تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۳۲
کد مطلب : ۴۷۷۰۶۸
سفر وزیر کشور به کهگیلویه و بویراحمد؛

سه دلیل مهم وزیر کشور برای سفر به کهگیلویه و بویراحمد / چرا به روستا معاون شبانه‌روزی می‌‌گویند؟

۱۰
۲
سه دلیل مهم وزیر کشور برای سفر به کهگیلویه و بویراحمد / چرا به روستا معاون شبانه‌روزی می‌‌گویند؟
کبنا ؛احمد وحیدی وزیر کشور در روزهای پایانی دولت سیزدهم و دقیقاً 10 روز مانده به چهاردهمین انتخابات ریاست‌جمهوری به استان کهگیلویه وبویراحمد سفر کرد. خیلی قابل‌قبول نیست که در این مقطع زمانی و در آستانه انتخابات و آن هم زمانی که دولت در حال تغییر است وزیر کشور که اتفاقاً مسئولیت برگزاری انتخابات ریاست جمهوری را برعهده دارد به استانی سفر کند، به غیر از اینکه پای مسائل و موضوعات مهمی در میان باشد.
استان کهگیلویه و بویراحمد به دلیل موقعیت جغرافیایی، و عدم برخورداری از مدیران دارای برنامه و دغدغه‌مند دچار عقب‌ماندگی زیادی شده و یقیناً وجود نیروهای انسانی قدرتمند به لحاظ علمی، برنامه و مدیریتی از مولفه‌های مهم برای عبور استان کهگیلویه و بویراحمد از توسعه‌نیافتگی است. به‌طور مثال در سال‌های متمادی استان کهگیلویه و بویراحمد به لحاظ عمرانی و زیرساختی رنج‌های زیادی را متحمل شد، تاجایی‌که یکی از دلایل ترافیک سنگین در بعضی از ساعات در خیابان‌های شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد عدم تکمیل پل چهارم بشار یاسوج و 45 متری آیت‌الله ملک‌حسینی است.
این دو پروژه مهم شهری نقش بسزایی در کاهش ترافیک در سطح شهر یاسوج دارد. پل چهارم بشار سال 94 به‌منظور کاهش ترافیک خسته‌کننده شهر یاسوج کلنگ‌زنی شد؛ اما به دلیل سوءمدیریت و کم‌کاری مدیران شهری این پروژه مهم بعد از سال‌‌ها انتظار قرار است که امروز با حضور احمد وحیدی وزیر کشور افتتاح و زیر بار ترافیک برود.
متأسفانه به دلیل ضعف مدیریتی، پروژه‌ها در استان کهگیلویه و بویراحمد عمر زیادی دارند. مثلاً جاده پاتاوه - دهدشت که یکی از محورهای مهم مواصلاتی استان کهگیلویه و بویراحمد به شمار می‌رود، بعد از 28 سال افتتاح شد. سرعت عملیات اجرایی و احداث پل چهارم بشار یاسوج لاکپشتی بود و از طرفی مردم وقتی به گره‌های ترافیکی شهر بر می‌خوردند، سخت کلافه می‌شدند و از‌این‌رو تکمیل این پروژه را ضروری می‌دانستند. از زمانی که سکان معاونت عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد به یک فرد علمی و دانشگاهی سپرده شد، معاونت عمرانی تکانی خورده و رفته رفته در حال رسیدن به جایگاه واقعی خود است. زمانی کیامرث حاجی‌زاده با مدرک غیرمرتبط مسئولیت این معاونت را برعهده داشت که جزء صدای کلفت هیچ هنر دیگری نداشت. روستا اکنون معاون عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد است.

پل چهارم بشار یاسوج در آستانه افتتاح قرار گرفته هر چند به نظر برخی از کارشناسان عرشه پُل خیلی وقت آماده بود و پیمانکار به دلایل مختلف آن را معطل کرده بود و اگر پیگیر و مدیریت روستا نبود این پروژه‌ به همین‌جا هم نمی‌رسید. قرار است که این پروژه بار ترافیکی را از دوش شهر بردارد و اگر ادامه پُل که به سروک و روستاهای اطراف آن ختم می‌شود، اجرا نشود، عملاً آنچه که امروز افتتاح می‌شود، تنها دسترسی به بیمارستان امام سجاد (ع) را آسان‌تر می‌کند و بخش زیادی از ظرفیت این پُل مغفول می‌ماند.
روستا روزانه و بعضی اوقات شبانه روند احداث پل چهارم بشار یاسوج را رصد می‌کرد و ریز و درشت مسائل این پروژه را شخصاً مورد بررسی قرار می‌داد و اجازه نداد که پروژه به دلیل موضوعات پیش‌ پاافتاده بخوابد. روزی نبود که روستا بر روی این پروژه حاضر نشود. به‌قولی روستا معاونت عمرانی را شبانه‌روزی کرد و برای پیگیری پروژه‌های مهم استان کهگیلویه و بویراحمد سَر از پا نمی‌شناسد.
خیلی از مدیران با درنظر گرفتن یک خط فکری ثابت از رسیدن به اهداف سازمانی خود بازمانده اند، اما در عوض مدیرانی که اهل تحول و تغییر هستند، خیلی زود به موفقیت های مختلف دست پیدا می کنند. روستا از جمله این مدیران است. او با تغییر در شیوه مدیریتی معاونت عمرانی را دگرگون کرد و الان همه چیز در این معاونت برای مراجعه کنندگان، مردم و رسانه ها شفاف است.
همانطوری که عنوان شد، پل چهارم بشار یاسوج یکی از پروژه‌های مهم شهری است که امروز به بهره‌برداری خواهد رسید. عملیات اجرایی این پل سال 94 کلنگ زنی شد و مهمترین هدف آن کاهش بار ترافیکی یاسوج بود.اطلاعات فنی پل چهارم یاسوج به شرح زیر است؛
قرارداد اول در تیر ماه سال ۱۳۹۴ شروع شد.
قرارداد دوم در آبان سال ۱۳۹۸.
قرارداد سوم در سال ۱۳۹۹ جهت تکمیل عرشه و اتصالات بسته شد.
کل اعتبار هزینه شده از ابتدا تاکنون ۶۵ میلیارد تومان که ۸ میلیارد از اعتبارات نفت و مابقی از اعتبارات استانی بوده است.
متراژ کل پل ۳۵۰۰ مترمربع با ۱۱۵ متر طول و ۴ باند رفت و برگشت و عرض ۲۰ متر و یک زیرگذر به طول ۷۰ متر طول است.
پیمانکار پروژه در هر سه قرارداد شرکت نصیر عمران است.
عمده فعالیت اجرایی پل در یک‌سال اخیر انجام گرفت. با پیگیری روستا معاون عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد اعتبار این پروژه از محل ردیف نفت و استان جهت تکمیل و پرداخت مطالبات پیمانکار تخصیص یافت. جدول‌گذاری ورودی از سمت رجا و از سمت ترمینال، تکمیل دیوار‌های برشی دستک‌ها در طرفین پل، سنگ‌ریزی و سنگ غوطه پشت دستک‌ها، تکمیل خاکریزی سمت بیمارستان امام سجاد(ع)، اجرای ضربه گیر‌های طرفین پل و تکمیل زیرسازی و آسفالت و بهره‌برداری از جمله اقدامات یک‌سال اخیر در پل چهارم بشار یاسوج بود. 
دومین پروژه خوابیده شهری یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد که با درایت و حضور میدانی معاون عمرانی فعال شد، 45 متری آیت‌الله ملک‌حسینی بود. تسهیل ترافیک شهر از قسمت شمال به جنوب شهر یاسوج از اهداف مهم این پروژه است. پروژه آیت‌الله ملک‌حسینی سال 97 شروع شد و تاکنون 10 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، طول این پروژه 5 کیلومتر و 100 میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل آن پیش‌بینی شده است.
یکی از دلایل توقف این پروژه وجود معارضات در مسیر اصلی پروژه بود که بخش قابل‌توجه این معارضات با حضوز میدانی روستا برطرف و 1200 متر جدول‌کشی در طول مسیر پروژه تکمیل شد.

سومین دلیل محکمی که وجود داشت تا وزیر کشور در این وقت حساس به استان کهگیلویه و بویراحمد سفر کند. افتتاح و بهره‌برداری از 288 واحد مسکونی (بنیاد ساخت) نهضت ملی مسکن است. این پروژه بعد از چند سال که نیمه‌فعال و حرکت لاکپشتی داشت با درایت و حضور میدانی معاون عمرانی استانداری شتاب گرفت و اکنون تکمیل و آماده تحویل به متقاضیان است.
پروژه ۲۸۸ واحدی در ۷۲ بلوک ۲طبقه که هر طبقه ۲ واحد ۲ یا سه خوابه با حیاط و پارکینگ اختصاصی و زیر نظر مهندسین سازمان‌ نظام‌مهندسی و با مصالح با کیفیت احداث گردیده است. در این پروژه کل آورده متقاضیان ۷۷ میلیارد می‌باشد و تاکنون مقدار ۲۲۴ میلیارد تومان به سازنده پرداخت شده که از این مبلغ ۶۶ میلیارد تومان آورده و ۱۵۸ میلیارد تومان تسهیلات بوده است.
تعداد واحد قابل افتتاح در این‌مرحله ۱۳۸۸ واحد شامل؛ ۱۰۰۰ واحد خودمالک، ۲۸۸ واحد بنیاد ساخت و ۱۰۰ واحد گروه ساخت است.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
برای بار صدم عرض میکنم پل چهارم بشار به علت بن بست بودن و طراحی غلط هیچ تاثیری در کاهش ترافیک ندارد.
Iran, Islamic Republic of
درود خدا بر مرد خستگی ناپذیر
Iran, Islamic Republic of
تحرکات لاک‌پشتی معاون عمرانی .....

شبانه روز هم روی یه صندلی بشینی یا شبانه روز هم به پروژه ها سر بزنی تا مدیریت بلد نباشی خروجی نخواهد داشت
اینو من نمی گم
پروژه‌های عمرانی استان گواه این موضوع اند
چرام
Iran, Islamic Republic of
تا کور شود هرآنکه نتواند و نخواهد ببیند.
دولت واقعا دارد تلاش می کند با این اعتبارات کم. حدا قوت خدمت آقای روستا فرزند شایسته استان
Iran, Islamic Republic of
وقتی هر آدمی با هر سطح فکری میشود تحلیل گر باید هم شما و امثالهم نطق اینچنین ناجوان مردانه ای بزنی، فعلا اون تشت آب رو بریز اونجایی که میسوزه تا ببینیم از کجا برات پماد سوختگی جور کنیم مدییییییرررر، دانااااااا،عاقللللل، تحلیل گر
Fardin
Iran, Islamic Republic of
دکتر روستا انسان شریفی هستند ولی این رویکرد رسانه ای هدایت شده و هدفمند شما برای برند سازی دقیقاً اثر معکوس دارد... ایشان را به آقای دوربینی تقلیل داده اید! تا با ایشان روستا دوربینی نگفته اند دست بردارید از این انسان شریف
لیکک
Iran, Islamic Republic of
آقای روستا نیازی به دوربین ندارد ایشان یک شخصیت تحصیلکرده علمی و دانشگاهی هستند بنده افتخار شاگردی ایشان را داشته ام.
در سرکشی از پروژه ها بهمیی که من آنجامشغولم تسلط تیزهوشی و نگاه عالمانه ایشان برای من تحسین برانگیز بود
United States
واقعا خیلی انسان دوست داشتنی و اهل فن ،دانا وکاردان میباشد
یاسوج
Iran, Islamic Republic of
متواضع و خاکی و دلسوز معاون عمرانی هرچه بیشتر بلد باشی افتاده تر می شوی . خداوندا به آدمهای دلسوز عزت بده
بهمئی
Iran, Islamic Republic of
ان شاءالله که در پناه حق تعالی سلامت و پیروز باشند. خدایی هر کسی که این مرد علمی را از نزدیک زیارت کرده باشد متوجه میشود که چقدر افتاده و خاکی هست و راست میگویند هر چه انسان پر بار تر باشد متواضع تر است. انصافاً لیاقت ایشان وزیری هست.
ایران در دو راهی

ایران در دو راهی

با وجودیکه بخش اعظم اصولگرایان در دوره ریاست جمهوری روحانی مخالف برجام بودند، رئیسی اصولگرا ...
در بهشت زهرای تهران چه خبر است؟

در بهشت زهرای تهران چه خبر است؟

اگرچه برخی مسئولان تاکید دارند که قیمت قبر‌ها به ویژه در تهران نجومی نیست، اما بازار‌های ...
جزئیات جدید از محموله روغن‌های آلوده

جزئیات جدید از محموله روغن‌های آلوده

۶ محموله روغن خوراکی به‌وزن ۹۱هزار تن در سال ۱۴۰۰ توسط شرکت بازرگانی دولتی وارد بندر ...
1