تاریخ انتشار
چهارشنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۱۷
کد مطلب : ۴۷۷۲۲۲
نگاهی به سفر احمد وحیدی وزیر کشور دولت سیزدهم به استان کهگیلویه و بویراحمد؛

آخرین سفر؛ حذف تنش‌آبی دو شهرک تا واگذاری کلید 288 مسکن به متقاضیان

۰
کبنا ؛ احمد وحیدی وزیر کشور روز گذشته و 10 روز مانده به پایان دولت سیزدهم به استان کهگیلویه و بویراحمد سفر کرد. افتتاح مجتمع 288 واحدی مسکن ملی، افتتاح پل چهارم بشار یاسوج و بازدید از چند طرح اقتصادی و عمرانی از جمله برنامه‌های وزیر کشور در سفر به این استان بود.
به گزارش کبنا،
احمد وحیدی در قامت وزیر کشور دولت سیزدهم هفت بار به استان کهگیلویه و بویراحمد سفر کرد. او یکی از وزرای پُرکار این دولت محسوب می‌شود. سفرهای متعدد و چندین باره وحیدی به استان‌های مختلف گویای این حقیقت است که وحیدی میدانی همواره مسائل مختلف استان‌ها را بررسی می‌کرد. او روز گذشته (سه‌شنبه 29 خرداد ماه 1403) پا به استان کهگیلویه و بویراحمد گذاشت. افتتاح مجتمع 288 واحدی مسکن ملی گچساران و افتتاح پل چهارم بشار یاسوج که 10 سال بر روی دست شهرداری یاسوج مانده بود و در این دولت به بهره‌برداری رسید از جمله دستاوردهای آخرین سفر وحیدی به کهگیلویه و بویراحمد بود. پروژه‌های زیادی در این دولت به پایان رسید و به اصطلاح معروف؛ کار را آن کرد که تمام کرد.
در آخرین سفر احمد وحیدی وزیر کشور دولت سیزدهم و شاید هم آخرین مقام کشوری که در دولت سیزدهم به استان کهگیلویه و بویراحمد سفر کرده تنش آبی اهالی شهرک الغدیر و ولایت بعد از 7 سال پایان یافت و همچنین حدود 288 خانوار خانه‌دار شدند. 

افتتاح مجتمع ۲۸۸ واحدی مسکن ملی گچساران
   

بهره‌برداری از نخستین واحد مسکونی در مجتمع ۲۸۸ واحدی باغ انار شهرستان گچساران روز شنبه با حضور وزیر کشور آغاز شد.
 این سایت مسکونی که عملیات اجرایی آن در قالب طرح اقدام ملی آغاز شده بود با تدبیر مسئولان و قرار گرفتن زیرپوشش برنامه‌های حمایتی دولت سیزدهم و طرح نهضت ملی مسکن روند پرشتابی گرفت بطوری پیشرفت فیزیکی این طرح ۲ برابر در این مدت افزایش یافت.
بهره‌برداری از این خانه‌ها موجب شده تا مالکان واحد‌های مسکونی سایت ۲۸۸ واحدی باغ انار در گچساران کلید خانه‌هایشان را تحویل گرفته و رویای خانه دار شدنشان تحقق یابد.

سفر وزیر کشور به کهگیلویه و بویراحمد

مالکان واحد‌های مسکونی مجتمع باغ انار که بخش عمده‌ای از آنان در خانه‌های بافت فرسوده پایین شهر دوگنبدان یا دیگر نقاط این شهر اجاره نشین بودند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: نخستین واحد‌های مسکونی طرح نهضت ملی مسکن این شهرستان در سایت باغ انار تکمیل و به بهره‌برداری رسید.
سید علی احمد‌زاده افزود: مجتمع مسکونی باغ انار در نزدیکی جاده سلامت شرکت نفت شهر دوگنبدان واقع شده است.
وی با بیان اینکه این طرح با مشارکت مردم و ارائه تسهیلات انجام شد افزود: از این میزان ۲ میلیاردو ۳۰۰ میلیون ریال آورده مردم و پنج میلیاردو ۵۰۰ میلیون ریال نیز تسهیلات بانکی است.

سفر وزیر کشور به کهگیلویه و بویراحمد

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گچساران تصریح کرد: هم اکنون یک مجتمع ۱۳۲ واحدی دیگر در قالب فاز ۲ در ضلع شمالی این طرح در دست ساخت است و هم اکنون ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد گفت: عملیات ساخت بیش از ۲ هزار و ۷۵۸ واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن در مناطق مختلف گچساران در دست ساخت است.
محمد راستا تأکید کرد: ساخت بیش از ۸۶۴ واحد از این طرح نهضت ملی در قالب سایت شهید سلیمانی و ۱۶۰ واحد در قالب سایت جهاد کشاورزی در زمینی به مساحت ۱۳ هکتار در دست اجراست.
راستا ابراز کرد: همچنین بیش از یک هزار و ۷۳۴ واحد مسکن در قالب طرح نهضت ملی مسکن در مناطقی مانند خامی، خنگ بنار، جاده اسلام آباد، جاده پا زنان و کوی کارکنان دولت گچساران در دست ساخت است.
وی تصریح کرد: هم اکنون هفت سایت نهضت ملی مسکن در گچساران در حال ساخت است که پنج سایت آن از سوی راه شهرسازی و مابقی از سوی بنیاد مسکن در حال اجراست.
راستا ابراز کرد: این طرح‌ها به صورت مجتمع‌های ۱۲، ۱۶ و ۲۰ واحدی به مساحت بیش از ۱۰۰ متر در حال ساخت است.
وی گفت: میانگین پیشرفت فیزیکی واحد‌های مسکونی طرح نهضت ملی در این شهرستان ۲۰تا ۱۰۰ درصد است.

سفر وزیر کشور به کهگیلویه و بویراحمد

آغاز عملیات طرح آبرسانی به هزار و ۲۰۰ هکتار اراضی دشت مور گچساران
 طرح آبرسانی به یکهزار و ۲۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی و باغات روستا‌های منطقه دشت مور گچساران پس از سه سال تعطیلی در دولت سیزدهم تعیین تکلیف و هم اکنون با حضور وزیر کشور عملیات اجرایی آن آغاز شده است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در حاشیه این آیین در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بیش از ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات ملی، دور دوم سفر استانی ریاست جمهوری و مسئولیت‌های اجتماعی برای این طرح در نظر گرفته شده است.
سید علی احمد‌زاده هدف از اجرای این طرح را توسعه و بهبود اراضی کشاورزی روستا‌های آب توت، انجیرسیاه و آبچیرک به میزان یکهزارو ۲۳۰ هکتار، اعمال الگوی کشت بهینه برای بهبود و توسعه وضعیت موجود، اشتغال و تولید محصولات استراتژیک از جمله گندم، جو، ذرت و دانه‌های روغنی اعلام کرد.

بازدید وزیر کشور از شرکت زنجیره زردانه فدک گچساران با اشتغالزایی ۸۰۰ نفر

احمد‌زاده تصریح کرد: با اجرای این طرح مهم کشاورزی برای بیش از ۶۵۰ نفر بصورت مستقیم اشتغال زایی خواهد شد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: عملیات اجرایی این طرح در فرودین ماه ۱۳۹۶ با اعتباری بیش از ۱۲۹ میلیاردو ۲۷۲میلیون ریال آغاز شد که بعد ازچند سال فعالیت اجرایی در سال اواخر سال ۱۳۹۹ متوقف شد.
وی میزان اعتبار پیش‌بینی شده برای این طرح آبی رل سه هزار میلیارد ریال اعلام کرد.
احمد‌زاده ادامه داد: اجرای جاده دسترسی خط انتقال آب به طول ۱۱ هزارو ۲۶۲ متر خاکبرداری و تسطیح، خاکبرداری محل‌ایستگاه پمپاژ و مخزن مکش ۲ هزار مترمکعب، تهیه خرید و حمل لوله فلزی خط انتقال آب در سایز‌های مختلف از ۸۰۰، ۷۰۰، ۶۰۰، ۵۰۰میلی‌متر بطول چهار هزارو ۵۰۰ متر، حفر کانال لوله انتقال آب به طول چهار هزارو ۷۰۰ متر، لوله‌گذاری خط انتقال آب دهش و مکش‌ایستگاه پمپاژ بطول تقریبی سه هزارو ۵۰۰ متر از مهمترین اقدامات انجام شده در این مدت بوده است.
هم اینک بیش از ۲ هزارو ۱۱۳میلیارد ریال طرح آبی در مناطق مختلف شهرستان گچساران در دست اجراست و این طرح‌ها در بخش سد، شبکه انتقال آب کشاورزی، تأمین آب شرب، ساماندهی رودخانه و کنترل سیلاب در سطحشهرستان در دست اجراست.
سیدعلی احمدزاده گفت: یکی از پروژه‌هایی که در دولت سیزدهم تلاش شد تا راه‌اندازی گردد بازنگری و شروع مجدداً اجرایی طرح تأمین آب اراضی دشت مور از سد کوثر بود.
وی ابراز کرد: تاکنون یکهزارو ۱۵۰ میلیارد ریال از اعتبارات این‌پروژه تأمین شده و در صورتی که نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی نیز از سهم اختیارات خود اعتباری به این طرح اختصاص دهد تا پایان سال آینده این طرح به بهره‌برداری خواهد رسید.
وزیر کشور در خصوص اهمیت آبرسانی به اراضی دشت مور، گفت: طرح آبرسانی به روستای آب توت و دیگر روستا‌های اهالی منطقه دشت مور در مهاجرت معکوس روستاییان نقش مهمی دارد.
وی بیان کرد: روستا‌ها محل تولید و رشد کشور هستند و در صورتی که خارج از سکنه شود بسیاری از منابع ما هم مشکل آفرین خواهد شد.
وحیدی با اشاره به اینکه نباید روستا‌ها خالی از سکنه شوند تصریح کرد: روستا‌ها دارای فرهنگ خاص و اصیل هستند که باید حفظ شود.
وی ادامه داد: انتقال آب برای یکهزارو ۲۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی منطقه دشت مور گچساران از سد کوثر بسیار حائز اهمیت است.
وحیدی اظهار کرد: سد چم شیر یادگار شهید آیت الله رئیسی است که سال گذشته از سوی شهید جمهور به بهره براری رسید منافع زیادی نصیب جنوب کشورمان کرد.
وی اظهار کرد: طرح آبرسانی به دشت مور نیز کار بزرگی است که مردم منطقه دشت مور با استقبال از این طرح کار‌های بزرگی می‌توانند انجام دهند.
وحیدی تصریح کرد: درصورتی که روند اجرایی آبرسانی به دشت مور بصورت جهادی انجام شود علاوه بر شتاب پیشفت طرح هزینه کمتری در بر خواهد گرفت.
وی ابراز کرد: با بهره‌برداری از این طرح دامپروری در این منطقه توسعه پیدا خواهد کرد و می‌طلبد به ظرفیت این منطقه در زمینه دامپروری نیز توجه کنند.
بازدید از قطعه سه جاده گچساران، باباکلان با اعتبار ۲ هزار میلیارد ریال
وزیر کشور با حضور جمعی از مسولان استانی و شهرستانی از ساخت قطعه سوم جاده گچساران، باباکلان بازدید کرد. عملیات اجرایی این طرح در دولت سیزدهم آغاز و هم اکنون با اعتبار بیش از۲ هزار میلیارد ریال اعتبار در دست ساخت است.
مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد در این آیین اظهار کرد: قطعه سوم گچساران، باباکلان به طول پنج و نیم کیلومتر با اعتباریبیش از ۲ هزار میلیارد ریال در دست ساخت است.
بازدید وزیر کشور از شرکت زنجیره زردانه فدک گچساران با اشتغالزایی ۸۰۰ نفر

محمد راستا با بیان اینکه عملیات اجرایی این طرح در شهریور سال گذشته آغاز شد گفت: این پروژه در حال حاضر ۱۵ الی ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
وی افزود: راه و شهرسازی برای اجرا و تکمیل پروژه‌ها خود در سطح استان و گچساران به جد تلاش می‌کند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد هم گفت: ۲ هزارو ۵۳۰ میلیارد ریال طرح در حوزه راهسازی در محور اصلی گچساران- باباکلان هم اکنون در دست اجراست.
سید علی احمد‌زاده با بیان اینکه روند اجرایی طرح‌های حوزه راهسازی در گچساران رضایت بخش است افزود: این طرح‌ها در قالب قطعه یک جاده گچساران باباکلان، بهسازی راه اصلی گچساران و جاده گچساران باباکلان در قالب قطعه ۲ در دست ساخت است.
اجرای سه هزار میلیارد ریال طرح در حوزه راهسازی در گچساران
مدیرکل راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: هشت طرح راهسازی با اعتباری حدود سه هزار و ۷۷۰میلیارد ریال و در جاده‌های اصلی، فرعی و روستایی شهرستان گچساران در دست اجراست.
راستا افزود: جاده ارتباطی کنار گذر دوگنبدان، گچساران -پازنان - رگ سفید، قطعه یک و سه جاده ارتباطی طرح بابا کلان گچساران، تکمیل زیر گذر پشکان از مهمترین طرح‌های در دست راه و شهرسازی گچساران است.
وی بیان کرد: ساخت کنار گذر گچساران با اعتبار بیش از ۲۵۰ میلیارد ریال فعال است.
راستا اظهار کرد: در سال ۱۴۰۲ برای طرح‌های حوزه کمربندی دوگنبدان ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار اختصاص داده شده است.
وی گفت: طرح عمرانی جاده گچساران پازنان رگ سفید با اعتباری بیش از ۵۵۰ میلیارد ریال در دست ساخت است.
گفت: تکمیل زیر گذر پشکان یکی دیگر از طرح‌های حوزه راه و شهر‌سازی است که تمام زیر ساخت‌های آماده و بزودی آسفالت خواهد شد.
راستا اظهار کرد: قطعه یک جاده گچساران باباکلان به طول ۱۰ کیلومتر در سال گذشته با اعتبار بیش از ۳۵۰ میلیارد ریال افتتاح شد.
وی عنوان کرد: بهسازی راه اصلی گچساران با قرارداد یکهزارو ۹۱۰ میلیارد ریال در دست ساخت است.
مدیرکل راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: طول مسیر جاده گچساران- بابا کلان و بی‌بی حکیمه بیش از ۷۰ کیلومتر است که با اجرای این طرح طول مسیر ۲۰کیلومتر کاهش می‌یابد که ایمنی سفر بالا خواهد رفت.

بازدید وزیر کشور از شرکت زنجیره زردانه فدک گچساران با اشتغالزایی ۸۰۰ نفر
وزیر کشور از زنجیره تولید گوشت مرغ شرکت زردانه فدک گچساران با اشتغالزایی بیش از ۸۰۰ نفر بازدید کردند.
رئیس هئیت مدیره شرکت زنجیره زردانه فدک گچساران روز سه شنبه در حاشیه بازید وزیر کشور از این طرح اقتصادی ابراز کرد: این شرکت هم اکنون بیش از پنج طرح کشاورزی اقتصادی با اشتغالزایی ۸۰۰ نفر در گچساران در دست اجرا دارد.
سید مهدی محمدی تصریح کرد: هم اکنون طرح پرورش مرغ گوشتی ۶۰۰ قطعه‌ای با سه هزارو ۸۰۰ میلیارد ریال در زمینی‌یه مساحت ۶۰ هزار متر مربع با پیشرفت بیش از ۳۵ درصد در دست ساخت است.

بازدید وزیر کشور از شرکت زنجیره زردانه فدک گچساران با اشتغالزایی ۸۰۰ نفر

وی ادامه داد: همچنین طرح مرغ مادر گوشتی در قالب ۳۳ هزار قطعه با اعتبار یکهزارو ۵۰۰ میلیارد ریال و پیشرفت ۹۵ درصد در زمینی به مساحت ۲۲ هزار متر مربع در دست ساخت است.
محمدی تصریح کرد: کارخانه خوراک دام و طیور با ظرفیت ۴۶ هزار تن در سال با اعتبار یکهزارو ۲۰۰ میلیارد ریال در حال تولید است.
وی ادامه داد: مساحت این طرح اقتصادی کشاورزی بیش از سه هزارو ۵۰۰ متر مربع است.
محمدی اظهار کرد: همچنین کارخانه کنستانتره دام و طیور با ظرفیت ۶ هزار تن در سال با ۵۰۰ میلیارد ریال در زمین مساحت ۳ هزارو ۵۰۰ متر مربع اجرا و در حال تولید است.

بازدید وزیر کشور از شرکت زنجیره زردانه فدک گچساران با اشتغالزایی ۸۰۰ نفر

وی عنوان کرد: هم اکنون مجتمع کشتارگاه با ظرفیت ۶ هزار قطعه در ساعت با یکهزارو ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار با پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصد در زمینی به مساحت ۵۰ هزار متر مربع در حالت ساخت است.
رئیس هئیت شرکت زنجیره زردانه فدک گچساران گفت: با بهره‌برداری کامل از این واحد‌ها تولیدی بیش از ۸۰۰ نفر به اشتغال مشغول خواهند شد.

افتتاح پروژه ۴۳۰۰ میلیارد ریالی پل چهارم بشار یاسوج با حضور وزیر کشور
    

پل چهارم بشار یاسوج عصر روز سه شنبه با حضور احمد وحیدی وزیر کشور با هزینه کرد چهار هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال پس از سال ها انتظار در راستای سیاست های دولت سیزدهم برای تکمیل طرح های نیمه تمام افتتاح شد.
گره‌های ترافیکی سبب نارضایتی عمومی و گلایه های شهروندان شده است، در این میان اگرچه می توان ارتقا و افزایش سطح فرهنگ عمومی و فرهنگ رانندگی شهروندان را یکی از شاخص ها و فاکتورهای اساسی در باز شدن گره ترافیکی شهرها قلمداد کرد اما جای اجرا و تکمیل پروژه های شاخص خالی بوده است.



افزایش گره ترافیکی در سطح شهر یاسوج به ویژه ساعات ورود و خروج دانش آموزان و کارمندان از محیط کار، شهروندان را سردرگم کرده است با این وجود، افتتاح پروژه های موثر و زخمی همچون پل چهارم بشار یاسوج در کاهش ترافیک در پیچ و خم وعده ها مانده است.
  
جولان خودروهای تک سرنشین در سطح شهر، نبود و کمبود ناوگان حمل و نقل عمومی، اوج تردد در ساعات اولیه صبح، ظهر و عصر همزمان با شروع و اتمام فعالیت مدارس و دیگر بهانه‌ها برای آمد و رفت خودروها در مسیرهای اصلی باعث شده تا معضل ترافیک روز به روز وخیم‌تر شود.
    
پل چهارم بشار (پل سردار شهید نورالله یزدان‌پناه) در سال ۹۴ برای کاهش بار ترافیکی و بهبود وضعیت جاده دسترسی بیمارستان امام سجاد (ع) با حضور محمدباقر نوبخت معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان برنامه‌وبودجه کشور کلنگ‌زنی شد؛ اما عملیات اجرایی آن از نیمه دوم سال ۱۳۹۶ آغاز شد. بیش از 10 سال این پروژه روی دست شهرداری یاسوج مانده بود تا زمانی که محمدعلی روستا سکان معاونت عمرانی استانداری را به دست گرفت و شبانه‌روز برای رساندن این پروژه به بهره‌برداری تلاش کرد. نهایتاً این پروژه پس از کش و قوس های فراوان امروز سه شنبه ۲۹ خردادماه ۱۴۰۳ با حضور کشور این طرح ۱۰ ساله افتتاح شد.
پروژه آبرسانی به شهرک ولایت و الغدیر شهرستان بویراحمد
پروژه آبرسانی به شهرک ولایت و الغدیر شهرستان بویراحمد با حضور وزیر کشور افتتاح شد.
مدیرعامل آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد گفت: شهرک الغدیر و ولایت یاسوج به مدت ۷ سال در تنش آبی قرار داشتند، امروز با بهره‌برداری از این پروژه تنش آبی این منطقه نیز حذف خواهد شد.
ساکنان شهرک‌های ولایت و الغدیر در پنج کیلومتری از منطقه شهری یاسوج، سال‌ها از تنش آبی رنج می‌بردند.
شهر یاسوج در چند سال اخیر به دلیل افزایش جمعیت و فرسودگی شبکه آب با تنش آبی مواجه  بوده است.

تاکنون هیچ مشکل انتخاباتی در سطح کشور نداشتیم
وزیر کشور گفت: تاکنون هیچ مشکل انتخاباتی در سطح کشور نداشتیم و طی این مدت نامزدها و هوادارانشان به اخلاق و چارچوب‌های قانونی پایبند بودند.
احمد وحیدی در جمع‌بندی این سفر در جمع خبرنگاران با تشریح اهداف سفر خود به استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: در این سفر پروژه‌های مهمی که آماده بهره‌برداری و یا در حال اجرا بودند، مورد بازدید و بررسی قرار گرفت.
وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهید آیت الله رئیسی افزود: هر جا می‌رویم، جای پای خدمات رئیس‌جمهور شهید را می‌بینیم. این شهید بزرگوار بسیار انسان ارزشمندی بود و با مردم رفتاری خیلی خوب و بسیار صمیمی داشت.
وزیر کشور اضافه کرد: شهید آیت‌الله رئیسی (ره) در ۲ سفری که به استان کهگیلویه و بویراحمد داشت، بسیار مهربانانه با مردم برخورد می‌کرد و مردم هم صمیمانه او را دوست داشتند و روابط او با مردم خیلی زیبا بود. وقتی پا به استان کهگیلویه و بویراحمد گذاشتم خاطرات شهید جمهور برایم زنده شد.
وحیدی با بیان اینکه فهرست مفصلی از کارهای آیت الله رئیسی در کهگیلویه و بویر احمد و سایر نقاط کشور وجود دارد، خاطرنشان کرد:پروژه‌های بزرگی همانند؛ سد چم‌شیر که اکنون ۷۰۰ میلیون مترمکعب آب دارد، پتروشیمی گچساران، پروژه ملی پاتاوه – دهدشت که سال‌ها روی دست دولت‌های گذشته مانده بود، با حضور رئیس جمهور شهید افتتاح و در اختیار مردم قرار گرفت.
وزیر کشور در ادامه به انتخابات پیش رو گریزی زد و گفت: برای انتخابات چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری در جمعه آینده آماده هستیم و همه پیش‌بینی‌های لازم برای سلامت و امنیت انتخابات انجام شده است.
وحیدی در خصوص میزان مشارکت در این انتخابات گفت: نظرسنجی‌هایی در خصوص مشارکت انجام شده که ما نمی‌توانیم به آنها استناد کنیم. اما شور و شوق مردم نشان‌دهنده یک انتخابات باشکوه در کشور است.
وزیر کشور در پاسخ به سؤالی در خصوص تخلفات انتخاباتی گفت: تاکنون هیچ‌گونه تخلف انتخاباتی نداشتیم و نامزدهای انتخاباتی مواردی که گفته شد را رعایت کردند و هوادارانشان هم تاکنون به قوانین و مقررات پایبند بودند
وحیدی افزود: امیدوارم همین رویکرد اخلاقی تا آخر بین نامزدها و هوادارانشان حاکم باشد و نامزدها در یک فضای دوستانه باهم به رقابت بپردازند.
وزیر کشور با تأکید بر لزوم رعایت اخلاق و چارچوب‌های قانونی توسط نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: ما تاکنون هیچ مشکل انتخاباتی نداشتیم.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
خدا می داند که تحویل نداده اند خانه ها را تا به امروز خدا نگذره ازشون
ایران در دو راهی

ایران در دو راهی

با وجودیکه بخش اعظم اصولگرایان در دوره ریاست جمهوری روحانی مخالف برجام بودند، رئیسی اصولگرا ...
در بهشت زهرای تهران چه خبر است؟

در بهشت زهرای تهران چه خبر است؟

اگرچه برخی مسئولان تاکید دارند که قیمت قبر‌ها به ویژه در تهران نجومی نیست، اما بازار‌های ...
جزئیات جدید از محموله روغن‌های آلوده

جزئیات جدید از محموله روغن‌های آلوده

۶ محموله روغن خوراکی به‌وزن ۹۱هزار تن در سال ۱۴۰۰ توسط شرکت بازرگانی دولتی وارد بندر ...
1