میدان بلند بودند. اما مهم‌ترین گام‌ها در این مقاومت و مداومت تشکیل یک ستاد (سازمان) انتخاباتی و تشکیلاتی بود. سازمانی که دارای تمامی بخش‌های لازم بود و در تمامی حوزه‌های مربوطه نیز فعال بود. البته ممکن است برخی ایراد گیرند که قضیه به این پیچیدگی‌ها نیز نبود و مسیر مسیری بوده است که باید پیش می‌رفت؛ ولی مداقه در این مسیر نشان می‌دهد شاید برخی اتفاقات به‌صورت تصادفی رخ‌داده باشد؛ اما شناژ و پایه این جریان انتخاباتی استحکامات خوبی نیز داشته است. علاوه بر استحکامات پایه‌ای، به‌روزرسانی شرط و لازمه دیگری است که حداقل در فرم و عمل سازمان انتخاباتی بهرامی به‌خوبی انجام می‌شد. در کنار وجود و شکل‌گیری یک سازمان دارای افق و هدفمند، شبکه‌سازی و گسترش این شبکه و حفظ و تقویت آن در طول حداقل 12 سال بادقت، ظرافت و هزینه‌های مالی و زمانی از دیگر خصیصه‌ها و البته ضروریات در مقاومت و مداومت سیاسی است؛ بنابراین صرف آمدن و رفتن تنها به بالارفتن آمار نامزدها کمک می‌کند و تأثیری بر کیفیت انتخابات و رقابت ندارد. در میدانی که باید حداقل بیش از 50 هزار رأی برای پیروزی به دست آورد به تعبیر یکی از بزرگان شاید بتوان برای دوره‌ای کوتاه و یا نزد جمعی محدود کاری از پیش برد؛ اما برای همیشه و همه مردم، هرگز کاری پیش نخواهد رفت.
  محمد بهرامی از ابتدا خوب و قابل‌قبول در انتخابات حاضر شد. وی در سال 1390 با وجود رقابت دو قطبی میان غلام محمد زارعی و ستار هدایتخواه توانست اندکی بیش از 20 هزار رای به دست بیاورد تا بعد هم تجربه مهدی روشنفکر ثابت کند برای اولین دوره نیز یک حداقل رای لازم است تا آن حداقل به پیروزی در دوره‌های آینده ختم شود. احتمالاً سخت‌ترین تجربه این چهار دوره آمد و رفت بهرامی به تجربه دوم در سال 1394 بر می‌گردد. بهرامی در آن دوره رای خوبی بدست آورد اما هم فکرش را نمی‌کرد و هم برایش سنگین و گران بود که در رده بندی نهایی باید پشت سر نامزدی قرار بگیرد که برای اولین بار در صحنه حاضر شده است و آن نامزد کسی نبود جز مهدی روشنفکر که بعد از غلام محمد زارعی و ستار هدایتخواه سوم شده بود و بهرامی چهارم شد.
 آن انتخابات می‌توانست پایانی برای بهرامی باشد البته منوط به اینکه بهرامی در دولتی که حداقل با محمدرضا عارف ارتباطاتی داشت یک مسئولیت در خور و مناسب بگیرد. مسئولیتی که یا به بهرامی نرسید و یا آن مسئولیتی که دوست داشت به وی پیشنهاد نشد و یا هم احتمالاً عزم خود را جزم کرده بود تا در 1398 بار دیگر نامزد انتخابات شود. او باز هم در 1398 در غیاب اصلاح طلبان به صحنه آمد اما آن انتخابات قابل پیش بینی ترین انتخابات دوره‌های اخیر بویراحمد بزرگ بود و همه می‌دانستند پیروز آن انتخابات مهدی روشنفکر است و همین گونه نیز شد. بهرامی باز هم ول کن صحنه این بار برای 1402 نبود او باز هم ماند و فعال در صحنه حضور داشت. کمی سخت می‌نمود بهرامی بتواند در شرایطی که مهدی روشنفکر در تمامی ارکان سازمانی و اداری نفوذ کامل داشت و نادر منتظریان نیز به صورت جدی از 98 در صحنه حاضر بود کاری از پیش ببرد. بدترین قسمت سناریوی انتخاباتی 1402 بهرامی عدم تایید صلاحیت وی در مرحله اول اعلام تایید صلاحیت شدگان بود. این اتفاق در ابتدا یک پایان تراژیک برای بهرامی تصور می‌شد اما جدیت و پیگیری وی در به دست آوردن تایید صلاحیت و بازگشتش که با جشنی بزرگ در منطقه سرنجلکل یاسوج همراه بود عملاً نشان داد رقابت پیش رو میان او و روشنفکر خواهد بود. بهرامی محل تجمع گروه‌ها و سلایق مختلف شد حتی اصلاح طلبان به صورت غیر رسمی اما پیگیر پشت سرش قرار گرفتند تا غیر ممکنی بزرگ را به ممکن تبدیل کنند و در حالی که روشنفکر، روشنفکری‌ها و اپراتورهای تعیین شده توسط هیئت‌های اجرایی بر صندوق‌های رای فکرش را نمی‌کردند محمد بهرامی با رایی بسیار بالا به عنوان منتخب مردم بویراحمد بزرگ روانه بهارستان شود و مهدی روشنفکر تا مدت‌ها در شوک این اتفاق هنوز هم حاضر به تبریک به رقیب خود نشده باشد و آنچنان از این اتفاق خشمگین و دلگیر باشد که در صحن علنی مجلس صحت اتفاقات انتخابات دوازدهم در حوزه‌ی انتخابیه بویراحمد، دنا و مارگون را به چالش بکشاند. روشنفکر معتقد بود خرید و فروش آراء انجام شده است و پول پاشی زیادی صورت گرفته است اما این ادعای روشنفکر بود و چنین چیزی برای تصمیم گیرندگان رسمی انتخابات محلی از اعراب و توجه نداشت و انتخابات این حوزه در کنار گچساران و باشت و بر خلاف کهگیلویه بزرگ خیلی زود و راحت تایید شد.
 محمد بهرامی سیف آباد حالا بر رؤیای سخت خود و طرف‌دارانش جامه واقعیت پوشانده است. او نماینده بویراحمد بزرگ است. بهرامی در شرایطی سخت‌ پا در مجلسی می‌گذارد که البته بر خلاف مجلس قبل خالی از نیروهای مستقل و اصلاح‌طلب نیست؛ اما باید میان یک دوگانه فراکسیون نزدیک به دولت و تیم قالیباف یکی را انتخاب کند تا عملاً وزنی برای خود دست‌وپا کند. قراین و برخی اخبار حاکی از تمایل بهرامی به سمت قالیباف است؛ ولی حتی در این صورت این نزدیکی نمی‌تواند مانع از تلاش و نزدیکی بهرامی به دولتی‌ها شود. دولت و به‌ویژه وزرا که حیات و مماتشان گاهی بسته به عدد یک در رأی‌گیری‌هاست نسبت به نمایندگان دیدی مثبت دارند و این خود ظرفیتی است که بهرامی می‌تواند بر روی آن حساب کند. نزدیکی بهرامی و تاج‌گردون ضرورت گریزناپذیر دیگری است که هر دو به آن واقف هستند. دو عضو مجمع نمایندگان فوق کوچک استان که به‌خوبی می‌دانند در بزنگاه‌ها نمی‌توانند بر روی سید محمد موحد حساب باز کنند و آنها کسی جز خود را ندارند. بهرامی شروع نکرده رقبای قدرتمندی برای چهار سال دیگر خود دارد. حذف طرح دو نماینده شدن حوزه انتخابیه بویراحمد بزرگ خود فشار مضاعفی بر نماینده مستقر خواهد بود و بهرامی حتماً بیم و هراس همراهی‌اش خواهد کرد که مبادا بعد از روشنفکر دیگر نماینده تک دوره‌ای بویراحمد باشد. نمی‌توان رقبای آینده را قطعی پیش‌بینی کرد؛ ولی حضور مهدی روشنفکر آن هم در قامت یک رقیب جدی برای 1406 قطعی به نظر می‌رسد. ضمن آن که قرائن نیز حاکی از ادامه کار نادر منتظریان است و البته نباید از ستار هدایتخواه و غلام محمد زارعی نیز غفلت کرد که البته این دو بر روی دو نماینده شدن بویراحمد بیشتر حساب باز کرده بودند. بهرامی حتی اگر هیچ کاری هم نکند در مظان اتهامات قومی از سوی طرفداران روشنفکر خواهد بود به مانند همین چند هفته اخیر که بعد از تغییر و عزل مدیران وابسته به روشنفکر که یقیناً بهرامی هیچ نقش و احتمالاً اطلاعی از آنها نداشته است او متهم اصلی به روشنفکری ستیزی خواهد شد. هر چند بخشی از جدل و تقابل گریزناپذیر و جز مقوم‌های حمایت‌های قبلی از بهرامی هستند. تقابلات سنگین‌تر و واقعی‌تر از تعارفات و نادیده گرفتن واقعیات هستند اما بهرامی بر روی جذب آرای وابسته به روشنفکر حتماً در این چهار سال حساب باز کرده است و برنامه دارد اما این برنامه‌ها منوط به اثرگذاری و نفوذ سازمانی و اعتباری بهرامی خواهد بود. بهرامی دوست دارد متفاوت جلوه کند. سعی و حرکت در مسیر ژست نمایی و اصرار و تمرکز بیش از حد رفتارهای "فیک" نماینده را به سمت نمایش و قرار گرفتن در هیئت" شومن" هل خواهد داد. بهترین تفاوت در همان اورجینال ماندن و دست یابی به دست آورد واقعی است.
 قطعیت و جزمیتی در عالم سیاست وجود ندارد؛ اما این نیز به معنای فقدان قاعده در این میدان و انتخابات نیست. بلکه بی‌قاعدگی و استثنا نیز بخشی از قواعد سیاست هستند. در نهایت سیاست نیز حساب و کتاب دارد و ضرب ساده دو، دو تا چهارتا است. تاریخ انتخابات استان در سه حوزه انتخابیه نشان می‌دهد بخت و اقبال و یا حتی آنچه ریسک خوانده می‌شود بخشی از قاعده سیاست و انتخابات هستند و شاید هم بیشتر قاعده "پیشاانتخابات" هستند که انتخابات خود واقعی‌ترین و بی‌رحم‌ترین و جدی‌ترین میدان‌هاست. هیچ‌چیز بدون تدبیر و تفکر و برنامه‌ریزی نمی‌تواند حتی در کوتاه‌مدت جواب دهد و این مهم‌ترین درسی است که می‌توان از این تاریخ محدود و محلی و موردی استان گرفت. 
محمد بهرامی آن‌قدر آمدورفت تا در نهایت ماند و ثمره مقاومت و مداومت خود را گرفت.
نام شما

آدرس ايميل شما

😃😃😃😃
Iran, Islamic Republic of
محمد بهرامی آن‌قدر آمدورفت تا در نهایت ماند و ثمره مقاومت و مداومت خود را گرفت.
روشنفکر در نهایت به تاریخ پیوست.
Iran, Islamic Republic of
واقعا خوشحالی داره به حال شما باید گریست
Iran, Islamic Republic of
بله اومد ورفت آخرش زد به سیم آخر به قیمت پ ذبح اخلاق وانسانیت
Iran, Islamic Republic of
برنده واقعی کسی هس که تاابد با توجه به مردانگی وپاکی وشجاعتش تو قلب مردم ماندگار هس
Iran, Islamic Republic of
با ۶۷ هزار رای روشنفکر برنده انتخابات هس
چراکه تکلیف آرای بهرامی معلوم هس منتظریان هم با ترس مدیران ومسئولین ولطف عده ای این آرا رو بدست اورد
Iran, Islamic Republic of
رای ۶۷ هزار نفری روشنفکر .کد ملی های سامانه سیب هست.رای تعرفه های هست که بدون کد ملی در صندوق ها ریخته شد.روشنفکر برای همیشه از بین ما رفت
Iran, Islamic Republic of
زنده باد روشنفکر سه ماه دیگه می‌فهمید چه بلایی سر این شهرستان اوردین ایشون باید پول های باد آورده رو جبران کنه
معلم
Iran, Islamic Republic of
روشنفکر وامدار افراد خاص نبود که بخواد مصالح مردم رو قربانی کنه ایشون باید تو این چهار سال فقط جوابگوی افرادی که میلیاردها بهش دادن باشه از طرفی باید تعهدهایی که در جلسات شبانه با زارع وتاجگردون از یک طرف وطرف دیگربا هدایتخواه
رو بجا بیاره
تازه این وسط سر اصلاحطلبا وخرامین ومقدم که سه روز مونده به اتخابات با ایشون هم قسم شدن وغیره که از هول حلیم افتادن تو دیگ بی کلاه میمونه
Iran, Islamic Republic of
لطفا پای زارع به شکستتون باز نکنید اخلاق رعایت کنید حاج زارع بنده خدا کجا دخالت کرد
Iran, Islamic Republic of
باور کنید اسم ایشون رو آوردن تو سایتتون باعث میشه مردم از شما زده بشن
رضا
Iran, Islamic Republic of
چه عرض کنم 😉
اشعه وند
United States
من که از رای دادن به ایشان پشیمانم
تیم ایشان وبه عبارتی خودش ولیدرش ، وقتی سوار براین صندلی شدند ، ناتوان از جواب دادن وتشکر به کسانی هستند که برای او تلاش کردند. به نظر میرسد ادبیات سیاسی وسیاست و قدردانی خشک وخالی را از طرفدارانی که توقعی از ایشان را ندارند بلد نیستند .
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
بهرامی باید تلاش مضاعفی صورت دهد. و به مطالبات بحق مردم پاسخ مثبت دهد.باید به ظرفیت های استان توجه کند.اگر بخواهد دنبال اون چند نفر ادوار قبلی برود.نماینده تک دوره ای خواهد بود.شک نکن که همه چیز زیر نظر است.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
گولش ایزنی!
Iran, Islamic Republic of
انتخابات سالمی نداشتیم
United States
محمد بهرامی هم قطعا تک دوره ای است
شهروند
Iran, Islamic Republic of
قطعا بهرامی یکی از بهترین نمایندگان بویراحمد خواهد بود عملکرد او نشان میدهد که ایشان فردی موفق می باشد .
Iran, Islamic Republic of
بله عملکردش از ابتدا معلومه//
Iran, Islamic Republic of
عملکرد ایشون رو روز برگزاری انتخابات دیدیم خدا به دادمان برسه
افتخار رانندگی
Iran, Islamic Republic of
قبولی بهرامی ثمره مداومت و مقاومت نبود؛ بلکه خروجی دو قطبی سازی در انتخابات اخیر بود!!!!!
نتیجه شهردار بودن بهرامی را از بدهکاری های کلان برجای مانده از دوران مدیریت ایشان می توان جست و هم چنین استخدام های قومی و قبیله ای در شهرداری!
چندین دوره حضور بهرامی در انتخابات، صرفاً برای تقسیم آراء توسط جریان معروف بود، وگرنه بهرامی از اول هم رد صلاحیت و فاقد توانایی مدیریتی بوده، عدم حمایت دولت تدبیر و امید از ایشان ناشی از این موضوع بود!!!!
بهرامی جریان فکری ندارد و خسارت آنرا مردم بویراحمد واحد متحمل خواهند شد و البته فقط برای یک دوره چهارساله!
بهترین کار در فضای سیاسی کنونی کشور برای خدمت به مردم بویراحمد، کاندید نشدن بهرامی بود...!!!!!
Iran, Islamic Republic of
مداومت ،محافظت ،مقاومت درنتیجه پیروزی
Iran, Islamic Republic of
به نقل یکی از اشناهاساعت ۲ نصف شب شاهد بودن که خود جناب تو شهر شبای آخر میچرخیده و به کارگران شهرداری/ آن شاالله الله بعد از انتخابات هم شبها همین کار رو تکرار کنه
Iran, Islamic Republic of
مردگان و کودکان
Iran, Islamic Republic of
عدم اقدامات تشکیلاتی برای آقای بهرامی یک مشکل اساسی است ، هر کسی بدون تجربه و تخصص و عقبه سیاسی و کار تشکیلاتی صرفا به پشتوانه یک یا چند رای، خود را تصمیم گیرنده و توبیخ کننده و عزل کننده و انتصاب کننده می داند و هر تراوش ذهنی خود را منتشر می کند و در پایان جمله راه روشن فردا را حک می کند. نمونه بارز آن در دنا.
این منیت ها و دخالت های غیر تخصصی بزرگترین آسیب است چنانچه قبلا نیز منجر به گسست گروهها و مدعیان جریان دار تشکیل شده گردیده است نمونه آن نیز باند ندای وحدت.
Iran, Islamic Republic of
تیتر ثمره ت/ بهتر بود
Iran, Islamic Republic of
عجب با این مطالب نمیتونین بپوشونین
Iran, Islamic Republic of
شانس اوردین مصلحت اجازه برخورد رو نداد
Iran, Islamic Republic of
تا ابد نام بد خود رو در تاریخ بویر احمد ثبت کردین
Iran, Islamic Republic of
سالی که نکوست از بهارش پیداست
اون از راه پیدا کردن این هم از بی اهمیتی به نظر ایشون در گماردن مدیران
Iran, Islamic Republic of
خود جناب میدونن چه زدن به اعتماد مردم
Iran, Islamic Republic of
اقای بهرامی شما قبل از انتخابات حتی تو مناظره خودت رو اصلاح طلب معرفی میکردی چه شد بعد از انتخابات گفتین که من طرفدار هیچ جناحی نیستم
Iran, Islamic Republic of
آخ وبختت نمیرفتی بهتر بود این از یه طرف از طرف دیگه هیچ جایگاهی نداری
Iran, Islamic Republic of
حق مردم از حلقوم متقلبها بیرون کشیده میشه چطور روتون میشه
Iran, Islamic Republic of
شنیدم با آقای هدایت‌خواه جلسه داشتی بخشیده نمیشی
Iran, Islamic Republic of
موحد وتاجگردون
Iran, Islamic Republic of
اقای موحد وتاجگردون وهدایتخواه وسید مسعود دنبال بویر احمد بدون نماینده بودن به هدفشون رسیدن
کاش قبل از اینکه بفکر رفتن بودین به هر قیمتی به فکر بویر احمد بودین
Iran, Islamic Republic of
بخدا الان شده غلام حلقه به گوش این واون
Iran, Islamic Republic of
بویر احمد توسط عده ای پیمانکار به فنا رفت به نفع کهگلویه وگچساران شد
Iran, Islamic Republic of
مایه شرمساری تا ابد هست این کارشون
Iran, Islamic Republic of
گاهی طرفداران روز انتخابات تقلب میکنن خود نماینده مستقیم دخالت نداره
از دیدگاه مردم نماینده نیست
Iran, Islamic Republic of
بزک نمیر بهار میاد
بیجاره
دانشجو
Iran, Islamic Republic of
من خودم شاهد بودم چطور شخصیت دانشجو رو زیر سوال بردین
Iran, Islamic Republic of
حاله اون اصلاحطلبایی که تو همایش‌های ایشون عکس مینداختن بخورن
فقط به نفع مهره اصلی اصولگرا شده آقا با هدایت‌خواه شبونه میشینه
Iran, Islamic Republic of
جواب گریه های مردم رو تو اون دنیا میدی
Iran, Islamic Republic of
اینقد بهت تقلب چسپیده که دست بر نداشتی
اصولگرا
Iran, Islamic Republic of
خدا با ما اصولگراهاست
جناب دکتر بهرامی میدونن که تنها راه که بشه بویز احمد رو نجات داد دادن اختیاراتش به هدایت‌خواه هست احسن به این معرفت
علی
Iran, Islamic Republic of
بیشتر ثمره پول زیاد بود
بویر احمدی
Iran, Islamic Republic of
در حقیقت ایشون بویر احمد رو بی کس ویتیم کرد
Iran, Islamic Republic of
حداقل جایی میری دوتا آدم با سواد با خودت همراه کن نه کسانی که بدا مردم شغل وتحصیلاتشون مشخصه
Iran, Islamic Republic of
شرافت درمقابل تقلب بود
Iran, Islamic Republic of
خوبیش اینه همه ته دلشون می دونن
خدا بزرگه اگر جلوی شما گرفته نشد
Netherlands
روزی پشت پرده از سوی یکی از همین افراد پیمانکار فاش خواهد شد و آن روز دیر نخواهد بود
عشق لر
Iran, Islamic Republic of
ثمره مقاومت پیمانکاران
Iran, Islamic Republic of
من شخصا طرفدار منتظریان بودم ولی الان نماینده ما دکتر بهرامی هست شهر و استان متعلق به همه هست ما باید هماهنگی و همکاری لازم را با نماینده منتخب داشته باشیم کمبودها را بگیم ایشان در شهرداری موفق عمل کرده و کار عمرانی انحام داده و قطعا موفق می‌شود ولی انصافا چیزی از روشنفکر در این چهار سال ندیدیم و مردم خواستار تغیر بودند چون الان جوانان دهه هفتاد تصمیم گیر و تصمیم ساز هستند و هر نماینده ای نتواند و یا بر خلاف وعده هایش عمل نماید به سرنوشت روشنفکر دچار می‌شود.
Iran, Islamic Republic of
به خدا این آقا نماینده
Iran, Islamic Republic of
ایشان سیاسی نیستند
Iran, Islamic Republic of
اگر اندکی انصاف به خرج بدین تنها نماینده ای که از جان برای مردم کار کرد روشنفکر بود
سعید
Iran, Islamic Republic of
چطوری جناب بهرامی با برنامه بود
در جریان طرفدار حزب شک نکنید از جناب زارعی بدتر که روزی یک
با یک جریان و شخص بود،

پیروزی انتخابات اخیر بیشتر شانس بود طرفدار ایل جناب حاج زارعی بودبخاطر قوم گرایی و حوزه جغرافیای نزدیکی و کافی بود یک شخص از طایفه زارع میومد هیچ شانسی هم نداشت

دلیل دیگه پول پاشی بسیار زیاد در انتخابات و خریدن نیروها

همه افتتاحیه و اختتتامیه را دیدن که کدام ستاد بیشترین جمعیت داشت،

متاسفانه عدالت قانون تنها واژهای گم شده ی حال حاضر کشور
Iran, Islamic Republic of
خودتون عرضه میداشتین می بردین
Iran, Islamic Republic of
به تیر تاجی توهین نکن.تیرتاجی ها وتمام ایللت وطوایف بویراحمد ریشه دار وبزرگ هستند .به خاطر نماینده شدتن یه نفر ،ریشه لر را زیر سوال نبر الان هم که همه با هم نسبت سببی ونسبی دارند.
1
Iran, Islamic Republic of
فعلا قضاوت زود است . مردم بویراحمد تصمیم گرفته اند بیشتر از یک دورخ به کسی رای ندهند. بهرامی اگه بخاد یه دوره ای نباشه باید تلاش زیادی کنه . مسلما در صوورت عملکرد خوب مردم شت سر ایشان هستند
Iran, Islamic Republic of
ایشون از همین الان با عملکردشان نشات دادن نمی‌توانند دردی از مردم رو کم کنن در خدمت پیمانکاران هستند
ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
1