تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۴۰
کد مطلب : ۴۹۱۲۵۶
کبنا بررسی کرد؛

بازنمایی سرمایه اجتماعی گسترده عدل هاشمی‌پور در مراسم تشییع فرزندش / چرا نماینده اسبق کهگیلویه می‌تواند یک ظرفیت بالقوه برای توسعه حوزه انتخابیه‌اش باشد؟

۹
۱
بازنمایی سرمایه اجتماعی گسترده عدل هاشمی‌پور در مراسم تشییع فرزندش / چرا نماینده اسبق کهگیلویه می‌تواند یک ظرفیت بالقوه برای توسعه حوزه انتخابیه‌اش باشد؟
کبنا ؛
مراسم تشییع فرزند عدل‌ هاشمی‌پور نشان داد وی از ظرفیت گسترده‌ و سرمایه اجتماعی بسیاری برخوردار است که می‌تواند به‌عنوان یک عامل پیشران در توسعه کهگیلویه مورد استفاده قرار گیرد.
به گزارش کبنا، عدل هاشمی‌پور چهره‌ شناخته‌شده استان کهگیلویه و بویراحمد روزهای پایانی شهریورماه امسال در غم از دست دادن فرزند خود عزادار شد. هاشمی‌پور در دهه‌های گذشته سرمایه اجتماعی عظیمی جمع کرده است که در مراسم عزاداری فرزندش می‌شد آن را به وضوح دید. جمعیت عظیمی که در این مراسم شرکت کرده بود فارغ از جنبه‌های همدلی و همدردی در سوگ فرزند هاشمی‌پور، از نظر اجتماعی و سیاسی نیز قابل تحلیل است.
در آن مراسم که یکی از کم‌نظیرترین مراسمات عزاداری در استان کهگیلویه و بویراحمد از نظر حجم جمعیت بود، از نظر ترکیب جمعیتی نیز قابل توجه است. از تمام طیف‌های سیاسی استانی و ملی در این مراسم حضور داشتند. در استان کهگیلویه و بویراحمد از اصلاح‌طلب‌ترین چهره‌ها تا اصولگراترین افراد حضور پیدا کرده بودند.
غلامرضا تاجگردونِ اصلاح‌طلب، موحد اصولگرا، مهدی روشنفکر نماینده پیشین بویراحمد، ائمه جمعه و بسیاری از نمایندگان ادوار مجلس برای ابراز همدردی در مراسم فرزند هاشمی‌پور شرکت کرده بودند. یدالله رحمانی استاندار جدید کهگیلویه و بویراحمد اولین حضور رسمی عمومی او در استان در همین مراسم بود.
برخی از نمایندگان استان خوزستان و سایر استان‌ها نیز حضور یافته بودند. وزیر نفت با او تماس گرفت و ابراز همدردی کرد. بسیاری از نمایندگان کشور و مسئولین ملی نیز یا شخصاً حضور پیدا کرده بودند یا با تماس تلفنی همدردی خود را نشان دادند.
این جمعیت هم از نظر حجم و هم از نظر ترکیب بسیار قابل توجه است و نشان می‌دهد عدل هاشمی‌پور از چه ظرفیتی برخوردار است. هاشمی‌پور که سال‌های 1394 تا 1398 نماینده کهگیلویه بزرگ در دوره دهم مجلس شورای اسلامی بود نامی نیک از خود بر جای گذاشته و توانسته ارتباطات گسترده‌ای برای خود به دست بیاورد. این ارتباطات سرمایه‌ای است که نمودی از آن را می‌شد در مراسم مذکور دید. اما می‌توان حدس زد چنانچه شخصی همچون هاشمی‌پور اگر باری دیگر بتواند به عنوان نماینده مجلس انتخاب شود، این ظرفیت و سرمایه اجتماعی تا چه اندازه می‌تواند در توسعه کهگیلویه مؤثر باشد.  
هاشمی‌پور که هم‌اکنون رییس هیئت مدیره سازمان اقتصادی کوثر و مدیرعامل شرکت نفت و گاز کوثر است، در انتخابات مجلس دوازدهم نتوانست حضور پیدا کند. اما به نظر می‌رسد او در انتخابات آینده یکی از اصلی‌ترین گزینه‌ها باشد. چرا که هم در دوره چهارساله‌اش در مجلس پروژه‌های بسیاری همچون گازرسانی به قلعه رئیسی و دیشموک را به سرانجام رساند و هم بسیاری از پروژه‌های مهم استان در سال‌های گذشته فرسایشی شده و یا از دور خارج شدند. حتی برخی از پروژه‌ها نیز مواد و مصالحشان به فروش رفت و از استان خارج شد تا دیگر هیچ امیدی به ادامه‌شان وجود نداشته باشد.
از سوی دیگر، هاشمی‌پور شخصیتی توسعه‌گراست و معتقد است راه عمران و آبادی کهگیلویه از مسیر توسعه می‌گذرد. کهگیلویه بزرگ نیز بیش از هر چیز به زیرساخت‌ها نیازمند است و توسعه کهگیلویه در وهله نخست نیازمند ایجاد زیرساخت و بستر است. اما در دوره موحد اغلب پروژه‌های زیرساختی فراموش شدند و پروژه‌ای همچون سد آبریز با وجود آن‌که تبدیل به مطالبه‌ای عمومی شده است، کمترین تلاشی از سوی نماینده برای آن صورت نگرفته است. بسیاری از نیازمندی‌های کهگیلویه بزرگ که جنس زیرساختی دارند نیازمند اعتبارات گسترده هستند که تأمین این حجم از اعتبارات مستلزم ارتباطات گسترده است. مراسم تشییع فرزند هاشمی‌پور نشان داد نماینده اسبق مجلس کهگیلویه از چنین ظرفیتی برخوردار است.
در پایان تحریریه پایگاه خبری کبنا نیوز این مصیبت را به آقای عدل هاشمی‌پور و نزدیکان ایشان تسلیت عرض می‌نمائیم.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
تمام تشییع جنازه ها در استان شلوغن.چه تحلیل آبکی و مسخره ای نوشته نویسنده
امیر ۶۵
Iran, Islamic Republic of
دونم خو نیزنیش
ولی همی ک هزینه کرده تا ایی متن بزنی
باعث وابی حاج عدل بدبخت وابو
حاج عدل نه بچه ایی خاک بی
ولی ایی خاک سیش جون ایدان
همینو بدبختش کردن
Iran, Islamic Republic of
شرکت در مراسم ختم به ویژه در استانهای سنتی و قومیتی سرمایه ی اجتماعی نیست
از طرفی نه امثال تاجگردون اصلاح طلبند و نه امثال موحد هیچ سنخیتی با اصولگرایی دارند...
مردم فریب این نوشته ها را نمی خورند
...روح ان جوان شاد باد
Iran, Islamic Republic of
ککا سرمایه اجتماعی چه؟!؟!
مردم استان ما رفتن به فاتحه خونی هست
سیاسیون هم تنها جایی که خود را نشان دهند همین رفتن به ختم اموات است...کارهای مردم که زمین مانده است
Iran, Islamic Republic of
راه عمران و آبادی کهگیلویه از مسیر توسعه می‌گذرد!؟
اجازه بدید سردار عزیز فعلا به امور زندگی شون برسند تا زمان انتخابات هم خدا کریمه
والی
Iran, Islamic Republic of
خدا فرزندش را بیامرزد.
وظیفه می دانیم که جهت تسلی و رضای خدا شرکت کنیم .
اما این جمعیت به معنای ان نیست که به او رای می دهند .
و در اخر بهتره اقای هاشمی پور اگر نظری به نمایندگی داره افراد فاسد ، زدبندی و فرصت طلب را از خود دور کند.
ادمایی که شکمشان برایشان مهم تر از ابروی حاج هاشمی پور است.
دهدشت
Iran, Islamic Republic of
هاذا یعنی چه،،،خوت دونی چه نوشتی
امیر۶۵
Iran, Islamic Republic of
دمت گرم وا ایی اصلاحیه آخر متن
استانی
Iran, Islamic Republic of
دراینکه سردار هاشمی پور نیرویی قوی برای کل کشور خصوصاً استان است شکی نیست اما باید قبول کرد وباور داشت که عملکرد مثبت دوره ریاست جمهوره آقای روحانی پیشرفت ملموسی در منطقه خصوصاً استان ما بوجود آمد مثل جاده دهدشت پاتاوه ، پتروشیمی گچساران ، سد چمشیر ، طرح آبرسانی از سد کوثر به دهدشت ، که این طرح ها یا تکمیل شده بود یا در شرف تکمیل بود ، اما در دوره رئیسی متاسفانه طرحهای نیمه تمامی مثل آبرسانی سد کوثر وطرح آبرسانی از مارون به بخش حومه غربی عملاً راکد شد . این دلیل ضعف دولت هاست نه نمایندگان مردم . اگر نماینده پیگیری نکرد ضعف است . لذا عملکرد درخشان دولت روحانی با سکوت صدا وسیما به گوش مردم نرسید اما آمارهای جعلی دولت سیزدهم را با مستندات میکس شده هزار بار نمايش دادند تامردم باور کنند که سدچمشیر ، جاده پاتاوه ، پتروشیمی درزمان دولت سیزدهم ساخته شده است . مردم ما هم بسیار باشعورند .مثلاً دردوره احمدی نژاد با آن درآمد نفتی در شهرستان ما به جزء جاده سادات تا جوخانه هیچ طرحی صورت نگرفت .پس دلیل ضعف نماینده نبود کم کاری وبی مدیریتی دولت وقت بود .
خشکسالی دشت‌های کهگیلویه وبویراحمد را می‌بلعد

خشکسالی دشت‌های کهگیلویه وبویراحمد را می‌بلعد

 کاهش نزولات آسمانی و برداشت بی‌رویه از سفره‌های آب زیرزمینی، زنگ خطر وقوع بحران در دشت‌های ...
پشت پرده ترور سیدحسن نصرالله

پشت پرده ترور سیدحسن نصرالله

پس از جنگ سال ۲۰۰۶ اسرائیل با حزب الله لبنان، تل آویو سرمایه گذاری‌های سنگینی را جهت ...
حسین شریعتمداری خطاب به پزشکیان: کفش دزد را امام جماعت نکنید

حسین شریعتمداری خطاب به پزشکیان: کفش دزد را امام جماعت نکنید

روزنامه کیهان با انتقاد از انتصابات در دولت نوشت: در کجای دنیا و در کدام فرهنگ سیاسی ...
1