تاریخ انتشار
يکشنبه ۹ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۰۱:۱۰
کد مطلب : ۴۳۴۷۷۶
گزارشی از مردم؛

شکایت اهالی روستای «لیرکک» از راهداری کهگیلویه / درخواست مردم از رییس دادگستری کهگیلویه و بویراحمد (+فیلم)

۲
۴
فایل مرتبط کبنا ؛لودرهای اداره راهداری درختان چندین ساله روستای لیرکک را از پای در آورد و کشاورزان و باغداران به شدت در این زمینه گلایه دارند.
به گزارش کبنا، به برکت نظام اسلامی ایران، در دورترین نقاط این کشور و استان کهگیلویه و بویراحمد خدمات انجام می‌گیرد، توجه دولت به روستاها و مناطق محروم و جاده‌سازی از این برکات است. در این راستا قطعاً باید عملیات عمرانی و انجام خدمات کارشناسی و مطابق با معیارهای توسعه باشد.
در هفته گذشته اداره راهداری شهرستان کهگیلویه، برای تعریض جاده مواصلاتی روستای لیرکک دشمن زیاری اقدام کرد، این کار فی نفسه افدام قابل تقدیر است، اما متأسفانه برخی از کشاورزان روستای لیرکک گلایه دارند و بیان می‌کنند در صورتی که تعریض جاده همراه با درایت انجام می‌شد، محلی از معارضه و مناقشه ایجاد نمی‌کرد. اما نحوه اقدام زمینه نارضایتی باغداران را فراهم کرده است.
در  باب این کار اداره راهداری شهرستان کهگیلویه نکاتی قابل تذکر و تأمل خدمت مسئولین اداره مربوطه و دیگر نهادهای مرتبط، مطرح می‌شود.

1. این اقدام در خفا و بدون اطلاع و در غیاب مالکان، در ساعت یک تا دو بعدظهر، توسط یک دستگاه لودر انجام گرفت.



2. آسیب رساندن به باغ‌ها محدود به درخت‌هایی که در دامنه تعریض بودند نشد، بلکه با انداختن درخت‌های بلند قامت بیست ساله مجاور جاده به سمت درخت‌های دیگر خارج از دامنه تعریض، و همچنین دپو کردن خاک‌های برداشته شده بر روی درختان خارج از محدوده جاده، باغداران  متحمل خسارات سنگینی شدند.
3. به تأسیسات باغداران، مثل خطوط لوله انتقال آب، منابع آب و سازه‌های کناری نیز خساراتی وارد شد.
  

4. اگر مالکان را از موقع انجام تعریض جاده، مطلع می‌نمودند با همکاری آنها امکان ایجاد خسارات مازاد به اقل ممکن می‌رسید.
پ 5. لازم به ذکر است حدود دهه قبل، هنگام کاشت  درختان و راه اندازی سیستم آبیاری قطره‌ای، کارشناسان اداره جهاد کشاورزی با مالکان همکاری مدام داشتند و اعتراض یا ارائه تذکری نسبت به محدوده درختکاری از سوی نهادهای ذیربط صورت نگرفت و ممانعتی انجام نشد.
  
همین حالا هم  سندی دال بر میزان عرض زمین توافق شده برای جاده موجود نیست و روایت‌ها بر سر مقدار زمین خریداری شده از مالکان و  تخصیص آن برای عبور جاده متفاوت و متناقض است.

اکنون مالکان متضرر شده از این اقدام، شکایت و پیگیری قضایی ماجرا را حق طبیعی خود محسوب می‌نمایند. از مسئولین محترم دادگستری استان و شهرستان انتظار می‌رود اهتمام خود را نسبت به پیگیری این موضوع مصروف فرمایند.
-----------------------------
گزارش از قاسم نوروزی اصل
نام شما

آدرس ايميل شما

دوستدار منابع ملی
Iran, Islamic Republic of
شما که معاون / از خودتونه اگه نتونه از حقتون دفاع کنه بهتره جا را برای بهترین خالی کنه البته در رابطه با حقوق عامه هم خوب عمل میکنه عدهای با هارت وپورت میخوان ایشون از صحنه دفاع از منابع ملی به سمت دیگری ببرن اقای معاون حقوق عامه لطف کنید از مردم خودتون وان وظیفه قانونی تون عدول نکنید برای تخریب مراتع دلایل غیر قانونی نتراشید
Iran, Islamic Republic of
اینجوری ک میگن نیست
مجوزهای لازم گرفته بودن
درختان در حریم جاده بودن و صاحبان آنها هیچ اقدامی و همکاری برا سرعت بخشیدن به انجام عریض کردن جاده نداشتند
آخرین اظهارات جهانگیری در باره رد صلاحیتش، اصلاح‌طلبان و شورای نگهبان

آخرین اظهارات جهانگیری در باره رد صلاحیتش، اصلاح‌طلبان و شورای نگهبان

معاون اول رییس جمهور با تاکید بر اهمیت مشارکت حداکثری مردم در انتخابات پیش‌رو گفت: گاهی ...
بدرود اصلاحات؟

بدرود اصلاحات؟

هاشمی‌رفسنجانی ردصلاحیت شد تا شورای نگهبان همه اصلاح‌طلبان را غافلگیر کند؛ اما در عین ...
نظامی‌ها پشتيبان كدام كانديدا؟

نظامی‌ها پشتيبان كدام كانديدا؟

ممکن است در برهه‌هایی از زمان نزدیکی نظر بدنه نیروهای نظامی و فرماندهان کم و زیاد شده ...
1