تاریخ انتشار
جمعه ۲۷ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۰۲:۲۵
کد مطلب : ۴۹۱۸۵۰
یادداشت؛

نقدی بر رفتارهای مدیریتی رئیس دانشگاه یاسوج

۸
نقدی بر رفتارهای مدیریتی رئیس دانشگاه یاسوج
کبنا ؛یادداشت - دانشگاه دولتی یاسوج یکی از ارگان‌هایی است که نارضایتی‌ها از عملکرد تیم مدیریتی حاکم بر آن باعث شده بود حتی در دولت قبل زمزمه تغییر ریاست آن به گوش برسد. در آن زمان صرفاً رفاقت قدیمی رئیس دانشگاه با وزیر وقت آقای دکتر زلفی‌گل، بر خواسته‌ی جامعه دانشگاهی و تلاش نمایندگان مجلس فائق آمد و بهادر کرمی همچنان توانست بر کرسی ریاست دانشگاه بماند. همان وزیری که با عنایت خاصش به هم‌کلاسی قدیمی خود، آرزوی دیرینه و محال کرمی را محقق نمود و پس از آن نیز رضایت دوست را بر مصلحت جامعه‌ی علمی ترجیح داد و گوشش را بر اعتراضات و انتقاداتِ به حقی که همواره به وزارت منتقل می‌شد می‌بست.
با روی کار آمدن دولت اصلاح‌طلب و رفتن زلفی گل، این انتظار می‌رفت که دانشگاه یاسوج از اولین دانشگاه‌هایی باشد که شاهد تغییر رئیس آن باشیم، اما در عین ناباوری تا کنون نه‌تنها این اتفاق نیفتاده؛ بلکه شاهد افزایش تبعیض و فشار بیشتر به نیروهای حامی دولت و همچنین حامیان نمایندگان اصلاح‌طلب استان در دانشگاه هستیم و این موضوع دانشگاهیان را مأیوس نموده است.
شنیده‌ها حاکی از آن است آقای رئیس که بالغ بر بیست سال برای رسیدن به ریاست دانشگاه یاسوج به هر دری‌زده بود و در این مسیر با هر دولت و هیئتی همراه شده بود، اکنون برای بقای خود در تلاش است که با واگذاری معاونت‌ها و مسئولیت‌ها، حمایت‌هایی را جلب کرده تا بتواند همچنان بر کرسی موردعلاقه‌ی خود تکیه زند!
اکنون پرسش این است چه اتفاقی در پشت درهای بسته رخ‌داده و باعث شده آقای رئیس که حتی برای دولت اصول‌گرای منصوب‌کننده‌ی او قابل‌تحمل نبود همچنان در دانشگاه یاسوج باقی‌مانده و تیم مدیریتی او یکه‌تازی کنند؟
آیا نمایندگان استان کم‌کاری می‌کنند؟
آیا دست‌های پیدا و پنهان برای ابقا او آن‌چنان پر فشارند که تا کنون این اتفاق نیفتاده است؟
آیا تیم تغییر در وزارت علوم صرفاً تمرکز بر دانشگاه‌های بزرگ کشور داشته و دانشگاه‌های مستقر در استان‌های کوچک را از یاد برده‌اند؟
به‌هرحال جدای از اینکه چه دلیلی باعث تداوم ریاست نچندان موفق آقای رئیس بر دانشگاه یاسوج شده است، باید گفت هر روز تمدید مدیریت او، غیرمنطقی و باعث خسران به دانشگاه مادر این استان است.
بنابراین این انتظار از وزیر محترم علوم، تحقیقات و فناوری و همچنین نمایندگان محترم استان کهگیلویه و بویراحمد می‌رود که لحظه‌ای تردید به خود راه ندهند که خیر و صلاح جامعه‌ی علمی کنارگذاشتن فوری تیم مدیریتی فعلی نچندان موفق است.
لازم به ذکر است که این مطلب نافی خدمات مسئولان مربوطه نیست و کبنا نیوز آمادگی درج پاسخ آنها را دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما

جلوی ایده‌ی خطرناک ضدملی و مروج حکومت آبی ملوک‌الطوایفی در احداث سد ماندگان را بگیرید

جلوی ایده‌ی خطرناک ضدملی و مروج حکومت آبی ملوک‌الطوایفی در احداث سد ماندگان را بگیرید

مهدی میرزایی - کارشناس آب و توسعه - در یادداشتی در روزنامه همدلی نوشت: برخی از تصمیمات ...
خروج از قبیله مغضوبان؛ حضور لاریجانی در صداوسیما چه معنایی دارد؟

خروج از قبیله مغضوبان؛ حضور لاریجانی در صداوسیما چه معنایی دارد؟

«سیمای لاریجانی خود را همچون کیهان شریعتمداری، نه رسانه‌ای پایبند به خواست‌ها و مطالبات ...
خشکسالی دشت‌های کهگیلویه وبویراحمد را می‌بلعد

خشکسالی دشت‌های کهگیلویه وبویراحمد را می‌بلعد

 کاهش نزولات آسمانی و برداشت بی‌رویه از سفره‌های آب زیرزمینی، زنگ خطر وقوع بحران در دشت‌های ...
1